Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

BuSpu

WOW een heel fraaie speaker zeg!

bmateijsen

Cool! Veel plezier ermee!

Citaat van: Martin!!! op juni  6, 2013, 18:09:44
Net 'mijn' NDX opgehaald bij forumlid Jackol.............. en zoals beloofd in nieuwstaat!

Hij draait hier nu net zijn eerste muziekjes en ik moet zeggen  :pompom: :clapping:

T.o.v. mijn SBT met BOTW en chord Indigo toch een heel andere klasse meer autoriteit is het eerste wat bij me opkomt. 

Als app gebruik ik op mijn Samsung tab Bubble UpNP in afwachting van de N-stream app voor android die volgens NAIM dit jaar nog zal uitkomen....

Bas Akkerman

Atmoz, nooit iets kopen voor een ander. De één vindt dit mooi, de ander dat. Moet je dan voor ieder een aparte set kopen? Vandaar dat er ook geen éénduidend advies is dat Naim hét is, er zijn simpelweg teveel verschillende merken en smaken. Zijn er behalve het imponeren van anderen nog meer redenen om van set te willen veranderen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Atmoz (mijn iPad maakt er 'armoe' van  ::)), er wonen vast wel formuleden in jouw buurt bij wie je eens kan / mag gaan luisteren?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

fikszo

Ik vind hertog Jan bier heerlijk, maar een ander zweert weer bij grolsch. Zo is het ook met audio. Dus luisteren en voor jezelf bepalen wat jouw smaak is.

Er is niet 1 beste geluid of set.

Maar het feit dat veel mensen hier op het forum bereid zijn duizenden euro's uit te geven voor hun naim set zegt wel dat de naim sound blijkbaar door veel mensen hier gewaardeerd wordt.
Aurender N20 I Denafrips Terminator 12th I Dan D'agostino Progression pre I Dan D'agostino Progression S300 I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra Gen 5 I Kharma DB7-S

Martin!!!

Citaat van: LPlover op juni  6, 2013, 18:40:26
mooi man :inlove:

Zeker weten, het kwam welliswaar nogal onverwacht op mijn pad maar inderdaad  :inlove:

Citaat van: twani op juni  6, 2013, 20:02:23
You happy = We happy :pompom:

Zeer zeker happy  :pompom:

Citaat van: YamahaRXV op juni  6, 2013, 20:13:08
Mooi spul Martin en bij deze nogmaals gefeliciteerd met de aankoop.
Als jouw ''secundaire'' streaming hardware (zoals de cat.7 kabel en Netgear switch) op orde zijn kom ik zeker even langs om de NDX te bewonderen  ;)
Verder neem ik (zoals afgesproken) de MM en LPS mee en kunnen we deze aan de interne dac van de NDX linken, eens kijken wat dat gaat brengen... :music:

Thanks again Jan, dat belooft weer een intensieve testdag te worden, maar altijd leuk, misschien wel eens tijd voor een andere play-list  8) :music:

Citaat van: Jackol op juni  6, 2013, 20:30:39
Leuk om te horen dat je er blij mee bent Martin, hopelijk komt N-stream app ook snel voor android voor je, anders toch maar aan de ipad. ;D
En installatie is appeltje eitje he, voor de NDX.  :thumbs-up:

Ben er zeker blij mee........ de installatie was inderdaad een appeltje eitje  ;D Maarruh voor mij (voorlopig) geen ipad-je

Citaat van: bmateijsen op juni  6, 2013, 21:56:28
Cool! Veel plezier ermee!

Thanks Bjorn, ik had na afgelopen zaterdag besloten om als eerste voor het houten Schotje te gaan maar dat laat nu even wat langer op zich wachten .....  :D
mainly British stuff

Atmoz

Citaat van: Bas Akkerman op juni  6, 2013, 22:21:17
Atmoz, nooit iets kopen voor een ander.

;D in eerste instantie natuurlijk voor mezelf :sneaky:

Citeer
De één vindt dit mooi, de ander dat. Moet je dan voor ieder een aparte set kopen? Vandaar dat er ook geen éénduidend advies is dat Naim hét is, er zijn simpelweg teveel verschillende merken en smaken.

Ja, dat is me nu wel duidelijk inderdaad. Pffew, wat een keuze ook allemaal. Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Citeer
Zijn er behalve het imponeren van anderen nog meer redenen om van set te willen veranderen?

