Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

YamahaRXV

Citaat van: Huug op februari 20, 2014, 15:04:48
Alleen als ik mijn oor voor de speaker houd is het hoorbaar. Was me nog nooit opgevallen bij mijn vorige versterkers.

Kan wel kloppen...hebben nagenoeg alle Supernaits (versie 1) last van.
Als je een tijdje geen muziek luistert gewoon de mute toets op je remote indrukken  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Robiwan

Citaat van: YamahaRXV op februari 20, 2014, 16:07:24
Als je een tijdje geen muziek luistert gewoon de mute toets op je remote indrukken  ;)

hmmm vreemd. Mijn Nait XS-1 is super stil en nul brom.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Klout10

Citaat van: Huug op februari 20, 2014, 15:04:48
Alleen als ik mijn oor voor de speaker houd is het hoorbaar. Was me nog nooit opgevallen bij mijn vorige versterkers.

Klopt doet mijn SN1 ook, hangt natuurlijk ook een beetje van het rendement af...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Huug

Citaat van: YamahaRXV op februari 20, 2014, 16:07:24
Ah bedankt YamahaRXV. Nog een aparte vraag, klopt het dat de Supernait niet met de afstandsbediening uit is te zetten? Heb hem tot nog toe iedere keer met de voedingsknop aan de achterknop uitgezet maar dan ploft ie een beetje bij aan/uitzetten. Hoe doen jullie dat?
Citaat van: Klout10 op februari 20, 2014, 16:35:01
Klopt doet mijn SN1 ook, hangt natuurlijk ook een beetje van het rendement af...
Mijn Focals hebben een rendement van 91,5 dB...Zou het probleem niet moeten zijn.
Focal Aria 926
Naim SuperNait
TeddyCap
Bluesound Node

bmateijsen

Citaat van: Huug op februari 20, 2014, 16:38:07
Ah bedankt YamahaRXV. Nog een aparte vraag, klopt het dat de Supernait niet met de afstandsbediening uit is te zetten? Heb hem tot nog toe iedere keer met de voedingsknop aan de achterknop uitgezet maar dan ploft ie een beetje bij aan/uitzetten. Hoe doen jullie dat?

Gewoon aan laten staan ;)

Klout10

Citaat van: Huug op februari 20, 2014, 16:38:07
Mijn Focals hebben een rendement van 91,5 dB...Zou het probleem niet moeten zijn.

Hoe hoger het rendement, hoe beter het effect hoorbaar is. Met een luidspreker van 86 dB/1 watt
zal dit een stuk minder goed hoorbaar zijn...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Huug

Weer wat geleerd, dank je!
Focal Aria 926
Naim SuperNait
TeddyCap
Bluesound Node

YamahaRXV

Citaat van: Klout10 op februari 20, 2014, 16:47:04
Hoe hoger het rendement, hoe beter het effect hoorbaar is. Met een luidspreker van 86 dB/1 watt
zal dit een stuk minder goed hoorbaar zijn...

Correct  ;)  Hier hetzelfde geval met 4 ohm impedantie en een rendement van bijna 93 db/ 1 watt.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Robiwan

Citaat van: Huug op februari 20, 2014, 16:52:11
Weer wat geleerd, dank je!

Aanlaten die SN, staat gewoon in de handleiding! ;)

garmtz

Citaat van: LPlover op februari 20, 2014, 16:27:42
hmmm vreemd. Mijn Nait XS-1 is super stil en nul brom.

Klopt... Is een euvel waar vooral de SN1 last van heeft. De SN2 is ook al stiller.

paaj

De Supernait kun je als je niet speelt op mute zetten, dan is het vrijwel helemaal weg.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

garmtz

Citaat van: paaj op februari 20, 2014, 18:45:59
De Supernait kun je als je niet speelt op mute zetten, dan is het vrijwel helemaal weg.
klopt... Zit in de voorversterker vooral, met zijn enorme gain.

Robiwan

Citaat van: garmtz op februari 20, 2014, 17:54:47
Klopt... Is een euvel waar vooral de SN1 last van heeft. De SN2 is ook al stiller.

dus zo super is die supernait dus niet ;)

garmtz

Citaat van: LPlover op februari 20, 2014, 18:59:22
op dat punt niet nee... :)

Klout10

Citaat van: LPlover op februari 20, 2014, 18:59:22

Ach, vind hem zo gek nog niet. Heb er al aardig wat uurtjes plezier mee gehad  ;D

Robiwan

Citaat van: Klout10 op februari 20, 2014, 19:07:33
Ach, vind hem zo gek nog niet. Heb er al aardig wat uurtjes plezier mee gehad  ;D

tuurlijk was maar aan het plagen :)

Royal Oak

Gisteren geluisterd naar een XS-2 en een Supernait2.

