blijvende RME DiGi 96/8 PAD probleem. Wie o wie kan helpen?!

Gestart door THX-UltraII, maart 7, 2007, 13:56:03

Vorige topic - Volgende topic

THX-UltraII

Onlangs de RME DiGi 96/8 PAD aangeschaft. Op mijn HTPC boot doet ie het prima. Daar maak ik namelijk enkel gebruik van de geluidskaart via het AC3 signaal met TT2.4
Echter, op mijn gewone boot heb ik problemen met Windows Media Player, VLC player, Skype, Quicktime enz. enz. Het verschijnsel is hier dat het geluidsspoor zich dubbel afspeelt met een vertraging op een van de 2. Zo klinkt het dus geheel door elkaar.
Ik maak gebruik van de Digitale Coaxiale uitgang (de extension cable is dit) en deze is aangesloten op mijn Denon versterker op de dig.coax.in.
Ik gebruik de driver die op deze site staat: http://www.rme-audio.com/english/download/drivers.htm
Qua settings via het icoontje rechtsonder heb ik ook al zitten klooien en eea. verandert, echter, zonder resultaat.....

Iemand een idee wat er verkeerd kan gaan.

kaajee

Eerste wild guess: heeft vast iets met 'monitoring' te maken.....kijk eens of je daar wat over kunt vinden in de driver zelf of windows configscherm.....

THX-UltraII

kaajee

Kijk eens bij de 'hardware monitoring' settings van de software/kaart.....
Uit de manual:
Citeer
Currently two solutions exist which enable real-time monitoring even when playback is active.
Our ZLM (Zero Latency Monitoring) technology allows monitoring in Punch I/O mode - with this
the card behaves like a tape machine. This method has been implemented in all versions of
Samplitude (by SEK'D), and can be activated using the global track option 'Hardware monito-
ring during Punch'.

&

After selecting 'Input', the input
signal appears at the output
whenever playback is not active.
DIGI96/8 PAD saves a
continual record standby mode
and can switch itself to monito-
ring without active software. As
switching between the inputs is
carried out in realtime, stepping
through the inputs gives a fast
check of the incoming signals.

THX-UltraII

thxz voor het meezoeken kaajee......
Begrijp er alleen niks van wat je voor citaat hebt kunnen vinden.
Ik heb enkel settings van mijn geluidskaart die ik aan of uit kan vinken als volgt (willekeurig):

professional
emphasis
non-audio

bij safe mode kan ik check input aan of uitvinken

bij output format kan ik kiezen uit:
automatic
force adat
a/s conv.

bij output kan ik kiezen tussen
automatic
input
play only

bij stereo devices kan ik sync align aan of uitvinken

bij input kan ik kiezen tussen:
optical
coaxial
internal
XLR
analog

heb ook nog een tweede tabblad met mode die ik kan kiezen
2048 16bit
1024 32bit
512 16bit en
256 32bit

Begrijp van ALLE settings werkelijk niks..... :(
Waarom kan ik niet gewoon plug en play de kaart erin stoppen en dat alles werkt?!
Nogmaals, mijn HTPC boot werkt prima. Deze gebruikt echter enkel een ac3 signaal

THX-UltraII

Del member

je kan specifieke tools downloaden voor het checken & monitoren van de werking van de kaart ik weet niet hoe dat heet maar rme heeft dat wel

redfox001

Je wordt ook aangeraden je onboard audio als primair apparaat te kiezen. Bij iedere applicatie moet je dan bewust voor rme kiezen waar je dat wil. De systeemgeluiden ben je dan kwijt. Heb je dat?

THX-UltraII

Citaat van: stagefreak op maart 10, 2007, 11:08:37
Je wordt ook aangeraden je onboard audio als primair apparaat te kiezen. Bij iedere applicatie moet je dan bewust voor rme kiezen waar je dat wil. De systeemgeluiden ben je dan kwijt. Heb je dat?

ja

redfox001

Misschien eens kijken bij welke media het optreedt en met graphedit kijken welke codecs dan gebruikt worden?

THX-UltraII

redfox001

Ik zou eens alle video en audio players uninstallen ???

THX-UltraII

redfox001

Heb je al naar de sugestie van 4G gekeken?

THX-UltraII

ja, maar kan hier niets over vinden......

Ik heb en hou dus nog steeds de problemen. Het stotteren blijft. Heb in de afgelopen 3 maanden m n pc, vanwege andere problemen, nog zo n 3x moeten formatteren. Ik blijf last van het probleem houden en kan dus niet fatsoenlijk naar een trailer kijken, muziek luisteren of wat dan ook........

