Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Klout10

Kom op Alco, kun je een tipje van de sluier oplichten?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Alco op juni  5, 2013, 22:56:28

De Allae's die ik thuis heb mogen proberen zijn 't in ieder geval niet geworden.
Het zijn zondermeer fraaie speakers hoor, maar uiteindelijk deden ze me niet zoveel.
Daarnaast vond ik ze toch iets te groot/aanwezig in mijn relatief kleine woonkamer.
Hopelijk zullen ze Fred volgende week meer bekoren. :)  Ben benieuwd.

Kun je nog iets meer vrijgeven waarom de Allae's niet helemaal je smaak zijn?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

CiteerOh vandaar. maar iets is er dus wel veranderd
T.o.v. m'n sig is er inderdaad het één en ander veranderd, maar daar is dus nog het wachten op...
(behalve hetgeen ik je mailde Fred, overweeg ik nu ook nog nieuwe stands van het merk PMC)

@Klout10 en LPlover:  ik kom er later (vanavond of morgen) even op terug. Ben nu op m'n werk, en mot nodig weer aan de slag.  :blush:

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Atmoz

Beste NAIM liefhebbers :music:

Wie kan mij helpen met het volgende?
Ik ben aan het denken om mijn huidige stereo-set te upgraden.
Dan zou ik graag naar NAIM willen overstappen.

Op het moment heb ik als voorversterker een Parasound model 2100, een Rotel RB-1090 (flinke bak!) als eindversterker en ik gebruik een Oppo BDP-93 als CD-speler.
Als ik dan zou overstappen naar Naim Nap250.2, Naim Nac202, Naim CD5i en Naim HiCap. Zou ik er dan echt hoorbaar en zonder twijfel (flink) op vooruit gaan?
Ik wil deze NAIM spullen namelijk gaan kopen zonder eerst te luisteren... 

[edit] Ik weet dat het (veel) beter is om gewoon zelf te gaan luisteren alvorens iets aan te schaffen. Maar ik heb daar toch mijn bedenkingen bij.
Het moet niet alleen voor mijzelf goed klinken, maar voor iedereen. Ik koop mijn spullen niet voor mezelf, maar ook om met anderen van te genieten.
Dus daarom mijn vraag :) Als mijn vermoeden hier wordt bevestigd, dan heb ik er een goed gevoel bij om alles gewoon te kopen zonder te luisteren.

Alvast bedankt voor de reacties :pompom:

Met vr gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

corry

.

bmateijsen

@atmoz... altijd eerst luisteren..... Het moet namelijk wel je smaak zijn!

Atmoz

Citaat van: bmateijsen op juni  6, 2013, 16:56:36
@atmoz... altijd eerst luisteren..... Het moet namelijk wel je smaak zijn!

Thanks voor je reactie Bjorn!

Maareh, is het dan zo'n verschil met andere merken?
Ik koop 90% van mijn audio-apparatuur zonder eerst te luisteren.

let op: ik begrijp wel dat het béter is om eerst te luisteren, maar is het gezien het feit dat ik alles zonder te luisteren koop dan niet ook in dit geval "safe" om deze spullen te kopen?
Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het antwoord op mijn vraag of NAIM dan zo'n enorm verschil in geluid is dan met andere merken?
(in de [edit] van mijn vorige reactie gaf ik ook al aan dat ik mijn spullen absoluut niet alleen voor mezelf koop, dus het moet wel een beetje "all round" zijn zegmaar :))

Wederom bedankt O0

Met vriendelijke groet,

Atmoz

Klout10

Eerlijk gezegd vind ik een CD5i veel te licht in vergelijking met de rest van de set die je voorstelt. Een en ander moet wel inbalans zijn. Ik denk dan eerder aan een CDX2 ...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Atmoz op juni  6, 2013, 15:57:15
Beste NAIM liefhebbers :music:

Wie kan mij helpen met het volgende?
Ik ben aan het denken om mijn huidige stereo-set te upgraden.
Dan zou ik graag naar NAIM willen overstappen.

