Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Wij krijgen ook een CD5i ingeruild, misschien iets voor jou?

N.L.

Citaat van: garmtz op mei 16, 2013, 08:23:23
Wij krijgen ook een CD5i ingeruild, misschien iets voor jou?

Hangt van de prijs af.
Naim - Neat - Chord

Robiwan

is dit niks voor Alco, Neat Motive 2 in roze uitvoering :D :D

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

K zou het niet doen, Ik heb de ervaring dat je bij een goede streamer( en daar hoed je bij Naim niet aan te twijfelen) de CD niet gaat missen. Zeker een cd5 zal zeker niet beter gaan klinken dan de 172 streamer.

Wat een gedoe met die lehmann. Ergo. Gaat weer terug. Klinkt mij erg droog en onaangenaam.
Quad vintage.

N.L.

Citaat van: fred19633 op mei 16, 2013, 11:27:20
K zou het niet doen, Ik heb de ervaring dat je bij een goede streamer( en daar hoed je bij Naim niet aan te twijfelen) de CD niet gaat missen. Zeker een cd5 zal zeker niet beter gaan klinken dan de 172 streamer.

Wat een gedoe met die lehmann. Ergo. Gaat weer terug. Klinkt mij erg droog en onaangenaam.

Thanx voor de tip.

Heb nu b&w 805s speakers en vind ze samen met de naims echt goed klinken. Ben alleen wel benieuwd naar de combi met bv pmc en neat. Audio physic ook een keer gehoord met naim en dat klonk niet verkeerd.
Naim - Neat - Chord

Dr.Bedlo

Harbeth en daar blijf ik bij. Vind BenW niet echt een mooie match met Naim. maar dat is persoonlijk. en is meestijds niet voor iedereen van toepassing.
Quad vintage.

N.L.

Citaat van: fred19633 op mei 16, 2013, 11:44:10
Harbeth en daar blijf ik bij. Vind BenW niet echt een mooie match met Naim. maar dat is persoonlijk. en is meestijds niet voor iedereen van toepassing.

Lees ik veel dat de combi met b&w niet wordt geadviseerd. Daarom stiekem al rekening gehouden met nieuwe speakers, maar was positief verrast over het geluid.
Naim - Neat - Chord

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 16, 2013, 11:27:20

hoe bedoel je wat een gedoe?????

Neem gewoon de Stageline N. Dat is denk ik wel een goede match met de Linn Adikt en kun je gewoon op je Nait XS of Flatcap aansluiten. SNAIC 5 kabel zit erbij. Niks geen gedoe met instellingen.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op mei 16, 2013, 12:09:58
hoe bedoel je wat een gedoe?????

Neem gewoon de Stageline N. Dat is denk ik wel een goede match met de Linn Adikt en kun je gewoon op je Nait XS of Flatcap aansluiten. SNAIC 5 kabel zit erbij. Niks geen gedoe met instellingen.

Lijkt mij inderdaad de beste oplossing. De Lehmann gaat terug en omgeruild voor een naim.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op mei 16, 2013, 12:56:02
Lijkt mij inderdaad de beste oplossing. De Lehmann gaat terug en omgeruild voor een naim.

Kwam er een beetje laat bij, maar had je dit misschien wel iets eerder willen adviseren... Maarja, jij koopt gewoon en probeert niet uit. Kan ook heel goed dat de settings van de Lehmann niet goed waren ingesteld, maar dat zul je nooit weten omdat je je niet door een kenner wilt laten helpen... Erg jammer allemaal...

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 16, 2013, 12:56:02

maar je ontwijkt mijn vraag of de Lehmann wel goed stond ingesteld? Hoe moeilijk kan het wezen met handleiding erbij vraag ik mij af?

Dr.Bedlo

Ja de instelling was verder wel goed. Maar vind het wat droog en mager overkomen.Niet  de sound die mij kan bekoren.
Quad vintage.

Deleted Member 2

Citaat van: fred19633 op mei 16, 2013, 14:03:21
Ja de instelling was verder wel goed. Maar vind het wat droog en mager overkomen.Niet  de sound die mij kan bekoren.
Dat is wat Garmt al aangaf en wat ik zeker ook kan onderschrijven. Ik weet dat Jumping Jack zeer tevreden is over de Decade. wellicht is dat een lehmann die niet/minder het lehman karakter heeft.

Weleens aan de Eastern Electric MiniMax Phono gedacht?

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei 16, 2013, 14:03:21

De wat dunne klank kan ik wel enigszins beamen. Dat hoorde ik ook met de Black Cube SE-2 van Frank. Verder wel een lekker dynamisch en open geluid. Wel gek want de Linn Adikt lijkt me een enigszins warm en vol klinkend element. Ik hoop dat je de Stageline mooi vindt :) :D Zo niet dan lekker stoppen met vinyl.

Robin

garmtz

Punt is dat je als je met een Adikt (die een enorm hoge uitgangsspanning heeft van 6.,0 mV) de gain niet op 30 of 40 dB hebt staan, je kans hebt de phono trap te oversturen en dan klinkt het echt niet meer...

