Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: Onder013 op april 18, 2013, 01:18:19
Neem je ook een paar plaatjes mee die je goed kent? Of ben je inmiddels helemaal afgestapt van vinyl? >:(

nee hoor, maar 1 draaitafel gaat weg!
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

En welke is dat? De Rega?
Quad vintage.

ivdz

Citaat van: fred19633 op april 17, 2013, 11:33:27
Zo...Toe aan een pre voor mijn Sondek. Iemand enig idee? Ik meen dat de Naim stageline door de kenner niet echt word gewaardeerd. Dus suggesties zijn welkom.

Ik ben niet zo'n goede fotograaf, maar de woonkamer is 11 bij 5. Er is inderdaad een stenen vloer, maar ik heb getracht (ben echt geen interior-designer :-)) met tapijten en zo de akoestiek te verbeteren. Ben er in geslaagd galm en dat soort dingskes echt te vermijden. Via Van Duppen uit Venlo heb ik absorbtie-panelen gekocht. Op de foto ziet ge ze achter de luidsprekers aan de wand hangen. Ze hangen ook achter de luisterpositie. Ik ben er zeer enthousiast over. De kosten zijn zeer beperkt en ge kunt ze laten bespannen met eender welke stof of kleur. De fabrikant is De televisie tussen de luidsprekers is ook zo'n typisch plaatsings-probleem waar ik zo direct geen oplossing voor ken. Zelf gebruik ik ze nauwelijks; het is voornamelijk voor mijn zoontje bedoeld. Er staat een kleine uitbreiding van de beneden-etage op het programma dat hopelijk soelaas biedt.

Ik breek mijn gedachten meer over het HiFi meubel. Als ik de mannen van het UK-forum mag geloven, is Fraim een prachtige oplossing. Los van het feit dat Fraim mijnsinziens erg kostelijk is, zijn ze uiterlijk niet zo mijn smaak. Nu had ik aan het volgende gedacht: toevallig (!) gebruik ik in mijn keuken een zware glazen snijplank met rubber voetjes. Ze heeft de afmeting van ongeveer een A4 en past perfect onder een Naim apparaat. De dikte van het glas is ongeveer 1cm en voor mijn gevoel weegt het geheel een kilo, waarmee ik wil aangeven dat het vrij zwaar is. Ooit eens bij de Lidl gekocht. Is het een idee om onder elke apparaat zo'n glazen plank met rubber voetjes te zetten, of helpt mij dat niet ?

Groet,
Iver

Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII

Robiwan

Martin!!!

Citaat van: LPlover op april 17, 2013, 21:45:58
Zo jongens kan de komende maanden elke dag muziek luisteren. Ben ontslagen >:( Morgen met m'n vriendin naar het Mercure hotel in fu...ing Rosmalen waar alle ontslagen werknemers een individuele toelichting krijgen.

Jeetjse balen man, succes met het vinden van een nieuwe baan.
mainly British stuff

musfed

Da's K LPlover, nooit leuk om mee te maken.
Dutch & Dutch 8c's

garmtz

Dat is kl**e LPLover...

Dr.Bedlo

Alco<

Ben je er nu al uit of je de ND definitief wilt behouden? En hoe staat het met je speaker plannen?

Breng zo de XS naar AA voor een upgrade.
Quad vintage.

Martin!!!

@Streamz heb je de Chord Signature ls kabeld al getest?  En zo ja, wat vond je ervan?
mainly British stuff

corry

.

Dr.Bedlo

Interessant. Maar is de minimum lengte voor Naca 5 niet 2x 3,5 meter.?
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op april 18, 2013, 14:08:25
Interessant. Maar is de minimum lengte voor Naca 5 niet 2x 3,5 meter.?

Vroeger wel ja..... nu ligt het eraan welke versterker je hebt staan...

corry

.

Robiwan

het klinkt hier echt voor geen ene centimeter de laatste dagen. Zal wel aan de spanningen liggen.

Lion of Judah

Citaat van: LPlover op april 18, 2013, 14:46:34
het klinkt hier echt voor geen ene centimeter de laatste dagen. Zal wel aan de spanningen liggen.
Je begint het door te krijgen :worship:
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Robiwan

Citaat van: Lion of Judah op april 18, 2013, 16:27:03
Je begint het door te krijgen :worship:

ja he, dat dat zoveel invloed heeft. Ik zag je afgelopen dinsdagmorgen trouwens voorbij rijden op de A15. Je hebt toch een A5 :D Mooie bak.

ga je nog biampen?

gr,

robin

Dr.Bedlo

Biampen met Naca lijkt mij een onbegonnen werk.

De Quad set ging niet door. Jammer genoeg. De binnenkant bleek door de eigenaar zo te zijn gemodificeerd en gereviseerd dat er weinig tot niets over was van het oorspronkelijke. Ik ben dus weer zoekende.naar een Quad set 33/303 en de bijpassende tuner.

Verder de XS gisteren naar AA gebracht voor de update. En de speakerstands nog steeds niks.Dat diirt dus ook weer hellig lang.
Quad vintage.

garmtz

Citaat van: fred19633 op april 19, 2013, 08:44:25
Biampen met Naca lijkt mij een onbegonnen werk.

