Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

fikszo

Citaat van: garmtz op mei 28, 2013, 19:00:50
Een HiLine bijv. geeft niet altijd een verbetering... Hangt af van de combi met de speakers en de muzikale voorkeur van de luisteraar.

Wat voegt in jouw ervaring een hiline toe? Ik zit er wel aan te denken, maar als de set daardoor nog meer "in your face" wordt, zie ik er liever van af.
Aurender N20 I Denafrips Terminator 12th I Dan D'agostino Progression pre I Dan D'agostino Progression S300 I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra Gen 5 I Kharma DB7-S

BuSpu

Citaat van: fred19633 op mei 28, 2013, 19:35:51
Een vrind van mij , die een zeer respectabele dealer is geweest (rip)kocht bij de gamma standaard ls kabel, spoot dat in een mooi kleurtje stempelde er een mooie exotische naam op en verkocht dat voor veel geld aan audiomalloten. Die waren  laaiend enthousiast en vonden het een geweldige verbetering.het zegt mij genoeg.
Lekkere vriendjes heb jij zeg!  :mad:

fikszo

Ook maar even een plaatje van m'n nieuwe set.
Op het meubel is de ND5 XS en de NAC 202 zichtbaar. De NAP 250, HiCap en NAPSC zitten veilig opgeborgen achter deurtjes..
Aurender N20 I Denafrips Terminator 12th I Dan D'agostino Progression pre I Dan D'agostino Progression S300 I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra Gen 5 I Kharma DB7-S

Jumping Jack

Mooi! Het meubel matched erg goed met de speakers.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op mei 28, 2013, 19:04:21
Zie post hierboven...

Een dealer moet eerlijk adviseren en niet alleen maar aan zijn eigen winst denken.

Het advies van een dealer zal altijd gekleurd zijn door zijn of haar eigen voorkeur, ervaringen ,smaak en het merken pallet gevoerd. Dit komt maar zelden overeen met de klant.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: BuSpu op mei 28, 2013, 20:38:12
Lekkere vriendjes heb jij zeg!  :mad:

Mee eens, had ook wel moeite met zijn handelswijze. Maar ja het was mijn baas. Aan de andere kant verschilt het zoveel van een dealer die een klant bose in de maag splitst als zijnde het summum van high end.
Quad vintage.

corry

.

Jeriko

Citaat van: fred19633 op mei 28, 2013, 19:17:09
Ik heb naim standaard kabels tussen de naim componenten zitten, en vind het ook super klinken. Je uitspraak zegt dus helemaal niks.

En wat moet ik nu weer met zo'n uitspraak? Ik plaats mijn eerste bericht dit jaar en heb er meteen spijt van.
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Robiwan

Citaat van: fikszo op mei 28, 2013, 20:40:46
Op het meubel is de ND5 XS en de NAC 202 zichtbaar. De NAP 250, HiCap en NAPSC zitten veilig opgeborgen achter deurtjes..

ziet er optisch fraai uit. echter heb ik m'n bedenkingen over het stereobeeld zo met al die spullen tussen de speakers :dontgetit:
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Holy guacomoly mooi zeg.
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: garmtz op mei 28, 2013, 19:00:50
Een HiLine bijv. geeft niet altijd een verbetering... Hangt af van de combi met de speakers en de muzikale voorkeur van de luisteraar.

Klopt, bovendien vind ik de fragiele constructie van deze kabel werkelijk onbegrijpelijk. Ik heb mijn Hi-Line uiteindelijk weg gedaan en speel naar volle tevredenheid met de standaard interlink...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

fikszo

Citaat van: LPlover op mei 28, 2013, 20:51:21
ziet er optisch fraai uit. echter heb ik m'n bedenkingen over het stereobeeld zo met al die spullen tussen de speakers :dontgetit:

Tja, niet ideaal.
Maar heb in moeten schikken en wat ruimte in moeten leveren na de geboorte van de 2e en er een speelhoek moest komen naast mijn luidspreker :(

Robiwan

Citaat van: fikszo op mei 28, 2013, 20:59:07
Tja, niet ideaal.
Maar heb in moeten schikken en wat ruimte in moeten leveren na de geboorte van de 2e en er een speelhoek moest komen naast mijn luidspreker :(

snap ik, kunnen de speakers nog wat verder van de muur?

Dr.Bedlo

Citaat van: fikszo op mei 28, 2013, 20:59:07
Tja, niet ideaal.

