Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

bwolke

Er zijn inmiddels wat meer details bekend van de nieuwe Naim Superline phonovoorversterker. Hij is gebouwd in dezelfde kast als een Snaxo en heeft net als de Snaxo ook een Brundy ingang om hem te kunnen voeden met een Supercap. Hij kan op ieder element worden afgeregeld en komt ergens rond oktober uit.

Hier is alvast een plaatje:

groetjes
Bas

Alco

CiteerHij kan op ieder element worden afgeregeld en komt ergens rond oktober uit.
Ok,...tel daar (net als bij de SuperNait) een maand of 6 bij op...dus 't zal zo rond maart 2008 worden ;)

Is er al een prijs (ongeveer) bekend ?

Ik las dat Creek binnenkort ook met een (imho mooie) eigen draaitafel op de markt komt.
Zie: http://www.avreview.co.uk/news/images/Creek-tt_bg.jpg
(notabene hun eerste, en dat in dit digitale tijdperk! 8)) Als Creek 't kan zou ik denken dat Naim 't ook moet kunnen.
Ze hebben al een prima arm en phono-versterkers,.... nu alleen nog een basis + plateau. Moet te doen zijn, lijkt me.  (kan me zo voorstellen dat daar best een markt voor is, gezien de vinyl revival)

Mvg,
Alco
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

bwolke

Volgens de geruchten gaat de Superline tussen de £1500 en £2000 kosten.

Persoonlijk zie ik niets in een Naim draaitafel er zijn genoeg andere draaitafelmerken die al jaren ervaring hebben. 

Als je een mooie draaitafel zoekt die goed werkt met een Aro dan kan ik je een Roksan Xerxes.20 aanbevelen.

groetjes
Bas

Alco

Die Roksan ziet er inderdaad ook prachtig uit.

Persoonlijk zit ik ook niet zo zeer op een puur Naim draaitafel te wachten hoor, maar ik kan me zo voorstellen dat er wel een markt voor zou zijn.

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

sultankat

Citaat van: Alco op juni 23, 2007, 21:31:48
Die Roksan ziet er inderdaad ook prachtig uit.

Persoonlijk zit ik ook niet zo zeer op een puur Naim draaitafel te wachten hoor, maar ik kan me zo voorstellen dat er wel een markt voor zou zijn.

Die markt is dan wellicht dat de echte Naim-adept ook alles van Naim wil hebben.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

ajbeefde

Iemand de Supernait al weten te bewonderen en te beluisteren?

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

bmateijsen

De supernait die bij een paar winkels te beluisteren is geweest was een prototype van Naim.
Supernait wordt binnenkort uitgeleverd door de importeur.

Citaat van: ajbalmere op juli  9, 2007, 19:09:56
Iemand de Supernait al weten te bewonderen en te beluisteren?

ajbeefde

Citaat van: bmateijsen op juli  9, 2007, 19:12:57
De supernait die bij een paar winkels te beluisteren is geweest was een prototype van Naim.
Supernait wordt binnenkort uitgeleverd door de importeur.

Mooi..... dat wordt dan eindelijk op het gemak luisteren, combineren en hopelijk genieten....  :)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Alco

CiteerSupernait wordt binnenkort uitgeleverd door de importeur.

'Binnenkort' is wel een rekbaar begrip... ;)

quote van een Naim dealer:
"Naar verwachting zijn de eerste modellen begin Maart beschikbaar, en aangezien wij er al een hadden besteld, verwachten we als een van de eersten deze prachtige Naim versterker demonstratieklaar te hebben. We laten u het weten zodra hij binnen is."

We zijn inmiddels al bijna een half jaar verder...  ::)

Wat ik me nog wel afvroeg, m.b.t de SuperNait:

Ik meen ergens gelezen te hebben (maar weet niet meer waar en kan 't niet meer terugvinden) dat de SuperNait slechts 1 of 2 watt meer stroom verbruik dan een Nait-5i. (terwijl ie toch veel meer vermogen levert.
Terwijl een NAP250 iets minder vermogen levert dan de SuperNait, maar wel aanzienlijk meer stroom verbruikt.
(uitgaande van continu aan laten staan, dacht ik: Nait-5i 10watt, en een NAP250 iets van 25watt)

Heb ik me vergist, of kan dit kloppen en weet iemand hier toevallig iets meer over ?

Mvg,
Alco

Oud lid

Er staat nu weer een NAIT 5 te koop op internet. Voordat ik de knoop ga doorhakken heb ik nog een vraag. Ik wil daar de Von Schweikert VR1 mee gaan aansturen. De CD speler is een Primare CD21. Kabels Cardas Crosslink interlink en Kimber 4 VS luidsprekerkabel. Nou heb ik gehoord dat NAIM apparatuur gevoelig is voor luidsprekerkabels. Kan ik die Kimber gewoon blijven gebruiken? Ik wil hem namelijk niet weg doen.  Die Cardas zal dan omgebouwd moeten worden.

