Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Citaat van: ivdz op januari 14, 2014, 19:57:00
ben er heel benieuwd naar .... ik begin zelf regelmatig met de hoofdtelefoon te luisteren, maar dat gaat dan via de aansluiting op de 152XS en die zal inferieur zijn aan die van de SN2. Welke Sennheiser heb je ?

Iver

Iver, mijn Sennheiser is een draadloze hoofdtelefoon (rs220) en die is digitaal aangesloten op de ndx en dus niet op de supernait. De Sennheiser kan ik dan ook niet gebruiken om vinyl te beluisteren, tenzij ik het signaal zou doorlussen van de phonopré door het basisstation van de Sennheiser, hetgeen niet echt wenselijk is....  Analoog luisteren doe ik dan ook uitsluitend met een Shure srh-840. Voor het geld een mooie hoofdtelefoon, maar mss ga ik daar in de toekomst wel een upgrade voor zoeken. Volgens mij kan de supernait best wel wat betere hoofdtelefoons aansturen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

ivdz

Ik heb zelf na een zeer korte luistersessie gekozen voor de BeyerDynamic 660. Relatief betaalbaar en erg comfortable om te dragen. Als je hem eens wil lenen voor een testje, laat gerust weten

Iver
Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII

garmtz

Sorry hoor Iver, wilde niet denigrerend overkomen over de hoofdtelefoonuitgang van de 152xs... ;)  Maar de nieuwe Naits hebben echt wel een verdraaid goede uitgang...

paaj

Links en rechts nu wel goed bedraad? Mn SN deed het in spiegelbeeld.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

ivdz

Citaat van: paaj op januari 14, 2014, 21:18:41
Links en rechts nu wel goed bedraad? Mn SN deed het in spiegelbeeld.

helemaal niet erg hoor; ik moet ook duidelijker zijn in mijn berichtgeving: ik heb een kleine eenvoudige hoofdtelefoon versterker die ik op de 152XS aan sluit. Gebruik ze occasioneel

garmtz

Citaat van: ivdz op januari 14, 2014, 22:37:18
helemaal niet erg hoor; ik moet ook duidelijker zijn in mijn berichtgeving: ik heb een kleine eenvoudige hoofdtelefoon versterker die ik op de 152XS aan sluit. Gebruik ze occasioneel

Wou net zeggen, bedenk me dat de 152XS geen hoofdtelefoonuitgang heeft! Alleen de oude Supernait heeft er een standaard. Deze vind ik iig minder dan die van de SN2.

ivdz

Hoi Garmt,

Klopt, ik heb een oude Sennheiser hoofdtelefoonversterker die ik af en toe gebruik. Meestentijds gaat mijn hoofdtelefoon direct in de iPad als ik een film kijk of zo.

Volledig of topic, maar gouden tip: Shawn Colvin. Klinkt super op mijn systeem. Heel tevreden !

Iver

garmtz

Citaat van: ivdz op januari 14, 2014, 23:14:08
Volledig of topic, maar gouden tip: Shawn Colvin. Klinkt super op mijn systeem. Heel tevreden !

Welke uit de lijst? :)

http://www.allmusic.com/artist/shawn-colvin-mn0000013387/discography

ivdz

vooral deze Garmt: These Four Walls (2006) en All Fall Down (2012)

Robiwan

Citaat van: garmtz op januari 14, 2014, 20:51:45
Sorry hoor Iver, wilde niet denigrerend overkomen over de hoofdtelefoonuitgang van de 152xs... ;)  Maar de nieuwe Naits hebben echt wel een verdraaid goede uitgang...

kijk dit is een stuk beter ;)
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Kingpin

Naast een hard power switch op de achterkant van de UnitiQute, is er misschien ook een mogelijkheid om deze via de n-Stream app "uit" of in "StandBy" te zetten?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Jumping Jack

Nee. Dat kan met geen enkel naim-apparaat voor zover ik weet... Gewoon aanlaten dus.
Jumping Jack's set
Discogs

Martin!!!