De Quad set ging niet door. Jammer genoeg. De binnenkant bleek door de eigenaar zo te zijn gemodificeerd en gereviseerd dat er weinig tot niets over was van het oorspronkelijke. Ik ben dus weer zoekende.naar een Quad set 33/303 en de bijpassende tuner.

Verder de XS gisteren naar AA gebracht voor de update. En de speakerstands nog steeds niks.Dat diirt dus ook weer hellig lang.
Concerto in Amsterdam heeft die set staan en willen er graag vanaf!

Alco

Citeerde speakerstands nog steeds niks.Dat diirt dus ook weer hellig lang
Heb ooit een Quadraspire rack besteld, en dat duurde ook iets van 3 maanden voor ie binnen was.  :unhappy: (bij andere winkel hoor)
Misschien komt het omdat het producten/uitvoeringen zijn die niet vaak/veel verkocht worden, en daardoor niet op voorraad.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op april 19, 2013, 08:50:21
Concerto in Amsterdam heeft die set staan en willen er graag vanaf!

Bedankt voor de supertip. Heb ze direct een mail gestuurd. Maar je bedoelt toch de audio zaak en niet de platen zaak.?
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op april 19, 2013, 09:18:01
Bedankt voor de supertip. Heb ze direct een mail gestuurd. Maar je bedoelt toch de audio zaak en niet de platen zaak.?

De Concerto Audio (dus de hifi-winkel)

Dr.Bedlo

Dan had ik het goed.

Overigens even over de ls kabels. Ik kom er maar niet uit of het nu mogelijk is anders dan Naca 2x3.5 meter te gebruiken bij de Nait XS. Ik heb hier nog 2x2 meter liggen van De groef LS kabel en wil ik er eigenlijk wel tussen leggen. Maar ja als de eindtrappen straks in rook opgaan.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op april 19, 2013, 10:41:39
Dan had ik het goed.

Overigens even over de ls kabels. Ik kom er maar niet uit of het nu mogelijk is anders dan Naca 2x3.5 meter te gebruiken bij de Nait XS. Ik heb hier nog 2x2 meter liggen van De groef LS kabel en wil ik er eigenlijk wel tussen leggen. Maar ja als de eindtrappen straks in rook opgaan.

De eindtrappen gaan niet in rook op. Ik vind bij Naim de NAC A5 het mooist als het gaat om synergie met Naim. Je mag echter best afwijken daarvan, als je daarmee het meer naar jouw smaak tuned.

Groet,

Bjorn

Alco

Mijn Nait XS klinkt ook prima met de De Groef kabel, Fred.

Btw,...om nog 1 laatste keer terug te komen op mijn ND5xs avontuur... (die een happy ending krijgt) :)

Allereerst geef ik toe dat ik nogal ongeduldig ben (what's new ;)) en dat ik mijn dealer trouwens niks verwijt.
Hij wou/wil me met alle plezier helpen met mijn problemen rondom de bediening van de ND5xs.
Ook lag het liet aan het apparaat zelf, maar dat had ik geloof ik al eerder ergens aangegeven.

Aangezien de eerste problemen zich voordeden op een zondag, dacht ik:'laat ik eerst eens zelf kijken of ik via het Naim topic te weten kan komen wat de oorzaak/oplossing is."  In de veronderstelling dat het in no-time opgelost was en ik m'n dealer er niet mee lastig hoefde te vallen.  :lookaround: :blush:

Aangezien m'n dealer dus nog niet wist van mijn problemen valt hem niks te verwijten, alleen m'n eigen ongeduld.
Later heb ik 'm wel ingelicht hoor, maar toen kwam ik zelf ook al met alternatieven als voorstel.

Desondanks heb ik wel al besloten dat ik de ND5xs terug zou willen brengen. (ook als de issues opgelost zouden worden)
De laatste 3 dagen heb ik m'n SB Touch weer aangesloten en vind de Ipeng app toch wel aanzienlijk prettiger dan n-Stream.

Ben vanmiddag bij Edwin geweest en er zijn enkele interessante alternatieven ter sprake gekomen.
Zo kreeg ik bijvoorbeeld het voorstel om de ND5xs te ruilen voor de nieuwe Naim DAC-V1 & NAP100.

Op die manier kan ik gewoon m'n oude, vertrouwde Squeezebox & Ipeng app blijven gebruiken. :)
In 't begin vond ik de looks van de DAC V1 niet echt je van het, maar langzaam aan ben ik er aan gewend geraakt en vind ik 't wel iets hebben. (lijkt afgezien van het display wel een beetje een moderne versie van een Nait 1)  8)

Edwin deed ook nog een 2e voorstel... een onverwachte, maar misschien nog interessanter! :happy:
Wat dat voorstel is laat ik nog even in 't midden.... over een tijdje maak ik  'de winnaar' wel bekend. :D

Hoe dan ook, zoals verwacht kwamen we er (zoals altijd) wel weer uit.
Ik denk dat de nabije HiFi toekomst er weer een stuk relaxter en beter uitziet.  8)

Cheers,
Alco
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

garmtz

Die combi is een erg goed idee!