Heb zojuist met RME nl contact gehad met ene Chris. Hij wist verder ook niet hoe/wat.

Del member

Onze lokale hardware babe moppert of je toevallig geen ESD discharge op je RME gezet hebt :P

In alle andere gevallen dit proberen
http://www.rme-audio.com/english/techinfo/digich.htm

Schaap

Citaat van: THX-ultraII op september 24, 2007, 16:17:00
ja, maar kan hier niets over vinden......

Ik heb en hou dus nog steeds de problemen. Het stotteren blijft. Heb in de afgelopen 3 maanden m n pc, vanwege andere problemen, nog zo n 3x moeten formatteren. Ik blijf last van het probleem houden en kan dus niet fatsoenlijk naar een trailer kijken, muziek luisteren of wat dan ook........

Heb je wel de goede drivers geinstalleerd? Klinkt misschien stom, maar je zult niet de eerste zijn die HDSP drivers op verkeerde kaarten installeert. Stotteren zou kunnen betekenen dat je je latency setting niet goed hebt staan, waarschijnlijk te laag en/of je computer niet hebt 'getweaked' voor zwaarder muziektoepassingen.

Henk

Schaap

Even als aanvulling: gebruik je Asio driver of WDM/Multimedia? Onder Vista werkt alleen Asio goed. De laatste driver is versie 211.

Henk

THX-UltraII

Citaat van: 4G op september 24, 2007, 16:49:49
Onze lokale hardware babe moppert of je toevallig geen ESD discharge op je RME gezet hebt :P

In alle andere gevallen dit proberen
http://www.rme-audio.com/english/techinfo/digich.htm

ga hier vanavond mee aan de slag. thxz

THX-UltraII

Citaat van: Schaap op september 24, 2007, 19:38:47
Heb je wel de goede drivers geinstalleerd? Klinkt misschien stom, maar je zult niet de eerste zijn die HDSP drivers op verkeerde kaarten installeert. Stotteren zou kunnen betekenen dat je je latency setting niet goed hebt staan, waarschijnlijk te laag en/of je computer niet hebt 'getweaked' voor zwaarder muziektoepassingen.

Henk

juiste drivers staan er gewoon op. Net nog gecheckt. Latency alle mogelijkheden geprobeerd maar ook dit helpt niets. Zware muziektoepassingen gebruik ik niet

THX-UltraII

Citaat van: Schaap op september 24, 2007, 19:46:54
Even als aanvulling: gebruik je Asio driver of WDM/Multimedia? Onder Vista werkt alleen Asio goed. De laatste driver is versie 211.

Henk

?? begrijp je niet?? gebruik gewoon de driver van RME

Schaap

Citaat van: THX-ultraII op september 25, 2007, 08:47:02
?? begrijp je niet?? gebruik gewoon de driver van RME

Ja, ik bedoel dat onder Windows Vista de WDM-driver van de DIGI 96/8 niet goed werkt, wel de Asio drivers. Onder XP doen ze het beide goed. In je muziektoepassing kun je vaak kiezen welke soort driver je wilt gebruiken.

Als je rechtsonderin een icoontje hebt van de RME mixer, als je die opent dan kun je de verschillende settings uitproberen de cijfers 1 tm 6(of 8 ) die in de rechterkolom staan iets boven het midden.

Tweaks voor muziek staan hier: belangrijkste is no.1 http://www.musicxp.net/tuning_tips.php

Henk

THX-UltraII

Citaat van: Schaap op september 25, 2007, 09:47:48
Ja, ik bedoel dat onder Windows Vista de WDM-driver van de DIGI 96/8 niet goed werkt, wel de Asio drivers. Onder XP doen ze het beide goed. In je muziektoepassing kun je vaak kiezen welke soort driver je wilt gebruiken.

Als je rechtsonderin een icoontje hebt van de RME mixer, als je die opent dan kun je de verschillende settings uitproberen de cijfers 1 tm 6(of 8 ) die in de rechterkolom staan iets boven het midden.

Tweaks voor muziek staan hier: belangrijkste is no.1 http://www.musicxp.net/tuning_tips.php

Henk

ik gebruik XP dus dat zou geen probleem moeten zijn. Hebben wij dezelfde kaart trouwens?

garmtz

THX-UltraII

Citaat van: garmtz op september 25, 2007, 10:17:54
Staat output op play only?

zit nu op m n werk maar zal vanavond eens kijken.

ps. Ik kan voor het afspelen van muziek toch gewoon de breakout cable gebruiken en dan de rode aansluiting (digitale coax aansluiting?) naar mijn dig. coax IN van mijn versterker.