DIY Audio/Video Meubel [Finished]

Gestart door Daklem, maart 14, 2007, 16:37:05

Vorige topic - Volgende topic

Daklem

Citaat van: Sjors op maart 18, 2007, 21:51:15
Schitterend Robbert  8) 8) 8)

Groet, Sjors

Laten we hopen dat het eindresultaat ook zo is ;)

P.s.; foto;s komen morgen. Vanavond de andere planken niet meer gelijmd. Dat staat voor morgen op de planning.

Wil eerst even kijken hoe het eindresultaat is met de eerste poot. met name of de lijm goed gehecht heeft aan de planken, want tijdens het smeren bleek dat het hout regelrechte sponsen waren  :o

Dus voordat ik de 2de poot doe, wil ik eerst het resultaat bekijken van de eerste lijmbeurt ;)

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Sjors

Citaat van: Daklem op maart 18, 2007, 22:48:36

< knip >

Kom op beetje vertrouwen ;)

Groet, Sjors

R

Je kan ook 3 planken aan elkaar schroeven. Daarna de 4e alleen lijmen. Even lange schroeven pakken, voorboren. Lijm ertussen en vastschroeven.

Citaat van: Daklem op maart 18, 2007, 22:48:36

P.s.; foto;s komen morgen. Vanavond de andere planken niet meer gelijmd. Dat staat voor morgen op de planning.

Wil eerst even kijken hoe het eindresultaat is met de eerste poot. met name of de lijm goed gehecht heeft aan de planken, want tijdens het smeren bleek dat het hout regelrechte sponsen waren  :o

Dus voordat ik de 2de poot doe, wil ik eerst het resultaat bekijken van de eerste lijmbeurt ;)

Daklem

Citaat van: Ruben op maart 19, 2007, 08:02:03
Je kan ook 3 planken aan elkaar schroeven. Daarna de 4e alleen lijmen. Even lange schroeven pakken, voorboren. Lijm ertussen en vastschroeven.

Het resultaat is prima, dus we gaan er gewoon mee door! ;)

Vanavond de andere poot!

Ik heb besloten om de tafel te gaan beitsen en te lakken daarna. Welke beitskleur ik ga pakken staat nog niet vast. Wil hiervoor nog even langs onze huisschilder wat het mooiste is om te doen. Zij weten vanalles over verf en beits. (waarschijnlijk teak en dat aflakken).

R

Enne een foto-tje?

Citaat van: Daklem op maart 19, 2007, 18:36:57
Het resultaat is prima, dus we gaan er gewoon mee door! ;)

Vanavond de andere poot!

Daklem

Citaat van: Ruben op maart 19, 2007, 18:46:11
Enne een foto-tje?

Die maak ik ff als vanavond de andere poot in de klemmen zit. Dan is er een mooi voor-en-na-fotootje ;)

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Daklem

Onder met mom van "Beter laat dan nooit":

Bij deze foto;s heb ik al een klein beetje geschuurd om het hout wat mooier vlak te krijgen. Ik moet alleen nog een stukje hout kopen wat ik kan stoppen om mijn schuurpapier. Dat heb ik nog niet  :(

R

Strak hoor!! Volgens mij ben je best handig. Zo te zijn is er ook netjes gezaagd.

Daklem

Het valt me inderdaad op dat het tot nu toe opmerkelijk goed gegaan is zonder problemen. Ook hoef ik niet veel te schuren merk ik omdat het hout gewoon erg mooi gezaagd is. Totaal geen lelijke stukken in het hout, en die er waren heb ik netjes aan de binnenkant verpakt, en de mooiste plankjes aan de buitenkant gemaakt.

Tot nu toe erg tevreden! Ik denk dat ik Zondag al het blad op de poten kan gaan maken. Het geheel flink opschuren, en een leuke beits (en lak) uitzoeken die me bevalt.

Denk toch dat het stiekem harder kan gaan dan ik dacht  O0

Sjors

Gaaf man !!  8)

Groet, Sjors

Daklem

mikeske

mooi gedaan, doe zo verder  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

R

Weet je al hoe je poten en ligger aan elkaar gaat maken?

Daklem

Citaat van: Ruben op maart 19, 2007, 23:37:39
Weet je al hoe je poten en ligger aan elkaar gaat maken?

Waarschijnlijk met houten pennen + lijm. Dat lijkt me wel het stevigste.

Ik zou zo even ook geen andere oplossing weten.  ::)

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

R

Zit de bovenplaten al op elkaar gelijmd? Dan zou ik daarmee de bevestiging maken. 2 platen op elkaar lijmen. Die vastschroeven ( veel en goed verdeeld op de plekken). Wel die schroeven goed verzinken en dan de rest van de bovenplaat erop lijmen. Extreem stevig en blind.

Citaat van: Daklem op maart 19, 2007, 23:39:43
Waarschijnlijk met houten pennen + lijm. Dat lijkt me wel het stevigste.

Ik zou zo even ook geen andere oplossing weten.  ::)

Daklem

Citaat van: Ruben op maart 20, 2007, 13:57:03
Zit de bovenplaten al op elkaar gelijmd? Dan zou ik daarmee de bevestiging maken. 2 platen op elkaar lijmen. Die vastschroeven ( veel en goed verdeeld op de plekken). Wel die schroeven goed verzinken en dan de rest van de bovenplaat erop lijmen. Extreem stevig en blind.

Dat is een hele goede tip!

Hier zat ik dus ook aan te denken om zoiets te doen. Echter het enige probleem is dan dat ik de hoeken niet goed in de klemmen kan zetten.

Wel een voordeel is dan, aangezien 1 bovenplaat een klein beetje krom is, dat hij met het schroeven weer geheel recht komt te zitten, en niet meer van zijn plek af komt.

Jouw tip is wel een hele goede! Thanks!

Ik denk dat ik volgende week even ga kijken of ik een glasplaat kan regelen + beits. 8)

R

Gewoon wat zware dingen op de hoeken leggen. Of even wat lange lijmtangen halen.

Citaat van: Daklem op maart 20, 2007, 13:59:46
Dat is een hele goede tip!

Hier zat ik dus ook aan te denken om zoiets te doen. Echter het enige probleem is dan dat ik de hoeken niet goed in de klemmen kan zetten.

Wel een voordeel is dan, aangezien 1 bovenplaat een klein beetje krom is, dat hij met het schroeven weer geheel recht komt te zitten, en niet meer van zijn plek af komt.

Jouw tip is wel een hele goede! Thanks!

Ik denk dat ik volgende week even ga kijken of ik een glasplaat kan regelen + beits. 8)

Daklem

Citaat van: Ruben op maart 20, 2007, 14:06:26
Gewoon wat zware dingen op de hoeken leggen. Of even wat lange lijmtangen halen.

Ik heb denk ik nog wel wat stukken natuursteen die erop kunnen.  :D

brimbrammer

Dat ziet er al prima uit tot zover.

Robert - Jan

Jemig, wat een dikke pakken hout  :o.

Dir wordt moooooi
If they don't know wine is finer, let them boil water!

Daklem

Citaat van: Robert - Jan op maart 20, 2007, 15:59:24
Jemig, wat een dikke pakken hout  :o.

Dir wordt moooooi

Het is ook extreem zwaar, maar dat is juist weer goed zodat de trillingen weinig tot niet worden doorgegeven  ;D

Beint

Citaat van: Ruben op maart 20, 2007, 13:57:03

Precies wat ik dacht toen ik het las  ;D Dan zie je niks van de verbindingen   8)

Ook een goede keuze dat je gaat beitsen/lakken  :) Wordt mooi zo  8)