Op het moment heb ik als voorversterker een Parasound model 2100, een Rotel RB-1090 (flinke bak!) als eindversterker en ik gebruik een Oppo BDP-93 als CD-speler.
Als ik dan zou overstappen naar Naim Nap250.2, Naim Nac202, Naim CD5i en Naim HiCap. Zou ik er dan echt hoorbaar en zonder twijfel (flink) op vooruit gaan?
Ik wil deze NAIM spullen namelijk gaan kopen zonder eerst te luisteren... 

[edit] Ik weet dat het (veel) beter is om gewoon zelf te gaan luisteren alvorens iets aan te schaffen. Maar ik heb daar toch mijn bedenkingen bij.
Het moet niet alleen voor mijzelf goed klinken, maar voor iedereen. Ik koop mijn spullen niet voor mezelf, maar ook om met anderen van te genieten.
Dus daarom mijn vraag :) Als mijn vermoeden hier wordt bevestigd, dan heb ik er een goed gevoel bij om alles gewoon te kopen zonder te luisteren.

Alvast bedankt voor de reacties :pompom:

Met vr gr,

Atmoz

die Rotel 1090 is wel een hele flinke jongen :inlove:. rotel werd vroeger de "poor man's" Naim genoemd maar in combinatie met een Parasound voorversterker klinkt dit wellicht toch behoorlijk verschillend. Ik zou zeker eerst gaan luisteren.

Atmoz

Citaat van: Klout10 op juni  6, 2013, 17:14:54
Eerlijk gezegd vind ik een CD5i veel te licht in vergelijking met de rest van de set die je voorstelt. Een en ander moet wel inbalans zijn. Ik denk dan eerder aan een CDX2 ...

Hé Klout10,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb inderdaad "eerder" zitten kijken naar een CD5xs, maar daar hangt zoals je weet ook een heel ander prijskaartje aan. Laat staan die CDx2...  :devil:
En ik dacht eerlijk gezegd dat een CD-speler (of welke bron dan ook) nooit zoveel uit zou maken. En dat ik beter goede versterkers kon nemen...

Maar is het dan ook weer niet zo dat ik beter een NAC282 kan nemen i.p.v. een 202 (i.c.m. een NAP250) ??
... en tja, zo kun je wel bezig blijven natuurlijk ;D

Waar ik mezelf gewoon wil voor behoeden: dat ik dadelijk (veel) geld uitgeef aan nieuwe apparatuur (waarvan ik dacht dat het een flinke upgrade was!), en dat ik dan achteraf niet eens hoorbaar verschil merk. Ik ben énorm tevreden over de set die ik nu heb. Ik heb er zelfs een custom-made meubel voor gemaakt!! dus het zou enorm tegenvallen als het niet (veel) beter zal worden :angel:

Probleem is natuurlijk ook dat luisteren hier in mijn regio (zuid Limburg) helemaal niet zo makkelijk is... En ik koop alle apparatuur via verschillende mensen, dus kan ook niet naar één verkoper toe om daar te gaan luisteren. Pfffew, ik zit in de problemen zoals je ziet ::) (gelukkig is wel alles relatief he, dus met een knipoog ;))

Fijne avond!

Groet,

Atmoz

[edit]

Citaat van: LPlover op juni  6, 2013, 17:18:44
die Rotel 1090 is wel een hele flinke jongen :inlove:. rotel werd vroeger de "poor man's" Naim genoemd maar in combinatie met een Parasound voorversterker klinkt dit wellicht toch behoorlijk verschillend. Ik zou zeker eerst gaan luisteren.

Hmzzz, nog lastiger dus.... (die Rotel is inderdaad een flinke bak, en ik ben d'r ook heel blij mee eerlijk gezegd!)

Hoe doen jullie dat dan met luisteren? Waar kun je alles luisteren zodat het ook nut heeft om te gaan luisteren? (zelfde set, zelfde speakers, zelfde muziek, ongeveer dezelfde ruimte/situatie...)
Het heeft mijns inziens niet veel nut als je gaat luisteren, en niet alles is (ongeveer) hetzelfde...

