Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

fireman

Citaat van: EdoE op juni  5, 2007, 10:01:21
Mijn systeem staat te koop.

Zo had ik het niet bedacht, maar wel een leuke optie. Old olive style. Maar om nu de nieuwe BB met de olive te promoten, lijkt me geen goed plan.

Maar de Olive style staat ook garant voor goed luister plezier. Ik heb hier een nait 2 welke helemaal niet veel onder doet tov de BB. In tegen deel soms. Je moet er van houden. Zo heeft ieder zijn eigen smaak.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

EdoE

Citaat van: Fireman op juni  5, 2007, 11:13:08

Zo had ik het niet bedacht, maar wel een leuke optie. Old olive style. Maar om nu de nieuwe BB met de olive te promoten, lijkt me geen goed plan.

Maar de Olive style staat ook garant voor goed luister plezier. Ik heb hier een nait 2 welke helemaal niet veel onder doet tov de BB. In tegen deel soms. Je moet er van houden. Zo heeft ieder zijn eigen smaak.

Je bedoelt de nieuwe WB? Ik zou niet weten waarom niet. Designkwestie?

fireman

Citaat van: EdoE op juni  5, 2007, 11:16:45
Je bedoelt de nieuwe WB? Ik zou niet weten waarom niet. Designkwestie?

Nee, ik bedoel BB ( BB= Black Box )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

EdoE

Citaat van: Fireman op juni  5, 2007, 11:18:02
Nee, ik bedoel BB ( BB= Black Box )

Ah, OK.

Ik heb de gewildheid en duurzaamheid van CB (chrome bumper) en BC (bolted case) altijd wel een uitmunted aankoopargument bij Naim gevonden. Misschien geldt hier ook zoiets?

EdoE

Zit in foto's te wroeten...

Mijn eerste Naim:

En een heeeeel leuk voorversterkertje:

Alco

Ah, de NAC72...  inderdaad een erg fijne voorversterker. :)

Heb ik nog gehad, samen met een NAP180.

Vind 't eigenlijk wel vreemd waarom er in een NAC72 wel ruimte was voor een goede volume potmeter,
en in de Nait-2 niet.  ???
(althans,...ruimtegebrek was de reden die ik weleens heb vernomen, waarom in de Nait-2 zo'n kleine,
rubbish potmeter zit)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

EdoE

In de SuperNait zit een echte pot!

Ik begreep dat sommige nieuwere vv's zo'n serie weerstandjes hadden, dat heb ik toch liever niet.

bwolke

Citaat van: Fireman op juni  5, 2007, 08:37:15
Vond je 'm na een jaar niet meer klinken ?
Citaat van: EdoE op juni  5, 2007, 09:22:38
Ben ook zeer benieuwd naar de achtergronden van deze opmerking...
Citaat van: Fireman op juni  5, 2007, 09:40:05
Ik vind mijn CDX2 alleen maar beter en beter worden. Misschien komt dat ook door de XPS2  :-\

Ik hoor overigens wel een heel duidelijk verschil, met of zonder XPS2. Wist niet dat dat zoveel uit zou maken. ( evenals de Hi Line )
Andere upgrades daar moet je ingroeien. Op het gemak van de muziek genieten en je hoort dan steeds meer. Fantastisch gewoon.
Ik vond hem na een jaar gaan vervelen hij was langzaam en ik kon er niet meer van genieten/ begon me er aan te irriteren. Misschien kwam het ook omdat ik toen vaak naar de Roksan platenspeler luisterde bij een vriend van me en als je dan thuis komt en je zet dezelfde plaat op cd op dan klinkt het gewoon minder. Op zich logisch en natuurlijk kun je een XPS2 toevoegen maar dan kom je in een prijsklasse waar ik geen geld voor heb en wat ik ook niet over heb voor m'n cd-speler.

groetjes
Bas

garmtz

Citaat van: Alco op juni  5, 2007, 14:53:39

Een Diapason Micra! Mooie speaker (om te zien en te horen)!

Alco

CiteerEen Diapason Micra! Mooie speaker (om te zien en te horen)!

Volkomen mee eens Garmtz! :) ....zolang ze niet in mijn woonkamer staan :(

Het midden/hoog vond ik helemaal geweldig. (zeer open, gedetailleerd, sprankelend)
alleen weer dat verrekte laag, van zo'n grote baspoort aan de achterkant...
Dat begon me op den duur toch teveel te irriteren. (vermoeiend, dreunend)
Qua uiterlijk was ik wel op slag verliefd :-* 8)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

garmtz

Qua bas zijn ze nogal heftig ja, dat kan ik beamen. In jouw kamer dus een probleem... ;)

fireman

Citaat van: bwolke op juni  5, 2007, 15:01:21
Op zich logisch en natuurlijk kun je een XPS2 toevoegen maar dan kom je in een prijsklasse waar ik geen geld voor heb en wat ik ook niet over heb voor m'n cd-speler.

groetjes
Bas

De tweedehands markt van de UK heb ik ontdekt. Daar kan je voor heel wat minder dan op de Nederlandse tweedehands markt leuke naim spullen kopen. Neemt niet weg dat het nog een hoop geld is. Maargoed, beetje hobby kost geld. En wat elektronica betreft ben ik "klaar" Ik ben nu volop aan het genieten.

bwolke

Citaat van: Fireman op juni  5, 2007, 15:27:46
De tweedehands markt van de UK heb ik ontdekt. Daar kan je voor heel wat minder dan op de Nederlandse tweedehands markt leuke naim spullen kopen. Neemt niet weg dat het nog een hoop geld is. Maargoed, beetje hobby kost geld. En wat elektronica betreft ben ik "klaar" Ik ben nu volop aan het genieten.

