Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Robiwan

Citaat van: Streamz op april 12, 2013, 20:21:49
Signatures idd. Ben nu wat bekabeling aan het proberen. De NACA5 is echt een draak van een kabel, echt veel te stug. Dealer heeft een Audioquest 33 achtergelaten. Klinkt niet goed, de stemmen klinken nasaal.

Er hangt nu een Nordost Tyr achter. Beter. Maar die prijs, dat ga ik dus never nooit niet doen natuurlijk.

de NACa5 is wel de beste kabel voor Naim!
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Jumping Jack

Als je aan Ocos kan geraken, zeer het proberen waard imo.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

fireman

Citaat van: fred19633 op april 12, 2013, 19:11:03
De DAC van de nd is een stuk beter,scheelt een slok op je alcohol arme drankje.

Hoe warm wordt een ND5xs? De qute kan redelijk warm worden. En hoe warm wordt de XP5xs ( voeding, Fred??)

En hoe hoog is de combinatie als ze op elkaar staan? Exact 14mm of komen de pootjes er nog bij?

Er was hier iemand die de setup die ik hier boven schets eens uit zou proberen. Ben nieuws gierig naar dat resultaat.

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

De ND5xs wordt (voor een Naim apparaat) ook redelijk warm, maar hoeveel graden precies zou ik niet weten.
(iets minder warm dan ik me kan herinneren van de Qute volgens mij)

De ND5xs is exact 7cm hoog, incl. de pootjes.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Streamz

Citaat van: LPlover op april 12, 2013, 20:29:26
de NACa5 is wel de beste kabel voor Naim!

Het is alleen de beste kabel als deze bij mijn smaak past. Anders simpelweg niet. Ik heb de NACA5 hier al gehad, toen ik de 282 en 250 aan het testen was. De Naim kabel mist wat openheid, fijne details gaan verloren. Ook mist wat diepte in het geluidsbeeld. Wel lekkere bass.

Maar misschien ga ik m nog een keer testen. Ik merk sowieso dat mijn set nog niet helemaal gesettled is.

Streamz

Zat overigens dat Naim forum uit te pluizen. Niet te geloven zeg, hoe mensen zich als zombies kunnen gedragen en blind achter een merk aanlopen.
Nu is dat op een merkforum altijd wel het geval, maar dit is wel heel erg bij Naim. Met alles rondom NACA5 kabels als mooi voorbeeld.

garmtz

Ik vind de combinatie van kwaliteiten van NAC A5 in een Naim set erg goed, maar er zijn aspecten die soms beter kunnen worden met andere kabels.

Robiwan

Citaat van: garmtz op april 13, 2013, 08:39:10
Ik vind de combinatie van kwaliteiten van NAC A5 in een Naim set erg goed, maar er zijn aspecten die soms beter kunnen worden met andere kabels.

en andere aspecten weer slechter. overall is de naca5 onverslaanbaar.

garmtz

Citaat van: LPlover op april 13, 2013, 08:42:50
en andere aspecten weer slechter. overall is de naca5 onverslaanbaar.
Klopt en mee eens...

Robiwan

Citaat van: garmtz op april 13, 2013, 08:46:14
Klopt en mee eens...

maar inderdaad erg stug al zal dat ook ten delen z'n kwaliteit verklaren.

garmtz

Citaat van: LPlover op april 13, 2013, 09:02:18
maar inderdaad erg stug al zal dat ook ten delen z'n kwaliteit verklaren.
De stugheid komt van de solid core geleiders en de harde mantel. Beide zijn bewust gekozen.

Robiwan

Citaat van: Streamz op april 13, 2013, 08:09:43
Zat overigens dat Naim forum uit te pluizen. Niet te geloven zeg, hoe mensen zich als zombies kunnen gedragen en blind achter een merk aanlopen.
Nu is dat op een merkforum altijd wel het geval, maar dit is wel heel erg bij Naim. Met alles rondom NACA5 kabels als mooi voorbeeld.

:D :D je hebt wel een beetje gelijk, geldt zeker ook voor Linn en Rega. ik vind naim mooi maar ben zeker geen naim zombie ;)

Dr.Bedlo

Citaat van: Fireman op april 12, 2013, 22:53:51
Hoe warm wordt een ND5xs? De qute kan redelijk warm worden. En hoe warm wordt de XP5xs ( voeding, Fred??)

En hoe hoog is de combinatie als ze op elkaar staan? Exact 14mm of komen de pootjes er nog bij?

Er was hier iemand die de setup die ik hier boven schets eens uit zou proberen. Ben nieuws gierig naar dat resultaat.

Ze worden beide niet echt heet, ik zou zeggen zo rond de 15 graden.
Quad vintage.

Lion of Judah

Even heel wat anders: een eindversterker toevoegen aan een Supernait, heeft dat zin? En op welk niveau van voorversterker zou je dan de SN moeten inschalen?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op april 13, 2013, 09:13:10
De stugheid komt van de solid core geleiders en de harde mantel. Beide zijn bewust gekozen.

In India is de Naca 05 een groot succes.
Quad vintage.

