Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Citaat van: Onder013 op februari 22, 2014, 09:56:07
Regio Den Haag heeft tenminste nog twee naim-dealers....

Rik Stoet en zeker ook Lexicom in leidschendam.

Het is overigens wel heel droevig dat Snijders over gaat in het Klubben clubje. Ik vraag me af wat er met het importeurschap voor o.a. Michell en Velodyne gebeurt. Het importeurschap is ondergebracht in een andere BV dan Snijders, maar dan toch.

Het importeurschap gaat gewoon door onder Number4audio.

garmtz

Citaat van: sultankat op februari 22, 2014, 10:19:24
@Garmtz: waarom zitten jullie eigenlijk zo weggestopt in Hilversum. Als je het niet weet loop je er zo voorbij. Veiligheid?

De reden is vooral omdat wij geen last hebben van een minder zichtbare etalage en ingang... Verder is het pand waar we in zitten prachtig en nou eenmaal niet midden in het winkelgebied. Zouden wij overigens niet eens willen...

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op februari 22, 2014, 12:47:02
Het importeurschap gaat gewoon door onder Number4audio.

Ah OK, dank

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op februari 22, 2014, 12:23:35
Haha, don't worry LPlover... dat zijn nog oude foto's hoor. :D

Ik heb gisteren even ingelogt op hifi.nl en dat was (blijkbaar) al lange tijd niet meer gebeurd, en telkens als je inlogt dan verschijnt je my.hifi setpagina weer bovenaan.

De Penaudio's bevallen nog prima en de Sonneteer ook. :smile:

Misschien moet ik de foto's op my.hifi maar effe aanpassen. Het staat er nu zo bij:

T.z.t wellicht een andere streamer/dac en/of draaitafel, we'll see. Ben al zeer happy met hoe 't nu klinkt.

Ben (om ontopic te blijven :police: ;)) ook wel een beetje nieuwsgierig naar de nieuwe Naim Nait serie, maar da's dan puur uit nieuwsgierigheid, hoe die zich verhouden tot de vorige Nait's, en t.o.v. m'n Sonneteer, zeker niet omdat ik klankmatig iets mis.

Heavy heb ook nog even in de verleiding gestaan maar de power van mcintosh sprak mij meer aan. Zeker nu ik electro staanders heb.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op februari 22, 2014, 15:29:04
Heavy heb ook nog even in de verleiding gestaan maar de power van mcintosh sprak mij meer aan. Zeker nu ik electro staanders heb.

Quad ESL's?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

bmateijsen

Inmiddels zijn de NAIT 1, 2 en 3 allemaal beschikbaar gesteld door fantastische eigenaren en gaan we in april een prachtige show organiseren. Een reis door de historie van 30 jaar Naim, daar waar het begon met de Nait 1...

Gewoon het nieuws in de gaten houden ;)

Jumping Jack

Net een erg nette hicap dr in ontvangst genomen maar ik heb me voorgenomen te wachten met aansluiten tot het rack hier is...  :-X.

Peter, als je dit leest: bedankt voor de mooie deal en zeker voor het brengen van de hicap  :clapping:.

En voor de geïnteresseerden: de verkoper heeft ook nog een set allae's te koop op marktplaats!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mitch--

Citaat van: Jumping Jack op februari 22, 2014, 15:54:31
Net een erg nette hicap dr in ontvangst genomen maar ik heb me voorgenomen te wachten met aansluiten tot het rack hier is...  :-X.

Peter, als je dit leest: bedankt voor de mooie deal en zeker voor het brengen van de hicap  :clapping:.

En voor de geïnteresseerden: de verkoper heeft ook nog een set allae's te koop op marktplaats!

das ook weer een prachtige upgrade! goed bezig :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Jumping Jack

Bedankt! Ik ga het hier bij houden voor dit jaar, beetje fel van start gegaan  ;D.
Jumping Jack's set
Discogs

Royal Oak

Heb sinds vanmiddag een demo exemplaar van de nieuwe XS-2 te leen voor het weekend. Ik weet niet wat ze allemaal doen daar in Salisbury maar ze doen het dam'n good!

Volgens de dealer staat ie net een weekje te spelen in de winkel, dat naim ik dan maar voor waarheid aan.

Aangesloten, aangezet en uit eten geweest. Toen ik terugkwam even wat bekende passages de revue laten passeren. Mwah, mooi neergezet allemaal, maar wat dunnetjes.
Zijn het m'n oren die aan het geluid wennen of duurt het zo lang voordat het kreng een beetje warm is gedraaid? Ik zit nu zwaar te genieten van de XS-2 en de manier waarop zo'n klein kastje muziek reproduceert. Zeer zuiver hoog zonder schel te zijn, een zijdezacht midden en de stemmen.....zo mooi. Het laag is het enige wat met iets (marginaal) meer autoriteit neergezet mag worden. De Velo staat heel zachtjes mee te zuchten, dat maakt op dat gebied veel goed.

