Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

De nstream zou het in combi met je nd fantastisch moeten doen, had je Edwin al weer benaderd.
Quad vintage.

fireman

Citaat van: fred19633 op april 16, 2013, 21:35:54
De nstream zou het in combi met je nd fantastisch moeten doen, had je Edwin al weer benaderd.

Dat is nu juist het vreemde, het lijkt erop dat dat juist NIET het geval is.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Klout10

Zucht, kunnen we dit topic omdopen in Het ALCO topic?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Bensz

Je zou haast denken dat die Nstream app "minimum system requirements" heeft dat het niet lekker werkt...
Kan het zijn dat je Ipod onder een te oude OS draait, of van een te oude generatie is?

Bensz

Citaat van: Klout10 op april 16, 2013, 21:45:38
Zucht, kunnen we dit topic omdopen in Het ALCO topic?

Wat een goed idee! Zeker als dat leidt tot constructievere bijdragen van jou tav bovenstaande.

Alco

CiteerLijkt erop dat er van alles mis is met je app. Ik heb juist een stream systeem van naim gekocht voor juist de perfectie van de n-Stream.
Ik wist niet dat er ook iets mis kan zijn met een app.  Ik dacht een app is een app, dat moet altijd werken.  :blush:

Qua lay-out, logica en eenvoud vind ik Ipeng veel prettiger in gebruik dan n-stream.

@Bensz: Mijn Ipod is ongeveer 1 jaar oud.

CiteerZucht, kunnen we dit topic omdopen in Het ALCO topic?
Dit is wat ik absoluut wil voorkomen! :butbut:

Ok, een topic is ook om vragen te op 't gebied van audio (in dit geval tot bepaalde hoogte Naim gerelateerd) om zodoende tips en ervaringen uit te kunnen wisselen, maar het gaat inderdaad al veels te lang over mijn issues rondom de ND5xs.

Daarom wil ik 't nu echt hierbij laten.  Enorm bedankt heren voor alle goedbedoelde reacties.
Ik kom er wel uit m.b.t de ND5xs en m'n dealer. Back on-topic nu! :police: Uit mijn handen nix meer over de ND5xs perikelen. :-X

Ik neem vanaf nu even een time-off van 't Naim topic om na te denken wat ik nu zelf echt wil.
(tenzij ik zelf een bijdrage kan leveren aan vragen van anderen m.b.t. Naim in 't algemeen)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Alco, heb je al eens contact gehad met je dealer? Hij hoort er voor te zorgen dat e.e.a. probleemloos werkt... En volg je dan ook zijn eventuele adviezen op?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Citaat van: Fireman op april 16, 2013, 21:42:47
Dat is nu juist het vreemde, het lijkt erop dat dat juist NIET het geval is.

Ik heb geen enkel probleem met zowel de nstream alsmede de nd. Beetje Alco gerelateerd lijkt het.maar zie maar eens tot een oplossing te komen.
Quad vintage.

Bensz

Je zou kunnen kijken of je Ipod de laatste OS versie heeft. Geen probleem, of van toepassing natuurlijk als je regelmatig updates draait.

Overigens zou ik mijn complete Library inleveren op schijf bij AA, en dit op de geleverde NAS laten installeren. Met de mededeling dat je het graag weer in ontvangst retour neemt als alles vlekkeloos werkt.
Daar heb je mi recht op.

Klout10

Mee eens, de dealer moet eigenlijk een perfect werkende oplossing achter laten. Maarja, dan moet je je wel willen laten helpen...

Bensz

Nog een laatste wilde gok voor het slapen gaan...

Alle Apps incl. Nstream app al eens afgesloten dmv twee keer snel op de home buton vd Ipod te klikken, en vervolgens uit te zetten?

WTR!

Martin!!!

Citaat van: Alco op april 16, 2013, 21:55:24
Ok, een topic is ook om vragen te op 't gebied van audio (in dit geval tot bepaalde hoogte Naim gerelateerd) om zodoende tips en ervaringen uit te kunnen wisselen, maar het gaat inderdaad al veels te lang over mijn issues rondom de ND5xs.

Daarom wil ik 't nu echt hierbij laten.  Enorm bedankt heren voor alle goedbedoelde reacties.
Ik kom er wel uit m.b.t de ND5xs en m'n dealer. Back on-topic nu! :police: Uit mijn handen nix meer over de ND5xs perikelen. :-X

Ik neem vanaf nu even een time-off van 't Naim topic om na te denken wat ik nu zelf echt wil.
(tenzij ik zelf een bijdrage kan leveren aan vragen van anderen m.b.t. Naim in 't algemeen)

Wat mij betreft gewoon blijven posten hier er zijn genoeg mensen hier die oprecht met je mee leven en benieuwd zijn hoe e.e.a. tot een goed einde komt.  :thumbs-up:

mainly British stuff

ivdz

Hallo Forumleden,

Ik liep al een tijdje in gedachten om mijn Epos Epic 5 luidsprekers te vervangen omdat ze mijnsinziens de zwakkere schakel waren in de set, en ik graag toch nog wat meer detail zocht. Op de "short-list" had ik monitoren van Harbeth, PMC, Focal en Totem gezet. Mijn intiƫle plan voor Naim Allaes had ik al een tijdje op gegeven omdat ik ze nergens kon vinden.

Tot vorige week iemand uit Noord-Nederland een paar te koop aan bood. Ik ben ze gaan beluisteren en was er helemaal weg van. Inmiddels staan ze te spelen en ze zin werkelijk prachtig. Kan het niet zo goed omschrijven, maar Allaes zijn supersnel, zeer gedetailleerd en hebben een imaging en plaatsing waarvan ik niet wist dat dat mogelijk was. Ben er zeer gelukkig mee

Iver
Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII

garmtz

corry

.

Jumping Jack

Gefeliciteerd Iver, maar je begrijpt dat we nu wel wat beeldmateriaal verwachten  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Citaat van: Jumping Jack op april 17, 2013, 08:35:32
Gefeliciteerd Iver, maar je begrijpt dat we nu wel wat beeldmateriaal verwachten  ;).

Ik ben de fotograaf van Iver :D :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

musfed

Wow, dat ziet er imposant uit.
Mooi om zo je Naim set naast elkaar te zetten. Is gewoon jammer dat die TV er tussen moet hangen... ;)
Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

Mooi....Maar zijn die niet veel te groot voor de kamer, want dat lijkt mij geen balzaal toe!
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: Musfed op april 17, 2013, 10:17:01
Wow, dat ziet er imposant uit.
Mooi om zo je Naim set naast elkaar te zetten. Is gewoon jammer dat die TV er tussen moet hangen... ;)

niet om lullig te doen, maar plavuizen lijken me nu niet echt akoestisch verantwoord.

Dr.Bedlo

Zo...Toe aan een pre voor mijn Sondek. Iemand enig idee? Ik meen dat de Naim stageline door de kenner niet echt word gewaardeerd. Dus suggesties zijn welkom.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op april 17, 2013, 11:33:27
Zo...Toe aan een pre voor mijn Sondek. Iemand enig idee? Ik meen dat de Naim stageline door de kenner niet echt word gewaardeerd. Dus suggesties zijn welkom.

Superline dan maar.... ;).

Dr.Bedlo

Citaat van: bmateijsen op april 17, 2013, 11:34:42
Superline dan maar.... ;).

Nou prijstechnisch mag het wel iets minder enthousiast.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 17, 2013, 11:40:54

lehmann black cube 2 se!

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op april 17, 2013, 11:40:54

Ik vind in een Naim systeem de Stageline met het juiste element nog steeds fraai, maar ja, die heb jij al afgeserveerd...