Welke serie(s) volg je op dit moment elke week en andere zodra ze weer beginnen.

Gestart door Gizz, mei 10, 2007, 18:16:56

Vorige topic - Volgende topic

Richi

Citaat van: jazzy op juli 11, 2026, 21:13:38I will find you, op Netflix. Leuk om te kijken, beetje spannend maar wel een beetje standaard serie die je op dit moment veel ziet. Kan er niet goed de vinger op leggen maar er is iets aan Harlan Coben verfilmingen wat me tegenstaat, de manier waarop stukjes informatie gedeeld worden waardoor het verhaal weliswaar doorloopt maar elke nieuwe aflevering weer een wending geeft die je niet echt kon voorzien. Kan het niet goed uitleggen.

Deze hebben wij gisteren afgekeken. Wel vermakelijk, een 7 wat ons betreft.
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Matrix Audio MS-1c • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • A*BNB 2x12" push-pull subwoofer • Audioquest Niagara 1200 • Audioquest bekabeling • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini i7 GentooPlayer Roon Server Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

pameijer

Na teveel onzin-series met aliens, superhelden en soldaten die 10-tallen anderen doodschieten met een pistooltje op 50 meter afstand, ben ik nu maar weer eens begonnen met een "echte" serie, The Bureau (Le Bureau des Légendes). Deels ook op aanraden van Rob de Wijk, die deze serie prees om het realistische karakter. Ook Franse spionnen zeiden dat deze serie zeer realistisch is. Net een paar afleveringen gekeken maar hij is inderdaad goed!

Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

SV..S

Citaat van: riwi op juli 13, 2026, 09:47:51Fringe was geweldig vond ik.
Eerste 2 seizoenen zijn een beetje X-files achtig, maar bij 3, 4 is het al lastiger om te volgen en bij 5 gaat de verhaallijn helemaal los, kwa alternatieve realiteiten en tijdslijnen :) . Niet zo complex als Dark, maar wel leuk.
Na 5 minuten kan je er nog niks van zeggen.

X-files vond ik altijd leuk, dark heb ik meerdere seizoenen van genoten met "na5minuten" bedoelde ik dat de lichamen al uit elkaar vielen in het vliegtuig, dat vond ik flink over de top. De hele aflevering gekeken maar vond het erg matig, een zesje hooguit.

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

htandre

Citaat van: pameijer op juli 13, 2026, 11:54:20Na teveel onzin-series met aliens, superhelden en soldaten die 10-tallen anderen doodschieten met een pistooltje op 50 meter afstand, ben ik nu maar weer eens begonnen met een "echte" serie, The Bureau (Le Bureau des Légendes). Deels ook op aanraden van Rob de Wijk, die deze serie prees om het realistische karakter. Ook Franse spionnen zeiden dat deze serie zeer realistisch is. Net een paar afleveringen gekeken maar hij is inderdaad goed!

Waar te zien?

HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, Apple TV4, Epson LS9000, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Sonos Arc Ultra + 2 Era 100, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C
Overkapping: Panasonic 32", 2 x Ikea Sympfonisk

pameijer

Citaat van: htandre op juli 13, 2026, 12:41:55
Citaat van: pameijer op juli 13, 2026, 11:54:20Na teveel onzin-series met aliens, superhelden en soldaten die 10-tallen anderen doodschieten met een pistooltje op 50 meter afstand, ben ik nu maar weer eens begonnen met een "echte" serie, The Bureau (Le Bureau des Légendes). Deels ook op aanraden van Rob de Wijk, die deze serie prees om het realistische karakter. Ook Franse spionnen zeiden dat deze serie zeer realistisch is. Net een paar afleveringen gekeken maar hij is inderdaad goed!

Waar te zien?

SkyShowtime
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

katwax

Citaat van: SV..S op juli 13, 2026, 08:13:51Ik was wel benieuwd naar Fringe, wat een bullshit serie zeg :D
Compleet over de top al binnen de eerste 5 minuten
Warehouse13 is in dezelfde stijl als je nog iets zoekt  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Lucky.L

Citaat van: htandre op juli 13, 2026, 12:41:55

Waar te zien?