Ik mute mijn SN altijd als ik deze niet gebruik
mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op januari 16, 2014, 20:52:24
Ik mute mijn SN altijd als ik deze niet gebruik

Ik ook, moet ook wel met al die ''pink noise'' die de Supernait laat horen indien niet ge-mute  ;)

Wel handig voor het inspelen van (nieuwe) speakers  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

BTW is het "normaal" dat de EIC inlet een beetje "los" in het chassis zit.
Ik weet dat het geen kwaad kan omdat de EIC inlet niet rechtstreeks op de print zit maar het lijkt erop dat de toleranties van de uitsparing waar de EIC inlet inhoort een beetje te groot zijn.
Het zit wel vast (clamp vanuit de binnenkant) en kan geen kwaad maar zijn er hier meer gebruikers die dit hebben?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

bmateijsen

Citaat van: Kingpin op januari 17, 2014, 13:11:00
BTW is het "normaal" dat de EIC inlet een beetje "los" in het chassis zit.
Ik weet dat het geen kwaad kan omdat de EIC inlet niet rechtstreeks op de print zit maar het lijkt erop dat de toleranties van de uitsparing waar de EIC inlet inhoort een beetje te groot zijn.
Het zit wel vast (clamp vanuit de binnenkant) en kan geen kwaad maar zijn er hier meer gebruikers die dit hebben?

Dat klopt... hij zit niet geschroefd...

Kingpin

Citaat van: bmateijsen op januari 17, 2014, 13:12:23
Dat klopt... hij zit niet geschroefd...
ok, geen zorgen dus.

Vandaag de hele dag al de radio (320kb) aan, zelfs dat klinkt al lekker, geen straf om naar te luisteren ...

bmateijsen

Citaat van: Kingpin op januari 17, 2014, 13:13:55
ok, geen zorgen dus.

Vandaag de hele dag al de radio (320kb) aan, zelfs dat klinkt al lekker, geen straf om naar te luisteren ...

Zeker! Bij wie heb je hem nu uiteindelijk gekocht?

Kingpin

garmtz

Citaat van: YamahaRXV op januari 17, 2014, 01:00:36
Ik ook, moet ook wel met al die ''pink noise'' die de Supernait laat horen indien niet ge-mute  ;)

Wel handig voor het inspelen van (nieuwe) speakers  ;D

Is gelukkig opgelost in de SN2. Die is behoorlijk stil.

Jumping Jack

Idd, stiller ook dan de SuperUniti.

Kingpin: heb je goed op speakeraansluitingen gelet? Een foutje is daar snel gemaakt (ik spreek uit ervaring)...
Jumping Jack's set
Discogs

Kingpin

Citaat van: Jumping Jack op januari 17, 2014, 15:53:28
Kingpin: heb je goed op speakeraansluitingen gelet? Een foutje is daar snel gemaakt (ik spreek uit ervaring)...
Ja er staan geen kleurcodering op maar wel duidelijk wat + en - is en wat links en rechts is.
Moet wel opmerken dat je kunt zien dat het "Engels" is, ze rijden niet alleen aan de andere kant maar ook links en rechts zit bij hun "andersom" ;)

Jumping Jack

Vandaar mijn 'heads up'  ;).
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: Kingpin op januari 17, 2014, 18:24:22
Ja er staan geen kleurcodering op maar wel duidelijk wat + en - is en wat links en rechts is.
Moet wel opmerken dat je kunt zien dat het "Engels" is, ze rijden niet alleen aan de andere kant maar ook links en rechts zit bij hun "andersom" ;)

Het is dan ook een lekker ''eigenwijs'' merk  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kingpin

Ik lees het trouwens nu pas maar moet je de bijgeleverde luidspreker pluggen gebruiken?
Kan ik m'n eigen bananestekkers niet gebruiken?