Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Citaat van: dre73 op januari  1, 2014, 10:23:32
Dus gelijk zijn alle modellen van het betreffende merk voor altijd ruk?

Dan zal upgraden wat lastig gaan worden in de toekomst. :D

Ja...Daar komt het in essentie wat mij betreft wel op neer. Nou dat valt mee. Heb mijn merk gevonden en die gaan een perfecte symbiose aan met Naim en mijn Kwatje. Niks aan de hand dus.
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: fred19633 op januari  1, 2014, 10:18:52
Ehh..Alco je bent wel vaak terug te vinden op het Naim forum! ;D Kunnen we binnenkort Sonneteer op MP verwachten? 8)

:D
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

dre73

En als Naim ineens een andere klankbalans gaat krijgen?(daar begint het toch wel op te lijken...)

Stort dan je wereld in elkaar? :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Dr.Bedlo

Och valt wel mee mijn wereld is niet zo afhankelijk van een klankbalans.
Quad vintage.

dre73

Je bent mooi mannetje! :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Robiwan

:D :D

Naim: topapparatuur, maar altijd bagger speakers :D

Krijgen we nog sneeuw en vorst deze winter? :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Citaat van: dre73 op januari  1, 2014, 10:36:09
Je bent mooi mannetje! :D

Verklaart dat dat ik drie exxen heb!
Quad vintage.

dre73

Robiwan

Citaat van: fred19633 op januari  1, 2014, 10:45:43
Verklaart dat dat ik drie exxen heb!

Allemaal aan de Naim toch?

Alco

CiteerVond ze weinig inspirerend en gaven mij geen Wauw gevoel
Da's exact ook mijn ervaring met de Allae's, ook al had ik eigenlijk een beetje 't tegenovergestelde gehoopt en verwacht.

Maar inderdaad, het kan aan van alles liggen. Smaak, kamer, you name it.

Citeerhh..Alco je bent wel vaak terug te vinden op het Naim forum! ;D Kunnen we binnenkort Sonneteer op MP verwachten? 8)
Haha, ik betrapte me er deze week ook op, maar nee hoor... voorlopig komt er zeker geen Sonneteer op MP van mij.
(er wordt er wel eentje gevraagd op MP zag ik)  Ben weer/nog steeds helemaal verliefd op m'n Sonneteer. :wub:

Het is gewoon dat ik Naim nog steeds een warm hart toedraag. Het blijft een mooi merk vind ik.

Naast Naim heb ik altijd al een zwak gehad voor de inmiddels klassiekers van Sonneteer. (de Campion en Alabaster versterkers)
Die hebben wederom mijn hart gestolen, en Sonneteer + Penaudio is gewoon een geweldige match, en helemaal my cup o' tea.

That's all. 8)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Quad vintage.

jpmoree

Ik wou dat ik dat had, kost beduidend minder geld! Gelukkig nieuwjaar allemaal!
AA heeft ze nog staan en zelfs mijn vrouw vindt ze mooi in deze kleur, dus nu maar eens kijken of wat de prijs gaat zijn.

Ik heb hier in de kamer altijd moeilijk laag gehad. Hoewel mijn kamer zeker niet klein te noemen is en met verschillende meubelstukken redelijk gedempt is. Zal wel aan de natuurstenen vloer en gladgestucte wanden liggen. Ik heb een tijdje een Nait XS gehad, maar kreeg de Allaes toen met spelen met de plaatsing qua laag niet lekker. Niet strak beetje boemerig. Toen ik mijn huidige combi 122x/150x/Teddycap neerzette, viel het op zijn plaats. Het wat drogere laag, als ik het zo kan omschrijven, zorgde ervoor dat veel problemen oplosten. Heb eerder Naim Credos (klonken wat dun), Totem Arros (totaal geen sublaag en te fel in het hoog, zeg maar gewoon schel), Neat Motive 2SEs (wonderschoon zijdezacht, maar toch gedetailleerd hoog en midden, maar door kleine inhoud klonk het laag wat geforceerd en miste echt sublaag).

Heb eens rond zitten kijken. Mogelijk dat met de nieuwe Neat SX1 het laag makkelijker klinkt. Er staat momenteel een stel op MP, waarschijnlijk parallelimport of zo. Andere merken waar je altijd hoort als goede combinatie met Naim ken ik niet zo goed. Zoals jullie zullen begrijpen is vet klinkend laag hier geen goed idee, moet aan de droge kant zijn en snel, des Naims zeg maar. Monitoren zijn het ook niet voor mij. Ten eerste vind ik dat optisch niet mooi, ten tweede hou ik wel van diep doorlopend laag. Draai veel rock, maar ook elektronisch, vandaar. Tips?

Alco

CiteerVerslaafd tot en met.
Het is al bijzonder om uberhaupt een vrouw te vinden die iets met HiFi heeft, laat staan dat ze ook nog verslaafd zijn geraakt aan Naim! 

Good job, Fred! :clapping: :worship:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Citaat van: jpmoree op januari  1, 2014, 11:30:42
Ik wou dat ik dat had, kost beduidend minder geld! Gelukkig nieuwjaar allemaal!
AA heeft ze nog staan en zelfs mijn vrouw vindt ze mooi in deze kleur, dus nu maar eens kijken of wat de prijs gaat zijn.

