Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: garmtz op april 22, 2013, 10:20:08
Het prutsen zit hem in het niet werkend krijgen van system automation. Aan het vastlopen kun je inderdaad niets doen.

je kan toch een andere nait xs proberen?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Dat is een optie! Aan de andere kant heb ik het op dit moment ook wel helemaal gehad met Naim. Het is toch van de gekke dat al die techneuten bij Naim het blijkens niet voorelkaar krijgen om een volume knop te laten werken. Dat is hetzelfde als dat je  een dikke Mercedes koopt en bij aflevering je doodleuk word vertelt dat je de koplampen ff met een cellotapje moet vastzetten anders donderen die eruit. Dat accepteert niemand.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 22, 2013, 10:46:00
Dat is een optie! Aan de andere kant heb ik het op dit moment ook wel helemaal gehad met Naim. Het is toch van de gekke dat al die techneuten bij Naim het blijkens niet voorelkaar krijgen om een volume knop te laten werken. Dat is hetzelfde als dat je  een dikke Mercedes koopt en bij aflevering je doodleuk word vertelt dat je de koplampen ff met een cellotapje moet vastzetten anders donderen die eruit. Dat accepteert niemand.

:D :D hmmm dat is niet oke inderdaad. Hou ons op de hoogte.

S@m

Dr.Bedlo

Hmm..Klinkt een beetje mellow. Maar kan aan het type gelegen hebben dat ik destijds heb beluisterd. Zit meer te denken aan Bryston of Sonneteer. Maar Thx anyway.
Quad vintage.

bmateijsen

S@m

Citaat van: bmateijsen op april 22, 2013, 11:48:57
Niet met P3ESR.....

Te weinig vermogen of de combinatie te smooth?

Overigens wel mooi met M30 toch?

Alco

CiteerZit meer te denken aan Bryston of Sonneteer
Sonneteer is erg mooi Fred. De PRaT van Naim met een vleugje Klasse-A gloed in het hoog, en toch mooi open en gedetailleerd.
Alleen... geen AB!  :unhappy: Alleen de Sonneteer Orton heeft wel een AB.
De Sonneteer Campion vind ik zelf eigenlijk 't mooist, is nog de goedkoopste ook (€ 1200,-) en heeft een erg goede interne phonotrap.

ps, het zal vast niks uitmaken en zou niet nodig moeten zijn, maar misschien kan zo'n universele AB helpen ?  :unsure:
(bijv. een Logitech harmony ?) 

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Ja..ja..jij hebt dat natuurlijk al eens voorbij zien komen in je Drentse woonkamer!

Nee, een AB van Logitech heb ik ook al eens geprobeerd maar lost het probleem niet op.

Ach ...ik kan wel leven zonder remote, bij sommige merken is dit niet standaard en daar kan ik me leven. Want dan hoef ik mij niet ergeren als het het niet doet. Aan de andee  kant de gezondheid gaat een beetje parten spelen en het loopt allemaal niet meer zo soepel ( nou ja dat heeft het nooit gedaan) zal de leeftijd ook wel zijn( zucht) en dan is met het oog op de toekomst een AB wel handig.
Quad vintage.

Alco

Citeerja..jij hebt dat natuurlijk al eens voorbij zien komen in je Drentse woonkamer!
Yep,...dit was mijn setje back in my Sonneteer days, ergens rond 2004.

(Sonneteer Campion + Naim CDX)

Maar aangezien de Nait XS je klankmatig zo goed bevalt...
Als 't aan dat Humax kastje ligt, is 't een optie om even iets voor dat IR 'oogje'  te plaatsen als je muziek gaat luisteren. (misschien heel simpel een stukje karton oid)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

bmateijsen

Citaat van: S@m op april 22, 2013, 11:51:27
Te weinig vermogen of de combinatie te smooth?

Overigens wel mooi met M30 toch?

Te lage gevoeligheid... ik zie die combi weleens langs komen, maar weet gewoon dat het amper dynamiek zal hebben, tenzij we richting IT of mono-blokken gaan...