Thanks again.
Grtz

garmtz

Ik vind het echt onverstandig om te kopen zonder luisteren. En ja, Naim is echt anders... Moet je echt liggen...

Atmoz

Citaat van: garmtz op juni  6, 2013, 17:30:20
Ik vind het echt onverstandig om te kopen zonder luisteren. En ja, Naim is echt anders... Moet je echt liggen...

Bedankt voor je reactie Garmtz!
Dan is het denk ik niets voor mij :( (hoe graag ik ook wil)
Er komen vaak en veel mensen over de vloer, en ik wil graag dat iedereen zegt "wow, dat klinkt mooi"...
Als ik daar zelf alleen wat zit te genieten en de rest heeft zoiets van "pfff, waar stopt die gek zijn geld in? Het klinkt niet eens (heel) mooi!" dan heb ik echt zoiets van --->  :nopompom: :nopompom: :nopompom: :nopompom: :alien: :sarcasm: :sleepy:

Ben wel blij dit even allemaal te horen van jullie. Had bijna hier en daar vanalles gekocht..

Ik ga me nog eens goed bedenken. En als ik ooit de kans heb om alles (in één keer) te kunnen luisteren dan ga ik dat zeker doen :)

Met vriendelijke groet,

Atmoz

garmtz

Het is heel goed mogelijk dat jij en die andere mensen ongelooflijk onder de indruk zijn van een Naim set! Het is alleen maar de vraag of dat ook echt voor jou ook werkelijk geldt. Het is gewoon gokken!

Martin!!!

Net 'mijn' NDX opgehaald bij forumlid Jackol.............. en zoals beloofd in nieuwstaat!

Hij draait hier nu net zijn eerste muziekjes en ik moet zeggen  :pompom: :clapping:

T.o.v. mijn SBT met BOTW en Chord Indigo toch een heel andere klasse meer autoriteit is het eerste wat bij me opkomt. 

Als app gebruik ik op mijn Samsung tab Bubble UpNP in afwachting van de N-stream app voor android die volgens NAIM dit jaar nog zal uitkomen....

mainly British stuff

twani

Tja, dat blijft toch de eeuwige twist hier op het forum, SBT met alle toeters en bellen contra een écht goede streamer.

In een ander topic kon men geen verschil waarnemen tussen een Klimax DS en de SB met "bellen"

Als je jouw reactie dan weer ziet Martin lijkt er toch weer een groot verschil te zijn, hoe zit het nu? :P

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op juni  6, 2013, 18:09:44
Net 'mijn' NDX opgehaald bij forumlid Jackol.............. en zoals beloofd in nieuwstaat!

Hij draait hier nu net zijn eerste muziekjes en ik moet zeggen  :pompom: :clapping:

T.o.v. mijn SBT met BOTW en chord Indigo toch een heel andere klasse meer autoriteit is het eerste wat bij me opkomt. 

Als app gebruik ik op mijn Samsung tab Bubble UpNP in afwachting van de N-stream app voor android die volgens NAIM dit jaar nog zal uitkomen....

mooi man :inlove:

Robiwan

Citaat van: Atmoz op juni  6, 2013, 17:29:42
Hé Klout10,

Bedankt voor je bericht.

Ik heb inderdaad "eerder" zitten kijken naar een CD5xs, maar daar hangt zoals je weet ook een heel ander prijskaartje aan. Laat staan die CDx2...  :devil:
En ik dacht eerlijk gezegd dat een CD-speler (of welke bron dan ook) nooit zoveel uit zou maken. En dat ik beter goede versterkers kon nemen...

