Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

twani

Citaat van: Klout10 op december 27, 2013, 12:27:15
Scherp opgemerkt, mijn excuses!  :D
Was niet nodig, toch lief :tounge2:

Alco

Citeeren nas heb je niet nodig vooraleerst..dat kan ook met een usb stick of externe harde schijf
Een USB-stick werkt inderdaad perfect. (al heb je dan helaas geen cover-art)
Als ik me niet vergis kan de ND5xs niet afspelen vanaf externe HD. :unsure:
(al zou je denken dat dat wel moet kunnen, als 't ook via USB-stick kan)

Achja, de keuze is Hi-res downloads is toch nog een druppel op een gloeiende plaat, dus daar zou ik de aanschaf van een streamer niet om over laten gaan.

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: fred19633 op december 27, 2013, 18:27:39
Vergissing. Een nd5xs kost niet meer dan een naim cd-speler. Een nas heb je niet nodig vooraleerst..dat kan ook met een usb stick of externe harde schijf.en ach hi res dat hoor je toch niet tov van 44.1 kHz. Is een beetje,een onzinnige hype .

ja oke dus je download muziek in cd kwaliteit van een muzieksite zet dit op een stick en die plug je in de streamer (ND5XS). heb je genoeg gebruiksgemak met de afstandsbediening?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

Citeerdus je download muziek in cd kwaliteit van een muzieksite zet dit op een stick en die plug je in de streamer (ND5XS)
Je kunt ook gewoon je eigen CD's copïeren op een USB-stickje. Nog makkelijker. :)

Citeerheb je genoeg gebruiksgemak met de afstandsbediening?
Nee, helaas is het met veruit de meeste streamers zo, dat de meegeleverde IR AB prima op zich prima functioneert, maar je een verrekijker nodig hebt om de ieniemienie info op het scherm te kunnen lezen. De ND5xs is hierin geen uitzondering.
(wel vond ik de AB die bij de ND5xs zit prettiger qua bediening, dan die meegeleverd bij de Nait XS. Die van de ND5xs is een stuk degelijker, zwaarder en ligt prettiger in de hand)

Streamers zijn het meest optimaal te bedienen via een (vaak gratis) app, op een Ipad/pod/phone, tablet.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

fireman

Citaat van: Alco op december 27, 2013, 18:43:06
Streamers zijn het meest optimaal te bedienen via een (vaak gratis) app, op een Ipad/pod/phone, tablet.

een van de redenen dat ik weer een naim doos in huis heb.

Naast die USB stick kan je ook genieten van hoogwaardige internet radio. Super goed geluid! Kan bijna geen muziek bestand tegenop.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

Citaat van: LPlover op december 27, 2013, 17:19:31
naim streamer+nas+high resolution downloads+abonnement+andere toebehoren = veel geld ;)

Naim HDX = overal vanaf  :tounge2:
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Klout10

Citaat van: fred19633 op december 27, 2013, 18:27:39
Vergissing. Een nd5xs kost niet meer dan een naim cd-speler. Een nas heb je niet nodig vooraleerst..dat kan ook met een usb stick of externe harde schijf.en ach hi res dat hoor je toch niet tov van 44.1 kHz. Is een beetje,een onzinnige hype .

Helemaal mee eens Fred!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Succes at last.

Wat ik ook zo handig vind is de uitgebreide info die je kan oproepen met de nstream app. Vergelijkende cd's, direct bestellen enz. En het geluid is zeker beter dan de naim cd5xs dus dat zegt wel wat. Tuurlijk een glitch heb je wel eens maar dat is naim niet kwalijk te nemen dat ligt aan ziggo.

Heb net een unityserve besteldt
Quad vintage.

AbZ

Citaat van: Klout10 op december 26, 2013, 20:19:13
Iemand al kans gehad om naar de nieuwe Neat Motive SX2 te luisteren??
:blink:  Aan de kleur zal het iig niet liggen...

Robiwan

Citaat van: fred19633 op december 27, 2013, 19:33:45
Succes at last.

Wat ik ook zo handig vind is de uitgebreide info die je kan oproepen met de nstream app. Vergelijkende cd's, direct bestellen enz. En het geluid is zeker beter dan de naim cd5xs dus dat zegt wel wat. Tuurlijk een glitch heb je wel eens maar dat is naim niet kwalijk te nemen dat ligt aan ziggo.

Heb net een unityserve besteldt

dat het geluid beter is dan een cd5xs dat wil ik met m'n eigen oren horen ;D En ik heb geen iphone o.i.d..

Dr.Bedlo

Oh je een analoog typje. Gewoon met je tyd meegaan. Anders mis je de boot.had je al een luisterafspraak gemaakt?
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op december 27, 2013, 20:05:23
Oh je een analoog typje. Gewoon met je tyd meegaan. Anders mis je de boot.had je al een luisterafspraak gemaakt?

ik wil alleen maar bellen of sms-en met m'n gsm, meer hoeft voor mij niet. Dat altijd bereikbaar moeten zijn en al dat zogenaamde gebruiksgemak vind ik zo'n onzin ;). nee nog geen afspraak gemaakt.

