Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

lynch1979

Citaat van: Jumping Jack op februari 21, 2014, 18:40:47
Vandaar mijn twijfel, maar ik verantwoord een nieuwe aankoop graag voor mezelf met een verkoop. Puur zelfbedrog  ;D. En ik weet niet of de xps nog gaat passen eens de spullen in het rack staan...

Gewoon doen wat goed voelt, en het wordt er alleen maar beter door  ;)

Robiwan

Citaat van: lynch1979 op februari 21, 2014, 18:47:47
Gewoon doen wat goed voelt, en het wordt er alleen maar beter door  ;)

ja mee eens!
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

jpmoree

Citaat van: garmtz op februari 21, 2014, 18:25:44
Als je de interne DAC van de SN niet nodig hebt: XS2...
Gebaseerd op mijn luisterervaringen met de XS-1 en SN-1 kan ik dit absoluut beamen. De XS vond ik muzikaal en in balans. De SN1 beviel mij niet. In mijn oren too much of everything. Bij de XS luisterde ik naar de muziek, bij de SN1 vooral naar apparatuur, kon er niets aan doen, aandacht werd er gewoon naartoe getrokken.

Succes met je keuze, maar volgens mij is die al gemaakt?...

jpmoree

Royal Oak's vraag en antwoorden triggert bij mij ook een vraag.
Ik heb qua Naim versterking redelijk wat in huis gehad (112/150, SN1, Nait 5, XS1 en nu 122x/150x). Ten opzichte van de XS1 waardeer ik de neutraliteit, detailweergave en strakker/droger laag en 3D afbeelding.
Nu de vraag, hoe verhoudt de XS2 zich tot de XS1? En tot de 122x/150x? Een enkele box voor versterking spreekt me nog steeds aan, ondanks dat SN1 en toch ook XS1 het voor mij niet "doen".
Wie heeft de vergelijking tussen de XS-en al eens gemaakt?

Glenn G

Hallo N.L.

Je schreef dat je in mei 2013 de NAC-N172XS met NAP200 hebt gekocht, maar daarna een upgrade hebt gedaan naar ND5XS en NAC202. Heb je ze ooit naast elkaar beluisterd? Enig verschil in geluidskwaliteit? En wat is je ervaring met bedieningsgemak?

Zelf luister ik met veel plezier naar de combinatie 172XS, NAP250 en B&W 802 Diamond. Ben blij dat er maar 2 'zwarte dozen' in de kast hoeven staan  :)  Ben benieuwd naar je reactie,

Royal Oak

Citaat van: garmtz op februari 21, 2014, 18:25:44
Als je de interne DAC van de SN niet nodig hebt: XS2...

Toch hè, dacht al zoiets.

Heb een Arcam iR Dac welke nu aardig ingespeeld is. Heb geen vergelijk maar wat een fijn kastje is dat zeg!
SuperNait, Hicap DR, Audiovector Si3 Avantgarde Arreté , Velodyne DD12, Arcam iR DAC, S-booster.

garmtz

Citaat van: jpmoree op februari 21, 2014, 21:29:52
Royal Oak's vraag en antwoorden triggert bij mij ook een vraag.
Ik heb qua Naim versterking redelijk wat in huis gehad (112/150, SN1, Nait 5, XS1 en nu 122x/150x). Ten opzichte van de XS1 waardeer ik de neutraliteit, detailweergave en strakker/droger laag en 3D afbeelding.
Nu de vraag, hoe verhoudt de XS2 zich tot de XS1? En tot de 122x/150x? Een enkele box voor versterking spreekt me nog steeds aan, ondanks dat SN1 en toch ook XS1 het voor mij niet "doen".
Wie heeft de vergelijking tussen de XS-en al eens gemaakt?

