Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Streamz

Citaat van: Martin!!! op april 18, 2013, 12:52:01
@Streamz heb je de Chord Signature ls kabeld al getest?  En zo ja, wat vond je ervan?

Net teruggebracht. Klonk lekker, van hoog tot met name laag. Lekkere midlaag flow. En veel diepte, iets wat je met de Naim kabel mist.
Verder goede plaatsing van instrumenten, al had ik wel de neiging de luidsprekers iets verder in te draaien.

Toen een Audioquest erop gezet. Mijn eerdere ervaringen met Audioquest waren niet al te best. De eerste die ik hier heb gehad, niet op deze exacte set, was nogal saai. Zeker in vergelijking tot de Furutech Evolution op dezelfde set.
De tweede Audioquest, vorige week getest, klonk nasaal. Met name de stemmen.

Ik verwachtte dus niet veel van de set die ik vorige week van de dealer had meegekregen. Ik had het fout. Die klonk zeer goed. Iets minder laag, iets minder midlaag flow. Maar wel meer druk in het laag. En meer detail, betere definitie van instrumenten dan de Chord. Wel een wat smaller beeld. Maar wel een solide beeld, ik had bij deze set juist de neiging de luidsprekers iets minder toe-in te geven.

Alleen nog de Furutech set op deze set beluisteren, en dan ben ik er wel uit verwacht ik. 

musfed

Geweldige combo mo te zien Alco. Nog niet gehoord, maar die looks!!
Deze twee met die kleine Guru speakertjes (is dat het, waar we nog even op moeten wachten?) is qua looks een mooie strakke set.
Dutch & Dutch 8c's

Alco

Ben ook zeer benieuwd Musfed. :) De Guru speakers i.c.m de Naim combo is niet de mystery optie. 8)

Btw, Fred... je had onlangs toch al een keer die De Groef kabel aan je Nait XS geknupt ?
Ik meen me te herinneren dat je dat ook wel goed vond klinken, maar toch een voorkeur had voor Naca5.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

musfed

Hmm, als ik dan naar de merken van AA kijk houd ik denk alleen PenAudio over. Maar die vond je ooit niet mooi met Naim.
Ben benieuwd.
Dutch & Dutch 8c's

Klout10

Leuk dat er schot in zit, ben erg benieuwd wat de uitkomst is!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Week of twee schat ik zo :nopompom:
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op april 19, 2013, 19:25:48
Ben ook zeer benieuwd Musfed. :) De Guru speakers i.c.m de Naim combo is niet de mystery optie. 8)

Btw, Fred... je had onlangs toch al een keer die De Groef kabel aan je Nait XS geknupt ?
Ik meen me te herinneren dat je dat ook wel goed vond klinken, maar toch een voorkeur had voor Naca5.

Klopt Alco. Kwa sq is naca  onverbeterlijk, maar het wordt hier zo een onoverzichtelijke draden zooi en naca laat zich niet netjes wegwerken dat ik maar even praktisch moet zijn.
Quad vintage.

corry

.

Bensz

Alco,

Met de combi Dac & Nap heb je geen analoge ingangen meer(meen dat je het nog laatst over rode Rega's had).
Heeft de SB een USB uitgang? Want volgens mij is daar de DAC in eerste instantie voor ontwikkeld. Als vervanger van geluidskaart.
Volgens mij heeft de SB alleen traditionele dig uitgangen die geen High Res doorgeven.

Bovenstaande is wellicht niet helemaal juist, maar misschien iets om rekening mee te houden.

corry

.

Bensz

Citaat van: corry op april 19, 2013, 22:29:55
Heeft de nd5xs nait 5xs wel analoge ingangen dan?

De sbtouch geeft tot 24/96 bestanden door via spdif en de dac v1 accepteerd gewoon spdif.

De Nait 5 heeft alleen maar analoge ingangen.

De Dac gaat 24/384... Voor wat het waard is dan hè?

corry

.

Alco

Citeernaca laat zich niet netjes wegwerken dat ik maar even praktisch moet zijn.
Dat is inderdaad wel een nadeel van de Naca5 kabel.

@Corry:
Om visuele redenen zou ik de DAC-V1 niet graag combineren met de Nait XS.
(verschillende afmetingen, afwerking, en kleur) De Nait XS zal dan in de verkoop gaan. 
Ook omdat de DAC V-1 er al een beetje uitzien als een versterker, vanwege de volumeknop.