Nu al het volgende dilemma; deze laten staan en ervan genieten, of tóch het budget een beetje stretchen en voor de grootste (SN2) gaan.

Nog het vergelijk met de MF-A5; De Nait betrekt me meer in de muziek en vraagt meer aandacht. Het geheel is zuiverder en ja, plezieriger. De MF zet echter een mooiere soundstage neer, zowel breed als diep. Ga morgen nog de hele dag relaxed luisteren en maandag sluit ik de MF weer aan en dan kijken hoe teleurgesteld ik daarin wel of niet ben. Steeds wisselen schiet denk ik niet op.

Wordt vervolgd
SuperNait, Hicap DR, Audiovector Si3 Avantgarde Arreté , Velodyne DD12, Arcam iR DAC, S-booster.

Jumping Jack

Je schrijft het alvast mooi neer, dat doe ik je niet na! Geniet er van en ik ben benieuwd wat het oplevert.
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Ik heb de hicap toch al maar even geïnstalleerd en een voorlopig plaatsje gegeven op de superline  :blush:. Hij moet nog warm lopen, maar de impact is meteen duidelijk: alles wordt veel meer apart ontrafeld zonder dat het totaalbeeld daaronder lijdt. Wel klinkt het wat 'scheller', wat meer upfront, maar dat is volgens mij voor een groot deel te wijten aan een koud apparaat...
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op februari 22, 2014, 21:13:00
Ik heb de hicap toch al maar even geïnstalleerd en een voorlopig plaatsje gegeven op de superline  :blush:. Hij moet nog warm lopen, maar de impact is meteen duidelijk: alles wordt veel meer apart ontrafeld zonder dat het totaalbeeld daaronder lijdt. Wel klinkt het wat 'scheller', wat meer upfront, maar dat is volgens mij voor een groot deel te wijten aan een koud apparaat...

Mooie omschrijving. Dat ontrafelen herken is sterk. Meer upfront kan ook kloppen, maar 'scheller' niet echt... Ik neem aan dat je nu geen platen draait? De Superline tolereert namelijk absoluut geen voeding dichtbij... :)

garmtz

Citaat van: Royal Oak op februari 22, 2014, 20:31:00
Heb sinds vanmiddag een demo exemplaar van de nieuwe XS-2 te leen voor het weekend. Ik weet niet wat ze allemaal doen daar in Salisbury maar ze doen het dam'n good!

Volgens de dealer staat ie net een weekje te spelen in de winkel, dat naim ik dan maar voor waarheid aan.

Aangesloten, aangezet en uit eten geweest. Toen ik terugkwam even wat bekende passages de revue laten passeren. Mwah, mooi neergezet allemaal, maar wat dunnetjes.
Zijn het m'n oren die aan het geluid wennen of duurt het zo lang voordat het kreng een beetje warm is gedraaid? Ik zit nu zwaar te genieten van de XS-2 en de manier waarop zo'n klein kastje muziek reproduceert. Zeer zuiver hoog zonder schel te zijn, een zijdezacht midden en de stemmen.....zo mooi. Het laag is het enige wat met iets (marginaal) meer autoriteit neergezet mag worden. De Velo staat heel zachtjes mee te zuchten, dat maakt op dat gebied veel goed.

Nu al het volgende dilemma; deze laten staan en ervan genieten, of tóch het budget een beetje stretchen en voor de grootste (SN2) gaan.

Nog het vergelijk met de MF-A5; De Nait betrekt me meer in de muziek en vraagt meer aandacht. Het geheel is zuiverder en ja, plezieriger. De MF zet echter een mooiere soundstage neer, zowel breed als diep. Ga morgen nog de hele dag relaxed luisteren en maandag sluit ik de MF weer aan en dan kijken hoe teleurgesteld ik daarin wel of niet ben. Steeds wisselen schiet denk ik niet op.

Wordt vervolgd

Mooi beschreven... Maar bijna alles klinkt 'dun' naast een MF... Het laag blijft een heel sterk punt van de MF versterkers. Maar luister niet naar het 'laag', luister naar de muziek! :)

Jumping Jack

Citaat van: garmtz op februari 22, 2014, 21:57:20
Mooie omschrijving. Dat ontrafelen herken is sterk. Meer upfront kan ook kloppen, maar 'scheller' niet echt... Ik neem aan dat je nu geen platen draait? De Superline tolereert namelijk absoluut geen voeding dichtbij... :)

Het schelle is nu al aan het verdwijnen nu hij op temperatuur aan het komen is. Ik ben naar Gregory Porter aan het luisteren, en de contrabas is echt wáánzinnig weergegeven. Erg mooi...