Spotnet, ben ook erg benieuwd naar die Serie.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

Kjelt

Citaat van: pameijer op juli 13, 2026, 11:54:20(Le Bureau des Légendes)
Ik ben met de Netflix serie Legends begonnen, undercover douane die  heroine netwerk infiltreert, ook goed.

gerard1

A Murder at the End of the World

A Murder at the End of the World is een soort moderne Agatha Christie met computers en een overal aanwezige Alexa-achtige AI-assistent.
De serie ziet er dankzij het bevroren IJslandse landschap en de futuristische setting van het door een techmiljardair gebouwde hotel oogstrelend uit.
Al is het vooral het geweldige acteerwerk van met name Corrin (die eerder de jonge Diana in The Crown speelde) maar ook rijzende ster Dickinson, dat maakt dat je blijft kijken.
Arcam AVR5, Kef model 2. rel sub stampede.

riwi

Citaat van: SV..S op juli 13, 2026, 12:26:08X-files vond ik altijd leuk, dark heb ik meerdere seizoenen van genoten met "na5minuten" bedoelde ik dat de lichamen al uit elkaar vielen in het vliegtuig, dat vond ik flink over de top. De hele aflevering gekeken maar vond het erg matig, een zesje hooguit.
Ik had met Fringe in het begin dat ik het te veel een CSI serie vond (daar houd ik niet van, ik kijk geen CSI), maar gaandeweg komt het buitennatuurlijke meer boven. Het moet je ding zijn dat wel ;) En de personages groeien op je..

pameijer

De 5 seizoenen van The Bureau zijn er aardig snel doorheen gewerkt hier  ;D. Nu begonnen aan The Manipulated, of "Jo-Gak-Do-Si", maar dat snap ik nie  :tongue2:. Heerlijke Koreaanse actieserie, met de kenmerkende Koreaanse karakterverdieping en prima acteerwerk. Echt een aanrader, serie weet je vaak te verrassen met onverwachte plotwendingen! Op Disney+.

minplus

Zag dat er een nieuw seizoen van Reacher bezig is bij de club waar ik een abo heb.
Drie afleveringen bekeken. Vermakelijk weer.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

addesmo

SV..S

Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113      
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

gerard1

Arcam AVR5, Kef model 2. rel sub stampede.

Shadowfox

Lioness seizoen 3

Het word weer een knaller. Mijn favo serie op dit moment

J.H

[5.1.2]  Arcam • DIY B&C • REL • Apple TV 4K • Furman • Sony

minplus

Lioness viel me tegen. Veel grof geweld in de 1e twee afleveringen en traag en saai in de 3e.
Zijn halverwege gestopt.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Vande

Gisteren begonnen met de serie 11.22.63 een verfilming van Stephan King over een leraar in de huidige tijd die via een tijdsportaal naar 1960 gaat om de moord op JFK te voorkomen.

Zit echt goed in elkaar
Video: Sony XW5000 - Lumagen Radiance Pro 4240 Final Edition Mod CineMike- Adeo 100"Reference Grey
Audio: Lexicon RV-6 - Lexicon LX-5 - Keces P8 CineMike - Powercord CineMike
Speakers: Kef Reference 205 - Kef Reference 202C - Kef Reference 70S - 2 x Kef Reference 40B Subwoofers - 4x Kef Ci-200 Atmos inbouw
Cables: van den Hul Magnum - van den Hul interlinks - Transparent powercords
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike - ATV 4K CineMike

pameijer

Nieuwe seizoen Ted Lasso. Blijft leuk, heb wel een zwak voor die trainer  :)

addesmo

Angela, Spaanse mini serie, Netflix. Niet echt een aanrader. Begon nog leuk maar te veel ver gezochte dingen en ongeloofwaardige oplossingen.

Peerless Monster

1. Led Tasso en Ted Lasso, wij vind het een top serie.
2. Severance. My favorite!

Snel afkijken voordat dat Apple TV abbo afloopt :)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

J.H

Citaat van: J.H op augustus 21, 2026, 15:14:47Vanavond Lucky

https://www.imdb.com/title/tt34866681

Vermakelijk, 3 afleveringen gezien nu, in het weekend maar weer verder.
Mooie truc weer met de camerapositie tegenover een spiegel, flikt Apple ook in de Keynotes iedere keer weer.
Wel een opmerking van mijn vriendin "Lucky
Spoiler
pronkt wel heel erg met haar tietjes.."
ja, goh.. was mij nog niet opgevallen..  :angel:
[5.1.2]  Arcam • DIY B&C • REL • Apple TV 4K • Furman • Sony

pameijer

Daredevil: Born Again. Wel een leuke serie, maar heel veel ontwikkeling t.o.v. de originele Daredevil-serie is er niet.

brt

Prachtig gefilmd en erg goed geacteerd, maar ben nog niet overdonderd door het verhaal. Heb nu 4 afleveringen gezien. Toch triggert er iets om te blijven kijken...

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue