Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

bmateijsen

Het is een supernait 1.... Hebben wij recent ook voor 1900 verkocht :)

Robiwan

Citaat van: bmateijsen op december 29, 2013, 10:53:35
Het is een supernait 1.... Hebben wij recent ook voor 1900 verkocht :)

ja maar toch niet van slechts 6 maanden oud?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

bmateijsen

Citaat van: LPlover op december 29, 2013, 10:57:32
ja maar toch niet van slechts 6 maanden oud?

6 maanden geleden was de SN2 er net.....

sherlock

Er werd mij eens aangeraden om de luidsprekeraansluitingen een keer jaar te 'reinigen' (met zilverpoets als ik me goed kan herinneren). Iemand hier ervaring mee? We gaan zo de muur verven in de huiskamer en de XS is helemaal ontkoppeld en staat op een veilige plek. Mooie gelegenheid om de aansluitingen evt te poetsen.
Naim XS - Neat Motive 2 - Sonos ZP90 - Musical Fidelity V-DAC II

Jumping Jack

Zilverpoets?  :crazy:. Ik zou ofwel een daarvoor bedoelde contactreiniger ofwel alcohol gebruiken. Maar ik zou er in eerste instantie zelfs gewoon afblijven, hoogstens de connectors een paar keer losmaken en terug inpluggen...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

dre73

Even reinigen met videospray lijkt me meer dan genoeg. ;)
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Klout10

Gewoon een aantal maal in- en uitpluggen lijkt me voldoende. Al dit soort speciale middeltjes doen op de lange termijn m.i. meer kwaad dan goed...

Als ik het me goed herinner wordt het gebruik van speciale cleaners in de manual afgeraden.
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

paaj

Citaat van: bmateijsen op december 29, 2013, 10:59:00
6 maanden geleden was de SN2 er net.....

Niet relevant. 6 maanden oude Sn1 is een koopje voor 2000 lijkt me.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Robiwan

Citaat van: paaj op december 29, 2013, 21:38:43
Niet relevant. 6 maanden oude Sn1 is een koopje voor 2000 lijkt me.

ja en daarom vertrouw ik het niet!

garmtz

Citaat van: LPlover op december 29, 2013, 22:02:07
ja en daarom vertrouw ik het niet!

Lijkt mij 'legit', voor zover ik in kan schatten... Is echt geen vreemde prijs...

Dey

Vast een ex-demo die toch al jaren heeft gedraaid.

De aanbieder heeft zijn HiCap exact op de verkeerde plaats gezet, recht boven de zeer gevoelige pots en voorversterker gedeelte  :butbut:
Naim Audio NAC202, NAPSC, NAP200, HiCapDR, DAC-V1, Rega P6 Ania, Nsub, Dynaudio

Fred Mulder

Citaat van: maz op december 29, 2013, 09:34:40
Ben nu op schiphol richting LAS VEGAS en zal de ces bijwonen.

Zal wat leuke fotos  plaatsen van de nieuwe naim spullen en de prijzen daar.

Gr maz

Dat zou attent zijn maz, ben benieuwd wat precies onthuld gaat worden. En je indruk klankmatig gezien. Misschien de moeite waard / interessant om ook eens naar Naim te luisteren? Een mooie combinatie met Kharma.

Mvg, Fred

fireman

Mijn superuniti krijgt op dit moment geen verbinding met iRadio en de USB-stick die ik in het front heb zitten. Andere inputs doen het prima.

Hoe dit op te lossen? Ergens resetten? Of een andere handeling?

Niets bijzonders gedaan, ineens sinds vanmorgen dat 'ie blijft zoeken. De SU wordt gewoon herkend in mijn WiFi. De nStream app vindt m gewoon en is prima te bedienen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

