Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Nee dat is het niet. geloof dat er iets van rubber onder moet.
Quad vintage.

Alco

CiteerNee dat is het niet. geloof dat er iets van rubber onder moet.

Uhh,...deze Naim Audio mok. :D (waar dan een rubber onderzetter onder 'moet' tegen evt kringen)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

N.L.

Citaat van: Alco op juni 13, 2013, 21:19:48
Uhh,...deze Naim Audio mok. :D (waar dan een rubber onderzetter onder 'moet' tegen evt kringen)

;D
Naim - Neat - Chord

Dr.Bedlo

Zotteke.
Quad vintage.

fikszo

De NDX is binnen!

Even een paar daagjes op elkaar gestapeld om een mooi 1-op-1 vergelijk te doen met de ND5 XS, maar daarna wordt de toren weer afgebouwd :)
Aurender N20 I Denafrips Terminator 12th I Dan D'agostino Progression pre I Dan D'agostino Progression S300 I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra Gen 5 I Kharma DB7-S

Cyreg

Citaat van: fikszo op juni 15, 2013, 15:54:08
Even een paar daagjes op elkaar gestapeld om een mooi 1-op-1 vergelijk te doen met de ND5 XS, maar daarna wordt de toren weer afgebouwd :)

Mooi..........maar als je ze echt wil vergelijken > dan exact zelfde plek met zelfde interlink  :o
En vergelijken > ff snel > kan wel voor het 1e indrukje, maar...
..pas na beide 'n paar keer wat langer te hebben beluisterd, kan je beter de verschillen plaatsen.
En ingespeeld moeten ze dan ook wel al 'n beetje zijn    :D
Veel plezier ermee  ;)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

ivdz

Hallo Fikszo,

Proficiat ! Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten van het vergelijk !!

Iver
Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII

Martin!!!

De NDX is binnen!

Gefeliciteerd ben benieuwd naar de verschillen die je tussen de ND5XS en de NDX gaat waarnemen.

Ik zelf heb sinds vorige week donderdag de NDX hier staan en deze begint me steeds beter te bevallen...  :wub:
mainly British stuff

Kerkhoffd

De NDX is binnen!

Mooi hoor! Gefeliciteerd.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Spring Audio gemodificeerde Meraki switch en lineaire voeding - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op juni 14, 2013, 09:20:51
Zotteke.

Alleee Freddeke wat hebde gij dan gekog, toch nie diejen Bentlie?
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Je moet toch wat om de economie een boost te geven. Nee hoor geen Bentley. Maar een BMW 1802 uit 1976. In Naim groen.
Quad vintage.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Komen er aan.ff geduld ben nu  niet thuis.
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op juni 16, 2013, 16:28:26
Je moet toch wat om de economie een boost te geven. Nee hoor geen Bentley. Maar een BMW 1802 uit 1976. In Naim groen.

Ook mooi...
mainly British stuff

N.L.

Gefeliciteerd met de NDX! Ben ook benieuwd naar de verschillen  :)
Naim - Neat - Chord

N.L.

Heb gister Neat's Ultimatum's gekocht ter vervanging van mijn 805s. Het klinkt nu echt een stuk beter dan met de B&W's. Een (heel) veel betere scheiding tussen de verschillende instrumenten, zeker bij een druk stuk maakte de b&w's nog wel eens een rommeltje van (wellicht wat gechargeerd). Daarnaast is er meer detail hoorbaar en de bas is werkelijk onvoorstelbaar uit de relatief kleine kast, zeer strak. Kortom zeer content :)

Musfed bedankt voor de info en uitgebreide luistersessie van jouw Neat's!  :thumbs-up:
fred19633 bedankt voor het checken van de audiozaak  :thumbs-up:
Naim - Neat - Chord

musfed

Blij dat ze bevallen Niels.
Nog even een fotootje van deze mooie set?

Welke set heb je ze op beluisterd in Grönn? (ben namelijk wel benieuwd wat daar staan om 70k waard te zijn.... : 8) )

Oh ja, de wijn met smaak genuttigd, dank!!  :satisfied:
Dutch & Dutch 8c's

N.L.

Citaat van: Musfed op juni 16, 2013, 22:20:06

Welke set heb je ze op beluisterd in Grönn? (ben namelijk wel benieuwd wat daar staan om 70k waard te zijn.... : 8) )

Ik zal morgen paar foto's maken en plaatsen. Wat ongelooflijk wat voor kostbare hifi daar stond, alleen al de ls kabels (mit) waar de Neat's mee aangesloten stonden kon je een vw polo kopen. Rest van de merken heb ik niet onthouden, te veel gefocust op de Neat's ;)

Goed dat de wijn gesmaakt heeft  8)
Naim - Neat - Chord

Dr.Bedlo

Citaat van: N.L. op juni 16, 2013, 21:39:15
Heb gister Neat's Ultimatum's gekocht ter vervanging van mijn 805s. Het klinkt nu echt een stuk beter dan met de B&W's. Een (heel) veel betere scheiding tussen de verschillende instrumenten, zeker bij een druk stuk maakte de b&w's nog wel eens een rommeltje van (wellicht wat gechargeerd). Daarnaast is er meer detail hoorbaar en de bas is werkelijk onvoorstelbaar uit de relatief kleine kast, zeer strak. Kortom zeer content :)

Musfed bedankt voor de info en uitgebreide luistersessie van jouw Neat's!  :thumbs-up:
[/quot

Youre welcome. K zei toch al dat Naim en B$W gen gelukkig huwelijk was.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Musfed op juni 16, 2013, 22:20:06

Wat ben ik toch een mazzelkont. Audio artistiek om de hoek, en nu ook nog Ohm Audio.
Quad vintage.

Jumping Jack

Ik heb sinds vorige week een setje Quadraspire QX25 Silent Feet (van die acryl voetjes) onder de SuperUniti en heb toch het idee dat die iets (positiefs) doen met het geluid...
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Idee of weet je het zeker. Omdat verschil draait het namelijk.
Quad vintage.

Jumping Jack

Nou, het is sowieso niets schokkends (had ik ook niet verwacht) en ik heb ook de spikes van mijn speakers veranderd.
PMC levert dubbele spikes bij de Fact's: aan de ene zijde een scherpe punt, aan de andere zijde een bol uiteinde waarover een silicone dopje past. Ik had ze tot vorige week dus op de bolle zijde met het dopje staan, maar nu staan ze met de scherpe spikes op schoteltjes. Samen met de QX25 klinkt het geheel strakker en beter gedefinieerd.
Jumping Jack's set
Discogs

N.L.

Citaat van: fred19633 op juni 17, 2013, 09:39:08
Citaat van: N.L. op juni 16, 2013, 21:39:15

[/quot

Youre welcome. K zei toch al dat Naim en B$W gen gelukkig huwelijk was.

Is wel een beetje appels met peren als je de naar de nieuwprijzen kijkt. Maar qua geluid er in ieder geval flink op vooruit gegaan en dat was de bedoeling!
Naim - Neat - Chord

garmtz

Heb op de zaak nog maar weer eens een vergelijking gedaan tussen:

- SuperUniti solo
- SuperUniti met NDX
- SuperNait met NDX
- SuperNait met HiCap en NDX

Weet niet of mensen de resultaten echter wel willen weten... :-/  Ze laten zich natuurlijk ook wel raden, denk ik zo...