DIY Audio/Video Meubel [Finished]

Gestart door Daklem, maart 14, 2007, 16:37:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Driven2Shine

Ziet er nu al goed uit :)
Wat ben je kwijt aan hout kosten en glas ? kost het op maat zagen ook geld ?

Ben ook van plan om iets in elkaar te gaan zetten maar ben er nog niet helemaal uit wat het moet gaan worden.

Daklem

Ik had 2 platen van 153x153 nodig. Dit kwam neer op iets van 57 euro per plaat. Zagen was gratis, verstek zagen kost wel geld.

De glasplaat weet ik nog niet wat het gaat kosten, daar heb ik nog geen navraag naar gedaan. Maar dat is ook niet de grootste zorg. :)

Driven2Shine

Citaat van: Daklem op maart 15, 2007, 21:51:29
Ik had 2 platen van 153x153 nodig. Dit kwam neer op iets van 57 euro per plaat. Zagen was gratis, verstek zagen kost wel geld.

De glasplaat weet ik nog niet wat het gaat kosten, daar heb ik nog geen navraag naar gedaan. Maar dat is ook niet de grootste zorg. :)
Oh dat is goed te doen.
Kan wel iets op maat laten maken maar dat kost klauwen vol met geld, en als je het zelf doet heb je er nog meer plezier van.

Daklem

Citaat van: [SV] op maart 15, 2007, 21:55:20
Oh dat is goed te doen.
Kan wel iets op maat laten maken maar dat kost klauwen vol met geld, en als je het zelf doet heb je er nog meer plezier van.

Ik wilde hem ook eerst op maat laten maken, maar ik kreef offertes van rond de 700 euro ex btw. Dit was dus geen optie. Hierdoor heb ik besloten om het zelf te gaan maken.

-madison-

Citaat van: Daklem op maart 15, 2007, 19:58:16
Paar foto's alvast ..






Het meubel zit dus nog niet vast, De planken liggen nog allemaal los, maar zo geeft het wel een idee hoe het er uit komt te zien  O0

Dat lijkt verdomd veel op zo'n ding van de Xenos ;D
Maar ziet er goed uit tot nu toe, ik denk dat ie in mat zwart ook niet misstaat 8)

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Daklem

Citaat van: -madison- op maart 15, 2007, 22:23:47
Dat lijkt verdomd veel op zo'n ding van de Xenos ;D
Maar ziet er goed uit tot nu toe, ik denk dat ie in mat zwart ook niet misstaat 8)

Xenos verkoopt hem ook gewoon als losse plankjes ja. maar ik wil hem toch echt netjes als 1 geheel hebben hoor  ;D

Deleted member

Plus dat ik denk dat deze een factor 20 ofzo zwaarder is dan het Xenos model!  ;D

Daklem

Citaat van: Antoine op maart 15, 2007, 22:39:42
Plus dat ik denk dat deze een factor 20 ofzo zwaarder is dan het Xenos model!  ;D

Dat is zeerzeker een feit!  :o

VlisChris

Net ontwerp zo :D
Op het plaatje vond ik hem niet echt heel denderend, maar zo op de foto ziet die er erg leuk uit :)
Veel plezier met maken ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

FFF

Ik vind het idd een heel mooi ontwerp. Simpel, strak en robuust, da's mijn smaak.

Multiplex is ook de juiste keuze wat materiaal betreft.

Als je zelf gaat spuiten zou ik je sterk aanraden eerst goed te testen.
Je zult sowieso met spuitplamuur aan de slag moeten.

Met normale verf krijg je door de werking van het hout altijd scheurtjes.
(soms pas naar maanden (ander seizoen dus luchtvochtigheid en temperatuur.)

Daklem

Citaat van: FFF op maart 16, 2007, 09:44:45
Ik vind het idd een heel mooi ontwerp. Simpel, strak en robuust, da's mijn smaak.

Multiplex is ook de juiste keuze wat materiaal betreft.

Als je zelf gaat spuiten zou ik je sterk aanraden eerst goed te testen.
Je zult sowieso met spuitplamuur aan de slag moeten.

Met normale verf krijg je door de werking van het hout altijd scheurtjes.
(soms pas naar maanden (ander seizoen dus luchtvochtigheid en temperatuur.)

Ik zit nu met een aantal zaken;

1) een soort teak fineer gebruiken
2) spuiten (mat zwart)
3) teak beits
4) mat zwart schilderen

Maargoed, voordat ik aan de slag ga, ga ik nog even wat informatie verzamelen hoe ik het beste aan de slag kan gaan hiermee. In ieder geval bedankt voor de tip!  8)


Chris; Thanks! ;)

Robert - Jan

Hij is zo al mooi. Gewoon beitsen in de kleur die je wilt!
If they don't know wine is finer, let them boil water!

R

Al dat ge*^%$^#.. is er nu al gehamerd, geschroefd en gelijmd :P >:D

Daklem

Citaat van: Ruben op maart 16, 2007, 10:26:10
Al dat ge*^%$^#.. is er nu al gehamerd, geschroefd en gelijmd :P >:D

zondag ga ik aan de slag ;)  O0

molle

Mooi en lekker strak zo een model. Deze ga ik ook eens bouwen om boven te plaatsen 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

#40
Heb nog maar even een optie in het zwart getekend. 1 mat zwart en 1 niet helemaal zwart met een klein bruin tintje er doorheen ( link leggen naar speakers) + een beetje glans.

Robert - Jan

If they don't know wine is finer, let them boil water!

Daklem

ja, dat bruin ziet er goed uit  8)

alleen ben bang dat hoogglans bruin niet in mijn interieur past  ???

R

Dan doe je toch wat mat.

Citaat van: Daklem op maart 16, 2007, 14:53:28
ja, dat bruin ziet er goed uit  8)

alleen ben bang dat hoogglans bruin niet in mijn interieur past  ???

Daklem

Citaat van: Ruben op maart 16, 2007, 14:55:05
Dan doe je toch wat mat.


Idd! Gelukkig heb ik nog een hele tijd om eroverna te denken!  :D

FFF

Ik zou zelf niet voor zwart kiezen denk ik.

Probleem is dat een donkere kleur alles wat meer aanwezig maakt. (zo´n zwart blok is heel opvallend, zeker in zo´n robuust design).

Zou zelf voor titanium kleur gaan, of eventueel iets lichter, of idd gewoon een mooi fineertje er op.

Daklem

De eerste plankes zitten nu op elkaar.

Gebruik gemaakt met die spijkertechniek om de plankjes op zijn plaats te houden. Dit is opmerkelijk goed gebeurd.

De plankjes zitten met een minimale afwijking op elkaar. Deze afwijking is gewoon weg te schuren zodat het weer netjes egaal wordt.

De eerste poot zit nu in de klemmen te drogen.

Vanavond ga ik de andere poot doen zodat deze even de tijd heeft om te drogen voordat ik hem wegleg om verder uit te drogen. Dan weet ik zeker dat de plankjes niet kunnen verschuiven. :)

Vanavond de andere poten, en dan aankomende week het blad in de klemmen.

Vanavond als de andere poot ook in de klemmen zit zal ik wel wat fotootjes maken van de vorderingen  8)

Beint

Citaat van: FFF op maart 18, 2007, 10:35:08
Ik zou zelf niet voor zwart kiezen denk ik.

Ik had ook geen zwart gekozen, je ziet altijd stof en vlekjes.

Ik vind het ontwerp verder wel héél mooi.  O0 Zulk iets wil ik zelf ook, ben alleen niet zo handig ::).

Daklem

Citaat van: Beint op maart 18, 2007, 18:31:13

Zulk iets wil ik zelf ook, ben alleen niet zo handig ::).

Ik ben ook niet erg handig, daarom is iedereen hier zo benieuwd hoe het eindresultaat gaat worden. Iedereen weet hoe onhandig ik zo onderhand ben  ;D O0

Tot nu toe zijn alle planken zeer recht gelijmd. Met een beetje schuurwerk wordt het netjes egaal.  O0


Sjors

Schitterend Robbert  8) 8) 8)




Groet, Sjors