Lol, zo erg is het niet, misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt. Het speelt wel mee, daar ben ik eerlijk in. Vind het leuk om te kijken hoe anderen reageren soms :pompom:
Tja, de reden waarmee alles is begonnen is dus eigenlijk dat die collega van mij interesse toonde in mijn huidige set. En toen dacht ik "hmzz, dan kan ik weer eens wat anders gaan proberen misschien?!" En vervolgens ben ik een beetje gaan zoeken en kwam ik bij Naim uit. Over Classé lees je natuurlijk ook wel eens wat, maar omdat er hier op 't forum al enkele Naim's te koop stonden was de link makkelijk gelegd. En alles nieuw kopen heb ik op dit moment niet het geld voor over. Dat is me iets té gortig ;)

Gek hoe zoiets kan gaan. 3 dagen geleden wist ik nog niet eens dat ik wilde gaan upgraden.

En misschien nóg een reden om te willen upgraden: ik heb sinds kort nieuws speakers (B&W 803 Diamond) en heb dus ineens ernstig de drang om ze nog beter te willen horen. Ik was van mening dat mijn (relatief goedkope) VV en EV (niet eens beide van hetzelfde merk) makkelijk overtroffen konden worden wat geluidskwaliteit betreft door bijvoorbeeld Naim.

Ik lijk wel een beetje wanhopig of misschien wel een vreemd vogel hier op "papier" / het forum, maar door de dag heen ben ik vrij normaal hoor ;D
Ben gewoon even in de war geraakt door dit alles... Vandaar ook dat ik blij ben met de hulp en reacties hier!

Citaat van: Jumping Jack op juni  6, 2013, 22:25:28
Atmoz (mijn iPad maakt er 'armoe' van  ::)), er wonen vast wel formuleden in jouw buurt bij wie je eens kan / mag gaan luisteren?

lol ;D ;D
uhh, tja... ik heb geen idee eerlijk gezegd.
Om de "Naim feeling" te krijgen is misschien een Naim VV en EV al genoeg? (zou toevallig zijn als die ook dezelfde speakers heeft)
Dus misschien is er iemand hier in het zuidelijkste zuiden?

Citaat van: fikszo op juni  6, 2013, 22:25:44
Ik vind hertog Jan bier heerlijk, maar een ander zweert weer bij grolsch. Zo is het ook met audio. Dus luisteren en voor jezelf bepalen wat jouw smaak is.

Er is niet 1 beste geluid of set.

Maar het feit dat veel mensen hier op het forum bereid zijn duizenden euro's uit te geven voor hun naim set zegt wel dat de naim sound blijkbaar door veel mensen hier gewaardeerd wordt.

Das duidelijk inderdaad! (en dat is ook één van de redenen dat ik naar Naim neig...)

Hopelijk komt het allemaal nog goed.
Thanks voor je reactie in ieder geval.

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Martin!!!

Citaat van: Alco op juni  6, 2013, 21:28:36
Zoals beloofd zal ik een tipje van de sluier oplichten...  Corry gaf het 'winnende' antwoord. ;D 

Zo dat was een stilte voor de storm Alco, ik ben benieuwd naar je verdere verhaal...........
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Citaat van: Klout10 op juni  6, 2013, 17:14:54
Eerlijk gezegd vind ik een CD5i veel te licht in vergelijking met de rest van de set die je voorstelt. Een en ander moet wel inbalans zijn. Ik denk dan eerder aan een CDX2 ...

Volkomen mee eens. Maar ik Zou  eens gaan kijken naar een naim streamer bijvoorbeeld de nd 5xs , die doet beslist niet onder voor de cd 5 XS en vind ik zelfs beter,je zou als alternatief ook de knijpbox van logitech  met botw voeding kunnen proberen , is wel minder dan de nd5xs maar is geen verschil van dag en nacht.
De combi naim en benw  zeg ik verstandig als ik ben maar niets meer van.
Quad vintage.

fikszo

Over twee weken komt mijn 1 jaar oude ND5 XS streamer hier te koop op het forum, wellicht interessant.
Aurender N20 I Denafrips Terminator 12th I Dan D'agostino Progression pre I Dan D'agostino Progression S300 I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra Gen 5 I Kharma DB7-S

musfed

Mooie speakers Alco!! Dit soort monitorspeakers zijn ook helemaal mijn ding.
Bij Rinsma heb ik ze ook wel eens gehoord, was een erg goede ervaring.