@Bensz:

Daar heb je inderdaad wel een punt.  Mocht ik tzt toch een draaitafel erbij willen, dan is dat geen optie meer. :unsure:

De rode Rega RP6 was inderdaad ook nog een mogelijkheid, maar daar heb ik toch van af gezien.
Het is ongetwijfeld een erg fijne draaitafel hoor, maar de looks spreken me niet meer zo aan.
Voornamelijk de combinatie van hoogglans rood en ik hou niet zo van die (goedkoop ogende) externe voeding kastjes.

Ter vergelijking: In ongeveer dezelfde prijsklasse vind ik een Clearaudio Concept dan veel mooier om te zien!

De SB heeft geen USB-uitgang, alleen een USB-ingang. High-res is voor mij niet zozeer van belang.
Daar is amper nog muziek in verkrijgbaar en heb alles nog in redbook/Flac kwaliteit, welke voor mij prima voldoet. :)
(en...'wat je niet kent, kunt je ook niet missen')  ;D ;)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

corry

.

Robiwan

Citaat van: Alco op april 19, 2013, 22:39:45
Dat is inderdaad wel een nadeel van de Naca5 kabel.

@Corry:
Om visuele redenen zou ik de DAC-V1 niet graag combineren met de Nait XS.
(verschillende afmetingen, afwerking, en kleur) De Nait XS zal dan in de verkoop gaan. 
Ook omdat de DAC V-1 er al een beetje uitzien als een versterker, vanwege de volumeknop.

@Bensz:

Daar heb je inderdaad wel een punt.  Mocht ik tzt toch een draaitafel erbij willen, dan is dat geen optie meer. :unsure:

De rode Rega RP6 was inderdaad ook nog een mogelijkheid, maar daar heb ik toch van af gezien.
Het is ongetwijfeld een erg fijne draaitafel hoor, maar de looks spreken me niet meer zo aan.
Voornamelijk de combinatie van hoogglans rood en ik hou niet zo van die (goedkoop ogende) externe voeding kastjes.

Ter vergelijking: In ongeveer dezelfde prijsklasse vind ik een Clearaudio Concept dan veel mooier om te zien!

De SB heeft geen USB-uitgang, alleen een USB-ingang. High-res is voor mij niet zozeer van belang.
Daar is amper nog muziek in verkrijgbaar en heb alles nog in redbook/Flac kwaliteit, welke voor mij prima voldoet. :)
(en...'wat je niet kent, kunt je ook niet missen')  ;D ;)

lekker bezig alco :D Ik heb mijn Rega P7 met Sumiko Blackbird verkocht voor een goede prijs, gewoon omdat ik het geld nu kan gebruiken. De Audio note speelt stiekem toch beter ;)
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op april 19, 2013, 17:10:22
Die combi is een erg goed idee!

Is niet alles van Naim een goed idee?
Quad vintage.

Alco

CiteerLaat me nog eens raden; sonneteer?
Helaas, u gaat niet door naar de volgende ronde. :P

Sonneteer was/is inderdaad ook een optie.
Een aantal maanden geleden had ik even een tweedehands setje PENaudio Charisma's in huis.
Eigenlijk had ik die toen moeten combineren met een Sonneteer Campion. Dan was ik helemaal klaar geweest!
Maarja...meneer moest zonodig een afstandsbediening om volume te kunnen regelen...de luie donder, haha :D 
(en de Charisma's worden niet meer gemaakt)

@LPlover

Zal je vriendin ook vast wel blij mee zijn dat de Rega weg is. Dan kan het Rega wandrek ook van de muur.
(of komt de AN daar dan op te staan ?) 

CiteerIs niet alles van Naim een goed idee?
Nou,...wel veel maar niet alles hoor wat mij betreft.
Ben zondermeer een liefhebber van Naim, maar enkele andere merken kan ik ook zeer waarderen.
(Sonneteer, Rega, Burmester)

Dr.Bedlo

Sonneteer was voor mij ook nog een optie geweest maar ergens moet je toch een keuze maken.

Alco, het kan natuurlijk altijd nog om een andere keuze te maken. Zit nu zelf ook wel aan het denken en twijfelen. Je blijft binnen Naim maar aan het upgraden en daaraan denken, en als ik nu gewoon door de zure appel heen bijt en de 555 serie aanschaf, toegegeven mega bucks maar dan valt er niets meer te wensen en daarmee te upgraden. Heerlijk het is een optie!