Erwin B

fireman

@Erwin:

Wat LS-kabels betreft kan NAIM idd "kieskeurig" zijn. Ik heb dat zelf geconstateerd en het is echt zo. Puur koper en ik meen een lage capaciteit is goed ( zoals de NAC A5, klopt dat Alco?? )

Ik heb er een keer een kabel tussen gehad met puur zilver, resultaat-> kill en tam geluid. Was echt niet mooi. De warmte was weg. Dat was echt een dag en nacht verschil.

wbt die interlink daar heb ik géén direct vergelijk mee gedaan. Maar dat schijnt ook een goede kabel te zijn.( wat ik gelezen heb )

Maar je hebt het over de knoop door hakken. Bedoel je dan dat je kiest tussen de supernait of de nait5 ??
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

CiteerPuur koper en ik meen een lage capaciteit is goed ( zoals de NAC A5, klopt dat Alco?? )

Yep, dat klopt.

Ondanks dat ik de Nait-5 zelf klankmatig niet ken, en er derhalve niet over kan oordelen, zijn de meningen over de Nait-5 nogal verdeeld op 't Engelse Naim-forum. Veel mensen vinden/vonden de Nait-5 te soft/smooth, t.o.v. bijvoorbeeld de huidige 5i, of zo'n voorgangers.
De klank zou wat afwijken van 't kenmerkende heldere Naim geluid.

Mvg,
Alco

Oud lid

De betreffende versterker is al weer van het internet verdwenen. Heeft er denk ik 2 uurtjes opgestaan.
Nait 5 of Supernait?

NAIM trekt me op de een of andere manier. Het liefst wil ik een 2e hands versterker. Nait 5 of 5i. Wie weet er nog te staan?

Erwin B

Supernait komt alleen als ik errug goed in de slappe was zit.

fireman

Citaat van: Alco op juli 12, 2007, 18:36:01

De klank zou wat afwijken van 't kenmerkende heldere Naim geluid.

Mvg,
Alco

Ik heb zelf de nait5 gehad en ik moet zeggen dat die wat meer "wolliger" was. Wat me nog bij staat. Is alweer een aantal versterkers terug. De set die ik nu heb klinkt veel opener. Wel zit het smoothe ritme erin. Dat maakte het een heel fijne amp om naar te luisteren.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

bwolke

Alco

Op Marktplaats staat nog steeds (al bijna 2 maanden!) een Nait-5 te koop.

(ook nog een Naim Nait-1, een een 112/150 combi)

Alco

Vanmiddag heb ik de nieuwe prijslijst van Naim ontvangen.

Helaas,...de Naim traditie om elk jaar de meeste producten in prijs te verhogen is ook nu weer voortgezet.
(ook al valt 't mee dit keer)

De Nait-5i blijft gewoon €1200,- euri. :) en ook Naim's goedkoopste CD-speler bijft in prijs gelijk.

Alsof 't nog niet absurd duur genoeg is, is de Fraim ook weer in prijs verhoogd.
De SuperNait gaat 3950,- kosten,en....wordt (als alles meezit) over 2 weken verwacht.

Mvg,
Alco

bwolke

Gelukkig is er tweedehands genoeg Naim te krijgen. Het enige wat ik misschien nieuw van Naim zou kopen is een Prefix of een Superline.

Een Prefix omdat de dealer hem dan op mijn upgrade plinth van de Xerxes kan monteren of een Superline omdat ik hem met BNC aansluitingen wil.

groetjes
Bas

Alco

CiteerGelukkig is er tweedehands genoeg Naim te krijgen

Daar zit wat in Bas,...althans, via ebay.co.uk wel. 
Via de Naim dealers of particulier in Nederland vind ik 't wat tegenvallen. (kom veel dezelfde modellen tegen)

bwolke

Citaat van: Alco op juli 15, 2007, 09:57:49
Daar zit wat in Bas,...althans, via ebay.co.uk wel. 
Via de Naim dealers of particulier in Nederland vind ik 't wat tegenvallen. (kom veel dezelfde modellen tegen)
Ja en via pinkfishmedia. Ik vind dat er genoeg aanbod is in Nederland. De Flatcap2x en de NAT02 zou ik graag willen kopen. De n-Sats en n-Sub lijken me ook cool of de Ariva. De NAP150x ook maar die is veel te duur. Waar ben jij naar op zoek?

Er staan inderdaad ook een hoop dezelfde modellen te koop maar dat is juist een voordeel want zo gaat (als het goed is) de prijs ook omlaag.

groetjes
Bas

fireman

Hier de opbouw van het FRAIM.

O0

ajbeefde

Citaat van: Fireman op juli 16, 2007, 19:52:56
Hier de opbouw van het FRAIM.
O0

Very nice !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

fireman

Moet zeggen dat het op de foto's er minder mooi uit ziet als in het echt. Echt een puik stukje design.

LexiconLogan

Inderdaad prachtig!! Nog altijd zou ik het zo graag hebben...alleen de afmetingen :-\
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

fireman

Citaat van: Lexicon Logan op juli 16, 2007, 19:55:27
Inderdaad prachtig!! Nog altijd zou ik het zo graag hebben...alleen de afmetingen :-\

Hoe bedoel je afmetingen? Zijn je spullen te groot?