Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

twani

Citaat van: Klout10 op juli 25, 2013, 12:14:37
De HDD variant met 2x400GB...
Hoe werkt zoiets eigenlijk met betrekking tot databeveiliging?  Een coventionele schijf gaat toch eens keer stuk, en dan ?

Zoiets staat toch niet in raid oid?

garmtz

Citaat van: twani op juli 25, 2013, 16:45:00
Hoe werkt zoiets eigenlijk met betrekking tot databeveiliging?  Een coventionele schijf gaat toch eens keer stuk, en dan ?

Zoiets staat toch niet in raid oid?

Wel in RAID dus...

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op juli 25, 2013, 13:05:50
Het moet niet vreemder worden...

Rs232 kabel gehaald en de update gestart.

Net voor het einde een foutmelding 'communicatiestoornis' ook al geeft de updater 100% voltooid aan. Opnieuw proberen bracht geen soelaas, dus maar 'afbreken' geselecteerd ook al krijg je dan de melding dat het toestel onstabiel wordt en niet meer zal werken. Ndx uitgeschakeld en opnieuw opgestart... En nu werkt ie dus probleemloos, en op de 3.17 software-versie  :wacko:

Hout vasthouden...

Top  :clapping:  Je zult ongetwijfeld bij de foutmelding ''communicatiestoornis'' en de melding dat het toestel onstabiel wordt en niet meer zal werken de nodige (angst)zweetdruppeltjes op het voorhoofd hebben gehad...?  :D  Ik heb de door jou omschreven melding ook een keer gehad met de Superuniti (1e exemplaar) en ik werd toch wel een beetje nerveus van die melding.

Maar mooi man dat het nu allemaal weer goed werkt !  ''crossed fingers'' zullen we maar zeggen en weer volop genieten  :music:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Zweet is veel gezegd, maar ik heb wel even diep gevloekt  ;D. Nu maar hopen dat het blijft goed gaan, maar indien niet is er natuurlijk nog de garantie. De dealer had het ondertussen ook al voorgelegd bij de importeur. Zo meteen maar even weer mijn Frans bovenhalen en hem melden dat het (voorlopig?) opgelost is...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: garmtz op juli 25, 2013, 17:27:27
Wel in RAID dus...
Wordt ie net als een laptop dan ook trager naar mate de HDD voller raakt?

Klout10

Citaat van: twani op juli 25, 2013, 19:15:11
Wordt ie net als een laptop dan ook trager naar mate de HDD voller raakt?

Heb ik nog niets van gemerkt...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Jumping Jack

Citaat van: Jumping Jack op juli 25, 2013, 18:17:15
Zweet is veel gezegd, maar ik heb wel even diep gevloekt  ;D. Nu maar hopen dat het blijft goed gaan, maar indien niet is er natuurlijk nog de garantie. De dealer had het ondertussen ook al voorgelegd bij de importeur. Zo meteen maar even weer mijn Frans bovenhalen en hem melden dat het (voorlopig?) opgelost is...

Vanmorgen de set van de stroom gehaald wegens een onweer dat overtrok. Terug aangesloten en lap... weer van dat  >:(...
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op juli 26, 2013, 12:22:11
Vanmorgen de set van de stroom gehaald wegens een onweer dat overtrok. Terug aangesloten en lap... weer van dat  >:(...
Hopelijk blijft het wisselvallig weer. ;) Balen Nick, lijkt erop dat er steeds iets wordt gereset. Heb je al geprobeerd nog een keer de nieuwste firmware erop te zetten? Misschien dat het nu wel volledig lukt? En is je router of NAS ook van de stroom geweest? Misschien dat die communicatie daardoor weer niet lekker loopt?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op juli 26, 2013, 12:22:11

Toch tijd voor een check-up? Of toch nog een laatste keer de laatste software erop...?

Jumping Jack

Ik zal mij geruster voelen met een check-up eerlijk gezegd...
Jumping Jack's set
Discogs

Martin!!!

Citaat van: Martin!!! op juli 25, 2013, 10:23:51
@JJ

Playlists al eens verwijderd en alles computer, laptop, tablet, NDX, modem, etc, etc, als eens uitgezet en weer opnieuw opgestart?

Heeft mij toen ik de NDX net had goed geholpen.

Kan overigens ook nog liggen aan de app en diens instellingen waarmee je de NDX bediend! Zo had ik op een gegeven moment een aantal instellingen (gapless opties volgens mij) in Bubble UpNp  niet optimaal staan.
mainly British stuff

Jumping Jack

Dit ligt niet aan de tablet ofzo. De router heb ik al eens herstart. Computer doet niet mee.
Remember dat de SuperUniti het wel gewoon doet...
Ook iRadio werkt gewoon...
Jumping Jack's set
Discogs

Martin!!!

Ik kan me voorstellen dat je dan na alles geprobeerd te hebben graag een check up wil..... Wel balen
mainly British stuff

Jumping Jack

Audio Concept stelt voor om nog één keer de software te herinstalleren en de unit dan naar Latham te sturen...
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op juli 26, 2013, 15:22:07
Audio Concept stelt voor om nog één keer de software te herinstalleren en de unit dan naar Latham te sturen...

Is er wellicht een bij de dealer of technische dienst bekende "harde reset". Bij sommige software based machines worden bij een herinstallatie niet alle buffers en instellingen terug gezet naar default. Wellicht is er een scheiding tussen de firmware van het apparaat en de bedienings- en presentatielaag.

Gr
Henk

twani

Citaat van: Onder013 op juli 26, 2013, 23:34:10
Is er wellicht een bij de dealer of technische dienst bekende "harde reset". Bij sommige software based machines worden bij een herinstallatie niet alle buffers en instellingen terug gezet naar default. Wellicht is er een scheiding tussen de firmware van het apparaat en de bedienings- en presentatielaag.

Gr
Henk
Wat omschrijf jij sommige zaken toch fraai Henk ;D

Jumping Jack

;D

Anyhow, de update-poging was ditmaal tevergeefs. Ik heb al een mail gestuurd naar latham...
Jumping Jack's set
Discogs

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 27, 2013, 08:15:49
Wat omschrijf jij sommige zaken toch fraai Henk ;D

Henk is zeker niet van gisteren.........,en ook niet van eergisteren  ;D

btw (even offtopic) Henk, als je meeleest: ik heb gisteren na veel getwijfel de sprong in het diepe gemaakt en een totaal pakket besteld  :)
Bewust geen Horizon besteld, maar de losse HD DVR mediabox (volgens mij van Cisco) met een separaat kabelmodem. We gaan het beleven.... :pompom:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Jumping Jack op juli 27, 2013, 09:03:39
;D

Anyhow, de update-poging was ditmaal tevergeefs. Ik heb al een mail gestuurd naar latham...

>:( Dat is wederom knap balen zeg... Wat zal dat toch zijn met die NDX van jou  ???
Ik ben er wel van overtuigd dat Latham de NDX niet eerder zal terugsturen voordat deze helemaal perfect werkend is  ;)

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op juli 27, 2013, 09:16:21
Henk is zeker niet van gisteren.........,en ook niet van eergisteren  ;D

btw (even offtopic) Henk, als je meeleest: ik heb gisteren na veel getwijfel de sprong in het diepe gemaakt en een totaal pakket besteld  :)
Bewust geen Horizon besteld, maar de losse HD DVR mediabox (volgens mij van Cisco) met een separaat kabelmodem. We gaan het beleven.... :pompom:

:o :alien: :hehe:

Daar gaan we hier nog veel plezier van beleven.....

Groet en sterkte.
Na dit bericht volgt het nummer van slachtofferhulp waar onze medewerkers voor u klaar zitten

Deleted Member 2

Los het lekker zelf maar op....

:D

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op juli 27, 2013, 09:43:25
:o :alien: :hehe:

Daar gaan we hier nog veel plezier van beleven.....

Groet en sterkte.
Na dit bericht volgt het nummer van slachtofferhulp waar onze medewerkers voor u klaar zitten

Dat klinkt niet echt bemoedigend..... :withstupid: :D

Ik hou je wel op de hoogte van de komende ervaringen  ;D  Of liever niet...?  :P

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op juli 27, 2013, 09:51:41
Dat klinkt niet echt bemoedigend..... :withstupid: :D

Ik hou je wel op de hoogte van de komende ervaringen  ;D  Of liever niet...?  :P

Al mijn UPC lijnen zijn beschikbaar. ;D

Dr.Bedlo

SHIT MAN

"We've lost a great artist and a great person tonight.

JJ Cale passed away at 8:00 pm on Friday July 26 at Scripps Hospital in La Jolla, CA.

He had suffered a heart attack. There are no immediate plans for services."

There does not appear to be any other info on the web at this time.
Quad vintage.

Oud lid

Gebruikte JJ Cale ook Naim?

Erwin B