Voorwat de QUAD set ben ik nog aan het onderhandelen. Er zitten geen kabels bij en in hoeverre dat bij QUAD een probleem is? Verheug mij er wel op. Puur jeugdsentiment. Voor 30 jaar geleden stond de set te spelen bij Eringa Hifi ( ter ziele gegaan) en dat is mij wel bijgebleven. Maar ja arme student destijds, paar electrostaten van Quad erbij en dan kan ik als het zomer is met de ramen open op straat heerlijk genieten van de Muziek. Ik pas namelijk dan zelf niet meer in mijn woning.
Quad vintage.

Lion of Judah

Citaat van: LPlover op april 18, 2013, 17:46:33

ga je nog biampen?

gr,

robin

Nee, over het versterker gedeelte ben ik meer dan tevreden. Volgende stap zal een andere bron worden.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Alco

Wow Fred,...als een complete 555-series set voor jou evt een optie is... dan beneid ik u! :happy:
(voor dat geld kan ik m'n hypotheek in 1x aflossen)  ::)

Even los van mijn klik met Naim Audio, want 't is en blijft mooi spul, vind ik persoonlijk dat de prijs/kwaliteitsverhoudig wel steeds meer zoek raakt bij Naim. Zowel naarmate je hoger op de ladder klimt, alswel met de huidige series, t.o.v. vroegah.

Dr.Bedlo

Zeg maar je hoor.En ach alles is relatief toch! Je moet het zo zien. Autos intreseren mij niet, waar en hoe ik woon intresseert mij ook niet, kleding en uiterlijk intreseren mij al helemaal niet en vakanties en uitgaan ook niet, En ja dan vallen er al wel een heleboel dingen af waar ik mijn centen niet aan hoef uit te geven. Houd je nog wel eens wat over.

Hoe bedoel je dat de prijs kwaliteits verhouding bij Naim een beetje zoek is.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 20, 2013, 12:22:26
Zeg maar je hoor.En ach alles is relatief toch! Je moet het zo zien. Autos intreseren mij niet, waar en hoe ik woon intresseert mij ook niet, kleding en uiterlijk intreseren mij al helemaal niet en vakanties en uitgaan ook niet, En ja dan vallen er al wel een heleboel dingen af waar ik mijn centen niet aan hoef uit te geven. Houd je nog wel eens wat over.

Hoe bedoel je dat de prijs kwaliteits verhouding bij Naim een beetje zoek is.

ik neem aan dat je dan ook andere speakers gaat aanschaffen en deze dwergen verkoopt?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Nog niet over nagedacht. Zeg ook niet dat ik definitief de 555 serie ga doen, behoeft toch enig retrospectieve bedenkingen. Of zo.

De XS is geupgrade en haal ik zo op. Heerlijk zo een Naim dealer tien minuten van mij vandaan.
Quad vintage.

Alco

CiteerHoe bedoel je dat de prijs kwaliteits verhouding bij Naim een beetje zoek is.
Nou,... ik bedoel eigenlijk te zeggen dat ik de duurdere Naim combi's in HiFi-termen wel steeds indrukwekkender vind, maar dat het voor mij niet meer 'muziek maakt'/niet meer muzikale betrokkenheid oplevert.

Alles wordt wel beter, grootser, imposanter, maar de muzikale meerwaarde staat (voor mij) steeds minder in verhouding tot de prijs. 

CiteerDe XS is geupgrade en haal ik zo op. Heerlijk zo een Naim dealer tien minuten van mij vandaan.
Da's inderdaad wel erg prettig! :)

Klout10

Citaat van: Alco op april 20, 2013, 12:52:54
Nou,... ik bedoel eigenlijk te zeggen dat ik de duurdere Naim combi's in HiFi-termen wel steeds indrukwekkender vind, maar dat het voor mij niet meer 'muziek maakt'/niet meer muzikale betrokkenheid oplevert.

Alles wordt wel beter, grootser, imposanter, maar de muzikale meerwaarde staat (voor mij) steeds minder in verhouding tot de prijs. 
Da's inderdaad wel erg prettig! :)

Eh, tsja maar is dat nu net hetgeen we allemaal ervaren met hifi? Een mooi nummer is zelfs op een wekkerradio een mooi nummer...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2