Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Dat duurt nog ff.
Quad vintage.

Jumping Jack

Citaat van: Jumping Jack op mei 28, 2013, 20:08:26
To each his own.

Hier is vandaag de NAP250 toegekomen! Koud uit de doos, geïnstalleerd als eindversterker met de interne versterking van de SU uitgeschakeld. Het is nog te vroeg voor een klankmatige beoordeling, eerst maar een beetje op temperatuur laten komen en lekker luisteren  :coffee:.

Ik heb momenteel één PowerLine in gebruik op de SuperUniti. Ziet die daar goed of zou ie het beter doen op de NAP? Ik weet dat ik het moet proberen, maar eens vragen kan geen kwaad lijkt me  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Omdat met de gevleugelde woorden van Garmtz te spreken "heeft je dealer je dat niet verteld dan?". ;D
Quad vintage.

Jumping Jack

;D De NAP is een tweedehandsje uit Italië...
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op mei 29, 2013, 13:28:44
Ik heb momenteel één PowerLine in gebruik op de SuperUniti. Ziet die daar goed of zou ie het beter doen op de NAP? Ik weet dat ik het moet proberen, maar eens vragen kan geen kwaad lijkt me  ;).

Uitproberen! :)

Robiwan

vanmiddag een 3 uur durende stroomstoring hier in Spijkenisse. Tja dat doet m'n Naim setje geen goed 3 uurtjes geen sap :( Morgen maar weer luisteren.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

S@m

Citaat van: LPlover op mei 29, 2013, 18:59:00
vanmiddag een 3 uur durende stroomstoring hier in Spijkenisse. Tja dat doet m'n Naim setje geen goed 3 uurtjes geen sap :( Morgen maar weer luisteren.

Begrijp ik je nu goed, 3 uur van de stroom en niet meer voldoende kunnen presteren om prettig naar te luisteren?

Dat kan je niet menen. Doe mij ook Naim

Robiwan

Citaat van: S@m op mei 29, 2013, 21:32:02
Begrijp ik je nu goed, 3 uur van de stroom en niet meer voldoende kunnen presteren om prettig naar te luisteren?

Dat kan je niet menen. Doe mij ook Naim

het duurt meer dan een half tot een uur eer het weer lekker klinkt.

NWitkamp

Kan iemand mij uitleggen wat de X betekend? Ik had gekeken voor  een 122 voor versterker alleen nu kwam ik ook een 122x tegen. Misschien een stomme vraag.

Alvast bedankt

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op mei 29, 2013, 18:59:00

Dus je laat normaal het hele spul 24*7 aan staan?

bmateijsen

Citaat van: Onder013 op mei 30, 2013, 09:53:24

Het is Naim en daarbij kan je alleen met de knop op de achterkant alles uitzetten. Dus Naim laat je normaal altijd aan staan ;)

Jumping Jack

Ik laat alles idd gewoon altijd aan staan, ook de Lehmann phono... tenzij ik echt een langere tijd niet luister.
Jumping Jack's set
Discogs

musfed

Op mijn headline na, die ik minder gebruik, laat ik ook alles zoveel mogelijk aanstaan.
Overigens heeft alleen mijn nDac een schakelaar aan de achterkant, de rest (hi-caps, nap250) zijn "gewoon" aan de voorkant uit te schakelen.
Dutch & Dutch 8c's

Jumping Jack

Musfed, hoor jij bij jouw NAP250 een trafo-brom? Ik heb nu een (tweedehandse) 250 staan en die zoemt wat in stand-by. Niks echt storend maar blijkbaar zou het toch niet mogen voorkomen.
Jumping Jack's set
Discogs

bmateijsen

Citaat van: Musfed op mei 30, 2013, 11:11:30
Op mijn headline na, die ik minder gebruik, laat ik ook alles zoveel mogelijk aanstaan.
Overigens heeft alleen mijn nDac een schakelaar aan de achterkant, de rest (hi-caps, nap250) zijn "gewoon" aan de voorkant uit te schakelen.

Dat is waar.. niet alle apparatuur van Naim heeft alleen de schakelaar aan de achterkant ;) (maar wel veel ;D)

Dr.Bedlo

Vanwaar eigenlijk dat verschil? Want apparatuur van Naim met de knop aan de voorkant is klaarblijkelijk wel bedoelt om uit te zetten. Of vergis ik mij?
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: NWitkamp op mei 29, 2013, 23:12:54
Kan iemand mij uitleggen wat de X betekend? Ik had gekeken voor  een 122 voor versterker alleen nu kwam ik ook een 122x tegen. Misschien een stomme vraag.

