Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Er is niets mis met je 805 hoor, laat je niets wijsmaken  ;). Les gouts et les couleurs...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

N.L.

Citaat van: Jumping Jack op mei 21, 2013, 21:09:01
Er is niets mis met je 805 hoor, laat je niets wijsmaken  ;). Les gouts et les couleurs...

;D
Naim - Neat - Chord

Robiwan

Citaat van: N.L. op mei 21, 2013, 21:05:33
Smaken verschillen en iedereen heeft natuurlijk recht op zijn mening. Laat me graag voorlichten en stel zo nu en dan ook een vraag. Vond alleen dat ik hier even moest reageren omdat imho de combi zoals ik deze nu heb staan, echt (al) goed klinkt. Ben overigens wel nieuwsgierig en benieuwd hoe Naim met een PMC, Neat, WB of Harbeth luidspreker klinkt. Staat daarom ook op de planning om de komende tijd eea te beluisteren  :)

Heb ook Quad gehad ja! (oa 909)

BMW 805 zijn mooie monitoren :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Ja hoor prachtig,maar jij hebt ze niet
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Jumping Jack op mei 21, 2013, 21:09:01

Nee is ook niks mis mee, maar met naim vindtik het geen goede match. Met linn dan wel weer.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 21, 2013, 22:00:05
Nee is ook niks mis mee, maar met naim vindtik het geen goede match. Met linn dan wel weer.

Met Rotel helemaal!

musfed

Op het Naim forum zijn er genoeg mensen die Naim met B&W combineren, zal dus ergens wel iets goed in zijn.
Dutch & Dutch 8c's

Klout10

Zoveel mensen, zoveel smaken. Het uiteindelijke resultaat hangt ook sterk af van de ruimte waarin een luidspreker staat opgesteld. Wellicht lees je daarom af en toe tegenstrijdige berichten...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Jumping Jack

Citaat van: Musfed op mei 22, 2013, 09:59:41
Op het Naim forum zijn er genoeg mensen die Naim met B&W combineren, zal dus ergens wel iets goed in zijn.

Inderdaad, en zoals ik al zei: de dealer waar ik mijn SuperUniti heb gekocht, stelde zelf ook de 805 voor als eventuele vervanger/opvolger voor mijn toenmalige speakers...
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Natuurlijk is het afhankelijk van de omstandigheden en de luisteromgeving. De Neat motives bevielen mij niet zo toen ik deze voor de 1ste keer beluisterde. Vorige week heb ik ze bij iemand thuis kunnen beluisteren ( ook op Naim) en toen vielen ze mij positief op. Het kan dus verkeren. Aan de andere kant ik ben nu eenmaal een Harbeth fan, en alles wat geen Harbeth is wil ik nog wel eens negatief benaderen. Foutje van mij, ik moet het erkennen.
Quad vintage.

garmtz

Je bevindt je in goed gezelschap Fred... :)

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 22, 2013, 11:59:07
Natuurlijk is het afhankelijk van de omstandigheden en de luisteromgeving. De Neat motives bevielen mij niet zo toen ik deze voor de 1ste keer beluisterde. Vorige week heb ik ze bij iemand thuis kunnen beluisteren ( ook op Naim) en toen vielen ze mij positief op. Het kan dus verkeren. Aan de andere kant ik ben nu eenmaal een Harbeth fan, en alles wat geen Harbeth is wil ik nog wel eens negatief benaderen. Foutje van mij, ik moet het erkennen.

volgens mij heb jij een echt rottige akoestiek.

Dr.Bedlo

Dat is te zeggen. De een zegt dat het ideaal is terwijl een ander het een ramp vindt. Ik woon in een soort puntzak waarbij de brede kant ook nog eens bol loopt en de linker kant langer is dan de rechte kant. Dus zeg het maar, geen enkele parallelle wand. Verder is de inrichting wel ok denk ik. Veel boeken kasten en een pers. Grootste probleem is de plaatsing van de speakers. Die krijg je nooit op een lijn. Als je de voorkant parallel hebt dan is de achterkant weer ongelijk en andersom.
Quad vintage.

Jumping Jack

En de NAP250.2 is op komst (ik weet het Garmt, ik ben stronteigenwijs  ;))... Volgende issue: de versterkers moeten in mijn situatie op elkaar gestapeld worden, niet ideaal maar het is (en kan) niet anders. Ik had gedacht om er iets van demping tussen te plaatsen zoals bv de QX25 van Quadraspire of Viablue Tri-absorbers. Any thoughts on that?
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Ja...qudraspire vind dat de Noordzee een onneembare vesting is. Ik wacht dik vier maanden op mijn stands van quadraspire.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op mei 23, 2013, 13:42:56
En de NAP250.2 is op komst (ik weet het Garmt, ik ben stronteigenwijs  ;))... Volgende issue: de versterkers moeten in mijn situatie op elkaar gestapeld worden, niet ideaal maar het is (en kan) niet anders. Ik had gedacht om er iets van demping tussen te plaatsen zoals bv de QX25 van Quadraspire of Viablue Tri-absorbers. Any thoughts on that?

Als je de versterker in de SuperUniti uitschakelt en dus alleen de NAP250.2 gebruikt, denk ik dat je het mooiste resultaat behaalt en dat zal echt wel beter zijn dan alleen de SuperUniti. Ik heb alleen mijn bedenkingen bij bi-ampen.

N.L.

Citaat van: fred19633 op mei 23, 2013, 14:20:36
Ja...qudraspire vind dat de Noordzee een onneembare vesting is.

Haha :)
Naim - Neat - Chord

N.L.

De Naims (172xs en nap200) zijn binnen en geïnstalleerd. Dit is genieten zeg en wat is dat streamen briljant :)
Naim - Neat - Chord

Lion of Judah

Citaat van: N.L. op mei 23, 2013, 18:50:56
De Naims (172xs en nap200) zijn binnen en geïnstalleerd. Dit is genieten zeg en wat is dat streamen briljant :)

We zien de foto's wel verschijnen :pompom:
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Jumping Jack

Top! En streamen, tja, eens je hebt geproefd van het gemak en kwaliteit van een degelijke streamer...  :music:
Jumping Jack's set
Discogs

N.L.

Naim - Neat - Chord

N.L.

Citaat van: Jumping Jack op mei 23, 2013, 20:50:06
Top! En streamen, tja, eens je hebt geproefd van het gemak en kwaliteit van een degelijke streamer...  :music:

Het gemak is inderdaad werkelijk fantastisch en daarbij een, in mijn ogen (oren?), beter geluid dan voorheen!
Naim - Neat - Chord

Jumping Jack

Bij mij klinkt de interne streamer van de SuperUniti in elk geval beter dan de cd afgespeeld op de marantz blu-Ray die op de DAC van de SuperUniti is aangesloten.
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Citaat van: garmtz op mei 23, 2013, 14:30:58
Als je de versterker in de SuperUniti uitschakelt en dus alleen de NAP250.2 gebruikt, denk ik dat je het mooiste resultaat behaalt en dat zal echt wel beter zijn dan alleen de SuperUniti. Ik heb alleen mijn bedenkingen bij bi-ampen.

Ik ga het proberen en uiteraard de bevindingen hier delen! Volgens mij heb ik er een goede koop aan gedaan, nu alleen maar hopen dat de versterker hier vlot geraakt...
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Citaat van: N.L. op mei 23, 2013, 22:21:09
Het gemak is inderdaad werkelijk fantastisch en daarbij een, in mijn ogen (oren?), beter geluid dan voorheen!

k Zei toch al dat je de cd speler niet ging missen.
Quad vintage.