Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: Alco op juli 18, 2007, 08:52:49
Ik vroeg me af: Kun je bijvoorbeeld op de SuperNait ook een DVD-recorder/speler digitaal aansluiten ? Dus via een dig.out achterop de DVD-speler naar de interne DAC van de SuperNait ?
(niet dat 't zo heel belangrijk is, maar kan me voorstellen dat 't klankmatig nog wel wat winst op levert dan)

Dat kan ja. Wel de digitale uitgang van de DVD-speler op PCM zetten, want Dolby Digital en DTS snapt de SuperNAIT niet.

bwolke

Citaat van: Erwin B op juli 18, 2007, 11:56:54
Ik ben dus weer een NAIM NAIT 5 op het spoor. Ik draai nu met een instap Primare versterker. Echter zoals gezegd trekt NAIM me erg. Is het een zinvolle switch om naar de NAIM over te stappen? Dit met het oog op eventele opwaarderingen en het tzt overgaan op een NAIM cd speler. Wat ik lees over NAIM spreekt me erg aan. De CDX2 heb ik al vaker gehoord en ook dat klonk erg goed. En ik wil dus die KIMBER kabel blijven gebruiken.

Luidsprekers Von Schweikert VR1

Erwin B

Welke instap Primare versterker gebruik je? Als één van je vereisten is dat je KIMBER kabels wilt blijven gebruiken kun je beter geen Naim kopen, ik heb gelezen in de review van de Nait5i dat als je KIMBER kabels aansluit op de versterker dat het geluid dan puffy and slow wordt. Je kunt voor het beste resultaat Naca5 gebruiken. Ik heb ook andere kabels geprobeerd op mijn Nait5i en met de NACA5 klonk het goed. Of het een zinvolle switch is moet je natuurlijk zelf bepalen. Ik vind het een leuk merk het heeft wel iets aparts. Of de 30watt van de Nait5 genoeg is om je speakers aan te sturen is een kwestie van proberen. Als je nu al goede controle hebt met je Primare zou je ook kunnen kijken voor een CD5i.

groetjes
Bas

Alco

Ik heb tot nu toe goede ervaringen met Kimber i.c.m Naim versterkers.

Heb bij een Naim-dealer een aantal jaren geleden eens een set Naim Intro en Credo's gehoord, op een Nait-2, via Kimber kabel. (die zwart-blauw getwiste, weet niet meer exact welk model)

Een kennis van mij heeft enkele jaren tot tevredenheid gedraaid met Kimber (volgens mij de PR) i.c.m een Nait-2. Met een Nait-5 of 5i zou ik 't niet weten.
Wat ook goed klinkt i.c.m Naim, maar....dan aleen als de speakers wat meer terughoudend/smooth van karakter zijn, is Van den Hul's Clearwater. (de goedkoopste VDH)
Die klinkt zeer open en gedetailleerd met een strak laag. Kan echter 't hoog iets te benadrukken, en mist iets aan body bij stemmenweergave.

De Nait-5i (en nu ook de SuperNait) is de enige Naim versterker die niet zo kieskeurig is qua ls-kabels,
en waar Naim's eigen Naca-5 niet als 'verplicht' word gezien.

Desondanks is Naim's Naca5 de meest veilige, voor de hand liggende keuze.
Helaas ook de meest irritante, superstugge kabel die ik ken! :(

Groeten,
Alco
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

EdoE

Citaat van: Alco op juli 18, 2007, 22:07:10
Desondanks is Naim's Naca5 de meest veilige, voor de hand liggende keuze.
Helaas ook de meest irritante, superstugge kabel die ik ken! :(

Ik vind NACA-5 eerlijk gezegd ook wat "ingehouden" klinken. Ben er niet heel erg weg van.

Alco

CiteerIk vind NACA-5 eerlijk gezegd ook wat "ingehouden" klinken. Ben er niet heel erg weg van.

Mag ik daaruit opmaken dat jij (ook) geen Naca5 gebruikt, Edo ?
Dan zijn we vast wel in de minderheid onder de Naim-liefhebbers. Ik gebruik 't niet omdat 't zo stug is, en ik al jaren tevreden ben over m'n zeer dunne, flexibele merkloze 'Rinsma' kabel. (a €4,50 p.m)

Welke kabel gebruik jij dan ?
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

EdoE

Citaat van: Alco op juli 19, 2007, 10:41:59
Mag ik daaruit opmaken dat jij (ook) geen Naca5 gebruikt, Edo ?
Dan zijn we vast wel in de minderheid onder de Naim-liefhebbers. Ik gebruik 't niet omdat 't zo stug is, en ik al jaren tevreden ben over m'n zeer dunne, flexibele merkloze 'Rinsma' kabel. (a €4,50 p.m)

Welke kabel gebruik jij dan ?