Maar is het dan ook weer niet zo dat ik beter een NAC282 kan nemen i.p.v. een 202 (i.c.m. een NAP250) ??
... en tja, zo kun je wel bezig blijven natuurlijk ;D

Waar ik mezelf gewoon wil voor behoeden: dat ik dadelijk (veel) geld uitgeef aan nieuwe apparatuur (waarvan ik dacht dat het een flinke upgrade was!), en dat ik dan achteraf niet eens hoorbaar verschil merk. Ik ben énorm tevreden over de set die ik nu heb. Ik heb er zelfs een custom-made meubel voor gemaakt!! dus het zou enorm tegenvallen als het niet (veel) beter zal worden :angel:

Probleem is natuurlijk ook dat luisteren hier in mijn regio (zuid Limburg) helemaal niet zo makkelijk is... En ik koop alle apparatuur via verschillende mensen, dus kan ook niet naar één verkoper toe om daar te gaan luisteren. Pfffew, ik zit in de problemen zoals je ziet ::) (gelukkig is wel alles relatief he, dus met een knipoog ;))

Fijne avond!

Groet,

Atmoz

[edit]

Hmzzz, nog lastiger dus.... (die Rotel is inderdaad een flinke bak, en ik ben d'r ook heel blij mee eerlijk gezegd!)

Hoe doen jullie dat dan met luisteren? Waar kun je alles luisteren zodat het ook nut heeft om te gaan luisteren? (zelfde set, zelfde speakers, zelfde muziek, ongeveer dezelfde ruimte/situatie...)
Het heeft mijns inziens niet veel nut als je gaat luisteren, en niet alles is (ongeveer) hetzelfde...

Thanks again.
Grtz

luisterruimte is altijd anders dan bij je thuis, maar het geeft wel een bepaalde indruk. vraag eens aan Garmtz om de naim klank te omschrijven, hij kan dat als geen ander ;D

Martin!!!

Citaat van: twani op juni  6, 2013, 18:33:04
Tja, dat blijft toch de eeuwige twist hier op het forum, SBT met alle toeters en bellen contra een écht goede streamer.

In een ander topic kon men geen verschil waarnemen tussen een Klimax DS en de SB met "bellen"

Als je jouw reactie dan weer ziet Martin lijkt er toch weer een groot verschil te zijn, hoe zit het nu? :P

Tsja dit is NAIM en geen Linn dat is al anders natuurlijk........  ::) Synergie zal hier ook zo maar van toepassing kunnen zijn. Of de verschillen in SQ voor een ieder het prijsverschil waard is, is natuurlijk nog maar de vraag.

Voorts valt mij nu al op dat het volume fors hoger kan voordat e.e.a "uit de bocht schiet"  :P

mainly British stuff

twani

You happy = We happy :pompom:

YamahaRXV

Citaat van: Martin!!! op juni  6, 2013, 18:09:44

T.o.v. mijn SBT met BOTW en chord Indigo toch een heel andere klasse meer autoriteit is het eerste wat bij me opkomt. 

Mooi spul Martin en bij deze nogmaals gefeliciteerd met de aankoop.
Als jouw ''secundaire'' streaming hardware (zoals de cat.7 kabel en Netgear switch) op orde zijn kom ik zeker even langs om de NDX te bewonderen  ;)
Verder neem ik (zoals afgesproken) de MM en LPS mee en kunnen we deze aan de interne dac van de NDX linken, eens kijken wat dat gaat brengen... :music:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Jumping Jack

Citaat van: Atmoz op juni  6, 2013, 17:38:11
Bedankt voor je reactie Garmtz!
Dan is het denk ik niets voor mij :( (hoe graag ik ook wil)
Er komen vaak en veel mensen over de vloer, en ik wil graag dat iedereen zegt "wow, dat klinkt mooi"...
Als ik daar zelf alleen wat zit te genieten en de rest heeft zoiets van "pfff, waar stopt die gek zijn geld in? Het klinkt niet eens (heel) mooi!" dan heb ik echt zoiets van --->  :nopompom: :nopompom: :nopompom: :nopompom: :alien: :sarcasm: :sleepy:

Ben wel blij dit even allemaal te horen van jullie. Had bijna hier en daar vanalles gekocht..