Alco

CiteerEn ik heb geen iphone o.i.d.
Op zich kan ik me wel voorstellen dat 't vervelend is dat men min of meer verplicht is om een tablet/Ipod oid aan te schaffen, omdat een streamer (niet alleen een Naim) anders lastig te bedienen is, vanwege het kleine display op de units zelf.

Heb een jaartje of 2 geleden een Ipodje gekocht, en die gebruik ik vrijwel puur als afstandsbediening.
(heb 'm nog geen moment gebruikt voor wat ie eigenlijk is) :D  Eigenlijk wel bizar, en een relatief dure AB.

Wat ik wel irri vind bij streaming, t.o.v. een CD-speler, is als je net lekker zit te luisteren opeens weer de melding 'batterij bijna leeg' verschijnt. Dan kan ik eerst m'n Ipodje weer op gaan laden wat een uurtje of 2 in beslag neemt.
(de batterijen van the good old IR afstandsbedieningen geven pas na een jaartje of 2 de moed op) :sigh:

marcush

Gelukkig zit er bij je SB touch een afstandsbediening  :colgate:

Dr.Bedlo

Die zit er ook bij de nd5xs ook.
Quad vintage.

Alco

Yep, en een hele prettige bij de ND5xs, maar of 't nu gaat om een SB touch, een Naim ND5xs, of welke andere streamer ook, ze bedienen allemaal veruit het gemakkelijkst via een app (vaak gratis, soms een paar euri) op een tablet/phone. :)

Maar om nog even terug te komen op je uitspraak over de ND5xs Fred, kan die wel muziek afspelen vanaf een aangesloten HD ?
Van een USB-stickje weet ik dat dat prima werkt (al had ik dan geen cover-art, e.d.), maar ik dacht dat vanaf harde schijf niet wil.  :unsure:

Dr.Bedlo

Zou in principe wel mogelijk moeten zijn. Heb het nog niet uitgeprobeerd. Ga ik binnenkort eens doen.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Klout10 op december 27, 2013, 18:51:45
Naim HDX = overal vanaf  :tounge2:

Van je centen ben je dan ook af!
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Ben benieuwd hoe het AA vergaat in Vries en of de aftersales nu ook verbeterd.
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: fred19633 op december 28, 2013, 09:35:22
Van je centen ben je dan ook af!

Vergeet niet dat je behalve een streamer ook een hele goede ripper, opslag èn een back-up drive koopt. Voor mij persoonlijk ook een groot voordeel dat je geen 'gepiel' hebt met allerlei software instellingen. Gewoon CD erin en klaar is Klout...

Heb 5 jaar geleden overigens een ex-demo gekocht en daarna nooit meer de behoefte gehad iets anders aan te schaffen tel uit je 'winst'...

Klout10

Dr.Bedlo

Citaat van: Klout10 op december 28, 2013, 09:58:05
Vergeet niet dat je behalve een streamer ook een hele goede ripper, opslag èn een back-up drive koopt. Voor mij persoonlijk ook een groot voordeel dat je geen 'gepiel' hebt met allerlei software instellingen. Gewoon CD erin en klaar is Klout...

Heb 5 jaar geleden overigens een ex-demo gekocht en daarna nooit meer de behoefte gehad iets anders aan te schaffen tel uit je 'winst'...

Is ook wel weer waar. ( vanwaar die internet angst en de welhaast panische paniek om ietwat verkeerd te doen met de instellingen?) Heb de Unityserve in de order staan. Niet omdat ik de NAS nu zo een gepiel vind maar het rippen word er wel een stuk gemakkelijker van.
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: fred19633 op december 28, 2013, 10:08:15
Is ook wel weer waar. ( vanwaar die internet angst en de welhaast afschrikwekkende angst om ietwat verkeerd te doen met de instellingen?) Heb de Unityserve in de order staan. Niet omdat ik de NAS nu zo een gepiel vind maar het rippen word er wel een stuk gemakkelijker van.

Ach, we zijn nu vijf jaar verder. Ben er nu ook niet meer zo huiverig voor...

Feit is wel dat ik na het aanschaffen van de HDX meer muziek ben gaan kopen, en daar was het toch allemaal om begonnen?

Mr.M

Citaat van: Klout10 op december 28, 2013, 10:01:54
Gokje: NAP700

Ben nu op schiphol richting LAS VEGAS en zal de ces bijwonen.

Zal wat leuke fotos  plaatsen van de nieuwe naim spullen en de prijzen daar.

Gr maz
Speakertje hier , platenspelertje daar  paar kabeltjes en wat versterkers. Niets bijzonders.  ; )

Robiwan