Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Dr.Bedlo

Waarom geef je dan antwoord op de sub vraag en je comment op de speakers die níet van naim zijn maar die hier niet meer genoemd mogen worden is,dan ook niet helemaal te snappen.

Probleem.in mijn sig staat een merk dat hier niet genoemd mag worden, hoe los ik dat nou op.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op december 10, 2013, 20:08:54
Waarom geef je dan antwoord op de sub vraag en je comment op de speakers die níet van naim zijn maar die hier niet meer genoemd mogen worden is,dan ook niet helemaal te snappen.

Probleem.in mijn sig staat een merk dat hier niet genoemd mag worden, hoe los ik dat nou op.

Omdat ik weiger onwaarheden hier op het forum te laten bestaan. Ik zal net zo lang replyen totdat e.e.a. duidelijk is, maar dat is het denk ik nu wel van alle kanten, dacht ik zo.

Dr.Bedlo

En nu maar hopen dat er niet meer gesproken wordt over het merk dat niet genoemd mag worden in dit topic want dan wordt het problematisch. Als ik ze beluisterd heb zal ik er dan ook maar niets van zeggen. Jammer maar is dan niet anders.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op december 10, 2013, 20:19:04
En nu maar hopen dat er niet meer gesproken wordt over het merk dat niet genoemd mag worden in dit topic want dan wordt het problematisch. Als ik ze beluisterd heb zal ik er dan ook maar niets van zeggen. Jammer maar is dan niet anders.

Tuurlijk wel, kun je in het Harbeth topic doen, waar je het verslag al 'in the first place' had moeten plaatsen... ;)

Dr.Bedlo

Nee, dat kan ook niet want dan vragen ze naar de versterking en ja..dan is het weer off. topic tenzij versterking en bron van hetzelfde merk zijn maar dat is bijna nooit het geval. Moeilijk hoor. En hoe we dat dan weer oplossen.ach..wat kan het mij eigenlijk ook bommen.
Quad vintage.

twani

Citaat van: fred19633 op december 10, 2013, 20:19:04
Anders kom je toch gewoon naar de "Koffiecorner" Fred.  "Off Topic" is daar geen smerig woord, en ook Harbeth en Naim komen daar naadloos tot een fraaie synergie :tounge2:

Dr.Bedlo

Citaat van: twani op december 10, 2013, 20:37:14
Anders kom je toch gewoon naar de "Koffiecorner" Fred.  "Off Topic" is daar geen smerig woord, en ook Harbeth en Naim komen daar naadloos tot een fraaie synergie :tounge2:

Ohh opgelost. Gaan we daar gezellige heen. Oeps. Twani je krijgt nu vast een ban aan je broek.ja..off. Topic hè.
Quad vintage.

twani

Citaat van: fred19633 op december 10, 2013, 20:39:31
Ohh opgelost. Gaan we daar gezellige heen. Oeps. Twani je krijgt nu vast een ban aan je broek.ja..off. Topic hè.
Er is in ieder geval koffie ;)

Klout10

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Deleted Member 2

Citaat van: twani op december 10, 2013, 20:37:14

Mogen de posters van het devialet topic zich ook in de corner melden? Daar loopt alles (versterking, dac, streaming, (harbeth) luidsprekers)door elkaar onder de topictitel versterking. Het zal gezellig druk worden in de koffiecorner. :coffee: :coffee: :coffee:

Deleted Member 2

twani

Citaat van: Onder013 op december 10, 2013, 23:15:22
Mogen de posters van het devialet topic zich ook in de corner melden? Daar loopt alles (versterking, dac, streaming, (harbeth) luidsprekers)door elkaar onder de topictitel versterking. Het zal gezellig druk worden in de koffiecorner. :coffee: :coffee: :coffee:
Dat is juist het mooie van de Corner, je hoeft je niet eens te melden ;)

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op december 10, 2013, 23:15:22

+1  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Dr.Bedlo

Citaat van: twani op december 10, 2013, 23:49:05
Dat is juist het mooie van de Corner, je hoeft je niet eens te melden ;)

Gaan we daar heen, als,hier toch niet meer gesproken mag worden over.....oeps was ik bijna weer,off.,topic gegaan. Schaam je Fred...
Quad vintage.

