Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Zou ik ook doen. Overigens ook de signaalkabel. Heb dat eens goed gecheckt en vind dat als je de ring van de kabel handvast draait  er iets meer atttack  te bespeuren is.
Quad vintage.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juni  2, 2013, 21:46:44
Zou ik ook doen. Overigens ook de signaalkabel. Heb dat eens goed gecheckt en vind dat als je de ring van de kabel handvast draait  er iets meer atttack  te bespeuren is.

aan zowel de bron als versterkerzijde handvast?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Ghosty J

heren, heb even wat berichten gewist. nu weer serieus verder.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Dr.Bedlo

Nog een week en dan komen de Naim allaes of hoe die speakers ook maar heten mogen. Ben benieuwd hoe ze uitpakken ten opzichte van de Harbeths die ik nu heb. Ik houd jullie uiteraard op de hoogte.
Quad vintage.

LittleNinja

Graag vriendelijk houden.

Volgens mij bedoelen jullie hetzelfde, maar praten jullie een beetje langs elkaar heen. Kan gebeuren maar van beide zijden geen kwade bedoelingen.

LittleNinja

Citaat van: Ghosty J op juni  3, 2013, 16:29:35

Hahaha!! Jij ook al...

Robiwan

Citaat van: Ghosty J op juni  3, 2013, 16:29:35

mijn excuses en zand erover.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: LPlover op juni  2, 2013, 19:09:53
Vraag aan Garmtz.

Moet de borgring van een SNAIC 5 kabel nu wel of niet worden vastgedraaid, omdat een SNAIC 5 meestal z'n werk doet als stroomkabel? 

In principe NIET vastdraaien, zoals bij alle bajonetpluggen van Naim, dus zowel spanningsvoerende als niet-spanningsvoerende signaalkabels. Als het meer attack lijkt te hebben, dan zou dat best kunnen, maar het middengebied wordt een stuk platter en doodser.

Overigens moet je dit soort zaken altijd even zelf verifiëren. Er zijn wellicht uitzonderingen die de regel bevestigen... Zo moet je altijd even los en vast beide proberen als de aansluiting op de kast ook 'vast' is en niet zwevend, zoals bij NAPSC, Burndy's, maar ook sommige SNAIC kabels.

corry

.

garmtz

Citaat van: corry op juni  3, 2013, 18:43:56
Garmt, behoren de din aansluitingen op de nait 5i-2 ook zwevend te zijn? Ik heb namelijk niet het idee dat er veel beweging in zit; dit in tegenstelling tot de netkabelaansluiting.

Nee, pas bij de XS worden de aansluitingen zwevend...

Dr.Bedlo

De linn LP 12 en de naim stage line n bevallen goed dus die blijven.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op juni  3, 2013, 21:14:13
De linn LP 12 en de naim stage line n bevallen goed dus die blijven.

Ik had je gepetst als je die twee weg had gedaan... ;D

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op juni  3, 2013, 21:15:42
Och, ik had me er best over willen ontfermen hoor... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

garmtz

Citaat van: Bas Akkerman op juni  3, 2013, 21:18:13
Och, ik had me er best over willen ontfermen hoor... ;)
:D

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op juni  3, 2013, 21:15:42

Dan heb ik weer geluk gehad toch!  ::)
Quad vintage.

N.L.

Nac n172 xs
Nap 200
B&W 805s

Sinds kort overgestapt van Primare naar Naim en voor mij echt een stap vooruit! Alleen begin ik alweer te denken wat de volgende stap omhoog kan zijn, wellicht niet op korte termijn maar wie weet. Stel budget van rond de€2000, inruil/verkoop bepaalde onderdelen niet meegerekend, wat zou de meest logische upgrade zijn? Bijvoorbeeld Nac 202 en losse streamer (nd5xs) of andere luidsprekers...
Naim - Neat - Chord

garmtz

Andere luidsprekers heeft de meeste invloed. Veruit. Als je echter tevreden bent met de speakers....

Jumping Jack

Ik zeg: een nap 250! Kun je niets verkeerd mee doen  :D  ;).

Alle gekheid op een stokje: ik zou eerst even genieten en de boel lekker inspelen.
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Citaat van: N.L. op juni  5, 2013, 18:53:03
Nac n172 xs
Nap 200
B&W 805s

Sinds kort overgestapt van Primare naar Naim en voor mij echt een stap vooruit! Alleen begin ik alweer te denken wat de volgende stap omhoog kan zijn, wellicht niet op korte termijn maar wie weet. Stel budget van rond de€2000, inruil/verkoop bepaalde onderdelen niet meegerekend, wat zou de meest logische upgrade zijn? Bijvoorbeeld Nac 202 en losse streamer (nd5xs) of andere luidsprekers...

Harbeth p3esr!

Dat is de meest zinnige upgrade.

Heb mij net een 2de setje Harbethjes aangeschaft voor bij mijn vintage QUAD set.
Quad vintage.

N.L.

Citaat van: garmtz op juni  5, 2013, 19:01:31
Andere luidsprekers heeft de meeste invloed. Veruit. Als je echter tevreden bent met de speakers....

Dacht ik al, thanx Garmt.
Naim - Neat - Chord

N.L.

Citaat van: Jumping Jack op juni  5, 2013, 19:30:04
Ik zeg: een nap 250! Kun je niets verkeerd mee doen  :D  ;).

Alle gekheid op een stokje: ik zou eerst even genieten en de boel lekker inspelen.

Haha nice one  ;)

Elders op het forum staan PMC fact 8 te koop...tempting. Hoe zou jij het geluid omschrijven en kunnen de speakers relatief dicht tegen een muur staan zonder dat de bas gaat overheersen?
Naim - Neat - Chord

raindog

Citaat van: N.L. op juni  5, 2013, 18:53:03... wat zou de meest logische upgrade zijn? Bijvoorbeeld Nac 202 en losse streamer (nd5xs) of andere luidsprekers...

Wat wil je precies 'upgraden' in je set? Welke verbeteringen streef je na? Meer detail, meer controle, meer attack of juist een meer vloeiende weergave? Als je weet wat je mist, of wilt verbeteren, is het makkelijker voor anderen om aan te geven welke upgrade het meest logisch is.

Dat gezegd hebbende denk ik wel dat het vervangen van je speakers het meest logisch is wanneer je een verandering in klank zoekt.   
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Dr.Bedlo

Met alle respect maar die BenW passen nu eenmaal niet zo geod bij Naim. |Trefwoorden: Harbeth, Neat, Guru, Usher en zo zullen er nog wel een paar zijn.
Quad vintage.

Jumping Jack

Het zijn prachtige speakers, er zijn een aantal reviews van te vinden en die zijn allemaal uitermate positief (René van Es van Hifi.nl heeft zijn review-exemplaren zelfs gehouden). Ze zijn vooral onopvallend in de zin dat ze weinig tot niets verhullen of toevoegen met een heel brede afstraling en staging. En natuurlijk een erg mooi doorlopend en strak laag. Plaatsing is minder kritisch dan bv een basreflex door de transmissielijn én ze zijn nog wat te fine-tunen dmv schakelaartjes voor het hoog en het laag aan de achterzijde. Zolang de baffle wat vrijstaat, kunnen ze relatief dicht tegen de achtermuur staan.

En ze doen het erg goed met Naim!
Jumping Jack's set
Discogs