Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

:D wordt een succes op het naim-forum  :pompom:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Citaat van: Jumping Jack op april 13, 2013, 18:02:24
:D wordt een succes op het naim-forum  :pompom:
Eindelijk een zinnige toepassing voor die #@*^&! kabel  :pompom:

the limp man

Even over de Naca5:

Na aanleiding van de vele positieve verhalen 2e hands een Naca5 kabel aangeschaft, maar toch niet zo tevreden.

Het hoog is wat forward en er is veel laag, met als gevolg dat het middengebied wat weg lijkt te vallen. Ben toch maar weer teruggegaan naar mijn standaard koperen speakerkabel.

Setup:
audioquest Forrest  > Vlink >  Chord Prodac > Rega DAC > Chord Cobra >  Naitxs > van damme >dynaudio X12

fireman

Citaat van: fred19633 op april 13, 2013, 10:43:25
Ze worden beide niet echt heet, ik zou zeggen zo rond de 15 graden.

De qute hier wordt nl zo'n 45 graden. Wil dit even weten ivm het inpassen in een meubel.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

corry

.

garmtz

Citaat van: the limp man op april 13, 2013, 19:17:34
Even over de Naca5:

Na aanleiding van de vele positieve verhalen 2e hands een Naca5 kabel aangeschaft, maar toch niet zo tevreden.

Het hoog is wat forward en er is veel laag, met als gevolg dat het middengebied wat weg lijkt te vallen. Ben toch maar weer teruggegaan naar mijn standaard koperen speakerkabel.

Setup:
audioquest Forrest  > Vlink >  Chord Prodac > Rega DAC > Chord Cobra >  Naitxs > van damme >dynaudio X12
Hoe lang was die NAC A5 en hoe afgewerkt? Zie soms nogal wat broddelwerk bij de solderingen.

corry

.

Dirk

of een Linn LK 20 ?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Alco

CiteerIs lengte bij de nieuwere naim versterkers nog zo belangrijk dan?
Bij veel nieuwere Naim versterkers is de lengte en Naca5 geen 'must' meer.
(zoals bij de Nait 5i-2, Nait XS, SuperNait, Unitiqute, NAP100)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Hmm....Daar zijn de geleerden nog steeds niet uit. Meen dat Naim nog geen Zobel netwerk heeft en dan schijnt het wel degelijk iets uit te maken,
Quad vintage.

Alco

CiteerDaar zijn de geleerden nog steeds niet uit. Meen dat Naim nog geen Zobel netwerk heeft en dan schijnt het wel degelijk iets uit te maken,
Volgens de Naim handleiding:

"a wide range of speaker cable types can be used without risk of damage to the amplifier"
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Yep. Maar dat zegt niets over de lengte.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: corry op april 14, 2013, 09:32:13
Inderdaad, ik heb 2 x 3m tweedehands terug moeten strippen tot 2 x 2,4m om op acceptabel koper te komen (was volledig groen uitgeslagen). Verder de naim pluggen gekuisd en natuurlijk opnieuw gesoldeerd.

Is lengte bij de nieuwere naim versterkers nog zo belangrijk dan?

Ik zie dat die van damme kabels ook wel ok zijn met harbeth. Misschien is 2 x 5m wel een goed(koop) en flexibel alternatief voor tussen mijn nait en p3...?

hoe weet jij nu dan dat die kabel echt in goede staat is? Groen uitgeslagen heb ik nog nooit meegemaakt?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

garmtz

Groen uitgeslagen heb ik een NAC A5 ook nog nooit gezien...

Jumping Jack

Groen past natuurlijk wel bij naim...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Heren,

Ik zit vast bij mijn upgrade pad. Ik heb de van E geleende voeding niet kunnen testen daar ik in het ziekenhuis belandde en de ND toch nog niet goed warm was gelopen en dan heeft luisteren weinig tot geen nut.Des al niet te plus  zie ik een aantal mogelijkheden

1- De voeding xp5xs nog eens proberen bij mijn ND
2- E bood mij ook nog aan een XPS voeding maar dan uit de Olive green serie
3- Ik zie een losse eindbak ( 155 of 200) ook wel zitten en dan de XS als pre laten fungeren.
4- Als ik voor de XP5XS voeding ga , prima maar zou dan net zo goed met weinig verlies de ND kunnen inruilen en dan voor de NDX streamer kunnen gaan.