Ik heb een redelijk idee over XS vs XS2, maar de vergelijking met jouw voor/eind vind ik lastiger. Wat mij direct opviel aan de XS2 vs XS was zijn verfijning: hij gaat heel mooi om met low level detail zonder 'spotlit' te worden en heeft wat meer leven en kleur in het middengebied.

Ik weet nog goed dat hij een ruime week continu had ingespeeld en ik toen een nummertje wilde luisteren. Het werd een heel album...

jpmoree

Klinkt hoopvol garmtz! Toch maar eens een keer vergelijken denk ik! Thanks.

Mr.M

Was bij snijder audio in rotterdam, en ze gaan sluiten. Alles gaat voor heel weinig weg.

Ook veel mooie naim spullen.

Stond een mooie naim  vv de 202 van 2450 naar 750 euro. Demo model...das nou eens  een mooie korting.

Misschien kijken waard voor de liefhebber.

Gr maz.
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

jpmoree

Citaat van: maz op februari 22, 2014, 00:02:48
Was bij snijder audio in rotterdam, en ze gaan sluiten. Alles gaat voor heel weinig weg.

Ook veel mooie naim spullen.

Stond een mooie naim  vv de 202 van 2450 naar 750 euro. Demo model...das nou eens  een mooie korting.

Misschien kijken waard voor de liefhebber.

Gr maz.
Waarom gaan ze dicht. Hele fijne zaak altijd!
Er staat aardig wat op MP.

Alco

CiteerStond een mooie naim  vv de 202 van 2450 naar 750 euro. Demo model...das nou eens  een mooie korting.
Da's idd een zeer vriendelijk prijsje, maar is wel erg lang als demo gebruikt, aangezien ie al van 2006 is.

CiteerAlles gaat voor heel weinig weg
Een demo NAC 202 van 2003 die nog 1499,- moet kosten ?! :mellow:

Een Nait 5i-2, uit 2010 voor 749,- vind ik ook nog niet echt 'heel weinig', eerlijk gezegd. :unsure:
(scheelt 25% t.o.v de nieuwprijs)

Maar wel jammer inderdaad, dat weer een HiFi zaak de deuren moet sluiten.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

lynch1979

Ze gaat tijdelijk sluiten....ze gaan verbouwen en half april weer open.

Dirk

Citaat van: lynch1979 op februari 22, 2014, 07:00:40

idd, maar Naim zal dan geen deel meer uitmaken van het aanbod, wat wel weer jammer is
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

jpmoree

Dat is zeker jammer. Bijna 15 jaar geleden was het Fred Marchee van Snijders die me met het Naim virus besmette....

Robiwan

Citaat van: Dynky op februari 22, 2014, 07:04:39
idd, maar Naim zal dan geen deel meer uitmaken van het aanbod, wat wel weer jammer is

Linn hebben ze een tijd geleden ook al afgestoten, nog even en ze onderscheiden zich niet meer van een Correct. Dan moet Onder013 toch naar Beter Beeld en Geluid voor Naim :D Als het zo doorgaat dan heeft R.dam geen fatsoenlijke high end zaak meer :(

Nu hebben ze nog een Hobo hifi, Multifoon en Snijders.

lynch1979

Citaat van: LPlover op februari 22, 2014, 08:15:52
Linn hebben ze een tijd geleden ook al afgestoten, nog even en ze onderscheiden zich niet meer van een Correct. Dan moet Onder013 toch naar Beter Beeld en Geluid voor Naim :D Als het zo doorgaat dan heeft R.dam geen fatsoenlijke high end zaak meer :(

Multifoon gaat ook verbouwen/verhuizen, ze gaan weer terug naar het centrum.
Voor mij lekker dichtbij, maar Hobo hifi hoeft van mij niet in dit lijste te staan.

Maar weer back on topic.....

Harry HT

Hi,
John stopt er naar 47 jaar mee, ze openen als hifi klubben.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

garmtz

Citaat van: Harry HT op februari 22, 2014, 08:48:03
Hi,John stopt er naar 47 jaar mee, ze openen als hifi klubben.