jpmoree

Hallo,
Ben als die hard Naimee kort geleden als htforum aangemeld. Ben rond 2000 besmet met het virus en heb qua versterking de volgende componenten gehad in chronlogische volgorde: 112/150/FC2(8 jaar)-->Supernait(2 maanden)-->Nait5/Teddycap(1 jaar)-->Nait XS(6 maanden)-->122x/150x/Teddycap( sinds 1 jaar). Sinds 1 jaar heb ik Allaes in Rosewood (tot gisteren) en na jaren op zoek te zijn geweest had ik hierin mijn droomspeakers gevonden. Ik wilde ze alleen liever in Cherry. Gevonden! Dacht ik dus. Gisteravond de Rosewoods aan een audiokennis verkocht en doorgereden naar iemand die Cherry's verkocht gereden. Daar aangekomen wachtte een teleurstelling. Er zaten wat beschadigingen inhet zicht aan waardoor ik ze niet heb gekocht. En dat terwijl mijn oude puntgaaf waren en de kleur Rosewood niet eens zo storend was. Nu zit ik dus met mijn oude BNS 232's uit mijn middelbare schooltijd in mijn huiskamer. Klinkt verrassend goed voor zo'n klein ouwetje, maar nu zitten mijn vrouw en ik chagrijnig te wezen......
Mocht iemand een tip hebben voor een paar Allaes, niet perse in cherry dan hoor ik het graag!

jpmoree

De afgelopen dagen heb ik deze thread door zitten lezen, nog 300+ pagina's te gaan! Leuk om te lezen hoe actief jullie zijn met de hobby en op het forum! Ik zal hier ook een bescheiden bijdrage proberen te leveren.

Alco

CiteerMocht iemand een tip hebben voor een paar Allaes, niet perse in cherry dan hoor ik het graag!
Ik heb begin dit jaar bij Naim dealer Audio-Artistiek in Groningen een setje Allae's in maple/esdoorn mogen proberen.
Heb dat setje onlangs nog in de winkel zien staan, dus wellicht dat ze 'm nog hebben staan. :)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

ivdz

Citaat van: jpmoree op december 31, 2013, 12:23:16
De afgelopen dagen heb ik deze thread door zitten lezen, nog 300+ pagina's te gaan! Leuk om te lezen hoe actief jullie zijn met de hobby en op het forum! Ik zal hier ook een bescheiden bijdrage proberen te leveren.

Goededag; wellicht helpt bijgaand. Ze zijn te koop op Marktplaats

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m759018003-naim-allae.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII

jpmoree

Thanks, zal eens bij Audioartistiek informeren. Die op MP gaan het dus niet worden.

Klout10

Citaat van: jpmoree op december 31, 2013, 12:54:25
Thanks, zal eens bij Audioartistiek informeren. Die op MP gaan het dus niet worden.

Welkom jpmoree!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Welkom Jan Peter! ;D

Gr,

Robin

jpmoree

Dank voor het welkomheten!

Alco,
Als ik het goed heb heb jij een Nait 5i-2? Kon hij de Allaes goed aansturen? Ik zit nl te denken om een tweedehands Uniti te zoeken en volgens mij zit daar als versterker een 5i in. In combinatie met mijn hopenlijk toekomstige Allaes een mooi compact geheel.

Alco

CiteerAlco,
Als ik het goed heb heb jij een Nait 5i-2? Kon hij de Allaes goed aansturen?
Ik heb wel een aantal jaren een Nait 5i-2 gehad, maar nu niet meer.  (sinds mei dit jaar heb ik geen Naim meer)
Toen ik de Allae's thuis mocht uitproberen had ik een (2e hands) Nait XS. Die had geen enkel probleem om ze aan te sturen.
In de winkel heb ik de Nait 5i-2 ook een keer i.c.m Allae's gehoord. Dat was maar even kort, maar leek op zich prima te gaan.

ps. de Allae's moesten in mei van dit jaar € 2200,- kostten. Dat is uiteraard wel aanzienlijk meer dan de Allae's die op MP staan.
De esdoorn Allae's waren één van de laatste nieuwe setjes die importeur Latham nog had staan.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Ik heb de Allae's van Jan Peter gisteren dus gekocht ;D

Kijk eens wat een verschil met de Motive 2 :D

de Motives gaan op MP, dus wie interesse heeft!

Alco

Ahaa, dus hij hebt ze overgenomen LPlover.  8)

Om te zien vind ik de Neat's persoonlijk mooier. (zowel qua looks als kleur)
Ben benieuwd hoe de Allae's je gaan bevallen.

ivdz

Citaat van: Alco op december 31, 2013, 15:08:52
Ahaa, dus hij hebt ze overgenomen LPlover.  8)

Om te zien vind ik de Neat's persoonlijk mooier. (zowel qua looks als kleur)
Ben benieuwd hoe de Allae's je gaan bevallen.

Proficiat !! mooi einde-jaars-cadeau
Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII