Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

raindog

Misschien vloeken in de Naim-kerk. Er zijn genoeg streamers die wel probleemloos werken. Een gebrek aan gebruiksgemak en betrouwbaarheid was voor mij juist de grootste reden om een punt te zetten achter mijn Mac Mini-PureMusic-USBconverter-USBkabel-Dac  avontuur. Been there, done that, maar voor mij nooit meer. Voor tweak-liefhebbers is een Mac Mini natuurlijk een mooie uitdaging ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

AbZ

Citaat van: raindog op juli 24, 2013, 22:02:24
Misschien vloeken in de Naim-kerk. Er zijn genoeg streamers die wel probleemloos werken. Een gebrek aan gebruiksgemak en betrouwbaarheid was voor mij juist de grootste reden om een punt te zetten achter mijn Mac Mini-PureMusic-USBconverter-USBkabel-Dac  avontuur. Been there, done that, maar voor mij nooit meer. Voor tweak-liefhebbers is een Mac Mini natuurlijk een mooie uitdaging ;D
Nou het tweaken aan een Mac kan ook nogal doorslaan idd  ;D
maar die streamers is maar 1/4 van het verhaal.  Tablet erbij, NAS, nog steeds een PC nodig...

garmtz

De grap is dat 1 persoon een probleempje heeft met een Naim streamer en dat gelijk streamers niet deugen... Wij werken echt volledig probleemloos met ALLE streamers die wij verkopen (Naim, Linn, Meridian). De meest bewerkelijke en minst stabiele is dan nog wel de Devialet en.... Die gebruikt een computer/mac als bron... :)

twani

Ach ik weet dat mijn reactie "vrij van nuances" is, echter het allergrootste nadeel van dedicated streamers en hun bijbehorende software is toch wel het gebrek aan uitwijkmogelijkheden igv "software stress". Je hangt dan aan het soms fragiele "hulplijntje" van de fabrikant in kwestie..

Heb je op een computer last van "buggy" sotware of een brakke mediaplayer dan "mep" je die gewoon van je pc áf en je neemt wat anders....

Hetzelfde geldt eigenlijk voor de bedieningsapps, keuze te over. Neem het voorbeeld van de brakke Marantz app voor de NA11 streamer maar eens, niet de goedkoopste jongen ook.

Maar goed, dit is een Naim topic dus ik zal mijn ideologieën hier niet verder neerkwakken ik vind het namelijk een zeer charismatisch merk dat mijn waardering zeker kan wegdragen.

twani

Citaat van: garmtz op juli 24, 2013, 22:09:35
De grap is dat 1 persoon een probleempje heeft met een Naim streamer en dat gelijk streamers niet deugen... Wij werken echt volledig probleemloos met ALLE streamers die wij verkopen (Naim, Linn, Meridian). De meest bewerkelijke en minst stabiele is dan nog wel de Devialet en.... Die gebruikt een computer/mac als bron... :)
:D, zijn ook nog beginnelingen ;D

AbZ

De grap is dat 1 persoon een probleempje heeft met een Naim streamer en dat gelijk streamers niet deugen...
Nee dat is niet de gevolgtrekking.

Citaat van: garmtz op juli 24, 2013, 22:09:35Wij werken echt volledig probleemloos met ALLE streamers die wij verkopen (Naim, Linn, Meridian). De meest bewerkelijke en minst stabiele is dan nog wel de Devialet en.... Die gebruikt een computer/mac als bron... :)
Ook als een streamer wel werkt, kan het nog altijd veel eenvoudiger.
Dat Devialet de zaken niet op orde heeft ligt niet aan de pc.

garmtz

Citaat van: AbZ op juli 24, 2013, 22:16:15
Nee dat is niet de gevolgtrekking.

Wel de teneur...

CiteerOok als een streamer wel werkt, kan het nog altijd veel eenvoudiger.
Dat Devialet de zaken niet op orde heeft ligt niet aan de pc.

Ik ben niet anti-PC... Ik weerleg alleen dat een UPnP oplossing niet stabiel zou zijn...

twani

Het zou me overigens verbazen als er echt iets met de NDX aan de hand is...  Was ook helemaal niet mijn bedoeling om de streamers onderuit te trekken, had het beter ergens anders kunnen roepen....

Jumping Jack

Roep wat je wil, ik zit er toch maar mee  ;D.

Even afwachten wat de dealer antwoordt en ondertussen lekker verder luisteren naar de SU dan maar. Ook geen straf hoor ;).

Twani: het ziet er toch naar uit dat het effectief aan de ndx te wijten is hoor.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted member

Alle merken hebben problemen gehad, met name in 't begin en die zullen van tijd tot tijd nog wel terugkomen ook. Zie recentelijk nog de issues met iTunes 11.0.3.

Dit lijkt idd. een op zich staand issue bij JJ als een ander device dat identiek werkt wel werkt in een verder gelijke omgeving.

En voor de rest, heb je er geen zin in dan moet je lekker CD'tjes of plohaatjes blijven draaien. Geen gezeik! ;)

YamahaRXV

Citaat van: twani op juli 24, 2013, 22:33:33
Het zou me overigens verbazen als er echt iets met de NDX aan de hand is...  Was ook helemaal niet mijn bedoeling om de streamers onderuit te trekken, had het beter ergens anders kunnen roepen....

Ik denk ook wel dat het mee zal vallen met de NDX van Nick en dat het ws al opgelost kan worden door de betreffende software er gewoon opnieuw op te zetten.
Maar goed, dat zal op een gegeven moment wel blijken. Voorlopig is het wel zuur om na de aanschaf van zo,n mooie streamer (ik vind hem persoonlijk erg mooi) met dit soort problemen te komen zitten want daar doe je het natuurlijk niet voor  :(
Wel grappig te zien wat voor discussies er weer loskomen naar aanleiding van wat problemen met een Naim streamer.
Ik ben het wel met een aantal mensen eens dat een dedicated streamer die volgens het UPnP protocol werkt normaal gesproken een ''plug and play'' component is wat gewoon goed klinkt en wat bedieningsgemak betreft ook goed voor mekaar is; of het nou een Linn is of een Naim.
Waar ik persoonlijk toch nog steeds wat problemen mee heb zijn de soms ongekend hoge bedragen die betaald moeten worden voor de betere streamers terwijl er voor beduidend lagere bedragen een vergelijkbaar klankmatig resultaat behaald kan worden.
Het vergt vaak wel wat meer ''geklooi'' met samenstellen en tweaken (voor mij gelukkig geen probleem  :P) maar de resultaten die behaald kunnen worden met een goed opgebouwde PC of Mac (mini) liegen er toch zeker niet om, daar raak ik meer en meer van overtuigd.
Als ik geen lol zou hebben in het tweaken met in mijn geval de MM en deze zou in een vergelijk met één van de betere bekende streamers weg gespeeld worden in de order van de prijsmatige verschillen dan had er hier ook al een NDX gestaan naast het andere Naim component  ;) Optisch gezien natuurlijk de mooiste optie.
Zolang het laatstgenoemde nog niet naar voren komt blijft de MM hier gewoon zijn diensten bewijzen en dat gaat tot op heden nog steeds erg goed, ook qua bedieningsgemak...
Mochten er problemen naar voren komen die voor mij te irritant worden dan ben ik daar ook makkelijk in en gaat het ding er net zo makkelijk uit...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Jumping Jack op juli 24, 2013, 22:36:30
Roep wat je wil, ik zit er toch maar mee  ;D.

Even afwachten wat de dealer antwoordt en ondertussen lekker verder luisteren naar de SU dan maar. Ook geen straf hoor ;).

Twani: het ziet er toch naar uit dat het effectief aan de ndx te wijten is hoor.
Je hebt m bij een Luxemburgse dealer gekocht begrijp ik Nick? Niet particulier dus?

Jumping Jack

Klopt, met nog de volledige 5 jaar garantie. Het komt dus wel in orde hoor. Straks trouwens een kabeltje halen en de firmware opnieuw updaten...

Het plug and play gehalte is trouwens de reden waarom ik niet voor een pc (of mm) heb gekozen als bron  :alien:.
Jumping Jack's set
Discogs

Klout10

Citaat van: Jumping Jack op juli 25, 2013, 08:59:28
Het plug and play gehalte is trouwens de reden waarom ik niet voor een pc (of mm) heb gekozen als bron  :alien:.

Begrijpelijk...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

twani

Citaat van: Jumping Jack op juli 25, 2013, 08:59:28
Klopt, met nog de volledige 5 jaar garantie. Het komt dus wel in orde hoor. Straks trouwens een kabeltje halen en de firmware opnieuw updaten...

Maar nu Plug and niet Play :nopompom:  Zo riep men (ik niet dus) vroeger in de auto`s wel eens: "Het is Starten en lopen mevrouwtje"  en "niet starten is ook lopen" :D

Martin!!!

@JJ Weet je zeker dat je een rs232 kabel nodig hebt?  In de manual staat dit wel aangegeven op de 'plaatjes', echter alleen de oerversie van de NDX maakt van zo'n kabel gebruik, de latere versies van een usb -> mini usb. Kwestie van even op de achterzijde van je eigen NDX kijken.

Wel waardeloos voor je dat probleem!

Playlists al eens verwijderd en alles computer, laptop, tablet, NDX, modem, etc, etc, als eens uitgezet en weer opnieuw opgestart?

mainly British stuff

Klout10

Citaat van: twani op juli 25, 2013, 10:15:48
Oh ja?

Da's nu net de reden dat ik voor de HDX heb gekozen ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Heerlijk....nergens geen last. behalve Mijn plug en play Quadje doet het overigens nog steeds niet.
Quad vintage.

twani

Citaat van: Klout10 op juli 25, 2013, 10:26:09
Da's nu net de reden dat ik voor de HDX heb gekozen ...
Is dat met SSD of HDD?

Klout10

De HDD variant met 2x400GB...

Jumping Jack

Het moet niet vreemder worden...

Rs232 kabel gehaald en de update gestart.

Net voor het einde een foutmelding 'communicatiestoornis' ook al geeft de updater 100% voltooid aan. Opnieuw proberen bracht geen soelaas, dus maar 'afbreken' geselecteerd ook al krijg je dan de melding dat het toestel onstabiel wordt en niet meer zal werken. Ndx uitgeschakeld en opnieuw opgestart... En nu werkt ie dus probleemloos, en op de 3.17 software-versie  :wacko:

Hout vasthouden...
Jumping Jack's set
Discogs

Martin!!!

Citaat van: Jumping Jack op juli 25, 2013, 13:05:50

Dus toch de rs232 nodig!

Gelukkig werkt ie weer  :D
mainly British stuff

garmtz

Net voor het einde een foutmelding 'communicatiestoornis' ook al geeft de updater 100% voltooid aan. Opnieuw proberen bracht geen soelaas, dus maar 'afbreken' geselecteerd ook al krijg je dan de melding dat het toestel onstabiel wordt en niet meer zal werken. Ndx uitgeschakeld en opnieuw opgestart... En nu werkt ie dus probleemloos, en op de 3.17 software-versie  :wacko:

Hout vasthouden...

:clapping:

twani

Hout vasthouden...

Het is net een computer :D