Van beide onder de indruk. Ik vond ze klankmatig gelijk. Open, 3D, mooi verzorgd. De Supernait2 zette
het geluidsbeeld echter groter en met meer authoriteit neer. Niet ten nadele van de XS-2 overigens.

Hoe is dit in vergelijk met de gewone Supernait? Deze heb ik nog nooit beluisterd.
SuperNait, Hicap DR, Audiovector Si3 Avantgarde Arreté , Velodyne DD12, Arcam iR DAC, S-booster.

Jumping Jack

Even ter info: mijn Teddy Pardo XPS staat in de markt. Hier meer bepaald: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=141096.0.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Royal Oak op februari 21, 2014, 17:01:07
Gisteren geluisterd naar een XS-2 en een Supernait2.

Van beide onder de indruk. Ik vond ze klankmatig gelijk. Open, 3D, mooi verzorgd. De Supernait2 zette
het geluidsbeeld echter groter en met meer authoriteit neer. Niet ten nadele van de XS-2 overigens.

Hoe is dit in vergelijk met de gewone Supernait? Deze heb ik nog nooit beluisterd.

Mooie beschrijving! De XS2 en SN2 zijn aan elkaar gewaagd en de verschillen vallen vooral op op wat moeilijker aan te sturen speakers. De SN2 heeft inderdaad wat meer autoriteit en overzicht, maar de XS2 is zeker zo muzikaal!

Ik heb hier een uitgebreide vergelijking gedaan tussen oude en nieuwe SN: http://www.beterbeeldengeluid.nl/blogs/423-naim-supernait-2-vs-supernait-invloed-hicap-2dr

Royal Oak

Citaat van: garmtz op februari 21, 2014, 17:14:31
Mooie beschrijving! De XS2 en SN2 zijn aan elkaar gewaagd en de verschillen vallen vooral op op wat moeilijker aan te sturen speakers. De SN2 heeft inderdaad wat meer autoriteit en overzicht, maar de XS2 is zeker zo muzikaal!

Ik heb hier een uitgebreide vergelijking gedaan tussen oude en nieuwe SN: http://www.beterbeeldengeluid.nl/blogs/423-naim-supernait-2-vs-supernait-invloed-hicap-2dr

Dank je. Keuzes, keuzes.

Wil een keuze gaan maken tussen een nieuwe XS-2 en een gebruikte Supernait. Dit jaar ook wat andere prioriteiten dus valt een Supernait2 af.

Ach, luxeproblemen zijn ook problemen. :wacko:
SuperNait, Hicap DR, Audiovector Si3 Avantgarde Arreté , Velodyne DD12, Arcam iR DAC, S-booster.

lynch1979

Citaat van: Jumping Jack op februari 21, 2014, 17:08:49
Even ter info: mijn Teddy Pardo XPS staat in de markt. Hier meer bepaald: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=141096.0.

Je gaat snel JJ  ;)

Jumping Jack

De xps gaat in de weg zitten eens het rack er is en er doet zich een mooie kans voor die ik niet kan laten schieten. Tja, en dan moet er gehandeld worden natuurlijk  ;). Maar voor de duidelijkheid: ik heb er geen haast bij en twijfel zelfs nog een beetje (niet over die kans, maar over het verkopen van de xps)...
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Royal Oak op februari 21, 2014, 17:32:45
Dank je. Keuzes, keuzes.

Wil een keuze gaan maken tussen een nieuwe XS-2 en een gebruikte Supernait. Dit jaar ook wat andere prioriteiten dus valt een Supernait2 af.

Ach, luxeproblemen zijn ook problemen. :wacko:

Als je de interne DAC van de SN niet nodig hebt: XS2...

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op februari 21, 2014, 17:42:12
De xps gaat in de weg zitten eens het rack er is en er doet zich een mooie kans voor die ik niet kan laten schieten. Tja, en dan moet er gehandeld worden natuurlijk  ;). Maar voor de duidelijkheid: ik heb er geen haast bij en twijfel zelfs nog een beetje (niet over die kans, maar over het verkopen van de xps)...

mooiste is EN EN... Maarja... Keuzes... :)

Jumping Jack

Vandaar mijn twijfel, maar ik verantwoord een nieuwe aankoop graag voor mezelf met een verkoop. Puur zelfbedrog  ;D. En ik weet niet of de xps nog gaat passen eens de spullen in het rack staan...
Jumping Jack's set
Discogs