Ik zal morgen eens wat plaatjes draaien. De plaatsing is tijdelijk, maar het plan is wel om de hicap in het meubel naast de superline te plaatsen. Ik heb geen andere optie... Op het naim forum zie je wel eens van die gasten die tussen hun componenten een lege fraim-plank laten. Dat is dure lucht hoor!
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op februari 22, 2014, 22:07:17
Het schelle is nu al aan het verdwijnen nu hij op temperatuur aan het komen is. Ik ben naar Gregory Porter aan het luisteren, en de contrabas is echt wáánzinnig weergegeven. Erg mooi...

Ik zal morgen eens wat plaatjes draaien. De plaatsing is tijdelijk, maar het plan is wel om de hicap in het meubel naast de superline te plaatsen. Ik heb geen andere optie... Op het naim forum zie je wel eens van die gasten die tussen hun componenten een lege fraim-plank laten. Dat is dure lucht hoor!

Plaats maar een foto, dan zal ik kijken of het ECHT niet anders kan... Een Superline heeft al last van een broncomponent in de buurt, laat staan een dikke voeding... Maakt het allemaal niet gelijk een ramp, maar als het anders KAN...

Jumping Jack

Als het rack er is, zal ik dat doen.

Gisteren de ganse avond nog zitten luisteren, samen met mijn vrouw (die dat veel te weinig doet, haar eigen woorden) en ik viel bijna uit de zetel bij The Curse van Agnes Obel.  :wow:. Dat klonk fe-no-me-naal.
Jumping Jack's set
Discogs

Royal Oak

Nou, ik ben eruit hoor.

De Naim XS2 is een winnaar in detail en ruimtelijkheid, maar mist toch ietsjes de grootsheid en dieptebeeld van de MF.

Dus, de XS2 gaat toch terug en ik ga voor een Supernait2. Dan heb ik én het karakter van de XS, én de autoriteit van de MF. Ben blij dat ik dit even heb mogen doen, in het verleden te vaak blind gekocht en teleurgesteld op de luisterstoel gezeten.
SuperNait, Hicap DR, Audiovector Si3 Avantgarde Arreté , Velodyne DD12, Arcam iR DAC, S-booster.

garmtz

Citaat van: Royal Oak op februari 24, 2014, 10:16:01
Nou, ik ben eruit hoor.

De Naim XS2 is een winnaar in detail en ruimtelijkheid, maar mist toch ietsjes de grootsheid en dieptebeeld van de MF.

Dus, de XS2 gaat toch terug en ik ga voor een Supernait2. Dan heb ik én het karakter van de XS, én de autoriteit van de MF. Ben blij dat ik dit even heb mogen doen, in het verleden te vaak blind gekocht en teleurgesteld op de luisterstoel gezeten.

Goede zaak! Veel plezier ermee! Denk overigens dat je vooral op speakergebied nog een enorme stap kunt maken.

Graphtuner

Citaat van: Jumping Jack op februari 22, 2014, 20:10:32
Bedankt! Ik ga het hier bij houden voor dit jaar, beetje fel van start gegaan  ;D.

haha, jaja tuurlijk  ;D
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Koetsu black / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Lion of Judah

Citaat van: garmtz op februari 24, 2014, 10:22:23
Denk overigens dat je vooral op speakergebied nog een enorme stap kunt maken.

Dat geldt voor mij ook denk ik. Wat zou je mij adviseren trouwens? Je kent mijn muzieksmaak...
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Dey

Leuk Bjorn en Garmtz dat jullie een feestje geven voor 30 jaar Nait!  :pompom:
Morgen even in de agenda kijken of er een gaatje te maken is op 12 april.

/edit
Helaas, ben niet in de gelegenheid het verjaardagspartijtje bij te wonen.
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

garmtz

Citaat van: Lion of Judah op februari 24, 2014, 17:31:30
Dat geldt voor mij ook denk ik. Wat zou je mij adviseren trouwens? Je kent mijn muzieksmaak...

Iets met diep laag en goede timing en een goede match met Naim... :)   Harbeth SHL5? WB Square Five? Naim S400/600? Maar dat is uit ons eigen programma. Er is zoveel op de markt...

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs

Kingpin

Na lang gestoei lijkt het erop dat ik de Naim eindelijk 'redelijk' stabiel heb.
Heel af en toe een buffer underrun bij radio, maar bij flac files van de server gaat alles goed.
Afgelopen week Twonky eraf gegooid en weer terug naar LMS, wat een verademing.

Twonky was goed stabiel maar de interface setting zorgde ervoor dat ik niet goed kon browsen.
En bij folderview waren de nummers in de albums niet op volgorde.

Wie heeft de optionele antenne getest?
Is deze qua afmeting veel groter dan de originele ?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.