Zijn er ook retrogamers hier?

Gestart door Erik, mei 4, 2007, 20:47:34

Vorige topic - Volgende topic

Erik

Ik speel niet veel spellen meer, maar als ik er een speel is het meestal iets in de retrosfeer, een van de arcade games die Mame emuleert. Wipeout (ps1) of Ridge racer/Rave racer op VivAnonno. Zijn hier meer retro gamers? En wat zijn is jullie favorite top3 in retro games?

Nieuwe spellen kunnen me nauwelijks meer boeien.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Gizz

ik heb gister nog another world gespeeld van de pc. hehe toen ik die level codes voorbij zag komen had ik gelijk weer een ohjaaaaaa gevoel.

Ook een tijdje geleden een emulator van de msx gehad met tig spelen. ik heb ff met een glimlach op mn gezicht gespeeld.

En om helemaal terug in de tijd te gaan weet ik ook nog wel dat ik spelletjes opstarte via een bandje. Ik kan alleen niet dat typische bandjes geluid voor de geest halen....

astrobart

centipide oid was mijn game destijds ^-^

Melbury

CiteerZijn hier meer retro gamers?

Hier is er ook 1, ben zelf inmiddels ook retro, stond in 1974 al in een café 'Pong' te spelen, dus de hele game-geschiedenis tot nu toe meegemaakt.
(zelfs nog een tijd bij de Playstation-1 hotline gewerkt en wat andere dingen gedaan voor Sony-Playstation.)
Op retro gebied is MSX altijd mijn grootste 'liefde'  geweest.
Ik heb niets met emulators, maar dat hoeft ook niet, zie onderstaande link naar mijn hobby/afwijking.
Mijn top 3:
1 Wipeout PSone
2 Knightmare MSX-1
3 Battle Squadron Amiga 500 (1 van de weinige games die ik uitgespeeld heb)
4...De meeste Amiga games van Psygnosis, graphic-kunstenaars vind ik.

Nu ben ik een meer casual gamer, die onder andere nog wel eens wat kilometertjes WRC maakt op de PS2 of met Wipeout pure op de PSP.
En natuurlijk plug ik nog wel eens een MSX of Atari 2600 etc. in mijn tv voor een half uurtje nostalgie.
Soms ook via mijn Epson TW-700, voorheen TW-10H, dat is echt  ;D
Hier de link dus:
http://www.groeneveldmsx.homestead.com/Overview.html

astrobart

Erik

Melbury gave kamer :) zoiets zou ik ook wel willen hebben. Maar dan met een echte ridge racer cabinet erin, die heb ik nog vaak gepeeld op rembrandsplein.
Ook een A500 gehad, die hadden inderdaad mooie vooral psychnosis games, echte demo kunstenaarsd wat die op een floppie kwijt konden was om te kwijlen, zo mooi.
Wil ooit wel weer eens een A500 hebben.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Melbury

Citeeris er nog iets wat je mist??

Ja, er is nog veel wat ik niet heb, ten eerste is de ruimte op.  :(
en ten tweede zijn de consoles/MSX computers die ik nog niet heb vaak pittig geprijst.
Ik ga echt geen 300 euro betalen voor bijvoorbeeld een MSX turbo-R.
Dat gaat me te ver.

Melbury

CiteerWil ooit wel weer eens een A500 hebben. 

Daar is makkelijk aan te komen, voor weinig geld.
Ik verbaasde me soms ook wat er allemaal op een floppie gezet werd.
Bijv. Canon Fodder op de Amiga, de game op 1 floppie waar ook nog een heel muziek nummer op stond.
Misschien ken je dat nog wel: "War has never been so much fun" 

Erik

ja het begint iets te populair te worden. Er zijn trouwens ook leuke tijdschriften (3) van the Edge the files uit. Ik heb alleen 2 en 3 kunnen krijgen, 1 was niet meer te krijgen die die heeft hun oude tijdschriften samengevat, wel 17 euro maar best de moeite waard om nog eens terig te lezen.
- Winston Churchill

Grindtegel

Indrukwekkende verzameing Melbury! Heb zelf ook aardig wat consoles staan, helaas het echt oude spul ooit verkocht (spijtspijt...)

Ik kom ook van het pong tijdperk (maar dan als 1e spelcomputer halverwege jaren 70), dus heb ook de hele geschiedenis meegemaakt  ;)

Die Vectrex is natuurlijk het gaafste apparaat in je verzameling, een vriendje had die vroegah ook, wat was ik er jaloers op! Ik ben zelf het meest trots op mijn Japanse Dreamcast die ik destijds toen ie net uitkwam direct heb aangeschaft voor veel te veel geld, jammer dat ie (onterecht) geflopt is.

Ik mag nog graag Galaga spelen. De nieuwe consoles en pc spellen zijn ook gewoon supergaaf, ook al zijn ze over het algemeen een stuk makkelijker dan de oude snes/nes en co. spellen (op Guitar Hero op expert na dan  ;D).

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

simsalabim

Ik was ook altijd een msx freak, de konami games vond ik altijd top.
na de msx geloof ik bijna alle consoles gehad..
en aardig wat (top) games gespeeld, ik houd het meest van adventures; ico is een van mijn favorieten (ps1), resi.evil4(cube), castlevania4 (super famicom), zelda's (super famicom & n64)..
qua retro de nemesis serie op de msx waren altijd mijn favoriet!
sd snatcher konami msx.
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

oud_account_1

Citaat van: Erik op mei  4, 2007, 20:47:34
...En wat zijn is jullie favorite top3 in retro games?