S@m

Dr.Bedlo

In overleg met Edwin gaat de XS volgende week terug naar Latham. sterk het vermoeden dar er meer aan de hand is.

Gelukkig kan ik dan muziek luisteren via de QUad set.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 22, 2013, 16:27:00
In overleg met Edwin gaat de XS volgende week terug naar Latham. sterk het vermoeden dar er meer aan de hand is.

Gelukkig kan ik dan muziek luisteren via de QUad set.

NAD klinkt ook flat earth met een vol en stevig laag.

Klout10

Citaat van: LPlover op april 22, 2013, 16:33:15
NAD klinkt ook flat earth met een vol en stevig laag.

Geloof me, als het geluid van pakweg een Naim of Linn set je aanspreekt is NAD niets voor je...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Robiwan

Citaat van: Klout10 op april 22, 2013, 18:37:14
Geloof me, als het geluid van pakweg een Naim of Linn set je aanspreekt is NAD niets voor je...

oke :D

Streamz

Citaat van: Klout10 op april 22, 2013, 18:37:14

Eh, alsof Naim en Linn dezelfde klanksignatuur heeft. Ook een dag en nacht verschil.. :crazy:

Klout10

Sorry, uiteraard is er een groot verschil tussen Naim en Linn. Ik doelde met name op de PRAT die bij deze merken prominent aanwezig is...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Ik ken de versterkers van Nad heel goed daar ik ze vroeger wel gehad heb. Er zat iets in het hoog dat mij mateloos ging irriteren , een te wollig laag ook.

Linn, nee dat moet maar niet.

Quad? Ik ken deze Eigenlijk niet. Wat ik er van hoor is dat het veel te wensen overlaat kwa dynamiek. Of het zo is?

Misschien het verstandigst de XS nog een kans te geven.
Quad vintage.

Alco

CiteerMisschien het verstandigst de XS nog een kans te geven.
Ik denk ook dat dat het verstandigst is Fred, ook al herken je frustratie.

De Nait XS is gewoon een heerlijke versterker. Het komt vast wel goed.

fireman

Citaat van: fred19633 op april 22, 2013, 11:48:32
Hmm..Klinkt een beetje mellow. Maar kan aan het type gelegen hebben dat ik destijds heb beluisterd. Zit meer te denken aan Bryston of Sonneteer. Maar Thx anyway.

Check mijn handtekening ;)

En MAAR 2 x 30 watt  O0
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Ben toch wel nieuwsgierig hoe de ND5xs als bron zal klinken ipv de qute. Heb ondertussen wel een vergelijk gedaan tussen mijn pass set en de qute 😉👍maar dat kan ook niet anders.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

garmtz

Ik zou eerder naar een Linn kijken als bron. Maar ik herhaal mezelf...

Dr.Bedlo

The huissound van Linn moet je maar net aanspreken. Ik ben er zeker van dat de ND5XS tov van de qute een stuk beter zal klinken. Ben nog steeds flabbergasted voor wat betreft de sound van de ND. Meen dat Alco dat wel met mij eens is.

In overleg ( ook met het hoofdkwartier) gaat de XS volgende week ( ben nu in Duitsland waar net mijn nek is gemasseerd door een Koreaanse schone) terug naar latham. Ben vol goede hoop dat het uiteindelijk goed komt.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op april 23, 2013, 10:41:07
The huissound van Linn moet je maar net aanspreken. Ik ben er zeker van dat de ND5XS tov van de qute een stuk beter zal klinken. Ben nog steeds flabbergasted voor wat betreft de sound van de ND. Meen dat Alco dat wel met mij eens is.

Een Naim bron heeft zo'n eigen karakter... die komt het beste tot zijn recht in een Naim systeem ;).

CiteerIn overleg ( ook met het hoofdkwartier) gaat de XS volgende week ( ben nu in Duitsland waar net mijn nek is gemasseerd door een Koreaanse schone) terug naar latham. Ben vol goede hoop dat het uiteindelijk goed komt.

Eindelijk..... ;)