Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 21, 2013, 10:44:45
Omschrijven is best wel moeilijk maar is aan de nadere kant ook van zoveel externe factoren afhankelijk dat het ook verder weinig zin heeft.

Toen ik nog de % serie had en daarvoor een Nait 2 beide aangesloten op de Harbeth speakers was er toch iets meer beleving te bespeuren, meer fingersnapping. En dat mis ik een beetje in mijn huidige set, tis nu ook weer niet zo dat ik bij de pakken neer ga zitten maar soms. Aan de Harbethjes zal het niet liggen want dan had je ook geen Pratt ( of hoe je het verder ook maar noemen wilt) gehad toen de 5 serie er nog op was aangesloten.

Ik had al de tip gekregen van meerdere zijden om eens de M.30.1 uit te proberen, en dat ga ik zeker doen maar alles op zijn tijd.

Het is mij gelukt om een pracht QUAD combi van voor en eind versterker en tuner  aan te schaffen. Daar wil ik een paar contemporaire speakers bij hebben en dat zal ook nog een hele uitzoekerij worden.

Dus wensen te over, en voordat ik weer ondoordachte zaken ga doen.

Heren het geheim van ALCO is mij ten gehore gekomen via allerlei slinkse wegen  waar de bvd jaloers op zal worden! Steek penningen dus welkom. ( Nee hoor Alco ik zeg niks.)

QUAD, weg PRAT. Zoek het nou eens in andere speakers Fred, probeer het gewoon eens. Die NAIT XS heeft juist en PRAT en High end kwaliteiten, daar zal het niet aan liggen.

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Daarom dat ik de Harbeth .30.1 eens ga uitproberen. Die QUAD set is zuiver jeugdsentiment. Moet je kwa beleving van SQ niet zoveel achterzoeken. maar ben wel heel neusgierig wat die gaat doen met de uitgebreide toon en tilt regeling in mijn akoestiek op de Betjes.

Leuk handleiding quad 1968. op een getypt blaadje en aandoenlijk.
Quad vintage.

corry

.

corry

.

Dr.Bedlo

Heb je het idee dat je dat nu niet doet dan?
Quad vintage.

BuSpu

Citaat van: corry op april 21, 2013, 13:11:35
Gelukkig niks voor mij dan zo'n duurdere set. Ik wil niet naar tekortkomingen luisteren  ;) ;D
Nu luister je naar de tekortkomingen van je set, anders naar die in de muziek/opname  :)

corry

.

Dr.Bedlo

Toch ik had ik daar meer last van toen ik nog de cd5-2 en de Nait 5 had.

Overigens lijkt het wel of de Xs na de upgrade een stuk beter klinkt.
Quad vintage.

Klout10

Citaat van: corry op april 21, 2013, 18:12:28
Hmm, ik hoef nu in ieder geval niet mijn favoriete muziek op te ruimen om enkel te luisteren naar muziek die "zogenaamd" goed klinkt.

Mee eens, nooit aan beginnen!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

fireman

Wie met een ND5xs woont in de buurt van de randstad/Rotterdam, en wil eens de ND5xs ergens (bij mij ) demonstreren? (Stuur een PM)
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Cyreg

Citaat van: corry op april 21, 2013, 13:11:35
Gelukkig niks voor mij dan zo'n duurdere set. Ik wil niet naar tekortkomingen luisteren  ;) ;D

Tja, was ook zeer verbaasd om dit te lezen op het Naim forum  :o
http://forums.naimaudio.com/displayForumTopic/content/25923563300879753
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Dr.Bedlo

Shit...Ook na de Update loopt die Klote XS wederom muurvast. Zit nu hard te denken om Naim definitief de rug toe te keren.
Quad vintage.

Alco

Da's balen Fred! Wel vreemd hoor, ik heb 't nog nooit met m'n Nait XS meegemaakt. :mellow: (en heb ook een Panasonic TV)
(merk alleen wel dat de Nait XS beter reageert op de AB van de ND5xs. die hoef je minder te richten)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 22, 2013, 08:54:18
Shit...Ook na de Update loopt die Klote XS wederom muurvast. Zit nu hard te denken om Naim definitief de rug toe te keren.

heb je de nait xs nieuw gekocht? Zo ja, kun je nog omruilen voor een andere?

garmtz

Citaat van: Fireman op april 21, 2013, 20:38:08
Wie met een ND5xs woont in de buurt van de randstad/Rotterdam, en wil eens de ND5xs ergens (bij mij ) demonstreren? (Stuur een PM)

Wij hebben hem staan... :)

Dr.Bedlo

Ja de Xs is nieuw. Maar of het probleem is opgelost met een nieuwe. Het is een bekend probleem met Naim waar ze in Engeland een update voor hebben die blijkens werkt. Maar hier in Holland. Denk ook dat het probleem eerder ligt bij gebruik van de Humax kabel box, en die kennen ze niet in Engeland( alleen maar satelliet meen ik) en als je daar in Engeland bij de ontwikkeling van de Update geen rekening mee houd? Ik weet het verder ook niet, maar of ik als het probleem niet binnen afzienbare tijd word opgelost nog wel bij Naim blijf is nu zeer de vraag!
Quad vintage.

garmtz

Waarom niet het IR oog afplakken en alles bedienen met n-stream?