Nieuwe spellen kunnen me nauwelijks meer boeien.
Idem :)
Mijn favoriet:
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Domino

Hey, zaxxon :).
Christus, wat is dat lang geleden.

Maar ontopic, ik heb een half jaar geleden een SNES weten te bemachtingen met alle Mario spellen :).
Denon AVR 2807 - Denon DVD 2930 - Mission M73/M72i - Qed Silver Aniversary XT. Pioneer 5080XA - Humax 5000c - Popcornhour A110 - Harmony One.

)p(

Retrogamer? Zie mijn Avatar...en de volgende twee projecten van mij zeggen denk ik genoeg  ;D

www.i-modernist.com/emulaxian
http://3darcade.mameworld.net

peter

Sk

Citaat van: squadra op mei  5, 2007, 08:21:44
Idem :)
Mijn favoriet:

haha heel bekend spel ja. Ik weet niet meer wat je precies moest doen, maar weet nog wel dat ik elke keer neerstortte ofzo ivm met te weinig brandstof.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Erik

Zaxxon, vond ik in de arcade ook al zo goed, maar ik knalde altjd wel tegen iets op, zenuwenspel zeg ;D
Mooie website zeg )p( vooral die met de invaders als menu.
- Winston Churchill

simsalabim

gave sites!
heb ook lopen rommelen met emulators maar vond het altijd heel lastig
de games echt goed te laten lopen!

aMUSEd

Citaat van: simsatit op mei  5, 2007, 00:42:26
ico is een van mijn favorieten (ps1)
Ik neem aan dat je PS2 bedoelt?

Colecovision vond ik wel een gave console.. de atari (..die bruine kast met die zwarte cubusachtige joysticks met rode knop) was natuurlijk ook  8)
Zaxxon, bubble (bobble?.. platformspel met beestjes die bellen blazen), double dragon, blue max.. erg veel plezier mee gehad. Narc was ook gaaf.

)p(

Citaat van: Erik op mei  5, 2007, 11:24:46

Mooie website zeg )p( vooral die met de invaders als menu.

Dank je, op die interface heb ik jaren geleden heel veel reacties gehad. Was toen nog vrij uniek.De site is voor mijn mame kast en mame frontend. De frontend heb ik later uitgebreid met een virtuele arcade interface en heeft nu ook al weer heel wat jaren zijn eigen thuis op die andere site op mameworld. Ik heb er tegenwoordig eigenlijk nauwelijks meer tijd voor, maar het blijft heerlijke jeugd nostalgie. Af en toe ronddwalen in 1 van de virtuele arcades op de projector blijft leuk. En op de mame kast speel ik elke week nog steeds wel een paar keer.

Peter

lampie1979

Ahhhhh heerlijk :)

Double dragon (geeft me kriebels);
Rolling thunder;
Elevator action;
Hook;
Mortal kombat;
Streetfighter 2;
Final fight;
Kilelr instinct;
Contra;
Operation wolf;
Streets of rage;
King of fighters.

shall i go on :) Een en al gameplay!!!!!

En vergeet de flipperkasten niet heh !!!

Mars attacks
Getaway
Funhouse
Space Jam
....
|Onkyo TX-NR905B| |Monitor Audio GR60/20| |MC Systems| |Behringer FBD1124P| |SVS PC-Ultra| |QED 25th Anniversary| |Hitachi PJ-TX300| |Projecta 2m| |Xbox-360 incl stuur| |HTPC C2D| |5TB fileserver| |Hoepel 2.3a|

)p(

Citaat van: lampie1979 op mei  5, 2007, 14:52:44

En vergeet de flipperkasten niet heh !!!

Black Knight 2000 staat bij ons in de woonkamer  ;D

peter

simsalabim

ico is idd ps2, blijft wel een bijzondere game!
atari lynx was toch ook wel gaaf, klax b.v. was echt wel hilarisch.
ninja gaiden was ook goed op de lynx.

Ray

Leuk al die retro games, mijn favorieten zijn.

Street fighter
Galaga
Final Fight
Bust a Move (heeeeeel erg verslavend)
Ridge Racer
Frogger

Bovenstaande games, speelde ik vroeger vooral in de arcade hallen en later werden ze uitgebracht op de PS. Toch konden ze mij niet het gevoel/sfeer geven, wat ik in de arcade hallen wel had. Die 1e keer dat ik in de sportbolide van Ridge Racer stapte en het speelde was ik direct verkocht. Ook Street Fighter was geweldig, vooral met z'n 2. Zo'n arcade kast had het toentertijd echt erg zwaar, bij zware fanatiekelingen.

Vroegah was alles beter  ;).

Gr. Ray

Erik

Ridge racer, de eerste keer dat ik hem zag in een arcadehal viel mijn mond open van verbazing, mee draaiende wieldoppen was nog nooit eerder vertoond, zoveel detail. Toen werden er nog een echte sprongen gemaakt in vooruitgang. Mame zou hem ook moeten emuleren (nog niet 100%), maar het hij stottert nog als een gek op mijn p4/3ghz en dan is geluid nog uit. Geluid is bovendien ook niet om aan te horen ben benieuwd of de nieuwste dual 2 core cpu's wel genoeg kracht hebben om bv games Ridge racer, Ace driver en hopelijk later Sega rally vloeiend te kunnen af te spelen. Iemand hier met de nieuwste en krachtigste cpu die het eens kan proberen ;D
- Winston Churchill

aMUSEd

Citaat van: simsatit op mei  5, 2007, 16:45:38
ico is idd ps2, blijft wel een bijzondere game!
In die game wordt idd een heel bijzondere sfeer neergezet.
Heb je Shadow of the colossus gespeeld?