blijvende RME DiGi 96/8 PAD probleem. Wie o wie kan helpen?!

Gestart door THX-UltraII, maart 7, 2007, 13:56:03

Vorige topic - Volgende topic

Schaap

Citaat van: THX-ultraII op september 25, 2007, 10:05:15
ik gebruik XP dus dat zou geen probleem moeten zijn. Hebben wij dezelfde kaart trouwens?

Nee, ik heb o.a. de HDSP Digiface met PCI-kaart. Als je de SPdif naar de Denon gebruikt doe je dat dan met MME drivers? . Asio is veel beter iha.
Ik zie dat de Dgi 96/8 geen mixer icoon heeft als die van de  Hammerfall HDSP series, dus negeer die eerdere opmerking van mij over presets 1 tm 6

------------------------------------------------------------------------------------
Uit de Manual:

The SPDIF output does not work

·  The output operates in ADAT Mode, see Output Status Display. This may be caused by
   Force Adat being activated, an activation of more than the first (1/2) Master output busses in
   Cubase, or when 'Max I/O' (under Hardware & Driver) wasn't set to 2 in Logic.
   Low Latency ASIO operation under Windows 2000/XP on single CPU systems:
·  To use ASIO at lowest latencies under Windows 2000/XP even when only having one CPU,
   the system performance has to be optimized for background tasks. Go to Control Panel/
   System/Advanced/Performance Options. Change the default 'Applications' to 'Background
   tasks'. The lowest usable latency will drop from 23 ms to around 3 ms. This is no issue
   when using dual CPU systems.

The recording or the playback is disturbed by crackling:

·  Increase the quantity and size of the buffers in the software being used.
·  Use a different cable (coaxial or optical) to cross-check them for defects.
·  Check that there is no loop cabling present. If so set 'Clock Mode' to 'Master'.
·  In case of loop cabling with an ADAT we recommend to use the ADAT as master (Int) and
   the DIGI as slave (AutoSync).
·  Increase the buffer size of the hard disk cache (example: from 64 kB to 256 kB).
·  Activate Busmaster mode for the hard disks. Windows: Device Manager, double-click on
   'Disk drives', then on the required hard disk(s). Select 'DMA' in the Properties dialog.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Henk

kaajee

Even tussendoor: vertoont ie deze kuren alleen maar bij gebruik van de digitale uitgang? Of ook als je, ter test even, de analoge uitgang van je RME gebruikt?

THX-UltraII

dit alles ga ik vanavond of as. weekend testen. Ik kom zo snel mogelijk met nieuwe bevindingen.

THX-UltraII

vanavond met verschillende kabels de analoge uitgang geprobeerd maar exact hetzelfde euvel  :-\ :-\
Ik kom er gewoon niet uit waar het nu aan ligt........

Zit je daar met je dure kaart.  :'(

THX-UltraII

kan trouwens bij het installeren bij het handmatig kiezen van de driver kiezen voor 20 of 24-bit analoog. Niet dat dit uitmaakt voor mijn probleem (reeds beide getest) maarwat is het verschil als ik de kaart op 20 of 24 bit installeer?

THX-UltraII

weetniet wat het inhoudt maar bij performance test krijg ik:

STOSD-Rate:   20.6 MB/s
LODSD-Rate:   4.8 MB/s
MOVSD-Write-Rate:   20.6 MB/s
MOVSD-Read-Rate:   4.8 MB/s

THX-UltraII

THX-UltraII

wederom aanvulling

Bij memory test had ik een mp3 op staan. VLC player even uitgezet en dan passed de test wel ok

Del member

THX-UltraII

en ook nog:WINAMP heeft dat 'schokkerige' / 'krakende' geluid NIET! Maar bij winamp is het gekke weer dat bij het op de voorgrond brengen van Winamp, de mp3 een tiende van een seconde ofzo blijft hangen/een pauze inlast.

THX-UltraII

Citaat van: 4G op september 27, 2007, 18:21:40
dus toch dit ?

blijkbaar niet, ik had een liedje opstaan bij de test en dan werkt de test klaarblijkelijk niet.

THX-UltraII

ik weet dat jij ontzettend thuis bent in deze materie maar wil je bij je antwoorden zo boerenlulachtig mogelijk te zijn  ;D Dan begrijp ik er ook nog iets van  ;)
Tot nu toe begrijp ik je hoor!  8)

THX-UltraII

THX-UltraII

weer iets geks wat ik nu ineens zie:

bij config.scherm en dan geluiden en audioapparaten staat bij het eerste tabblad volume GEEN AUDIOAPPARAAT, vreemd.......
Vervolgens staan bij audio, bij het derde tabblad, voor het afspelen van geluid, wel weer 4 apparaten waar ik uit kan kiezen:
DIGI96/8 PAD Out (1+2)(1)
DIGI96/8 PAD Out (3+4)(1)
DIGI96/8 PAD Out (5+6)(1)
DIGI96/8 PAD Out (7+8)(1)

hier maakt het niet uit welke ik kies, bij allemaal heb ik geluid maar ook bij allemaal hetzelfde probleem

THX-UltraII

gisteren kaart voor de verandering ook nog even in een andere PCI sleuf gestoken. Ook dit helpt niets. Een clean install zelfs ook nog geprobeerd (tot diep in de nacht  :)) maar ook dit maakt totaal niets uit.

redfox001

Je zou de kaart eens in een andere pc moeten proberen desnoods van een vriend of buurman, het kan ook iets in de pc zijn. Maar die memory test die het niet deed doet vermoeden dat het geheugen op de kaart niet meer ok is, misschien dat hij daardoor niet in staat is een audio stream aan te houden?

THX-UltraII

Citeerwederom aanvulling

Bij memory test had ik een mp3 op staan. VLC player even uitgezet en dan passed de test wel ok

THX-UltraII

kaart in een andere pc stoppen lijkt vooralsnog de enige mogelijkheid eea. verder uit te sluiten.

Schaap

Ik vermoed dat je MME drivers gebruikt? Als je nu alle andere systeem geluidsmogelijkheden eens uitschakelt in apparaatbeheer en dan nog eens probeert via de DIGI 96/8.

Henk

THX-UltraII

begrijp je niet helemaal...... Zit nu op m n werk maar kunnen we niet even een tijd afspreken op msn voor as. weekend?

THX-UltraII

is er echt niemand die me verder kan helpen met dit probleem? :(:(

redfox001

Heb je al eens gekeken of je cpu misschien 100% is als je afspeelt? Vast wel maar anders weet ik het ook niet, in een andere pc proberen lijkt me dan de beste stap om verder te analyseren.

Sk

Dit probleem heb ik zelf ook. met name met sommige games. Het geluid is dan aan het stotteren en hoor inderdaad ook 2x hetzelfde signaal met een bepaald delay.

Heel vreemd allemaal.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Sk

Citaat van: stagefreak op september 30, 2007, 11:06:31
Met name bij zware games?

Jup. Bioshock, Medal of Honor Airborne, Colin McRae Rally Dirt dacht ik ook.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9