Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

fikszo

Citaat van: Streamz op mei 28, 2013, 08:04:55
Overigens heb je bij een 202+250 combi een separate voeding nodig. Gaat je dus extra geld kosten. Heeft je dealer dat wel verteld?

Haha. nee, dat was me niet verteld :)

Omdat ik eerst de 250.2 besteld had, en pas later de pre vervangen heb (moest eerst mn primare verkopen) kwam ik daar pas gedurende het proces achter :)
Aurender N20 I Denafrips Terminator 12th I Dan D'agostino Progression pre I Dan D'agostino Progression S300 I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra Gen 5 I Kharma DB7-S

fikszo

Citaat van: S@m op mei 28, 2013, 08:35:17
Dat vinden blijkbaar velen, maar ook velen niet. De waarheid zal in het midden liggen.

Leuk dat fikszo het mogelijke verschil gaat proberen waar te nemen en hopelijk zijn bevindingen zal delen...  ;)

Netsnoeren kan ik makkelijk zo het weekend even testen, laat ik zsm weten.
Ik zal eens vragen of ik ergens een setje NACA5 kan lenen.

Zou mooi zijn als dat echt een verbetering tov de Transparent op zou leveren, levert me bij verkoop nog een bak geld op :)
Aurender N20 I Denafrips Terminator 12th I Dan D'agostino Progression pre I Dan D'agostino Progression S300 I Transparent MusicWave Ultra 5th Gen I Transparent MusicLink Ultra Gen 5 I Kharma DB7-S

garmtz

Verder wel een heel mooie set zo hoor Fikszo! ;)

fikszo

Citaat van: garmtz op mei 28, 2013, 16:25:45
Verder wel een heel mooie set zo hoor Fikszo! ;)

Robiwan

Citaat van: fikszo op mei 28, 2013, 17:16:51

nee joh gewoon een NDS met 2 losse voedingen, als je toch bezig bent :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Streamz

:withstupid:
Citaat van: Musfed op mei 28, 2013, 11:16:09
Ach, de dealer die de standaard Naim kabels (die meegeleverd worden op NACA5 na) blijkbaar onvoldoende vindt en dure alternatieven adviseert heeft daar in ieder geval een mooi economisch belang bij. Geeft je te denken.

Hm. Je weet dat Naim zelf ook hun duurdere kabels adviseert als upgrademogelijkheid? 

Verder vind ik het vreemd dat een dealer niet duurdere kabels mag adviseren er eraan verdienen, maar kennelijk wel upgrades naar duurdere componenten mag adviseren en eraan verdienen. Heeft die dealer toch een economisch belang bij?

fikszo

Mee eens. Denk dat elke dealer zal aanbieden de duurdere kabels enkele weken te vergelijken met de standaard kabels en dan een keuze te maken.  Dat zal hij alleen doen als de kans reëel is dat de duurdere kabels ook echt een toegevoegde waarde leveren..

fikszo

Citaat van: LPlover op mei 28, 2013, 17:40:36
nee joh gewoon een NDS met 2 losse voedingen, als je toch bezig bent :D

Als jij 5.000 euro voor mijn classe cd speler geeft wil ik het zeker overwegen :)

Jeriko

Ik heb audioquest bekabeling op mijn naim set zitten en vind het super klinken!
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

garmtz

Een HiLine bijv. geeft niet altijd een verbetering... Hangt af van de combi met de speakers en de muzikale voorkeur van de luisteraar.

garmtz

Citaat van: Streamz op mei 28, 2013, 18:25:14
:withstupid:
Hm. Je weet dat Naim zelf ook hun duurdere kabels adviseert als upgrademogelijkheid? 

Zie post hierboven...

CiteerVerder vind ik het vreemd dat een dealer niet duurdere kabels mag adviseren er eraan verdienen, maar kennelijk wel upgrades naar duurdere componenten mag adviseren en eraan verdienen. Heeft die dealer toch een economisch belang bij?

Een dealer moet eerlijk adviseren en niet alleen maar aan zijn eigen winst denken.

garmtz

Citaat van: Jeriko op mei 28, 2013, 18:42:21

Good for you! Wel eens vergeleken met de originele Naim kabels?

S@m

Zodra Naim belang krijgt bij één of ander kabelmerk dan zal dát merk ongetwijfeld aangeraden worden als dé kabel upgrade. Niets commercieels zal ook Naim vreemd zijn lijkt me.

Jeriko

Citaat van: garmtz op mei 28, 2013, 19:05:44
Good for you! Wel eens vergeleken met de originele Naim kabels?

Nee die heb ik ook geen (alleen de originele stroomkabel van de hicap).
Denon AVC-X4800H, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2/ Audioqiuest Dragonfly red en een Audio-Technica ATH-A7 hoofdtelefoon.

Dr.Bedlo

Citaat van: Jeriko op mei 28, 2013, 18:42:21

Ik heb naim standaard kabels tussen de naim componenten zitten, en vind het ook super klinken. Je uitspraak zegt dus helemaal niks.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op mei 28, 2013, 19:17:09
Ik heb naim standaard kabels tussen de naim componenten zitten, en vind het ook super klinken. Je uitspraak zegt dus helemaal niks.

Haha, de jouwe toch ook niet!  ;D  ;)

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op mei 28, 2013, 19:12:51
Zodra Naim belang krijgt bij één of ander kabelmerk dan zal dát merk ongetwijfeld aangeraden worden als dé kabel upgrade. Niets commercieels zal ook Naim vreemd zijn lijkt me.

Zegt ook weinig dan zal naim hun eigen kabels onder een andere naam verkopen en daar is ook niets mis mee. Heb begrepen dat de naim interliniks  al door Chord  worden gemaakt, en de ontwikkeling van de naca6 ook mede door Chord wordt gedaan.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op mei 28, 2013, 19:21:06
Zegt ook weinig dan zal naim hun eigen kabels onder een andere naam verkopen en daar is ook niets mis mee. Heb begrepen dat de naim interliniks  al door Chord  worden gemaakt, en de ontwikkeling van de naca6 ook mede door Chord wordt gedaan.

Het komt er imo allemaal op neer dat het grote flauwekul is. Heel veel merken van apparatuur schrijven in de manual dat het is af te raden om andere kabels, voetjes, zekeringen e.d. tweaks te gebruiken. Toch zijn er liefhebbers die dit wel doen en zeggen verbetering/verandering te krijgen. Naim zal niet anders zijn...

Dr.Bedlo

Citaat van: S@m op mei 28, 2013, 19:20:23
Haha, de jouwe toch ook niet!  ;D  ;)

Behalve dan dat een aq kabel  in jouw omgeving super klinkt (of denk je dat wegens te weinig ervaring en vergelijkende kabels) ik vind dat hoogstwaarschijnlijk niet.
Quad vintage.

Jumping Jack

Fred, ik zou s@m toch echt niet betichten van te weinig ervaring  ;). Tuurlijk wil naim geld verdienen en daarom ook al die separate voedingen en de betere, dure, kabeltjes. En dat ze zelf veel onderzoek hebben verricht en tot die upgrades zijn gekomen als beste optie voor wie het wil is wss ook wel waar... Het is nog steeds geen NGO  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

corry

.

Dr.Bedlo

Een vrind van mij , die een zeer respectabele dealer is geweest (rip)kocht bij de gamma standaard ls kabel, spoot dat in een mooi kleurtje stempelde er een mooie exotische naam op en verkocht dat voor veel geld aan audiomalloten. Die waren  laaiend enthousiast en vonden het een geweldige verbetering.het zegt mij genoeg. Nu was dat nog in tijd dat er nog geen internet was, en als hij beweerde dat de kabels van die en die fabriek kwamen dan was dat onmogelijk te controleren. En misschien waren wij wel naïever in die tijd. Zal nu niet meer gebeuren

Heb vroeger ook wel demo's gegeven met netblokjes. Een plastiek gevalletje van niks, en dat zelfde blokje mooi gespoten en een vergulde naam erop gedrukt. En dan een blinde test. Lachen...vele malen beter dan monty python.

En nu wil ik geenszins beweren dat bepaalde kabels geen verbetering geven, maar of dat nu dat verschil nu zo groot is ? Dat waag ik te betwijfelen. Wat dat aangaat ben ok wel een breem fan.
Quad vintage.

Jumping Jack

To each his own.

Hier is vandaag de NAP250 toegekomen! Koud uit de doos, geïnstalleerd als eindversterker met de interne versterking van de SU uitgeschakeld. Het is nog te vroeg voor een klankmatige beoordeling, eerst maar een beetje op temperatuur laten komen en lekker luisteren  :coffee:.

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

fireman

Citaat van: fikszo op mei 28, 2013, 17:16:51

Ik zou eerder denken aan een NAC282
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fikszo

Citaat van: Fireman op mei 28, 2013, 20:12:58
Ik zou eerder denken aan een NAC282

Ik blijf bezig :)

Maar als daar ooit nog eens een demo modelletje van beschikbaar komt wil ik dat zeker eens proberen