Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Ik blijf hier maar een tijdje weg, geloof ik...

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op mei 18, 2013, 00:36:22

Huh? Waarom zou je dat dan doen? Toch niet door die paar opmerkingen en discussie?

garmtz

Citaat van: Onder013 op mei 18, 2013, 00:46:09
Huh? Waarom zou je dat dan doen? Toch niet door die paar opmerkingen en discussie?

Precies daarom ja. Ik wil niet gezien worden als de 'wijsneus'.

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op mei 18, 2013, 01:10:30

Nou ik ben er van overtuigd dat de vaste bezoekers van dit forum dat zeker niet als mening over jou hebben.
Het altijd met je eens zijn is een tweede, maar dat maakt het nou juist zo aardig om die ideeen uit te wisselen.

twani

Citaat van: Onder013 op mei 18, 2013, 01:22:57
Nou ik ben er van overtuigd dat de vaste bezoekers van dit forum dat zeker niet als mening over jou hebben.
Het altijd met je eens zijn is een tweede, maar dat maakt het nou juist zo aardig om die ideeen uit te wisselen.
Inderdaad, er is geen enkele negatieve kwalificatie op jou van toepassing Garmt.. ;). En beter blijf je hier niet weg, dat die éne wijsneus dat nou vindt :P. De rest zeker niet.

Robiwan

Citaat van: garmtz op mei 18, 2013, 01:10:30

Welnee zeg, blijf jij lekker op dit topic posten met je kennis en waardevolle info :)
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Jumping Jack

+1! Je adviezen worden steeds gewaardeerd, ook al worden ze niet steeds gevolgd  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

S@m

Citaat van: Onder013 op mei 18, 2013, 01:22:57

Eens!

raindog

Niks van aantrekken Garmt! Het is een bekend fenomeen dat mensen met veel kennis van zaken door sommigen snel als betweter of wijsneus worden ervaren. Je kunt je daar nauwelijks tegen wapenen, dat gebeurt af en toe gewoon en er is enkele reden om nu op eieren te gaan lopen of zelfs weg te blijven. Dus, gewoon doorgaan... :hmmm: :dozingoff: ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Cyreg

Garmt, zou jammer zijn... :(

Maar wat verder iedereen er ook van mag vinden....
....je moet op bepaalde momenten vooral doen waar je jezelf het beste bij voelt  ;)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Martin!!!

Gewoon blijven posten joh,  :thumbs-up: :pompom: :clapping: de meeste hier waarderen jouw adviezen juist ten zeerste......
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Ja hoor. en je van mij niets aantrekken. Ondertussen wel hard je best doen om Alan Shaw naar Hilversum te krijgen voor een sessie.

Ondertussen zit ik binnenkort weer zonder XS. De upgrade i.v.m. het freeze probleem is niet gelukt. Latham  gaat de XS eens aan de tand voelen. Hoop dat het dan is opgelost. Mocht dat niet het geval zijn dan is een voor eind combi nog een optie, of de Superunity maar dat zien we dan wel weer.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 18, 2013, 13:08:53
Ja hoor. en je van mij niets aantrekken. Ondertussen wel hard je best doen om Alan Shaw naar Hilversum te krijgen voor een sessie.

Ondertussen zit ik binnenkort weer zonder XS. De upgrade i.v.m. het freeze probleem is niet gelukt. Latham  gaat de XS eens aan de tand voelen. Hoop dat het dan is opgelost. Mocht dat niet het geval zijn dan is een voor eind combi nog een optie, of de Superunity maar dat zien we dan wel weer.

zeg stop nu eens met dat gezeik/geziek >:(

echt onbegrijpelijk van die XS problemen, hoe moeilijk kan het wezen om het op te lossen? >:( dus omwille van zo'n lullig probleem zou je een voor- en eindbak moeten aanschaffen of een andere optie, dat kan toch niet de bedoeling wezen :(

Dr.Bedlo

Wel als een lullig probleem niet opgelost kan worden!
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 18, 2013, 17:11:11
Wel als een lullig probleem niet opgelost kan worden!

we kunnen naar de maan maar Naim kan zo'n lullig probleem niet oplossen? :D

Dr.Bedlo

Nou ja...het werd in eerste instantie niet als structureel probleem gezien door naim.probleem oplossingen door de dealer en door Latham aangedragen brachten ook geen oplossing.nu is er sinds kort een update uitgebracht en die is ook beschikbaar gestelde door Naïm maar nu schijnt deze update niet goed gelukt te zijn  bij mijn xs.
Ergo. Volgende week gaat de XS naar Latham. Laat zij er maar eens goed naar kijken.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 18, 2013, 18:55:15
Nou ja...het werd in eerste instantie niet als structureel probleem gezien door naim.probleem oplossingen door de dealer en door Latham aangedragen brachten ook geen oplossing.nu is er sinds kort een update uitgebracht en die is ook beschikbaar gestelde door Naïm maar nu schijnt deze update niet goed gelukt te zijn  bij mijn xs.
Ergo. Volgende week gaat de XS naar Latham. Laat zij er maar eens goed naar kijken.

kun je nog geen plaatjes draaien via de Stageline :(

Jumping Jack

Hopelijk raakt het opgelost Fred!

Iemand nog een idee over dit:

Citaat van: Jumping Jack op mei 17, 2013, 22:21:08
Wat doet een NAP 250 van zo'n vijf jaar oud op de tweedehands markt? Kans is reëel dat ik mijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen  ;).

Kwestie van ingedekt te zijn, mocht het toch tegenvallen  ;).
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Heb je dan geen pre ervoor nodig? Of kun je daar de su voor  gebruiken?
Quad vintage.

Jumping Jack

De SU heeft pre-amp uitgang dus de nap kan er gewoon op aangesloten worden ofwel als eindversterker (versterker van de SU uitgeschakeld) ofwel in passieve bi-amp... Ik kan een nap 250.2 kopen voor een scherpe prijs maar het is een blinde gok dus vandaar mijn vraag mocht het niet bevallen...
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Lijkt mij een no brainer gezien de reviews.je kunt hem later misschien  wel weer kwijt aan een van mijn exxen :angel:
Quad vintage.

Robiwan

Dr.Bedlo

Citaat van: Bas Akkerman op mei 17, 2013, 11:03:15
Tijd om Garmt te ontmoeten Fred. ;)

De door BenG op 1 juni georganiseerde LP12 dag zou een mooie gelegenheid zijn. Als men nu maar geen Bach draait!
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 19, 2013, 12:31:40
De door BenG op 1 juni georganiseerde LP12 dag zou een mooie gelegenheid zijn. Als men nu maar geen Bach draait!

:D :D Garmtz heeft volgens mij een hele brede smaak ;)

Dr.Bedlo

Ach dat zal ook wel. Maar wat mij altijd zo opvalt is dat men vaak bij luisterdagen en demonstraties van die zware klassieke muziek draait en daar knap ik zelf volledig op af. Eigen plaatjes meenemen dan maar, althans muziek die je goed kent dan weet je hoe het klinkt cq niet klinkt toch!

k Zou ook wel willen weten welke versterking men gaat gebruiken. Want dat is ook iets wat mij vaak opvalt dat een relatief eenvoudig component in de audioketen vaak wordt gedemonstreerd met bijbehorende componenten die totaal niet in verhouding zijn.
Quad vintage.