Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

ajbeefde

Citaat van: bmateijsen op mei 31, 2007, 19:22:04
Eigenlijk klopt dat niet helemaal Arts Audio had de Supernait al met de Paasshow.

Dacht voor de liefhebbers, kunnen ze even gaan genieten......
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

bmateijsen

Tuurlijk, het is alleen altijd jammer dat zo'n show best druk bezocht kan worden.
Dan kan je nog niet rustig luisteren ;). Overigens heb ik binnenkort nog een update voor je ;).

Citaat van: ajbalmere op mei 31, 2007, 19:25:13

ajbeefde

Citaat van: bmateijsen op mei 31, 2007, 21:23:37
Tuurlijk, het is alleen altijd jammer dat zo'n show best druk bezocht kan worden.
Dan kan je nog niet rustig luisteren ;). Overigens heb ik binnenkort nog een update voor je ;).

Mooi  :)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

VDM

Arts Audio had weliswaar de SuperNait, maar dan zonder het digitale gedeelte, dus niet de definiteve versie ;)

bwolke

Citaat van: ajbalmere op mei 31, 2007, 19:25:13
Ik denk dat het met het genieten wel mee gaat vallen. Homefidelity gebruikt siltech speaker kabels en met Naim klinkt dat niet.

ajbeefde

Citaat van: bwolke op mei 31, 2007, 23:35:01
Ik denk dat het met het genieten wel mee gaat vallen. Homefidelity gebruikt siltech speaker kabels en met Naim klinkt dat niet.

Al die vooroordelen....... eerst even gaan luisteren en dan je ...........  :)

visitor

Citaat van: ajbalmere op juni  1, 2007, 06:05:22

Inderdaad. Zijn er hier kandidaten om te gaan luisteren?

fireman

Citaat van: Erwin op juni  1, 2007, 10:19:47
Inderdaad. Zijn er hier kandidaten om te gaan luisteren?

Ik zou best wel willen gaan luisteren. Echter geen doel om te gaan kopen. Heb immers al een mooie set  >:D

Maar om als vergelijk te gaan beluisteren vind ik niet dat ik er eerlijk of goed aan doe. Mijn akoestiek is zo wie zo anders en mijn speakers. Dus een goed vergelijk zal ik in deze niet hebben.

Maar om de indruk te krijgen van deze nieuwe supernait is het altijd leuk om langs te gaan.

Wie gaan er nog meer? ( zaterdag?? )
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

bwolke

Citaat van: ajbalmere op juni  1, 2007, 06:05:22
Het is geen vooroordeel. Een Naim versterker met Siltech luidsprekerkabels klinkt gewoon slecht.

Alco

Is 't inmiddels al precies bekend wat de prijs van de SuperNait gaat worden ?
(ik dacht zo rond de €4000,- maar wellicht dat er al een exacte prijs bekend is)

Lijkt me ook wel leuk om 'm alvast te beluisteren, maar 't is wel een kolere end weg voor mij ::)
(dan wacht ik liever tot m'n Naim dealer in Grunn'n city 'm in huis heeft 8))

Kan me trouwens niet voorstellen dat ik in de verleiding zal komen om 'm te kopen.
M'n huidige Nait-5i bevalt me prima en ook de 21 jaar oude (doch net gerecapte) Nait-1 klinkt nog als 'n tierelier,
en 't merendeel van die toeters en bellen op de SuperNait zijn aan mij (vooralsnog) toch niet besteed.
(heb geen koptelefoon, geen I-pod o.i.d. en met N-Sats in een kleine kamer heb ik ook geen 85watt nodig)

Groeten,
Alco
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

ajbeefde

Citaat van: bwolke op juni  1, 2007, 10:58:27
Het is geen vooroordeel. Een Naim versterker met Siltech luidsprekerkabels klinkt gewoon slecht.

Dat is dus waarschijnlijk jou persoonlijke mening.....

fireman

Citaat van: ajbalmere op juni  1, 2007, 15:21:31
Dat is dus waarschijnlijk jou persoonlijke mening.....

Persoonlijke smaak/mening. Ik heb echter ook die mening en ervaring.

Ik zou zeggen, luister eens voordat we een welles niettes spelletje krijgen.
Siltech vind ik koud en kill klinken. Geen warmte in het geluid. Je wordt niet mee genomen. De basssss is er niet. En ga zo maar door.

Kan natuurlijk ook aan mijn combi liggen en zal met een andere ( overkill aan bass hebbende ) speaker wel goed werken. ( zodat dat laag geknepen wordt en juist een goede kopere kabel in die set weer te veel warmte laag zal geven.

