Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Quiz vraag wat is er bij gekomen?

Quad vintage.

paaj

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Dr.Bedlo

U mag door naar de hoofdprijs.
Quad vintage.

ivdz

proficiat Fred !
prachtige apparaat lijkt me. Vertel ge ons een beetje uw bevindingen. Ben benieuwd hoe het klinkt, of u een HiCap hebt overwogen etc ...

Iver
Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII

paaj

Mooi, de hoofdprijs krijg ik straks thuis als het goed is en anders had ik hem aan de deur moeten weigeren :p
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

Jumping Jack

Mooi Fred! Die van mij raakt stilaan ingespeeld en klinkt echt voortreffelijk  :inlove:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Tsja...Mijn bevindingen. Voorop gesteld dat hij er nog maar een dag staat. In eerste instantie ( als ik het vergelijk met de XS/FC) valt het tegen. Laat ik voorop stellen dat hij, of zij zo u wenst een prachtig plaatje neerzet. Wat betreft de Hifi waarden als controle, gelaagheid, stereobeeld en resolutie is de Sn 2 duidelijk de betere dan de XS combi. Maar daardoor klinkt het allemaal een beetje gekunsteld en kunstmatig. Het is allemaal een beetje te mooi als men begrijpt wat ik bedoel. Of ik daar aan kan wennen? Kweet het niet. De pratt is achtergesteldt. Clean without being mean. We zullen zien.
Quad vintage.

Robiwan

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Ja..Ik ben niet zo appelig en conformeer mij zelden aan  de heersende mode trend.  Maar ja ..ben je tenminste nog een klein beetje trendy!
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op oktober 17, 2013, 10:52:47
Tsja...Mijn bevindingen. Voorop gesteld dat hij er nog maar een dag staat. In eerste instantie ( als ik het vergelijk met de XS/FC) valt het tegen. Laat ik voorop stellen dat hij, of zij zo u wenst een prachtig plaatje neerzet. Wat betreft de Hifi waarden als controle, gelaagheid, stereobeeld en resolutie is de Sn 2 duidelijk de betere dan de XS combi. Maar daardoor klinkt het allemaal een beetje gekunsteld en kunstmatig. Het is allemaal een beetje te mooi als men begrijpt wat ik bedoel. Of ik daar aan kan wennen? Kweet het niet. De pratt is achtergesteldt. Clean without being mean. We zullen zien.

Aan de hand van deze beschrijving snap ik niet zo goed waarom je dan toch bent gegaan voor de SN2... Was overigens het leenexemplaar wel ingespeeld. Het kost echt 500 uur (2,5 week aanstaan) voordat er 'iets' gebeurt. Daarvoor is de dynamiek achtergesteld en het middengebied heel saai en terughoudend.

Dr.Bedlo

We wachten af. Ik weet het maar dat had ik al verhaalt dat het bij Naim eigenlijk koud uit de doos niet te beoordelen is. maar je schrikt toch ff onwillekeurig als je dit voor het eerst hoort, maar dat geldt eigenlijk voor alle Naim spullekes.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober 17, 2013, 12:13:11
We wachten af. Ik weet het maar dat had ik al verhaalt dat het bij Naim eigenlijk koud uit de doos niet te beoordelen is. maar je schrikt toch ff onwillekeurig als je dit voor het eerst hoort, maar dat geldt eigenlijk voor alle Naim spullekes.

Waar staat de LP12???????

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober 17, 2013, 12:13:11

Valt wel mee. Mijn gloednieuwe Stageline N klonk koud al prima!

Dr.Bedlo

Overigens nog een vraag:

De unileuk staat nu samen met de harbeths bij mijn ex te spelen. En doet het goed alhoewel je geen XS geluid moet en kan verwachten. Maar de LS kabels zijn ""a pain in the Ass en voor wie weleens aambeien heeft gehad hoef ik verder niets te verhalen.. Naca 05 van elk 3.5 meter. Precies volgens de regels. maar dat kan je niet mooi wegwerken en aangezien de muur vrij kort is. Dat ligt dus zowat door de hele kamer en lijkt als een vlag op een strontschip.
Een alternatief liefst niet te duur en korter ( 2x2meter of zo) maar kan dit met de uniqute? De handleiding spreekt van dat bij sommige versterkers het wel kan en bij sommige niet. En als ze dat nu eens gaan preciseren! Nee dus. U kennis is dus gewenst.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op oktober 17, 2013, 12:22:31
Overigens nog een vraag:

De unileuk staat nu samen met de harbeths bij mijn ex te spelen. En doet het goed alhoewel je geen XS geluid moet en kan verwachten. Maar de LS kabels zijn ""a pain in the Ass en voor wie weleens aambeien heeft gehad hoef ik verder niets te verhalen.. Naca 05 van elk 3.5 meter. Precies volgens de regels. maar dat kan je niet mooi wegwerken en aangezien de muur vrij kort is. Dat ligt dus zowat door de hele kamer en lijkt als een vlag op een strontschip.
Een alternatief liefst niet te duur en korter ( 2x2meter of zo) maar kan dit met de uniqute? De handleiding spreekt van dat bij sommige versterkers het wel kan en bij sommige niet. En als ze dat nu eens gaan preciseren! Nee dus. U kennis is dus gewenst.

Ja, dat kan gewoon...

Robiwan

Dr.Bedlo

U heeft grote meerwaarde voor het forum Mijnheer Garmtz.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op oktober 17, 2013, 12:27:05
U heeft grote meerwaarde voor het forum Mijnheer Garmtz.

Ik blijf het hopen... ;)

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op oktober 17, 2013, 12:26:54
:dontgetit: :dontgetit:

Kwas er al wel bang voor dat ik wederom lange tijd ging klooien met elementjes, instellingen, naaldjes en ga zo maar verder. Kwam aan mij zelf niet meer toe! Gaf onzekerheid en onrust. Dat moet maar niet meer.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op oktober 17, 2013, 12:29:37
Kwas er al wel bang voor dat ik wederom lange tijd ging klooien met elementjes, instellingen, naaldjes en ga zo maar verder. Kwam aan mij zelf niet meer toe! Gaf onzekerheid en onrust. Dat moet maar niet meer.

ja ja :crazy: :crazy: Had hem even bij BB&G gebracht voor een nakijkbeurt. Het zou echt lekker moeten klinken met een Adikt.

Nou goed je maakt wel veeeel vaker rare sprongen :D

Dr.Bedlo

Och..Kheb nog wel een paar van die schellak draaiertjes.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

en nog een
Quad vintage.

Jumping Jack

Ik vond de Supernait koud uit de doos verre van slecht, al wordt de klank er beduidend beter op na verloop van tijd. Het verschil tussen de SN+NDX en de SuperUniti is toch fors te noemen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op oktober 17, 2013, 14:45:17
Ik vond de Supernait koud uit de doos verre van slecht, al wordt de klank er beduidend beter op na verloop van tijd. Het verschil tussen de SN+NDX en de SuperUniti is toch fors te noemen.

Mee eens (dat laatste)... En wat betreft meevallen van inspelen... Ik vond het verschil best wel groot...