Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

N.L.

Garmt, dank voor je snelle respons en info. Lees graag je bevindingen mbt Naim apparatuur.
Naim - Neat - Chord

garmtz

Citaat van: Onder013 op oktober  1, 2013, 20:50:48
Binnen 18 minuten antwoord van de dealer van naim op een vraag van een gebruiker (waarvan ik niet weet of deze klant is van de dealer).
Oprechte complimenten Garmt voor deze jaloersmakende service. :thumbs-up:

Gr
Henk

Dank Henk... Nee, geen klant (voor zover ik weet)...

Dennis1234

Ik heb recentelijk de Naim Unitilite aangeschaft. Op dit moment ben ik aan het kijken voor passende luidsprekerkabels.

Eerder had ik mijn zinnen gezet op de Canare 4S8 of Belden LS kabel. Als ik Naim mag geloven, maar ook andere fora/sites, is de NAC A5 echter de enige goede keuze. Ook Chord (duur!) en Linn bekabeling wordt zo nu en dan genoemd als mogelijk alternatief. Ik heb de NAC A5 uitgeprobeerd icm met de Unitilite en Harbeth M30.1. Hoewel ik meer dan tevreden ben over het geluid, vind ik NAC A5 simpelweg te duur.

Voor de Naim-gebruikers: in hoeverre is de NAC A5 de beste keuze? Zijn er goede (en betaalbare) alternatieven? Hoewel ik ervan overtuigd ben dat bekabeling niet of nauwelijks uitmaakt, ben ik door - met name de statements van Naim zelf - toch wel een beetje gaan twijfelen.

Hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen.
Harbeth M30.1 & Naim Unitilite

garmtz

Ja, het maakt uit en ja, NAC A5 is de beste keuze. Het termineren van de kabel is echter 'key' voor het beste resultaat.

Klout10

Dennis, Veel mensen hebben andere kabels geprobeerd maar zijn uiteindelijk terug gekomen op de NACA5 kabel. Mijn ervaring is dat andere kabels het vaak beter doen op 1 specifiek onderdeel, maar dat de NACA5 'overall' gewoon een hele goede (betaalbare) keus is...

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Mitch--

Citaat van: Klout10 op oktober  2, 2013, 12:27:42
Dennis, Veel mensen hebben andere kabels geprobeerd maar zijn uiteindelijk terug gekomen op de NACA5 kabel. Mijn ervaring is dat andere kabels het vaak beter doen op 1 specifiek onderdeel, maar dat de NACA5 'overall' gewoon een hele goede (betaalbare) keus is...

kan ik inderdaad binnen het Linn spectrum alleen maar beamen!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Robiwan

Citaat van: Dennis1234 op oktober  2, 2013, 10:41:25
Ik heb recentelijk de Naim Unitilite aangeschaft. Op dit moment ben ik aan het kijken voor passende luidsprekerkabels.

Eerder had ik mijn zinnen gezet op de Canare 4S8 of Belden LS kabel. Als ik Naim mag geloven, maar ook andere fora/sites, is de NAC A5 echter de enige goede keuze. Ook Chord (duur!) en Linn bekabeling wordt zo nu en dan genoemd als mogelijk alternatief. Ik heb de NAC A5 uitgeprobeerd icm met de Unitilite en Harbeth M30.1. Hoewel ik meer dan tevreden ben over het geluid, vind ik NAC A5 simpelweg te duur.

Voor de Naim-gebruikers: in hoeverre is de NAC A5 de beste keuze? Zijn er goede (en betaalbare) alternatieven? Hoewel ik ervan overtuigd ben dat bekabeling niet of nauwelijks uitmaakt, ben ik door - met name de statements van Naim zelf - toch wel een beetje gaan twijfelen.

Hoop dat iemand mij verder op weg kan helpen.

Dennis,

Af en toe komt er een advertentie langs (MP/hifi.nl e.d.) van een set 2e hands NACA5 kabel met pluggen, gewoon regelmatig kijken.

Gr,

Robin
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Lion of Judah

Citaat van: Lion of Judah op januari  1, 2013, 18:20:55
Ik heb ook geen Naca5 er tussen hangen. Wel geprobeerd, kon een setje lenen van een collega. Mijn oren hoorden geen verschil met mijn huidige kabel die ik bij BCC vandaan heb. Baat het niet dan schaadt het niet dacht ik nog even (word ik misschien ooit nog eens serieus genomen :D) maar de stugheid en de lengte dat gaat niet zo lekker in mijn set-up.

Schreef ik ooit in een grijs verleden.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Dennis1234

Ik vind het wel zo prettig om ook zelf nog een vergelijk te kunnen maken met de NAC5 tov andere kabels, dus dat is denk ik voor nu de meest verstandige keuze.

Dank voor de reacties. :)

Harbeth M30.1 & Naim Unitilite

Dr.Bedlo

Ik dacht laat ik eens enigemuziek files in wav  files op de usb stick zetten, en dat heb ik dus ook gedaan maar nu kan de nd5 de inhoud niet lezen. Weet iemand zo waaraan dat kan liggen?
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op oktober  3, 2013, 10:45:33
Ik dacht laat ik eens enigemuziek files in wav  files op de usb stick zetten, en dat heb ik dus ook gedaan maar nu kan de nd5 de inhoud niet lezen. Weet iemand zo waaraan dat kan liggen?

Wellicht de usb poort op off staan?
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Zou kunnen maar in de instellingen van de ND5 kan ik daar niets over vinden.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op oktober  3, 2013, 11:35:54
Zou kunnen maar in de instellingen van de ND5 kan ik daar niets over vinden.

Fat32 of NTFS (of MAC OS journaled)?

Dr.Bedlo

Quad vintage.

bmateijsen

Robiwan

Stroomstoring is hier (Spijkenmisse) weer voorbij. Dat wordt klankmatig weer afzien met Naim de komende uren :D

Martin!!!

Citaat van: LPlover op oktober  4, 2013, 13:02:05
Stroomstoring is hier (Spijkenmisse) weer voorbij. Dat wordt klankmatig weer afzien met Naim de komende uren :D

Ik dacht juist dat jouw afgekoelde NAIM juist beter klonk...  :huh2:
mainly British stuff

lynch1979

Citaat van: LPlover op oktober  4, 2013, 13:02:05

Ga toch verhuizen man  :D

Bensz

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op oktober  4, 2013, 13:49:29
Ik dacht juist dat jouw afgekoelde NAIM juist beter klonk...  :huh2:

Ja dat dacht ik ook :D :D

Robiwan

Klout10

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

N.L.

Naim - Neat - Chord

Robiwan

garmtz

Ik heb nog een test van Nait 5si en cd5si uit Stereo voor de liefhebbers... PM!