Ik ga me nog eens goed bedenken. En als ik ooit de kans heb om alles (in één keer) te kunnen luisteren dan ga ik dat zeker doen :)

Met vriendelijke groet,

Atmoz

Hoi Atmoz,

hier heeft toch nog nooit iemand gezegd dat het niet mooi klinkt  ;). Bovendien ben jij diegene die betaalt, dus jij moet het in de eerste plaats goed vinden.
Naim is niet zo anders dan anderen hoor, alleen heeft het merk wel een uitgesproken eigenzinnig karakter, maar zo zijn er nog audiobedrijven (denk maar aan bv Harbeth, PMC,... eigenlijk zowat alle Britse hifi  ;D).

Ga inderdaad zeker eens luisteren naar wat Naim-spul, sowieso de moeite waard! En mocht ik in jouw plaats zijn, ik zou de cd-speler laten voor wat het is en voor een streamer gaan (NDX).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Jackol

Leuk om te horen dat je er blij mee bent Martin, hopelijk komt N-stream app ook snel voor android voor je, anders toch maar aan de ipad. ;D
En installatie is appeltje eitje he, voor de NDX.  :thumbs-up:

Alco

@Atmoz:

Ik zou never, nooit zo'n enorm bedrag uitgeven aan een complete (al dan niet Naim) set zonder eerst te gaan luisteren.
Kan me voorstellen dat het leuk is als een ander een keer laat merken onder de indruk te zijn, maar... om daar nu duizenden euro's aan uit te geven. Je koop een dure set toch niet om anderen te imponeren ?  :unsure:

Veruit de meeste mensen geven niks om HiFi en als je duizenden euro's hebt uitgegeven en 't bevalt niet dan is 't doodzonde.
Misschien is 't een idee om te kijken of je de set 2e hands kunt bemachtigen. (zal dan via verschillende adressen zijn waarschijnlijk)  Mocht het dan toch tegenvallen, dan kun je één en ander zonder al te veel verlies weer verkopen.

CiteerLaat me raden; Penaudio Rebels en misschien wel  PMC Twenty stands ipv je huidige Target HR60 stands  ;D ;D
Jij mag niet meer meeraden, Corry!   ;D ;)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Alco

@Klout10

Zoals beloofd zal ik een tipje van de sluier oplichten...  Corry gaf het 'winnende' antwoord. ;D 

Toen Edwin een maand geleden de Allae's kwam bezorgen heeft hij ook een setje Penaudio Rebel 3's meegenomen.

Het duurdere broertje van de Rebels (de Charisma) is al jaren de mooist klinkende kleine speaker die ik ooit heb beluisterd.
Aangezien de Rebel dezelfde smalle, diepe kast en dezelfde tweeter heeft als de (€ 1000,- duurdere) Charisma, was ik nieuwsgierig in hoeverre de Rebel onder zou doen voor de Charisma.

Maar, om ook nog even terug te komen op de vraag van LPLover, zal ik eerst m'n bevindingen met de Allae's vertellen.

De Allae's werden als eerste aangesloten en opgesteld. Wat me aanspreekt aan de Allae's (en alle, wat oudere Naim speakers) is het feit dat ze dicht voor een achterwand kunnen/moeten staan om optimaal te klinken.

De Allae's klinken herkenbaar 'Naims'. Helder, gedetailleerd, sprankelend, en strak maar niet overheersend diep laag.
Dat laatste viel me in positieve zin op. Gezien het forse formaat van zowel de woofer als de kast hield ik er rekening mee dat de Allae's voor mijn smaak misschien iets te bass-heavy zouden zijn. Dat was echter niet het geval.

En toch,...er miste iets voor mijn gevoel. Heb later nog een aantal dagen geëxperimenteerd met indraaien, iets naar voren/achteren, maar...nee, het mocht niet baten. Ik kon m'n vinger er niet echt op leggen, maar ze konden me niet lang/voldoende boeien.

Afgezien van de klank vond ik de Allae's ook iets te groot/aanwezig in mijn woonkamer.