YamahaRXV

Citaat van: fred19633 op december 11, 2013, 00:15:17
Gaan we daar heen, als,hier toch niet meer gesproken mag worden over.....oeps was ik bijna weer,off.,topic gegaan. Schaam je Fred...

In het Devialet topic is (zoals Onder013 al aangaf) geen spoortje van H...... ''censuur'' te bekennen, sterker nog... er wordt vrolijk over gerept in alle toonaarden  :devil:
Ik denk dat je toch naar de combi Devialet - H...... moet uitwijken Fred  ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Ja Fred, doe nou eens een keer precies wat er van je gevraagd wordt en hou op je eigen mening te geven :tounge2:

Dr.Bedlo

OK pas wel op ik zeg geen woord meer over het merk waarover niet gesproken mag worden, overigens dat Franse merk dat hier voor wordt gememoreerd mag ook niet hoor,is geen naim en dan mag het niet hè....
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Fireman op december  9, 2013, 22:24:54
Inderdaad, heb vernomen dat je de sub niet mag "horen"

Biedt perspectief voor mij 👍

Je had toch al een keer een subwoofer bij je supernait? Of vergis ik mij? Een ?... Als ik mij niet vergis.
Quad vintage.

Fred Mulder

Citaat van: YamahaRXV op december 11, 2013, 00:22:24
In het Devialet topic is (zoals Onder013 al aangaf) geen spoortje van H...... ''censuur'' te bekennen, sterker nog... er wordt vrolijk over gerept in alle toonaarden  :devil:
Ik denk dat je toch naar de combi Devialet - H...... moet uitwijken Fred  ;D

Inderdaad :-)

Dat binnen "Stereo / Overig Stereo" topics staan die eigenlijk thuis zouden horen onder "Media / muziek" (wat luister je nu, pink floyd topic), laat zien dat te strakke topic indeling geen zin heeft. Er is nu eenmaal een groot grijs gebied waar "off topic" zal voorkomen.

De recente producten (Devialet, Linn Exakt, hoorn fabrikant met bron in de speaker, etc..) laten zich sowieso niet makkelijk vangen in een categorie.. Tenzij volledig ingericht op merken, maar ja.. We zoeken juist naar een combinatie van merken die muziek maken :-) en dat is ook de toegevoegde waarde van deze site, mix and mash. Anders kunnen we net zo goed naar het forum van de fabrikant..

Eigenlijk zou de forum structuur en topics allemaal tags moeten zijn waar je je op kunt abonneren, een groot topic, maar dan gepersonaliseerd. Zolang dat er nog niet is, komen dergelijke zijstapjes voor. Wanneer nodig kan er snel doorheen worden gescrolled, dus het probleem zie ik niet echt.

AbZ

Ja forumstructuur is meer een geschiedenis van toevalligheden dan van organisatie.
Kan me er niet meer druk om maken.  Het went wel...

fireman

Citaat van: fred19633 op december 11, 2013, 01:04:31
Je had toch al een keer een subwoofer bij je supernait? Of vergis ik mij? Een ?... Als ik mij niet vergis.

Klopt, zelf gebouwd. Maar dat was ter ondersteuning van mijn huidige (full range) speakers. Die hoorde ik dus niet aangezien dat mijn speakers best heel diep gaan. Had dus een minimale functie.Was trouwen aangesloten op een naim, weet alleen niet meer welke want ik heb volgens mij het hele arsenaal gehad ;)

Daarnaast is dat al weer een tijdje geleden en weet ik niet exact meer hoe dat was.

Op de qute kan je loudness instellen. kan dat ook op de superuniti? En dan wel met de app? Ik heb nl de afstandsbediening ingepakt op zolder liggen. (om mee in het menu te scrollen)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Om DAB+ te ontvangen op de superuniti, moet je dan aansluiten op de standaard antenne aansluiting? Is het dan OF radio via de kabel OF DAB+

En welke antenne is het meest/best geschikt om aan te sluiten op de superuniti? (linkje gaag)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Robiwan

Waarmee kun je de behuizing van Naim het beste schoonmaken? Er zitten enkele verfspetters op zowel de versterker, cd-speler en tuner :crazy: :D. Met een sopje en zacht sponsje geen succes.

Gr,

Robin
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2