Alco

CiteerIn India is de Naca 05 een groot succes.
;D :clapping: :worship:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Jumping Jack

;D (Karachi is Pakistan  :-X)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Whatever

Alco,

Zag op je website een witte LS kabel tussen je XS en de Diapasons. Is dat nog steeds de LS van De Groef.
Quad vintage.

Alco

Nee hoor Fred, da's witte NACA5. :) 

Dr.Bedlo

Citaat van: Streamz op april 12, 2013, 20:21:49
Signatures idd. Ben nu wat bekabeling aan het proberen. De NACA5 is echt een draak van een kabel, echt veel te stug. Dealer heeft een Audioquest 33 achtergelaten. Klinkt niet goed, de stemmen klinken nasaal.

Er hangt nu een Nordost Tyr achter. Beter. Maar die prijs, dat ga ik dus never nooit niet doen natuurlijk.

Waarom test je het dan als je er verder geen belang bij hebt. Of ben jij een van die mensen die van alles proberen maar nooit iets concreets kopen. Zal je dealer uitermate gelukkig mee zijn!
Quad vintage.

Streamz

Als ik niets koop, "heb" ik dan een dealer?

Maar ik merk dat ik je kennelijk diep in je ziel heb geraakt met mijn post, dus ik zat het helemaal voor jou alleen tot op de punt en komma uitschrijven.

Komt 'ie. Ahum. *schraapt keel*

De desbetreffende dealer heeft op mijn verzoek, bij installatie van de door hem aan mij geleverde gloednieuwe Naim NAC282, NAP250 en HiCap DR wat sets luidsprekerkabels achtergelaten. Om geheel vrijblijvend, wat hetzelfde is als "zonder enige verplichting," uit te proberen. Dit zijn geworden een setje Audioquest en de Nordost Tyr. Ik had niet specifiek om deze sets gevraagd trouwens. De dealer, die ik in deze context toch wel "mijn dealer" mag noemen,  kwam zelf met deze twee sets aanzetten.

Ik had namelijk om de Chord Signatures gevraagd. En mijn dealer, ik mag inmiddels mijn dealer zeggen, heeft inmiddels deze set kunnen regelen. Deze heb ik vanochtend opgehaald, tesamen met een andere set Audioquest. Chord op mijn verzoek, Audioquest als alternatief door de, sorry, mijn dealer.
Hopelijk is het nu duidelijk voor je, Fred19633. Ik zou niet willen dat je met een slecht humeur de dag moet doorkomen.

En voor mij ook een opluchting, ik ben namelijk van plan bij een andere dealer, de dealer waar ik een paar maanden geleden een set gloednieuwe Wilson Benesch Vectors heb gekocht, een set Furutech luidsprekerkabels te lenen. Ook weer om uit te proberen. Ik weet nu dat nu ik het zo heb uitgelegd, dit geen morele bezwaren gaat opleveren. Of vergis ik me nu? O Fred19633, wat denkt u?

Robiwan

Citaat van: Streamz op april 13, 2013, 14:44:40
Als ik niets koop, "heb" ik dan een dealer?

Maar ik merk dat ik je kennelijk diep in je ziel heb geraakt met mijn post, dus ik zat het helemaal voor jou alleen tot op de punt en komma uitschrijven.

Komt 'ie. Ahum. *schraapt keel*

De desbetreffende dealer heeft op mijn verzoek, bij installatie van de door hem aan mij geleverde gloednieuwe Naim NAC282, NAP250 en HiCap DR wat sets luidsprekerkabels achtergelaten. Om geheel vrijblijvend, wat hetzelfde is als "zonder enige verplichting," uit te proberen. Dit zijn geworden een setje Audioquest en de Nordost Tyr. Ik had niet specifiek om deze sets gevraagd trouwens. De dealer, die ik in deze context toch wel "mijn dealer" mag noemen,  kwam zelf met deze twee sets aanzetten.

Ik had namelijk om de Chord Signatures gevraagd. En mijn dealer, ik mag inmiddels mijn dealer zeggen, heeft inmiddels deze set kunnen regelen. Deze heb ik vanochtend opgehaald, tesamen met een andere set Audioquest. Chord op mijn verzoek, Audioquest als alternatief door de, sorry, mijn dealer.
Hopelijk is het nu duidelijk voor je, Fred19633. Ik zou niet willen dat je met een slecht humeur de dag moet doorkomen.

En voor mij ook een opluchting, ik ben namelijk van plan bij een andere dealer, de dealer waar ik een paar maanden geleden een set gloednieuwe Wilson Benesch Vectors heb gekocht, een set Furutech luidsprekerkabels te lenen. Ook weer om uit te proberen. Ik weet nu dat nu ik het zo heb uitgelegd, dit geen morele bezwaren gaat opleveren. Of vergis ik me nu? O Fred19633, wat denkt u?

zolang je maar een keer wat koopt maakt het mij geen sodemieter uit wat je allemaal probeert, doe ik ook namelijk :D

Streamz

Tut tut, ho ho, zo makkelijk gaat dat niet. Eerst voorleggen aan de forum moraalridders!

AbZ

Citaat van: fred19633 op april 13, 2013, 11:19:32
In India is de Naca 05 een groot succes.
Deze is briljant  :worship:

Dr.Bedlo

Quad vintage.