Of de Harbeth speakers inruilen voor de 30.1 die misschien iets meer drive geven ( mis ik een beetje in mijn huidige setup) of de Harbeth compacts?

Zucht---any thoughts and recommandations!
Quad vintage.

paaj

Kwam in zo'n review niet naar voren dat ND5 + XP5 een beter resultaat gaf dan een standalone NDX (die je wel weer nog verder kunt tillen met extra voeding)?

Als andere speakers een optie zijn lijkt me dat je daar het meest verandering/verbetering kunt vinden.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

garmtz

Citaat van: paaj op april 14, 2013, 12:40:51
Kwam in zo'n review niet naar voren dat ND5 + XP5 een beter resultaat gaf dan een standalone NDX (die je wel weer nog verder kunt tillen met extra voeding)?

Als andere speakers een optie zijn lijkt me dat je daar het meest verandering/verbetering kunt vinden.
Ik heb het geprobeerd en een 'kale' NDX is beter dan een ND5XS+XP5XS.

corry

.

AbZ

Citaat van: LPlover op april 14, 2013, 10:47:25
hoe weet jij nu dan dat die kabel echt in goede staat is? Groen uitgeslagen heb ik nog nooit meegemaakt?
Dan weet je tenminste dat het echt koper is...

Klout10

Citaat van: fred19633 op april 14, 2013, 12:31:02
Heren,

Ik zit vast bij mijn upgrade pad. Ik heb de van E geleende voeding niet kunnen testen daar ik in het ziekenhuis belandde en de ND toch nog niet goed warm was gelopen en dan heeft luisteren weinig tot geen nut.Des al niet te plus  zie ik een aantal mogelijkheden

1- De voeding xp5xs nog eens proberen bij mijn ND
2- E bood mij ook nog aan een XPS voeding maar dan uit de Olive green serie
3- Ik zie een losse eindbak ( 155 of 200) ook wel zitten en dan de XS als pre laten fungeren.
4- Als ik voor de XP5XS voeding ga , prima maar zou dan net zo goed met weinig verlies de ND kunnen inruilen en dan voor de NDX streamer kunnen gaan.

Of de Harbeth speakers inruilen voor de 30.1 die misschien iets meer drive geven ( mis ik een beetje in mijn huidige setup) of de Harbeth compacts?

Zucht---any thoughts and recommandations!

Fred, wat bevalt je op dit moment niet aan je set? Als je aangeeft wat je zou willen verbeteren is het voor anderen wellicht wat makkelijker om gericht antwoord te geven op je vraag...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Dr.Bedlo

Tsja, dat is niet zo eenvoudig om te verhalen. Ik denk datbik de passie mis, de drive, de emotie. De combi legt een verschrikkelijk mooi plaatje neer daar niet van, maar het is een beetje te vlak naar mijn smaak. Het mag allemaal wel een beetje meer ,slam in your face.!
Quad vintage.

Alco

CiteerHet mag allemaal wel een beetje meer ,slam in your face.!
Misschien is mijn reactie weinig/niets waard, aangezien ik moet toegeven dat ik nog nooit een Harbeth luidspreker heb beluisterd, maar Harbeth staat niet echt bekend als 'in your face', maar eerder laid-back, smooth, rustig.

Vandaar dat ik in jouw situatie eens andere speakers zou proberen.
(de ND5xs en Nait XS klinken bij mij vrijwel net zo 'in your face' als voorheen mijn Nait 5i-2 deed) 
Ook bij 't gebrek aan slam zou ik eerder aan de Harbeth denken dan aan je Naim set, maar ik kan 't mishebben, aangezien ik puur afga op hoe Harbeth qua klank door de meerderheid wordt beschreven/ervaren.

garmtz

Citaat van: fred19633 op april 14, 2013, 15:43:39
Tsja, dat is niet zo eenvoudig om te verhalen. Ik denk datbik de passie mis, de drive, de emotie. De combi legt een verschrikkelijk mooi plaatje neer daar niet van, maar het is een beetje te vlak naar mijn smaak. Het mag allemaal wel een beetje meer ,slam in your face.!

M30.1.