Als de kleine nu maar niet op hef idee komt om tekeningetjes op je speakers te gaan kribbelen.

Oeps...even zevenbergen bellen.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Klout10 op mei 28, 2013, 20:52:53
Klopt, bovendien vind ik de fragiele constructie van deze kabel werkelijk onbegrijpelijk. Ik heb mijn Hi-Line uiteindelijk weg gedaan en speel naar volle tevredenheid met de standaard interlink...

Aa te Groningen bied eigengemaakte interliniks aan voor naim met gouden connectors. Misschien is het wat voor je.
Quad vintage.

Jumping Jack

Of gewoon een mooie Chord laten maken (kun je bestellen bij Hifisupply)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

fikszo

Citaat van: LPlover op mei 28, 2013, 21:02:25
snap ik, kunnen de speakers nog wat verder van de muur?

Heb bewust bij mijn keuze voor speakers al opgelet voor een model wat erg stabiel staat en niet makkelijk om te duwen is. Verder van de muur zou kunnen, maar met een kereltje van net iets meer dan 1 jaar oud wil ik ze niet te aantrekkelijk maken voor hem. Hij houdt er nogal van alles te slopen wat hij in zn handen krijgt.

Robiwan

Citaat van: fikszo op mei 28, 2013, 21:13:32
Heb bewust bij mijn keuze voor speakers al opgelet voor een model wat erg stabiel staat en niet makkelijk om te duwen is. Verder van de muur zou kunnen, maar met een kereltje van net iets meer dan 1 jaar oud wil ik ze niet te aantrekkelijk maken voor hem. Hij houdt er nogal van alles te slopen wat hij in zn handen krijgt.

Je moet dat ventje wel leren om met z'n pootjes van de speakertjes af te blijven :D Maar erg fraaie set :inlove:

Dr.Bedlo

Citaat van: Jumping Jack op mei 28, 2013, 21:13:25
Of gewoon een mooie Chord laten maken (kun je bestellen bij Hifisupply)...

Bedankt voor de tip. Is misschien iets voor mijn quad setje.
Quad vintage.

garmtz

Ziet er geweldig uit! En ND5 XS op NAC 202 lijkt mij niet zo'n probleem. HiCap wel zo ver mogelijk van voorversterker houden. Had je mijn andere tips al geprobeerd (bajonetten los, cable dressing, etc.)? En je speakers staan nogal recht naar voren voor een paartje Audio Physics. Heb je ze al wel eens flink ingedraaid? Dus niet een beetje, maar gewoon 20 graden ofzo?

N.L.

Puike set fikszo!  :)

Heb twee keer Audio Physics gehoord en toen stonden ze ook ruim ingedraaid.
Naim - Neat - Chord

Robiwan

Citaat van: garmtz op mei 28, 2013, 21:55:22
Ziet er geweldig uit! En ND5 XS op NAC 202 lijkt mij niet zo'n probleem. HiCap wel zo ver mogelijk van voorversterker houden. Had je mijn andere tips al geprobeerd (bajonetten los, cable dressing, etc.)? En je speakers staan nogal recht naar voren voor een paartje Audio Physics. Heb je ze al wel eens flink ingedraaid? Dus niet een beetje, maar gewoon 20 graden ofzo?

wat is jouw ervaring met de Neat Motive 2 m.b.t. de mate van indraaien?

Dr.Bedlo

Dat valt mij nog allezins mee. ! De XS is al weer terug en hoop maar dat het nu goed is gegaan. En eindelijk zijn de speakerstelten ook gearriveerd. Dus dat kan ik vanmiddag allemaal ophalen. De Allaes krijg ik over twee weken binnen. Ben nieuwsgierig. Maar ben bang dat ze te groot worden voor mijn luisterruimte. Maar niet geschoten is altijd mis.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: LPlover op mei 28, 2013, 23:18:57
wat is jouw ervaring met de Neat Motive 2 m.b.t. de mate van indraaien?

Sorry, nooit zelf mee kunnen experimenteren...

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 29, 2013, 11:13:22
Dat valt mij nog allezins mee. ! De XS is al weer terug en hoop maar dat het nu goed is gegaan. En eindelijk zijn de speakerstelten ook gearriveerd. Dus dat kan ik vanmiddag allemaal ophalen. De Allaes krijg ik over twee weken binnen. Ben nieuwsgierig. Maar ben bang dat ze te groot worden voor mijn luisterruimte. Maar niet geschoten is altijd mis.

en de stageline?