Afin, luisteren maar.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Indien mensen nog de overstap willen maken naar een waanzinnige naim set ( zoals ik ik heb  :P )

Kijk dan even hier: reference set te koop  ( is niet de mijne )

ajbeefde

Citaat van: Fireman op juni  3, 2007, 15:56:32
Indien mensen nog de overstap willen maken naar een waanzinnige naim set ( zoals ik ik heb  :P )

Kijk dan even hier: reference set te koop  ( is niet de mijne )

Ja zag deze advertentie gisteren ook al.....

fireman

Citaat van: ajbalmere op juni  3, 2007, 16:06:47
Ja zag deze advertentie gisteren ook al.....

Prijs valt heel erg mee gezien de leeftijd en gebruik. ( ik meen bijna de helft )

ajbeefde

Citaat van: Fireman op juni  3, 2007, 16:14:11
Prijs valt heel erg mee gezien de leeftijd en gebruik. ( ik meen bijna de helft )

Prijs weet ik niet, die stond er niet bij...... 

We gaan eerst even lekker op vakantie en dan gaan we eens kijken (shoppen).... :)

Alco

CiteerPrijs valt heel erg mee gezien de leeftijd en gebruik. ( ik meen bijna de helft )
Ik heb die set weleens voorbij zien komen op HiFi.nl Erg fraaie set!  :-*

Ik heb nergens een prijs zien staan. (of heb je de verkoper gemaild, Robbert ?)
Het is aan 1 kant wel verleidelijk,maar... laat ik 't maar niet doen.
Ik denk dat de meerwaarde van zo'n set niet volledig tot z'n recht komt in mijn kamer en met mijn speakers.
(heb maar een kleine kamer en de speakers zijn makkelijk aan te sturen)

Ook had ik me al voorgenomen om niet (nog) meer aan een CD-speler uit te geven...
(hoewel ik me afvraag of ik me in zou kunnen houden als dezelfde componenten 2e hands bij m'n
dichtsbijzijnde Naim dealer te koop stonden... ::)  dan kon ik 't tenminste eerst effe thuis proberen) 8)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

Ik had even gemaild. Maar ik weet nu niet exact of het incl. of excl. speakers was.

Alco, je hebt een mooie set waar je te vrede mee bent, dus uppen zou ik niet doen. Ik heb ook alweer een 282 voorbij zien komen.
Heb gemaild maar ik doe het toch niet. Echt een hoop € 's  O0

Ik geniet nu volop. Heb het rack opnieuw ingevuld en mijn LP12 staat weer boven op.

Wel ben ik weer bezig om een mooie speaker te bouwen. Da's hobby.

VDM

Nou die set op hifi.nl gaat weg voor de hoofdprijs hoor. Dat wordt em niet voor mij :)

bwolke

Citaat van: VDM op juni  3, 2007, 19:43:59
Nou die set op hifi.nl gaat weg voor de hoofdprijs hoor. Dat wordt em niet voor mij :)
Dat mag je zeggen. 2 jaar oud en dus gekocht voordat de prijzen door Latham werden verhoogd. Echt veel te duur. 

EdoE

Citaat van: Fireman op juni  3, 2007, 16:14:11

Prijzen ook opgevraagd (interesse in de CDX2), maar die liggen aanzienlijk hoger dan in het VK. Voor de CDX2 zelfs 50%.

bwolke

Citaat van: EdoE op juni  4, 2007, 13:01:17
Prijzen ook opgevraagd (interesse in de CDX2), maar die liggen aanzienlijk hoger dan in het VK. Voor de CDX2 zelfs 50%.
Beste Edo,

Een jaar geleden heb ik mijn CDX2 verkocht voor 2650 euro. Als ik jou was zou ik niet mijn oude set in één keer verkopen maar gewoon stukje bij beetje vervangen voor nieuwe onderdelen. Ik zou je NAT02 wel willen overnemen maar 1000 euro is 100% duuder dan in het VK  ;) http://blog.listencarefully.co.uk/?p=497

EdoE

Citaat van: bwolke op juni  4, 2007, 14:39:23
Een jaar geleden heb ik mijn CDX2 verkocht voor 2650 euro. Als ik jou was zou ik niet mijn oude set in één keer verkopen maar gewoon stukje bij beetje vervangen voor nieuwe onderdelen. Ik zou je NAT02 wel willen overnemen maar 1000 euro is 100% duuder dan in het VK  ;) http://blog.listencarefully.co.uk/?p=497

Ik ga dit ook met geduld aanpakken.

Overigens is het volledig acceptabel dat dergelijke spullen hier meer moeten opbrengen dan in het VK, het is hier gewoon schaarser. In Duitsland is het weer net iets goedkoper, etc.

Als ik jou was zou ik die NAT02 zo snel mogelijk kopen, voor zo'n bedrag zie ik hem nooit.

Alco

Ahum,....domme vraag misschien, maar...wat is 'het VK' ? ???

EdoE

Verenigd Koninkrijk