Dus,... de Penaudio's uit de doos gehaald en opgesteld. :smile:
Ik was wel benieuwd in hoeverre de Rebel 3 onderdeed voor de € 1000,- duurdere Charisma's.
Tot mijn grote vreugde vond ik het verschil tussen de Rebel en de Charisma verrassend klein.
Wat ik me nog kon herinneren van de Charisma, is dat deze iets meer dynamiek weergeeft (andere woofer), maar afgezien daarvan waren er voornamelijk veel overeenkomsten.

De Penaudio's klinken enorm open (opener dan de Allae's), ruimtelijk en zeer gedetailleerd (zonder opdringerig of te analytisch te worden) en het hoog is helder en sprankelend. (wellicht voor sommigen net iets te)

Het meest opmerkelijke (en voor mij waardevolle) is dat de bovengenoemde aspecten ook op heel bescheiden late-night volume overeind blijven! (in een niet al te groot, en redelijk gehorig appartement is dat wel zo prettig)

Uiteraard kun/mag je van een speaker van dit formaat geen broekspijpwapperend laag verwachten.
Dus voor house/dance liefhebbers die graag van die maagstoten willen voelen... is dit niet de juiste speaker.
Wat er aan laag uit komt is echter wel superstrak/gedefinieerd.

Wat verder opvalt, en typisch Penaudio, is de enorme spreiding.
M'n Diapason's vond ik al goed in de verwijntruc, maar de Pen's blinken er echt in uit.
Zelfs als je ergens achterin de kamer staat, klink 't allemaal nog erg ruimtelijk en fraai.

Blijft nog over, de looks en afwerking, die helemaal mijn wens is! :)

Hier alvast een snapshotje van het demomodel wat ik heb beluisterd:

(het fineer is mooier dan op de foto overkomt vind ik. Dit is maple/esdoorn. Heb zelf licht-eiken versie besteld)

Als ik één nadeel zou moeten noemen aan de Penaudio Rebel is het de geringe breedte:
Zowel de kast van Rebel als de Charisma is maar 14cm breed! 
Dat maakt het lastig om er (visueel) een mooi passende stand bij te vinden.

Uiteindelijk lijken me deze stands van PMC de meest geschikte kandidaten, for the job:

Zo, medunkt.... toch weer een (te) lang verhaald geworden.  (de rest komt later wel)  :-X ;)

Atmoz

Citaat van: garmtz op juni  6, 2013, 18:01:35
Het is heel goed mogelijk dat jij en die andere mensen ongelooflijk onder de indruk zijn van een Naim set! Het is alleen maar de vraag of dat ook echt voor jou ook werkelijk geldt. Het is gewoon gokken!

Wederom bedankt voor je reactie Garmtz! Je kijkt er met een nuchtere en verstandigere blik op dan ikzelf :)
Als ik alle reacties hier zo lees is alvast één ding duidelijk: toch maar gaan luisteren, want als ik zelf om de één of andere reden al niet van "the Naim sound" zou houden dan hebben we natuurlijk een probleem... :) Dus dan is het inderdaad een (zeer) verstandige zaak om toch maar eerst te gaan luisteren... Maar: dan nog vind ik het jammer dat de meesten/iedereen een beetje "terughoudend" is met 't merk. Ik had gedacht (en wilde daarom ook het geld wel uitgeven/de upgrade doen) dat er bijna niets beters te krijgen was. Dat ik zou omvallen van het geluid zo mooi. (ondanks dat ik al zeer tevreden ben met m'n huidige set). Over bijvoorbeeld Marantz (niets mis mee, heb ik zelf ook) lees je nog meer positievere berichten, terwijl de prijzen toch wel anders zijn...

Ik denk dat ik te hoge verwachtingen had, misschien is dat het. Ik dacht bij mezelf "als ik dit merk ga nemen kan het gewoon niet meer stuk, dan klinkt het 't beste ever" :pompom: :clapping: :headbanging:

Maargoed, misschien ook maar beter dat ik door jullie even met beide benen terug op aarde ben gezet :angel:

Citaat van: LPlover op juni  6, 2013, 18:42:26
luisterruimte is altijd anders dan bij je thuis, maar het geeft wel een bepaalde indruk. vraag eens aan Garmtz om de naim klank te omschrijven, hij kan dat als geen ander ;D

Gaaahaaarmtz?? :D

Citaat van: Jumping Jack op juni  6, 2013, 20:25:20
Hoi Atmoz,

hier heeft toch nog nooit iemand gezegd dat het niet mooi klinkt  ;).

