Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op mei 17, 2013, 07:38:35
Absoluut mee eens Theo! Wanneer mensen Garmt persoonlijk niet kennen worden zijn adviezen nog wel eens als verkooptechnieken afgedaan. En ik als een soort lakei of loopjongen van Beter Beeld en Geluid. :laugh:
Jammer, want ik vind Garmt (en Bjorn trouwens ook) een oprecht hart voor muziek en audio hebben. Naast andere, dagelijkse zaken.

Natuurlijk heeft ook hij een duidelijke en eigenwijze mening die soms kan botsen met andere eigenwijze mensen. Maar altijd vanuit het basisstreven naar het willen helpen van anderen. Dat sommige mensen het lastig vinden om hulp te accepteren, daar kan Garmt weinig aan doen.

Dat wilde ik even als persoonlijke noot toevoegen aan de reactie van Theo.

De eerste les voor de (audio)consultant is dat je ruimte moet creeren voor je advies. Peter Block heeft daar uitstekend overgeschreven in 'Flawless Consulting - A Guide to Getting Your Expertise Used'.
Voor de expertise van Garmt heb ik - zoals al eerder aangegeven - zeer veel respect.
Het is echter aan de geadviseerde om te beslissen of hij wenst daar gebruik van te maken en aan de adviseur om te zorgen dat dit gebeurt.

Groet,

Henk

S@m

Citaat van: garmtz op mei 17, 2013, 09:31:03
En S@m, no hard feelings toch? :)

Absoluut niet Garmt!

Alleeen sta ik zelf nogal cynisch in het leven en zoals de waard is.....  ;)

Bas Akkerman

Citaat van: Jumping Jack op mei 17, 2013, 08:11:22
Zonder afbreuk te willen doen aan de kennis en kunde van Garmt, is hij natuurlijk ook maar een mens (vermoed ik, nog niet het genoegen gehad hem te ontmoeten) met zijn mening. En ook al is die mening dan wel gebaseerd op jarenlange ervaringen en inzichten, het staat ieder vrij er mee te doen wat hij wil...
Natuurlijk!

Citaat van: Onder013 op mei 17, 2013, 09:36:10
De eerste les voor de (audio)consultant is dat je ruimte moet creeren voor je advies. Peter Block heeft daar uitstekend overgeschreven in 'Flawless Consulting - A Guide to Getting Your Expertise Used'.
Voor de expertise van Garmt heb ik - zoals al eerder aangegeven - zeer veel respect.
Het is echter aan de geadviseerde om te beslissen of hij wenst daar gebruik van te maken en aan de adviseur om te zorgen dat dit gebeurt.

Groet,

Henk
Helemaal mee eens. Enthousiasme kan soms verkleinend werken, dat herken ik wel van mijzelf.

Nou genoeg GeGarmt denk ik.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Ahum..Het zal mij niet in dank afgenomen worden. Maar ik heb wel eens het idee dat Garmtz ( met alle respect) denkt dat iedereen behalve hijzelf er geen verstand van heeft. En dat iedereen die zijn adviezen niet opvolgt eigenlijk maar een zielig amateurtje is.
Quad vintage.

S@m

Citaat van: fred19633 op mei 17, 2013, 10:43:19
Ahum..Het zal mij niet in dank afgenomen worden. Maar ik heb wel eens het idee dat Garmtz ( met alle respect) denkt dat iedereen behalve hijzelf er geen verstand van heeft. En dat iedereen die zijn adviezen niet opvolgt eigenlijk maar een zielig amateurtje is.

;D

Ik ben gelukkig niet de enige die (door niet beïnvloedbare omstandigheden) cynisch in het leven staat...  ;)

Jumping Jack

Ah, cynisme wordt mij ook vaak 'verweten'. Ik noem het eerder kritisch.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bas Akkerman

Tijd om Garmt te ontmoeten Fred. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Citaat van: Achiel op mei 17, 2013, 09:23:09
Gehoord dat er binnenkort een nieuwe streamer uitkomt van Naim? Is er al iets van info bekend, of geruchten?

Groot nadeel blijft voor mij dat er nog geen android app is voor hun streamers.

Er komt een UnitiQute 2, wss doel je daar op?
En op die android app zou ik niet wachten, die gaat er wss ook niet komen...
Jumping Jack's set
Discogs

Martin!!!

Knap dat je weet hoe iemand anders denkt................  :D naast eigenwijs zijn ze Groningen blijkbaar nog helderziend ook!

Volgens mij ben jij degene die dit topic op zijn zachtst gezegd nogal levend hou met al je vragen en de meeste je hier te pas en onpas met oprecht advies terzijde staan. Beetje lullig om zo te reageren dan............

mainly British stuff

Dr.Bedlo

Martin,

Het gaat niet om mij maar om Garmtz.of vergis ik mij daarin. En met vragen is niets mis mee toch? En ja ik ben een Groninger en recht voor zijn raap. Dat word niet door iedereen geapprecieerd snap ik ook wel.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 17, 2013, 11:12:19
Martin,

Het gaat niet om mij maar om Garmtz.of vergis ik mij daarin. En met vragen is niets mis mee toch? En ja ik ben een Groninger en recht voor zijn raap. Dat word niet door iedereen geapprecieerd snap ik ook wel.

heb je de stageline N al binnen? :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Nog niet. Ik denk begin volgende week.
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op mei 17, 2013, 11:12:19
Martin,

Laat maar joh............... ik heb ook recht voor mijn raap gereageerd en als je het niet kan/wil begrijpen jammer dan..... back on topic please...

Welke phonopré's staan er nog op je lijstje om uit te proberen?
mainly British stuff

Martin!!!

Citaat van: Martin!!! op mei 17, 2013, 11:21:32
Welke phonopré's staan er nog op je lijstje om uit te proberen?

In ieder geval de Stageline N..... ben benieuwd wat je daar van vind!
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Dat klopt. Maar dat is dan ook wel de enigste die ik nog ga uitproberen. Het is een beetje raadselachtig. De een reageert laaiend enthousiast terwijl de ander dat ding wel kan schieten. Ik heb begrepen dat deze niet verder is in te stellen, kwa gain, switches en spanningen en dergelijke. Vind ikzelf nogal prettig. Ik ben niet zo van de instellingen, brengt een grote mate van onzekerheid met zich mee. Als ik nu..en als ik dat nu eens probeer....Nee..dat moet maar niet.

Het is overigens angstig stil rond Alco en zijn speaker en Streamer besonjes
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op mei 17, 2013, 11:27:13

Die zit denk ik gewoon heerlijk te genieten!
mainly British stuff

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 17, 2013, 11:27:13
Dat klopt. Maar dat is dan ook wel de enigste die ik nog ga uitproberen. Het is een beetje raadselachtig. De een reageert laaiend enthousiast terwijl de ander dat ding wel kan schieten. Ik heb begrepen dat deze niet verder is in te stellen, kwa gain, switches en spanningen en dergelijke. Vind ikzelf nogal prettig. Ik ben niet zo van de instellingen, brengt een grote mate van onzekerheid met zich mee. Als ik nu..en als ik dat nu eens probeer....Nee..dat moet maar niet.

is het element nu goed afgesteld en de LP12 uberhaupt?

Dr.Bedlo

De LP12 is perfect afgesteld door de Dealer, en verder had ik de Lehmann gehoormatig afgesteld op die wijze dat het het beste klonk. Dus dat zit wel goed, maar miste een zekere mate van dynamiek en levendigheid zoals je van Naim gewend ben. Dat gaat mij tegen staan op de den duur. Hoe de naim zal uitpakken weet ik niet, ik laat mij verrassen.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 17, 2013, 11:41:50
De LP12 is perfect afgesteld door de Dealer, en verder had ik de Lehmann gehoormatig afgesteld op die wijze dat het het beste klonk. Dus dat zit wel goed, maar miste een zekere mate van dynamiek en levendigheid zoals je van Naim gewend ben. Dat gaat mij tegen staan op de den duur. Hoe de naim zal uitpakken weet ik niet, ik laat mij verrassen.

De Superline had je beter kunnen houden en wellicht de Adikt kunnen omruilen voor een bijpassend MC element!

Dr.Bedlo

Dat had ik kunnen doen. En heeft ook wel even in mijn gedachten gespeeld. Maar weet je wat het is, ik ben een beetje bang dat ik terugga naar de tijd dat bij mij de elementen en armen en wat dies meer zij niet aan te slepen waren, en ik maar aan het experimenteren bleef. Ik heb daar helemaal geen zin meer in. En ik besef mij wel degelijk dat het altijd beter kan maar dat is met alles zo. Ik wil rust en verder geen geëxperimenteer meer.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 17, 2013, 11:55:47
Dat had ik kunnen doen. En heeft ook wel even in mijn gedachten gespeeld. Maar weet je wat het is, ik ben een beetje bang dat ik terugga naar de tijd dat bij mij de elementen en armen en wat dies meer zij niet aan te slepen waren, en ik maar aan het experimenteren bleef. Ik heb daar helemaal geen zin meer in. En ik besef mij wel degelijk dat het altijd beter kan maar dat is met alles zo. Ik wil rust en verder geen geëxperimenteer meer.

ja snap ik. Ben benieuwd hoe de stageline bevalt. In ieder geval geen gek..t met intellingen. ik neem aan dat je wel lp's gebruikt die dynamisch klinken?

Dr.Bedlo

Fantastisch. En als het karakter van Naim nog een beetje behouden blijft dan kan ik er alleen maar gelukkig mee zijn.
Quad vintage.

Bensz

Citaat van: Jumping Jack op mei 17, 2013, 11:04:42
Er komt een UnitiQute 2...

Wat is het verschil met de laatste versie van de UQ1?

Dr.Bedlo

UnitiQute 2 improves upon the performance of its predecessor with enhanced sound quality and Multiroom functionality. High-resolution 32bit/192kHz streaming capability and a DAB/DAB+ tuner now also come as standard.
Quad vintage.

Jumping Jack

Wat doet een NAP 250 van zo'n vijf jaar oud op de tweedehands markt? Kans is reëel dat ik mijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen  ;).
Jumping Jack's set
Discogs