Alvast bedankt

Voor zover ik weet is er enkel een NAC122x geweest en geen versie zonder de toevoeging 'x'.  De NAC122x is afgeleid van zijn grotere broer, de NAC202 en heeft een hardwired gemotoriseerde ALPS volume potmeter. Deze Alps geeft een beter gevoel, minder 'noise' en een duidelijk beter geluid dan de ladder-weerstand volume regeling uit de NAC112x
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Over kabels gesproken maar vond het wel leuk om te weten dat de Ex ( ja ben niet de enigste ) van Paul Stephenson ( De directeur van Naim) Sally Gib de oprichtster en managing Director  is van The Chord Company.Apart.
Quad vintage.

NWitkamp

Citaat van: Klout10 op mei 30, 2013, 11:57:16
Voor zover ik weet is er enkel een NAC122x geweest en geen versie zonder de toevoeging 'x'.  De NAC122x is afgeleid van zijn grotere broer, de NAC202 en heeft een hardwired gemotoriseerde ALPS volume potmeter. Deze Alps geeft een beter gevoel, minder 'noise' en een duidelijk beter geluid dan de ladder-weerstand volume regeling uit de NAC112x

Dankje! Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een nieuwe versterker. Ik speel gewoon stereo, dus geen 5.1(ook niet van plan). Als speaker heb ik 2 scan speak monitor reference se speakers. En als cd speler komt er een cd5 met flatcap.

Nu twijfel ik alleen tussen een 122/150 combi of een nait xs. De prijs is ongeveer hetzelfde.

Ben benieuwd wat jullie aanraden!

Robiwan

Citaat van: Onder013 op mei 30, 2013, 09:53:24

tuurlijk dat hoort bij Naim. Tja het blijven engelsen natuurlijk :D

Klout10

Citaat van: NWitkamp op mei 30, 2013, 14:12:02
Nu twijfel ik alleen tussen een 122/150 combi of een nait xs. De prijs is ongeveer hetzelfde.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik beide opties nooit direct met elkaar heb vergeleken. Ik denk dat het erg belangrijk is dat de set als geheel 'in balans' is. Met enkel een CD5 als bron lijkt me de combi met de Nait XS wel erg mooi.

Maar in hoeverre zijn je luidsprekers lastig aan te sturen? In dat geval zou een 122/150 combi meer op zijn plaats zijn. Met een FlatCap 2X kun je bovendien ook de voorversterker nog eens apart voeden in plaats van via de eindversterker.
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

musfed

CiteerMusfed, hoor jij bij jouw NAP250 een trafo-brom?

Ja, soms. Soms wat luider, dan weer nauwelijks waarneembaar. Ik heb wel een dedicated Hifi groep in de stoppenkast. Kan dus niet de koelkast oid zijn.  ;)

CiteerWant apparatuur van Naim met de knop aan de voorkant is klaarblijkelijk wel bedoelt om uit te zetten.

Dat moet ik met de 250 niet doen. Als die een tijdje uitgestaan heeft dan knalt altijd de groep eruit als ik 'm aanzet. Werkwijze: 250 aan, schakelaar van de groep slaat uit, zet ik weer om waarna ik de 250 een tweede keer aanzet, wat dan wel goed gaat. Geen idee waarom dit is trouwens. 250 is geserviced door Latham enkele jaren terug.
Dutch & Dutch 8c's

bmateijsen

Citaat van: Musfed op mei 30, 2013, 16:09:33

Dat moet ik met de 250 niet doen. Als die een tijdje uitgestaan heeft dan knalt altijd de groep eruit als ik 'm aanzet. Werkwijze: 250 aan, schakelaar van de groep slaat uit, zet ik weer om waarna ik de 250 een tweede keer aanzet, wat dan wel goed gaat. Geen idee waarom dit is trouwens. 250 is geserviced door Latham enkele jaren terug.

Ligt aan de piekstroom die de 250 vraagt... een tragere zekering kan daar bij helpen.

Groet,

Bjorn

Dr.Bedlo

Heb alles nu binnen. De XS die het hopelijk nu eindelijk eens goed gaat doen. De stands waren gisteren al binnen en de harbethjes passen er perfect op. Lijkt,zeer mooi. En oh ja de stage line is er ook . Nu nog aansluiten en een paar dagen opwarmen,

Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 30, 2013, 16:44:58
Heb alles nu binnen. De XS die het hopelijk nu eindelijk eens goed gaat doen. De stands waren gisteren al binnen en de harbethjes passen er perfect op. Lijkt,zeer mooi. En oh ja de stage line is er ook . Nu nog aansluiten en een paar dagen opwarmen,

wel alles goed aansluiten he Fred ;)