Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

De LP gebruik ik alleen maar bij de Naim. De Thorens( heb ik wat mee) gaat aan de Quad. Houd je het een beetje in stijl.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 29, 2013, 10:36:37
De LP gebruik ik alleen maar bij de Naim. De Thorens( heb ik wat mee) gaat aan de Quad. Houd je het een beetje in stijl.

:D oke.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

En...Goedgekeurd door de Nederlandse Vereniging van aparte behangetjes en schellak liefhebbers? ::)
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 29, 2013, 10:41:26
En...Goedgekeurd door de Nederlandse Vereniging van apartje behangetjes en schellak liefhebbers? ::)

:D :D

Jumping Jack

Citaat van: garmtz op april 14, 2013, 20:12:07
Een SuperNait heeft een heel andere klank dan een NAC202/NAP200. Slecht vergelijkbaar dus... Een NAP200 is de natuurlijke partner voor een SuperNait als ik het inschat. Kan goed werken in een bi-amp situatie, waarbij je de SN het hoog laag verzorgen. Dit ontlast de eindversterker, waardoor voorversterker/DAC beter gaan spelen. Meestal vind ik bi-ampen echter niet zo kosteneffectief.

Staat een NAP200 op hifi.nl. Zou deze geschikt zijn om te bi-ampen met de SuperUniti?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op mei  3, 2013, 09:42:37
Staat een NAP200 op hifi.nl. Zou deze geschikt zijn om te bi-ampen met de SuperUniti?
ja. Heb ik ook wel eens geprobeerd...

fireman

Citaat van: garmtz op mei  3, 2013, 09:45:58
ja. Heb ik ook wel eens geprobeerd...

En??? heeft had dat nut??? ( denk het niet... gezien de winst en de kosten... )  Een naim amp is al aardig stevig, het zou dan om zeer minimalen verbeteringen gaan.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

Ik denk dat dit erg afhangt van de speakers waarmee je gaat bi-ampen. Het lijkt mij dat het effect bij een makkelijk aan te sturen luidspreker wat minder groot zal zijn...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Jumping Jack

Toen ik met de Roksan Caspian ging bi-ampen, bracht dat toch een heel duidelijke verbetering...
Garmtz, wat zijn jouw bevindingen dan ter zake? Er staat trouwens op audio-markt.de ook een NAP250.2 voor €2500...
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Ik vond het een 'technisch' beter geluid, maar absoluut een stap terug in muzikaliteit/homogeniteit. Zo is dat vaker met bi-amping, tenzij de versterkers exact hetzelfde zijn, wat niet het geval is met een SU vs NAP200 (of NAP250).

Dr.Bedlo

Ergo: niet doen.
Quad vintage.

garmtz

Jumping Jack

En een 250.2 als eindtrap?
Jumping Jack's set
Discogs

Klout10

Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

paaj

Als enkele eindversterker, dus niet bi-amp, misschien?
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

garmtz

Citaat van: Jumping Jack op mei  3, 2013, 14:54:30
En een 250.2 als eindtrap?
Zal een stap zijn (versterker in SU uitschakelen), maar liever NAP200 en NOG beter: Source First!

Dr.Bedlo

Citaat van: paaj op mei  3, 2013, 16:03:43
Als enkele eindversterker, dus niet bi-amp, misschien?

Niet doen
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op mei  4, 2013, 15:29:32
Niet doen

heb je m'n hotmail bericht nu al gelezen???

Dr.Bedlo

ja.... ik reageer morgen even en oh ja nog wel twee schellakspelertjes gekocht.
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op mei  4, 2013, 19:31:06
   oh ja nog wel twee schellakspelertjes gekocht.

Gelukkig wel stereo   :D
mainly British stuff

Jumping Jack

Nog een mengpaneeltje en je kan gaan dj'en. Schijnt dat Tiësto ook zo begonnen is...
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Gelukkig wel stereo, kan ik van de quad jammer genoeg niet zeggen. Daarvan weigert het rechter kanaal. Nou ja soms ff schudden voor gebruik en dan doet deze het soms even weer wordt netjes opgelost dat dan wel weer.
Quad vintage.

Lion of Judah

Citaat van: fred19633 op mei  4, 2013, 22:32:33
Gelukkig wel stereo, kan ik van de quad jammer genoeg niet zeggen. Daarvan weigert het rechter kanaal. Nou ja soms ff schudden voor gebruik en dan doet deze het soms even weer wordt netjes opgelost dat dan wel weer.

Tijd voor een servicebeurtje, jammer dat je niet in de buurt van Rotterdam woont. Heb ik een mooi adres voor.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Dr.Bedlo

Ik ook...Hij is volledig gereviseerd. Het probleem is nu gelokaliseerd en word opgelost.
Quad vintage.

Lion of Judah

Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.