Gegroet,

Harry

Klopt... Weer sluit een icoon zijn deuren... Ik wens ze oprecht veel succes als onderdeel van Hifi Klubben. Ze zien het zelf in ieder geval wel zitten en dat is het belangrijkste!

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op februari 22, 2014, 08:15:52

Regio Den Haag heeft tenminste nog twee naim-dealers....

Rik Stoet en zeker ook Lexicom in leidschendam.

Het is overigens wel heel droevig dat Snijders over gaat in het Klubben clubje. Ik vraag me af wat er met het importeurschap voor o.a. Michell en Velodyne gebeurt. Het importeurschap is ondergebracht in een andere BV dan Snijders, maar dan toch.

Jumping Jack

Oost-Vlaanderen heeft er sinds kort ook eentje!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Snijders gaat voorgoed dicht.
Pand wordt overgenomen door hifi klubben.

Dus naam snijder gaat eruit...
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

lynch1979

Citaat van: maz op februari 22, 2014, 10:08:48
Snijders gaat voorgoed dicht.
Pand wordt overgenomen door hifi klubben.

Dus naam snijder gaat eruit...

Eeuwig zonde....

sultankat

Citaat van: garmtz op februari 22, 2014, 09:03:34
Klopt... Weer sluit een icoon zijn deuren... Ik wens ze oprecht veel succes als onderdeel van Hifi Klubben. Ze zien het zelf in ieder geval wel zitten en dat is het belangrijkste!

Sinds Raf Hilversum hier Hifi Klubben heet vind ik het te schreeuwerig en teveel middle of the road qua assortiment. Ook al is het personeel nog steeds deskundig en correct.
Triest hoor van Snijder R'dam. Weer een zaak met deskundigheid en liefde voor het vak weg. En de Bonneterie ook al in A'dam en Den Haag (ok, heel andere orde, maar het geeft wel kleur aan een binnenstad). Mooi dat Multifoon weer naar de binnenstad gaat.
@Garmtz: waarom zitten jullie eigenlijk zo weggestopt in Hilversum. Als je het niet weet loop je er zo voorbij. Veiligheid?
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Robiwan

Citaat van: Alco op februari 22, 2014, 00:28:52
Da's idd een zeer vriendelijk prijsje, maar is wel erg lang als demo gebruikt, aangezien ie al van 2006 is.
Een demo NAC 202 van 2003 die nog 1499,- moet kosten ?! :mellow:

Een Nait 5i-2, uit 2010 voor 749,- vind ik ook nog niet echt 'heel weinig', eerlijk gezegd. :unsure:
(scheelt 25% t.o.v de nieuwprijs)

Maar wel jammer inderdaad, dat weer een HiFi zaak de deuren moet sluiten.

toch weer een Brio en waar zijn de Penaudio's?
http://my.hifi.nl/index.php?user=312

Alco

Citeertoch weer een Brio en waar zijn de Penaudio's?
Haha, don't worry LPlover... dat zijn nog oude foto's hoor. :D

Ik heb gisteren even ingelogt op hifi.nl en dat was (blijkbaar) al lange tijd niet meer gebeurd, en telkens als je inlogt dan verschijnt je my.hifi setpagina weer bovenaan.

De Penaudio's bevallen nog prima en de Sonneteer ook. :smile:

Misschien moet ik de foto's op my.hifi maar effe aanpassen. Het staat er nu zo bij:

T.z.t wellicht een andere streamer/dac en/of draaitafel, we'll see. Ben al zeer happy met hoe 't nu klinkt.

Ben (om ontopic te blijven :police: ;)) ook wel een beetje nieuwsgierig naar de nieuwe Naim Nait serie, maar da's dan puur uit nieuwsgierigheid, hoe die zich verhouden tot de vorige Nait's, en t.o.v. m'n Sonneteer, zeker niet omdat ik klankmatig iets mis.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)