Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Dan zal ik ongetwijfeld een ander type bedoelen. Ben ook een beetje confuus dat mijn geliefde audiozaak om de hoek niet meer om de hoek zit in afzienbare tijd.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op oktober 22, 2013, 10:58:24
Dan zal ik ongetwijfeld een ander type bedoelen. Ben ook een beetje confuus dat mijn geliefde audiozaak om de hoek niet meer om de hoek zit in afzienbare tijd.

Ik denk dat de 250.2 iets meer 'verguisd' is. Hij is gewoon lastiger echt goed te matchen in een systeem. Althans, dat is onze ervaring. Een NAP200 speelt sneller muzikaal en lekker vloeiend. Een 250.2 moet je echt goed matchen, anders kan hij een speaker 'overpoweren'.

Dr.Bedlo

Ok zinvolle info. De bedoeling is om de XS ( de supernait is denk ik geen blijvertje maar ik twijfel nog) als pre te gebruiken ( voorlopig) en de nap 200 dan als eindbak. Of het klankmatig voordelen bied t.o.v. de XS/FC zien we dan wel weer.
Quad vintage.

YamahaRXV

Citaat van: fred19633 op oktober 22, 2013, 10:51:09
Men ergens gelezen te hebben dat de NAP 200 het niet zo goed doet binnen de Naim wereld. Is dit wel zo en wat is er dan eventueel mis mee?

Zal dan eerder van toepassing zijn op de NAP 250 denk ik zo... :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Dr.Bedlo

Ja. Daar had die Mijnheer met die te grote bril ook al over gerept.
Quad vintage.

garmtz

Ik zou persoonlijk eerst altijd bepaalde opties van tevoren beluisteren voordat je tot aanschaf overgaat. Maar zal wel zeer onlogisch zijn.

Martin!!!

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat een NAP 200 doet op mijn SN1 en HiCap2 combinatie......
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Nee.. An sich is dat wel logisch maar ben een zeer impulsieve koper. Mijn probleem is dat ik eigenlijk de combi die ik nu heb wat sq betreft wil behouden. Ik bedoel een beetje warm en zwevend geluidsbeeld. Het valt mij tot op heden op dat als je verderop gaat in de Naim hiërarchie dat een beetje verdwijnt en een meer strak en gecontroleerd beeld wordt neergezet en daar is niets mis mee maar de warmte en betrokkenheid verdwijnt dan meer en meer en dat is zonde vind ik en probeer ik te omzeilen. Aan de andere kant ben ik niet iemand die allerlei spullekes uitprobeert en dan vervolgens niks koopt. Vind ik niet netjes tov de dealer die zich uitslooft voor niks. Kweet het had je geen audio dealer moeten worden maar toch. Heb daardoor menig miskoop gedaan. ( mcintosh, Linn enz) Nee..naim blijft wel tenzij ze gekke dingen doen natuurlijk) Dat van die bril moetje niet te serieus nemen hoor.

Aan de andere kant je gaat er vanuit dat de SN beter is kwa sq dan de XS, en het eigenlijk een nobrainer is . In mijn geval valt dat dan een beetje tegen.Als je dat afzet tegen de basis serie met de XS, de Flatcap op de XS en de ND5xs t.o.v. van de cd5xs ja.. daar hoefde ik niet over na te denken geen seconde. De Sn is een nadenkertje en dat had ik niet verwacht.
Quad vintage.

Bensz

Citaat van: fred19633 op oktober 22, 2013, 10:58:24

Ga jij verhuizen? Of stopt AA?

Dr.Bedlo

Beide gaan wij verhuizen. ( alhoewel ik wel in Groningen blijf)
Quad vintage.

Bensz

Citaat van: fred19633 op oktober 22, 2013, 12:21:58
Beide gaan wij verhuizen. ( alhoewel ik wel in Groningen blijf)

Beide?

Je bedoelt dat AA ook gaat verhuizen, of dat ie dicht gaat?

Welke wijk ga jij heen?

Dr.Bedlo

Nee AA stopt niet maar gaan een eindje verderop zitten. Ik ga verhuizen naar omgeving  plantsoen
Quad vintage.

Bensz

Las je PM net, maar kan niet beantwoorden.
Kreeg melding dat je me geblocked hebt...lekker dan.

Dr.Bedlo

nee hoor ik heb de PM in zijn totaliteit geblokt. Kreeg allerlei foutmeldingen. Geef je mijn email wel ff per PM>
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Een verrassend verschil in sq tussen de nas en de USB stick
Quad vintage.