Het is daar inderdaad veel goedkoper maar met de CDI ben ik nu ook tevreden. Ik zou liever andere onderdelen van m'n set veranderen in plaats van wéér geld aan m'n bron te besteden. Ik ben blij dat je van je set geniet. Ik kan momenteel helemaal niet van m'n Naim genieten ;D

Alco

CiteerIk kan momenteel helemaal niet van m'n Naim genieten ;D

Ik geniet nu ook minder, en dat zal er de komende dagen ook niet beter op worden... ::)
(maar dat heeft gelukkig nix met m'n Naim set te maken, maar met de helaas snel oplopende temperaturen) :-\

EdoE

Heren, zojuist ben ik bij Home Fidelity geweest voor de presentatie van de SuperNait. Kan niet anders zeggen dan dat ik het een prachtig stukje electronica vind. Met Sonos presteert het ding echt puik, komt best enigszins in de buurt van de CDX2, die er ook op aangesloten stond.

Overigens heb ik ook 555-552-500 beluisterd. Dat was natuurlijk prachtig, maar ik heb niet ineens nieuwe dromen in het leven ofzo.

fireman

Citaat van: EdoE op juni  9, 2007, 15:33:18
Heren, zojuist ben ik bij Home Fidelity geweest voor de presentatie van de SuperNait. Kan niet anders zeggen dan dat ik het een prachtig stukje electronica vind. Met Sonos presteert het ding echt puik, komt best enigszins in de buurt van de CDX2, die er ook op aangesloten stond.

Overigens heb ik ook 555-552-500 beluisterd. Dat was natuurlijk prachtig, maar ik heb niet ineens nieuwe dromen in het leven ofzo.

Leuk om te lezen dat je een enigszins positieve ervaring heb opgedaan.

Welke kabel werd er gebruikt ( LS-kabel ) En welke interconnect?

bwolke

Citaat van: Fireman op juni  9, 2007, 18:36:43
Welke kabel werd er gebruikt ( LS-kabel ) En welke interconnect?
En niet te vergeten welke netkabel?

EdoE

Oe, NACA5, Hi-Line, maar de netkabel weet ik niet meer. Niet opvallend round earth-achtig, hoor.

Alco

Voor diegenen die geinteresseerd zijn in testverslagen uit de oude doos...
Hierbij een test verslag van een Nait-1 uit 1985. Uit het 'verplichte' magazine
The Flat Response uit de 80's voor Naim,Linn,Rega fans.  8)

http://web.mac.com/trebor1966/iWeb/Flat%20Response/Issue%201_files/22.jpg
De lettertjes zijn wat klein en wellicht onduidelijk, maar nog net te lezen....

Voor meer scans van the Flat-Response, check: http://web.mac.com/trebor1966/iWeb/Flat%20Response/Welcome.html 

cheers,
Alco

ajbeefde

Voor de liefhebbers, was net in de plaatselijke boekhandel en kwam een Engels blad tegen met een 1e UK test van de Supernait  (ben de titel van het blad helaas vergeten).....
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Alco

CiteerVoor de liefhebbers, was net in de plaatselijke boekhandel en kwam een Engels blad tegen met een 1e UK test van de Supernait  (ben de titel van het blad helaas vergeten)....

HiFi-choice. 8)

visitor

Citaat van: ajbalmere op juni 10, 2007, 14:26:06
Voor de liefhebbers, was net in de plaatselijke boekhandel en kwam een Engels blad tegen met een 1e UK test van de Supernait  (ben de titel van het blad helaas vergeten).....

Hifi-Choice:
http://www.tech.co.uk/home-entertainment/hi-fi-and-audio/hi-fi-amps-and-receivers/review/naim-audio-supernait

R

Error
Not Found.

Sorry, we could not find the page that you are looking for. It may have been moved or deleted. Please use the navigation on the left, the search box above or press the 'Back' button on your browser.

Citaat van: Erwin op juni 11, 2007, 14:29:28
HifiChoice: http://www.tech.co.uk/home-entertainment/hi-fi-and-audi...dio-supernait?page=2

visitor

Citaat van: R op juni 11, 2007, 14:31:24
Error
Not Found.

Sorry, we could not find the page that you are looking for. It may have been moved or deleted. Please use the navigation on the left, the search box above or press the 'Back' button on your browser.

Probeer nu de link eens. ;)

R