Dr.Bedlo

Ja omdat de N stream remote applicatie ook niet werkt. Die blijft 7 pre-amplifiers zien en dat is het verder dan ook wel.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op april 22, 2013, 09:41:06
Ja omdat de N stream remote applicatie ook niet werkt. Die blijft 7 pre-amplifiers zien en dat is het verder dan ook wel.

* zucht *

Het werkt gewoon prima... Zonder enige configuratie... Het blijft tragisch hoe ik je zie blijven prutsen op eigen kracht. Vraag toch aan je dealer om dat soort zaken op te lossen. Het is echt geen hogere wiskunde...

Dr.Bedlo

Komt omdat ik niet afhankelijk wil zijn van een dealer, ik wil zelf eventueel mogelijke problemen oplossen. En daarbij ga ik er vanuit dat  als je in het algemeen geen problemen ondervind met technische apparatuur aan te sluiten en adekwaat te laten functioneren dit toch echt niet aan een gebrek aan intellect te wijten is, maar meer wederom een Naim probleempje is.

En of je mij nu gelooft of niet die N stream volume knop werkt echt niet alhoewel ik alles volgens het boekje doe! Aan de andere kant ik kwam dat probleem tegen met de Ipod touch, nu ik de Ipad heb kan ik het nog eens proberen. Wie weet maar volgens mij moet het niet uitmaken

Overigens waar pruts ik dan mee.? Volgens mij nergens mee! Die ND loopt als een zonnetje. Alleen die verrekte volume knop op de XS blijft vastlopen en daar kan ik zelf weinig aan doen. toch?
Quad vintage.

Alco

Citeeromdat de N stream remote applicatie ook niet werkt. Die blijft 7 pre-amplifiers zien en dat is het verder dan ook wel.
Misschien bedoel je wat anders, maar je kunt met de IR remote naar 'instellingen' gaan op het display van de ND5xs.
(via het knopje, schuin links onder 'exit': http://www.naimaudio.com/sites/default/files/imagecache/product_big/products/images/uniti_remote.jpg )
Daar kun je kiezen wat n-stream wel/niet moet laten zien aan inputs/bronnen. (en kun je de namen van de bronnen/inputs aanpassen)

CiteerKomt omdat ik niet afhankelijk wil zijn van een dealer, ik wil zelf eventueel mogelijke problemen oplossen
Dit komt me enigszins bekend voor... :lookaround:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 22, 2013, 09:33:20
Ja de Xs is nieuw. Maar of het probleem is opgelost met een nieuwe. Het is een bekend probleem met Naim waar ze in Engeland een update voor hebben die blijkens werkt. Maar hier in Holland. Denk ook dat het probleem eerder ligt bij gebruik van de Humax kabel box, en die kennen ze niet in Engeland( alleen maar satelliet meen ik) en als je daar in Engeland bij de ontwikkeling van de Update geen rekening mee houd? Ik weet het verder ook niet, maar of ik als het probleem niet binnen afzienbare tijd word opgelost nog wel bij Naim blijf is nu zeer de vraag!

prutsie prutsie Fred. Waarom zal een andere Nait XS het probleem niet oplossen?. De mijne, een 2e hansje, is nog nooit vastgelopen.
En inderdaad laat het je dealer nu eens uitzoeken en vraag om advies.

garmtz

Het prutsen zit hem in het niet werkend krijgen van system automation. Aan het vastlopen kun je inderdaad niets doen.

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op april 22, 2013, 10:08:46
Misschien bedoel je wat anders, maar je kunt met de IR remote naar 'instellingen' gaan op het display van de ND5xs.
(via het knopje, schuin links onder 'exit': http://www.naimaudio.com/sites/default/files/imagecache/product_big/products/images/uniti_remote.jpg )
Daar kun je kiezen wat n-stream wel/niet moet laten zien aan inputs/bronnen. (en kun je de namen van de bronnen/inputs aanpassen)
Verrek,...dit had mijn text kunnen zijn. :lookaround:

Ja Alco, I have read it. Maar dat is nu juist datgene dat niet werkt. Ik kan er met een hamer op rammen je kunt de I pod (touch)door de kamer donderen maar die knoppen kun je niet configureren.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op april 22, 2013, 10:13:04
prutsie prutsie Fred. Waarom zal een andere Nait XS het probleem niet oplossen?. De mijne, een 2e hansje, is nog nooit vastgelopen.
En inderdaad laat het je dealer nu eens uitzoeken en vraag om advies.

Dat is dus het probleem ik ga er vanuit dat het een structureel probleem is dat zich bij een combi van IR codes voordoet. En dan heb je bij een volgende XS hetzelfde probleem.De dealer heeft op aanraden van Naim Engeland een update uitgevoerd met een Windows proggie maar dat werkt dus niet. Kan E ook niks aan doen. Voorwat betreft de System automation dar heb ik E nog niet over benaderd, is ook van de gekke die XS moet het gewoon gaan doen via de eigen remote.
Quad vintage.