Ik gebruik nu nog NACA-5, maar voor de SuperNait wil ik iets anders zoeken.

Oud lid

Is NAIM uit de gratie?

Erwin B

EdoE

Citaat van: Erwin B op augustus 19, 2007, 20:13:43
Is NAIM uit de gratie?

De radiostilte staat symbool voor de levertijd van de SuperNait.

visitor

Citaat van: EdoE op augustus 20, 2007, 09:24:56
De radiostilte staat symbool voor de levertijd van de SuperNait.

Hoe lang nog?

bwolke

Citaat van: Erwin B op augustus 19, 2007, 20:13:43
Is NAIM uit de gratie?

Erwin B
Ja. Uit het oog, uit het hart.

EdoE

Canth

Citaat van: EdoE op augustus 20, 2007, 10:37:39
Ik verwacht/hoop een week of twee.

Ondertussen kun je in de Stereoplay van September nog een review lezen van de SuperNait (hij krijgt een Stereoplay Highlight).

succes met wachten :)

Cornelis
Woonkamer: NAD C658, NAD C298, OPPO 105D, Focal Kanta voorzien van Isoacoustics Gaia II |  Slaapkamer: Sonos Amp, JM-Lab Focal Electra 906, SVS SB-1000

Alco

Ik lees net dat Latham nu ook de mogelijkheid bied om je Naim apparatuur te laten recappen! :)

Dit was al jaren een bekende en erg prettige service van Naim UK, maar in Nederland was dit nog niet mogelijk.  (alleen enkele Naim dealers bieden een soortgelijke service)

nice  8)

Groeten,
Alco

EdoE

Net een update gekregen over de SuperNait...

De importeur heeft zojuist het eigen model binnengekregen, nu zijn de Britse en Duitse dealers aan de beurt. Daarna Nederlandse dealers, dan pas consumenten.

visitor

Citaat van: EdoE op augustus 23, 2007, 10:10:55

De importeur heeft zojuist het eigen model binnengekregen, nu zijn de Britse en Duitse dealers aan de beurt. Daarna Nederlandse dealers, dan pas consumenten.

Dat zal dus nog wel een aantal weken wachten worden. :(

EdoE

Citaat van: Erwin op augustus 23, 2007, 10:22:51
Dat zal dus nog wel een aantal weken wachten worden. :(

Absoluut. Ik vind het gelukkig ook niet echt een punt, maar het frustreert wil dat Naim zo hardleers is. Bij iedere substantiele introductie is er sprake van uitstel op uitstel.

fireman

Ze vertelde medio augustus. Hou ons op de hoogte.

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

EdoE

Dat is niet gered. Ik hoop dat ik eind september aan de beurt ben, maar het ziet er (weer) niet rooskleurig uit.

Alco

Ik vond zojuist een intereressant artikel (in pdf) op de site van Tom Tom audio. (Naim dealer)

Over de Naim Nait, die bijna z'n 25e verjaardag viert, en een uiteenzetting + foto's van alle
Nait versterkers die Naim tot nu heeft gemaakt

Check: http://www.tomtomaudio.co.uk/Tom%20Tom%20Naitology.pdf :)

Groeten,
Alco

mahansz

volgens mij heb ik de primeur hier... liep vandaag langs Audio Artistiek (grunn ;D) en warempel: de supernait stond daar te pronken! Maar even naar binnen geweest en héél even kunnen beluisteren, conclusie tot dusver: het wachten waard!  ;D ;D

garmtz

Alco, in de huidige Hifi World staat het oorspronkelijke artikel!

Alco

CiteerAlco, in de huidige Hifi World staat het oorspronkelijke artikel!

Thanx Garmtz.

Citeervolgens mij heb ik de primeur hier... liep vandaag langs Audio Artistiek (grunn ;D ) en warempel: de supernait stond daar te pronken! Maar even naar binnen geweest en héél even kunnen beluisteren, conclusie tot dusver: het wachten waard! ;D ;D

Ahaaaa!  8) 
Betekent dit dat ie inmiddels ook gewoon leverbaar is, of is 't meer een demomodel voor dealers ?

bwolke

Citaat van: EdoE op augustus 23, 2007, 10:10:55

mahansz

klopt, het is een dealermodel... maar waar een wil is, is een weg toch?

EdoE

Is het hun eigen dealermodel of het exemplaar van Latham?