blijvende RME DiGi 96/8 PAD probleem. Wie o wie kan helpen?!

Gestart door THX-UltraII, maart 7, 2007, 13:56:03

Vorige topic - Volgende topic

redfox001

Lijkt het toch erggens een capaciteits probleem van een geheugen bus of zo?

Wat voor pc's hebben jullie (cpu e.d.)?

THX-UltraII

bij mij is het bij het bij het afspelen van ALLES (games, mp3 etc) behalve bij films via AC3. CPU is 1% bij mp3s......
P4 3,4 Ghz Extreme edition, 2g intern geheugen, 300mb hd 7200 toeren, 512mb videokaart DDR3 dus...............

Sk

Ik heb

Asus M2N-SLI Deluxe, nForce 570
AMD 64 X2 5200
Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit
Geforce 7950 GT

Verder wat samsung schijven en WD. Lijkt mij dus niet echt een slome pc.

Het probleem heb ik alleen bij diverse games. Bij de ene game heb ik er geen last van en bij de andere weer wel. Muziek afspelen via Foobar + SRC + ASIO gaat wel gewoon perfect.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Schaap

Ik weet niet of je de manual hebt. Daar staan ook nog wat 'troubleshooters' in. Buffer instellingen, 'voorkeur'apparaat om geluiden af te spelen.

Link: http://www.rme-audio.de/download/968e.pdf .

Henk

Sk

Citaat van: Schaap op september 30, 2007, 19:17:42
Ik weet niet of je de manual hebt. Daar staan ook nog wat 'troubleshooters' in. Buffer instellingen, 'voorkeur'apparaat om geluiden af te spelen.

Link: http://www.rme-audio.de/download/968e.pdf .

Henk

De manual had ik ook al eens bekeken maar er staat niks van bij wat dit probleem nu is jammer genoeg.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Schaap

Gebruiken jullie toevallig ook Quicktime 6 of 7 , of iTunes voor afspelen films?

kaajee

Dit topic lijkt lekker uit de klauwen te gaan lopen....... :P

@TS,  Je zei in het begin dat je een dual boot situatie hebt, waarbij je met 1 boot (je HTPC ) geen enkel probleem hebt. Je zou eens goed meoten uitzoeken wat nou het verschil tussen die 2 partitie's precies is. Wij kunnen hier wel blijven gissen maar jij hebt de oplossing right in front of you......

Wellicht toch een kale nieuwe install, het zou heel goed kunnen liggen in het feit dat er op die partitie toch iets ge-installeerd is wat roet in het eten gooit.

Ook zou je beide boot's eens kunnen 'vergelijken' door een probleem MP3 (dus 1 waarvan je weet dat ie niet lekker loopt) te nemen en die in beide boot's eens in Graphedit te laden en eens kijken of er beide partitie's de file op dezelfde wijze renderen......

Raphie

JBL PRX Power!

Sk

Citaat van: Raphie op oktober  1, 2007, 09:09:55
Ik adviseer: Clean install  ;D

Ik heb dit met mijn oude pc gedaan en 2 keer met de nieuwe maar hou nog steeds hetzelfde probleem.

redfox001

Je hebt ook rme-audio.forum op usenet. Ik had daar snel antwoord op mijn vragen. je hebt daar rechtstreeks support van de ontwikkelaars.

THX-UltraII

Citaat van: kaajee op oktober  1, 2007, 09:04:04
Dit topic lijkt lekker uit de klauwen te gaan lopen....... :P

@TS,  Je zei in het begin dat je een dual boot situatie hebt, waarbij je met 1 boot (je HTPC ) geen enkel probleem hebt. Je zou eens goed meoten uitzoeken wat nou het verschil tussen die 2 partitie's precies is. Wij kunnen hier wel blijven gissen maar jij hebt de oplossing right in front of you......

Wellicht toch een kale nieuwe install, het zou heel goed kunnen liggen in het feit dat er op die partitie toch iets ge-installeerd is wat roet in het eten gooit.

Ook zou je beide boot's eens kunnen 'vergelijken' door een probleem MP3 (dus 1 waarvan je weet dat ie niet lekker loopt) te nemen en die in beide boot's eens in Graphedit te laden en eens kijken of er beide partitie's de file op dezelfde wijze renderen......

op de dual boot heb ik dezelfde problemen. Echter, op die boot (net als op de andere boot) heb ik geen gekke dingen met het geluid wanneer ik een AC3 signaal doorstuur via de digitale coaxiale uitgang van de breakout cable van de RME kaart naar mijn versterker.

THX-UltraII

Citaat van: Schaap op oktober  1, 2007, 08:33:17
Gebruiken jullie toevallig ook Quicktime 6 of 7 , of iTunes voor afspelen films?

nee, ik niet

THX-UltraII

THX-UltraII

Citaat van: stagefreak op oktober  1, 2007, 17:44:36
Je hebt ook rme-audio.forum op usenet. Ik had daar snel antwoord op mijn vragen. je hebt daar rechtstreeks support van de ontwikkelaars.

klinkt relaxt. Hoe kom ik daarop?

Schaap

Citaat van: stagefreak op oktober  1, 2007, 17:44:36

Tegenwoordig is er meer activiteit op hun eigen forum:http://www.rme-audio.de/forum/ 

Iha: haperen e.d. , meestal verkeerde buffersetting(latency) / slechte driver
                          soms ook 'preferred audio- device' instelling met Windows toepassingen

Nu geeft Digi 96/8 en Quicktime 7 (iTunes)combinatie ook moeilijkheden las ik laatst.

Henk

THX-UltraII

Citaat van: Schaap op oktober  1, 2007, 19:31:45
Tegenwoordig is er meer activiteit op hun eigen forum:http://www.rme-audio.de/forum/ 

Iha: haperen e.d. , meestal verkeerde buffersetting(latency) / slechte driver
                          soms ook 'preferred audio- device' instelling met Windows toepassingen

Nu geeft Digi 96/8 en Quicktime 7 (iTunes)combinatie ook moeilijkheden las ik laatst.

Henk

thxz! Post staat erop. http://www.rme-audio.de/forum/viewtopic.php?id=1174

kaajee

inderdaad, we zullen met z'n allen dit onderwerp nauwkeurig volgens, dankzij jouw uitgebreide berichtgeving hieromtrent............. ;) ;D ;)

Sk

Citaat van: stagefreak op oktober 21, 2007, 23:40:21
En...?  ???

Still the same problem.

Bij de nieuwe UT3 heb ik hier geen last van, bij andere spellen weer wel.

THX-UltraII

redfox001

Hmmm het lijkt erop dat de problemen dus niet vanzelf weggaan  ;D.

Heb je die kaart al eens in een andere pc geprobeerd?

hifiman

Je kan hem altijd nog aan mij verkopen, ik zoek er eentje 2de hands  ;D

Maar het is natuurlijk beter als je je probleem kunt oplossen..

THX-UltraII

Citaat van: Audioloog op oktober 22, 2007, 12:05:20
Je kan hem altijd nog aan mij verkopen, ik zoek er eentje 2de hands  ;D

Maar het is natuurlijk beter als je je probleem kunt oplossen..

PM me maar (serieus)