De enige speakers die destijds deze (geloof ik, weet niet meer exact welke Monitor van Penaudio opgesteld stond) Penaudio naar de kroon stak was de ARS Acoustica Celera.
Dutch & Dutch 8c's

Klout10

Mooi hoor Alco, proficiat!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Martin!!!

Citaat van: Klout10 op juni  7, 2013, 12:09:29
Mooi hoor Alco, proficiat!

Uhh heeft ie ze dan al?
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Nee..In blijde verwachting ongeveer nog een acht maanden denk ik.
Quad vintage.

Bas Akkerman

Citaat van: fred19633 op juni  7, 2013, 13:04:42
Nee..In blijde verwachting ongeveer nog een acht maanden denk ik.
Ben ik erg blij voor hem dat het mini-monitors betreft... :crazy:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

:o meen je dat die 8 maanden? Zou niets voor mij zijn  ;D.

Trouwens geen Naimies hier geïnteresseerd in mijn NAP250 die in de markt staat?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Citaat van: Bas Akkerman op juni  7, 2013, 13:06:01
Ben ik erg blij voor hem dat het mini-monitors betreft... :crazy:

Ja...Floept er zo uit! ;D
Quad vintage.

Alco

CiteerDe enige speakers die destijds deze (geloof ik, weet niet meer exact welke Monitor van Penaudio opgesteld stond) Penaudio naar de kroon stak was de ARS Acoustica Celera.
Die heb ik ook heel lang geleden één keer kunnen beluisteren bij Rinsma.
Klonk inderdaad ook erg fraai. (weet niet meer of 't i.c.m Naim of Sonneteer was)

(visueel niet echt een opvallende of mooie speaker vind ik en ook weinig info over te vinden)

CiteerNee..In blijde verwachting ongeveer nog een acht maanden denk ik.

Ik heb ze een maand geleden besteld, maar heb ze inderdaad nog niet...
(één van mijn mindere eigenschappen (ongeduldig) word weer aardig op de proef gesteld)  ::) 
Geen idee hoe lang 't nog duurt, maar geen 8 maanden neem ik aan...we'll see.

Maar... momenteel kan ik nog genieten van de demo-versie uit de winkel! :smile:

Opvallend trouwens weer dat de (gerecapte!) Nait 2 op MP nog steeds niet is verkocht!
Zelfs nog niet 1 bod na een week. (al zal 't 1e bod ongetwijfeld weer belachelijk laag zijn, want € 400,- vind ik al netjes)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Jammer dat er een stukje af is dat drukt de prijs uiteraard. anders had ik direct gehandeld en deze opgehaald. Speakertjes erbij voorbij de Quad  set ( die weer terug is naar de revisie afdeling) Een brom probeem. Hopelijk snel opgelost.
Quad vintage.

Martin!!!

Mooie aanwinst weer Fred  :headbanging:

Niet te zien dat er een stukje af is.......... veel plezier ermee!
mainly British stuff

Klout10

Citaat van: Martin!!! op juni  7, 2013, 12:59:44
Uhh heeft ie ze dan al?

Neen, maar ik vind het geweldig leuk voor hem!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Martin!!!

Citaat van: Klout10 op juni  7, 2013, 16:54:21
Neen, maar ik vind het geweldig leuk voor hem!

Ik ook, maar ik was bang dat ik ergens overheen gelezen had en dat hij al gekocht had.........  :notify:
mainly British stuff

Alco

CiteerNiet te zien dat er een stukje af is.........
Ik geloof dat dit sloeg op de Nait 2 die op Marktplaats wordt aangeboden, Martin. 8)
Daar is een klein stukje van de frontplaat afgebroken. (maar blijft desondanks een geweldige versterker voor een zeer nette prijs)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Martin!!!

Citaat van: Alco op juni  7, 2013, 17:11:20
Ik geloof dat dit sloeg op de Nait 2 die op Marktplaats wordt aangeboden, Martin. 8)
Daar is een klein stukje van de frontplaat afgebroken. (maar blijft desondanks een geweldige versterker voor een zeer nette prijs)

Ik dacht al  :P
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op juni  7, 2013, 17:11:20

Daar sloeg het inderdaad op.
Quad vintage.