Klopt als een bus! Maar het tegenovergestelde heeft mij ook nog niemand verteld. Dat ik "blown away" zou zijn door de sound. En dat ik die set wat ik nu heb maar gauw weg moest doen ;)

Citeer
Bovendien ben jij diegene die betaalt, dus jij moet het in de eerste plaats goed vinden.

Volledig mee eens! Goed punt! Maar mijn vrienden en familie staan ook hoog in het vaandel wat dit soort dingen betreft. Ik wil hun voor de volle 100% mee kunnen laten genieten O0

Citeer
Naim is niet zo anders dan anderen hoor, alleen heeft het merk wel een uitgesproken eigenzinnig karakter, maar zo zijn er nog audiobedrijven (denk maar aan bv Harbeth, PMC,... eigenlijk zowat alle Britse hifi  ;D).

Hmz, tja dat komt dat weer goed van pas, volgens mij ben ik zelf ook wat eigenzinnig en dat soort zaken :hehe:

Citeer
Ga inderdaad zeker eens luisteren naar wat Naim-spul, sowieso de moeite waard! En mocht ik in jouw plaats zijn, ik zou de cd-speler laten voor wat het is en voor een streamer gaan (NDX).

Ik heb de NDX even bekeken, maar daarvan is ook de prijs weer HEEL anders he :)
Misschien voor "later" eens...

Enne, thanks voor je bericht!

Citaat van: Alco op juni  6, 2013, 20:47:10
@Atmoz:

Ik zou never, nooit zo'n enorm bedrag uitgeven aan een complete (al dan niet Naim) set zonder eerst te gaan luisteren.

Tja, de reden om te gaan luisteren begrijp ik wel, maar het is toch lastiger dan je denkt.
Ik woon in het zuiden des langs, en daar is niet zoveel te luisteren als bij "jullie" ;)
Bovendien wil ik een aantal dingen 2e hands gaan kopen, dus dan kan ik slecht overal bij winkels gaan luisteren en dan aftaaien zonder iets te kopen, en vervolgens 2e hands elders kopen?!

Citeer
Kan me voorstellen dat het leuk is als een ander een keer laat merken onder de indruk te zijn, maar... om daar nu duizenden euro's aan uit te geven. Je koop een dure set toch niet om anderen te imponeren ?  :unsure:

Nee, daar heb je gelijk in. Dat is zeker niet de hoofdreden. Ik vind het wel leuk om 't er met mensen over te hebben, en dan eens wat te luisteren enzo.
Maar de meesten die hier komen kennen al die merken niet eens. Marantz of Denon is voor hun al onbekend >:D

Citeer
Veruit de meeste mensen geven niks om HiFi en als je duizenden euro's hebt uitgegeven en 't bevalt niet dan is 't doodzonde.
Misschien is 't een idee om te kijken of je de set 2e hands kunt bemachtigen. (zal dan via verschillende adressen zijn waarschijnlijk)  Mocht het dan toch tegenvallen, dan kun je één en ander zonder al te veel verlies weer verkopen.

Das ook weer waar. De meesten boeit het geen ***, maarja dan komen ze via mij tenminste een beetje in aanraking met 't vak :music:
En 2e hands zal het meeste inderdaad wel worden. Ik wist 3 dagen geleden helemaal nog niet dat ik wilde gaan upgraden, dus heb ook niets kunnen sparen enzo.
Het is dat een collega interesse had in het spul wat ik nu heb staan, daardoor is eigenlijk het balletje gaan rollen...

Ik ga d'r zometeen eens goed over nadenken/dromen denk ik O0

Nogmaals bedankt voor de reacties allemaal.

Met vr gr,

Atmoz