Ik heb hier in de kamer altijd moeilijk laag gehad. Hoewel mijn kamer zeker niet klein te noemen is en met verschillende meubelstukken redelijk gedempt is. Zal wel aan de natuurstenen vloer en gladgestucte wanden liggen. Ik heb een tijdje een Nait XS gehad, maar kreeg de Allaes toen met spelen met de plaatsing qua laag niet lekker. Niet strak beetje boemerig. Toen ik mijn huidige combi 122x/150x/Teddycap neerzette, viel het op zijn plaats. Het wat drogere laag, als ik het zo kan omschrijven, zorgde ervoor dat veel problemen oplosten. Heb eerder Naim Credos (klonken wat dun), Totem Arros (totaal geen sublaag en te fel in het hoog, zeg maar gewoon schel), Neat Motive 2SEs (wonderschoon zijdezacht, maar toch gedetailleerd hoog en midden, maar door kleine inhoud klonk het laag wat geforceerd en miste echt sublaag).

Heb eens rond zitten kijken. Mogelijk dat met de nieuwe Neat SX1 het laag makkelijker klinkt. Er staat momenteel een stel op MP, waarschijnlijk parallelimport of zo. Andere merken waar je altijd hoort als goede combinatie met Naim ken ik niet zo goed. Zoals jullie zullen begrijpen is vet klinkend laag hier geen goed idee, moet aan de droge kant zijn en snel, des Naims zeg maar. Monitoren zijn het ook niet voor mij. Ten eerste vind ik dat optisch niet mooi, ten tweede hou ik wel van diep doorlopend laag. Draai veel rock, maar ook elektronisch, vandaar. Tips?

In jouw geval lijkt mij experimenteren met een Subwoofer misschien niet onverstandig. Maar laag blijft moeilijk.Kwestie van een goede versterking die het laag goed kan controleren en een speaker die dat ook nog eens goed weer kan geven.
Quad vintage.

jpmoree

Citaat van: Alco op januari  1, 2014, 11:32:14
Het is al bijzonder om uberhaupt een vrouw te vinden die iets met HiFi heeft, laat staan dat ze ook nog verslaafd zijn geraakt aan Naim! 

Good job, Fred! :clapping: :worship:

Wat dat betreft staat bij mij de teller op 1, we zijn dit jaar 12,5 jaar getrouwd. Je snapt dat het niet gezellig was hier toen ik eergisteren zonder (Naim) speakers thuiskwam?! We ervaren nu beide zware ontwenningsverschijnselen....

jpmoree

Ik begin het nieuwe jaar goed! Zojuist heb ik de Allaes van AA gekocht. Ik haal ze de komende weken een keer op.  :pompom:

jpmoree

Alco, superbedankt voor deze gouden tip! :clapping:

Robiwan

Citaat van: jpmoree op januari  1, 2014, 11:37:37
Wat dat betreft staat bij mij de teller op 1, we zijn dit jaar 12,5 jaar getrouwd. Je snapt dat het niet gezellig was hier toen ik eergisteren zonder (Naim) speakers thuiskwam?! We ervaren nu beide zware ontwenningsverschijnselen....

JE KAN DE ALLAES HUREN VOOR EEN WEEKJE :D oh nee je hebt alweer nieuwe Allaes, de mazzelaar!

Alco

CiteerIk begin het nieuwe jaar goed! Zojuist heb ik de Allaes van AA gekocht. Ik haal ze de komende weken een keer op.
Wow, mooi zeg, dat 't nu al geregeld is! :smile:

CiteerAlco, superbedankt voor deze gouden tip! :clapping:
Graag gedaan hoor! Ben blij voor je dat gelukt is.  :)

Dr.Bedlo

Vraag mij net iets stoms af. Kheb een unityserve in de bestelling staan maar die schijnt geen analoge uitgangen te hebben dus hoe sluit ik die aan op mijn XS.?

Of loopt dat via de Nd5xs. Ben even confuus op dit moment.
Quad vintage.

ivdz

UnitiServe kun je op 2 manieren gebruiken:

- als server: aangesloten via Ethernet op je netwerk. Via eenzelfde ethernet aansluiting "streamt" de ND5XS. Andere apparaten - mits ook aangesloten op hetzelfde netwerk - kunnen eventueel ook gebruik maken van de UnitiServe. Deze manier van gebruik ik geprefereerd
- direct via de digital uitgang van de UntiServe, aangesloten op de digital ingang van de ND5XS

Succes
Iver
Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII

Dr.Bedlo

Bedankt. En nog de beste wensen.
Quad vintage.

ivdz

voor jullie ook een gezond en muzikaal 2014 vanuit Belgie gewenst !
Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII

Joris1971

Hoe zit het met de naim range, van goed naar best?
Er zijn zoveel types

De naim olive, de nait, de nap serie.....

Dr.Bedlo

Olive is de oude serie en niet meer in productie schijnt meer te swingen dan de nieuwe serie.nait zijn de geïntrigeerde versterkers en nap zijn de losse eindversterkers. NAC zijn de voor versterkers.
Quad vintage.