Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

ivdz

Hey guys,

Zijn er onder jullie gebruikers van de PowerLines ? Ik ben benieuwd naar ervaringen.

Via een kennis heb ik de gelegenheid gehad een XP5XS te luisteren op mijn eigen set en ik ben overtuigs. Binnenkort bestel ik ze en zou hopen dat een dealer me toe staat zo'n PowerLine eens te beluisteren. Ik overweeg er tinminste 2; op de FlatCapXs en de XP5XS.

Ondertussen raak ik elke dag meer onder de indruk van de Allaes. Leuk om te lezen dat smaken zo kunnen verschillen; maar dat maakt de hobby ook mooi.

Iver
Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII

Jumping Jack

Dag Iver,

ik heb een powerline aan de SuperUniti. Ik vond dat het geluid wat losser werd, vloeiender en natuurlijker... Voor wat het waard is. Zeker eens proberen in je eigen set dus.

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

ivdz

Hey Nick,

Bedankt; ik ga dan bij de aankoop van de XP5XS direct vragen of ik één of twee PowerLines mage lenen voor een test.

IK zie dat je de SSC Flat Base gebruikt. Ik zou er 2 onder de Allaes willen plaatsen; die staan nu via hun spikes direct op een stenen vloer. Wat denk je ?

Groet,
Iver

Jumping Jack

Ik denk niet dat je daar goed aan zou doen, dan ga je dempen ipv koppelen en dat lijkt me niet ideaal voor de meeste speakers... Ik verwacht trouwens eerdaags silentfeet van quadraspire voor onder de SU. Schijnen het goed te doen onder naim-spul...
Jumping Jack's set
Discogs

Martin!!!

Citaat van: ivdz op juni  9, 2013, 17:04:15
IK zie dat je de SSC Flat Base gebruikt. Ik zou er 2 onder de Allaes willen plaatsen; die staan nu via hun spikes direct op een stenen vloer. Wat denk je ?

Ik zou er een setje Soundcare Superpikes ter ONTkoppeling onderschroeven  :thumbs-up:
mainly British stuff

Jumping Jack

Superspikes koppelen. Ontkoppelen of dempen doe je met zachte materialen...
Jumping Jack's set
Discogs

Martin!!!

mainly British stuff

ivdz

Citaat van: Jumping Jack op juni  9, 2013, 17:55:20
Superspikes koppelen. Ontkoppelen of dempen doe je met zachte materialen...

Dag Martin,

Dank voor de suggestie. Mijn voornaamste reden om iets onder de luidsprekers te hebben, is om het "boomen" van de bas tegen te gaan. Dat gebeurt heel af en toe als ik wat luider speel. Voor het krassen op de vloer heb ik niet zo'n schrik.

Zouden de spikes die u suggereert helpen bij het voorkomen van bvenstaand ?

Vriendelijke groet,
Iver,

corry

.

Jumping Jack

Martin, de Superspikes zijn weinig meer dan een Spike en een schotel in een behuizing en werken dan ook op een gelijkaardige manier. Dus koppelen en niet dempen...

Zelfde discussie: http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=7218.240
Jumping Jack's set
Discogs

corry

.

Martin!!!

Citaat van: ivdz op juni  9, 2013, 18:21:05

Ik vermoed van wel, nogmaals mijn mening en inmiddels ook ervaring spikes koppelen dus wat in de vloer gaat komt er ook weer uit c.q terug in de weergever met alle nadelige gevolgen van dien. Anderen hebben hier een andere mening over en ik vraag mij af ook ervaring? 
mainly British stuff

Jumping Jack

Citaat van: ivdz op juni  9, 2013, 18:21:05
Dag Martin,

Dank voor de suggestie. Mijn voornaamste reden om iets onder de luidsprekers te hebben, is om het "boomen" van de bas tegen te gaan. Dat gebeurt heel af en toe als ik wat luider speel. Voor het krassen op de vloer heb ik niet zo'n schrik.

Vriendelijke groet,
Iver,

Het probleem dat jij beschrijft, lijkt mij eerder een akoestisch probleem...
Jumping Jack's set
Discogs

Martin!!!

Citaat van: Jumping Jack op juni  9, 2013, 19:59:04
Het probleem dat jij beschrijft, lijkt mij eerder een akoestisch probleem...

Dat lijkt mij ook....  :D
mainly British stuff

S@m

Citaat van: Martin!!! op juni  9, 2013, 17:48:05
Ik zou er een setje Soundcare Superpikes ter ONTkoppeling onderschroeven 

Citaat van: Martin!!! op juni  9, 2013, 18:05:14
Spikes koppelen............

Soundcare Superspikes ONTkoppelen

Citaat van: Jumping Jack op juni  9, 2013, 18:31:40
Martin, de Superspikes zijn weinig meer dan een Spike en een schotel in een behuizing en werken dan ook op een gelijkaardige manier. Dus koppelen en niet dempen...

Martin wat doet een Superspike nou volgens jou. Koppelen of ontkoppelen?

JJ heeft imo gelijk.

Jumping Jack

Doet er niet toe, we zijn het er over eens dat het aan de akoestiek ligt  :D
Jumping Jack's set
Discogs

S@m

Citaat van: Jumping Jack op juni  9, 2013, 21:25:41
Doet er niet toe, we zijn het er over eens dat het aan de akoestiek ligt  :D

Dat moet nog blijken... ;)

corry

.

garmtz

Probleem met spikes op een hardstenen vloer is dat je snel last krijgt van 'glare' (hardheid) in je midden en hoog. Dit komt omdat de trillingen uit de speaker niet weg kunnen, maar door de keiharde en loodzware vloer worden teruggekaatst de speaker in. Spikes werken het beste op een vloer die de trillingen af kan voeren, dus liefst vol hout of laminaat. Heb je natuursteen, kan een SuperSpike net genoeg ontkoppelen om de 'glare' weg te nemen.

corry

.

Martin!!!

Citaat van: S@m op juni  9, 2013, 21:23:27
Martin wat doet een Superspike nou volgens jou. Koppelen of ontkoppelen?

JJ heeft imo gelijk.

ONT
mainly British stuff

N.L.

Overweeg om een set Neat Ultimatum MFS te kopen voor bij mijn Naim apparatuur. Ga natuurlijk eerst luisteren, als het mee zit dit weekend. Het zijn echter tweedehands luidsprekers die te koop staan bij Ohm Audio (http://www.ohm-audio.nl)  in Groningen. Beste man heet Derk Broos en krijg een jaar garantie bij aankoop. Iemand toevallig ervaring hebben met deze zaak?
Naim - Neat - Chord

garmtz

Citaat van: corry op juni 10, 2013, 08:45:27
Dat klinkt logisch, maar roept toch een aantal vragen op.
Wat doet een superspike dan anders dan een "gewone" spike met base? Of is het juist de (dikte van) de base die voor enige ontkoppeling zorgt? Waarom worden speakers vaak op een zware natuurstenen voet geplaatst?

Een Superspike koppelt net iets minder hard dan een normale spike op metalen onderlegschijf. Volgens de fabrikant weet de Superspike zelfs enigszins te isoleren, zoals Martin aangeeft. Speakers op een zware natuurstenen voet plaatsen (en die liefst ontkoppeld van de vloer gebruiken), doen mensen om wat meer massa aan de speaker te koppelen als de vloer heel gammel is.

corry

.

Robiwan

Bas, je kunt helaas niet bij mij komen luisteren (4 hoog, geen lift).
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2