Alco

CiteerEen verrassend verschil in sq tussen de nas en de USB stick
In het voordeel van... ?  (heb zelf geen verschil ontdekt tussen USB-stick en PC)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

garmtz

Citaat van: Alco op oktober 22, 2013, 20:36:31
In het voordeel van... ?  (heb zelf geen verschil ontdekt tussen USB-stick en PC)

In het voordeel van de USB stick... Maar heb de test al lang niet meer gedaan, wij zijn nu met transcoding en goede netwerkkabels al weer een stukje verder. Zal de test eens herhalen... :)

Dr.Bedlo

In het voordeel van de usb stick inderdaad. Ervaar een meer opzwepend en direct geluid. Meer details ook. Zal wel met de kortere signaalweg te maken hebben.
Quad vintage.

Streamz

Citaat van: garmtz op oktober 22, 2013, 10:59:48
Ik denk dat de 250.2 iets meer 'verguisd' is. Hij is gewoon lastiger echt goed te matchen in een systeem. Althans, dat is onze ervaring. Een NAP200 speelt sneller muzikaal en lekker vloeiend. Een 250.2 moet je echt goed matchen, anders kan hij een speaker 'overpoweren'.

Geen last van.
Verder denk ik dat de NAC202 wordt bedoeld. Op het Naim forum zie ik dat de 202/200 combi wordt gezien als de minste van de Naim line-up. En de 200 wordt wel vaak met de 282 gecombineerd.

garmtz

Citaat van: Streamz op oktober 25, 2013, 08:54:25
Geen last van.

Dat is mooi!

CiteerVerder denk ik dat de NAC202 wordt bedoeld. Op het Naim forum zie ik dat de 202/200 combi wordt gezien als de minste van de Naim line-up. En de 200 wordt wel vaak met de 282 gecombineerd.

Ik zie dat anders... Ik vind de 202/200 combi erg in balans en muzikaal. Een 282 is echter wel beter dan de 202 (logisch). Dat de 250 eigenlijk de natuurlijke partner is van de 282, zegt mij dat meer over de 250 dan over de 202. Is maar hoe je het bekijkt en wie je het vraagt...

Dr.Bedlo

Ja inderdaad het is maar net wie je het vraagt.De meeste handelaren zullen je vertellen dat Bose het summum is en die vind je bij de Hifiisten bijna niet, dus ergens zal het wel scheef zitten.

De SN gaat weer terug. Kan er niet echt vrolijk van  worden. Mijn ex denkt aan de NAP 100 om de Unityqute net even wat meer power te geven. En net Windows 8 geïnstalleerd wat een kl....programma. Nu werkt mijn mail niet meer. Zucht.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober 25, 2013, 12:39:23
Ja inderdaad het is maar net wie je het vraagt.De meeste handelaren zullen je vertellen dat Bose het summum is en die vind je bij de Hifiisten bijna niet, dus ergens zal het wel scheef zitten.

De SN gaat weer terug. Kan er niet echt vrolijk van  worden. Mijn ex denkt aan de NAP 100 om de Unityqute net even wat meer power te geven. En net Windows 8 geïnstalleerd wat een kl....programma. Nu werkt mijn mail niet meer. Zucht.

:D :D old skool Windows 7 werkt op mijn laptop goed moet ik zeggen, thanx Bill :)

Ook grappig dat Bose als audiosysteem voor auto's door bijvoorbeeld www.autozine.nl vrijwel altijd verguisd wordt als belabberd klinkend, maar ja het is een actiemodel met Bose dus dat moet wel goed zijn volgens de fabrikanten :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Ben der al weer mee verder. Bleek dat windows mail geen pop ondersteund en laat ziggo daar u net gebruik van maken. Lastig maar is op te lossen.

Quad vintage.

fireman

Citaat van: Fred Mulder op juli 15, 2013, 21:56:21
Vreemd eigenlijk dat de Kudos speakers in Nederland opvallend weinig aandacht krijgen..

In Engeland is mn de Titan (foto hierboven) laaiend enthousiast ontvangen.
Importeur niet al te actief, of zou het geluid minder aanspreken voor ons laaglanders..??
Citaat van: Fred Mulder op juli 15, 2013, 21:56:21
Vreemd eigenlijk dat de Kudos speakers in Nederland opvallend weinig aandacht krijgen..

In Engeland is mn de Titan (foto hierboven) laaiend enthousiast ontvangen.
Importeur niet al te actief, of zou het geluid minder aanspreken voor ons laaglanders..??

Hoi Fred, hoe klinken jouw speakers met een superuniti? Wel eens geprobeerd?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

garmtz

Citaat van: Martin!!! op oktober 22, 2013, 12:04:57
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat een NAP 200 doet op mijn SN1 en HiCap2 combinatie......

Martin, jij bent nu het meest gebaat bij een DR upgrade voor je Hicap, Zal zowel vinyl als NDX ten goede komen.