Robiwan

Citaat van: garmtz op mei 16, 2013, 17:22:45
Punt is dat je als je met een Adikt (die een enorm hoge uitgangsspanning heeft van 6.,0 mV) de gain niet op 30 of 40 dB hebt staan, je kans hebt de phono trap te oversturen en dan klinkt het echt niet meer...

Das waar. Maar ik kan me niet voorstellen dat Fred hem had ingesteld op 60 dB o.i.d. en op bijv. 500 ohm afsluitweerstand, but you'll never know? :D

Toch is het verschil in geluidsniveau tussen een element met 2,5 mv output en 6 mv output niet zo heel groot als je zou denken ;)

Robiwan

Er wordt aardig wat Naim aangeboden op Marktplaats :( Upgrades of vindt men het toch niet zo mooi?

twani

Citaat van: garmtz op mei 16, 2013, 13:01:36
Kwam er een beetje laat bij, maar had je dit misschien wel iets eerder willen adviseren... Maarja, jij koopt gewoon en probeert niet uit. Kan ook heel goed dat de settings van de Lehmann niet goed waren ingesteld, maar dat zul je nooit weten omdat je je niet door een kenner wilt laten helpen... Erg jammer allemaal...
Hoe meer ik de diverse gevoerde discussies op het forum volg hoe meer respect ik krijg voor jouw eindeloze geduld Garmt.
Keer op keer zie ik mensen rücktsichslos jouw eclatante kennis van zaken willens en wetens negeren.
Ondanks het feit dat jij van audio moet leven, stel je deze kennis keer op keer geheel belangeloos aan het forum ter beschikking, onvermoeibaar haast.....
Wat bezielt mensen toch deze zeer waardevolle adviezen naast zich neer te leggen en niet gehindert door enige kennis van zaken letterlijk dóórkloten, onbegrijpelijk.

Ik wilde het toch een keer kwijt, chapeau :worship:

Theo.

Mitch--

Citaat van: twani op mei 16, 2013, 21:51:00
Hoe meer ik de diverse gevoerde discussies op het forum volg hoe meer respect ik krijg voor jouw eindeloze geduld Garmt.
Keer op keer zie ik mensen rücktsichslos jouw eclatante kennis van zaken willens en wetens negeren.
Ondanks het feit dat jij van audio moet leven, stel je deze kennis keer op keer geheel belangeloos aan het forum ter beschikking, onvermoeibaar haast.....
Wat bezielt mensen toch deze zeer waardevolle adviezen naast zich neer te leggen en niet gehindert door enige kennis van zaken letterlijk dóórkloten, onbegrijpelijk.

Theo.

ik kan niet anders dan het hier voor de volle 100% mee eens te zijn! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

garmtz

Citaat van: twani op mei 16, 2013, 21:51:00

Theo.

Dank... Het is soms wat frustrerend voor mij om te lezen allemaal, maar aankloten is ook een keuze... :)

Bas Akkerman

Absoluut mee eens Theo! Wanneer mensen Garmt persoonlijk niet kennen worden zijn adviezen nog wel eens als verkooptechnieken afgedaan. En ik als een soort lakei of loopjongen van Beter Beeld en Geluid. :laugh:
Jammer, want ik vind Garmt (en Bjorn trouwens ook) een oprecht hart voor muziek en audio hebben. Naast andere, dagelijkse zaken.

Natuurlijk heeft ook hij een duidelijke en eigenwijze mening die soms kan botsen met andere eigenwijze mensen. Maar altijd vanuit het basisstreven naar het willen helpen van anderen. Dat sommige mensen het lastig vinden om hulp te accepteren, daar kan Garmt weinig aan doen.

Dat wilde ik even als persoonlijke noot toevoegen aan de reactie van Theo.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Jumping Jack

Zonder afbreuk te willen doen aan de kennis en kunde van Garmt, is hij natuurlijk ook maar een mens (vermoed ik, nog niet het genoegen gehad hem te ontmoeten) met zijn mening. En ook al is die mening dan wel gebaseerd op jarenlange ervaringen en inzichten, het staat ieder vrij er mee te doen wat hij wil...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

S@m

Citaat van: Jumping Jack op mei 17, 2013, 08:11:22
Zonder afbreuk te willen doen aan de kennis en kunde van Garmt, is hij natuurlijk ook maar een mens (vermoed ik, nog niet het genoegen gehad hem te ontmoeten) met zijn mening. En ook al is die mening dan wel gebaseerd op jarenlange ervaringen en inzichten, het staat ieder vrij er mee te doen wat hij wil...

Fijn dat je dit zo keurig omschreven hebt. Wilde ook reageren, maar kan dat niet zonder cynisch over te komen...

edit, typo's

Achiel

Gehoord dat er binnenkort een nieuwe streamer uitkomt van Naim? Is er al iets van info bekend, of geruchten?

Groot nadeel blijft voor mij dat er nog geen android app is voor hun streamers.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

garmtz

Bedankt Bas en JJ heeft natuurlijk ook gelijk. En S@m, no hard feelings toch? :)