Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op april 12, 2013, 13:02:44
welnee, die project arm is prima. ga nu eerst maar eens spelen en kijken of het bevalt. maar koop in godesnaam niet een stageline!!!

Bedankt voor de tip! Wat voor een pre zou je adviseren? Alhoewel die ingebouwd schijnt te zitten?
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 12, 2013, 13:08:15
Bedankt voor de tip! Wat voor een pre zou je adviseren? Alhoewel die ingebouwd schijnt te zitten?

ingebouwde pre in de lp12?, dat lijkt me sterk. De Majik is standaard voorzien van:
■Sondek LP12 turntable
■integrated Majik LP12 power supply
■Linn Adikt MM cartridge
■Pro-Ject 9cc tonearm

phonopreamp advies kan ik je niet geven. wellicht BB&G of Art's Excellence. Check ook het Linn forum.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Alco

CiteerWat voor problemen? Want ik denk dat bepaalde dingen erg makkelijk op te lossen zijn....
Dezelfde problemen die ik hier al een paar keer heb vermeld en die grotendeels overeenkomen met Twonky.

Dus:

1. Het missen van cover-art bij veel albums.
2. Het missen van complete albums
3. Het nog steeds missen van cover-art na toevoegen cover-art bij nieuwe of bestaande rips.
(nadat ik LMS opnieuw heb laten scannen naar 'nieuwe en gewijzigde media-bestanden'

Ook het regelmatig (eigenlijk bij elke keer opstarten n-Stream) eerst 'cache wissen' was een noodzaak.
En zie nu vast nog wel wat zaken over 't hoofd...

Tot nu toe heb ik vele tips gecheckt en uitgevoerd, t/m het aankopen van een NAS aan toe, in de veronderstelling dat een NAS met de 'juiste' software DE key to succes was, maar tot nu.... :wacko:

edit: Edwin komt vanmiddag niet... helaas getroffen door de griep. Kan gebeuren.
Dus,... nog maar even doormodderen/ergeren. :unhappy: (als ik de tijd weer terug kon draaien had ik die inmiddels wel met een maand terug gedraaid!!)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Shit dan heb ik toch weer een externe pre nodig. Niet goed opgelet bij de Dealer. Eigen schuld, ben nogal van het moment en luister niet! Nou ja ..Is niet anders.
Quad vintage.

Alco

Wow, wel erg mooi hoor Fred, zo'n LP12!  :worship:

Waar ga je 'm neerzetten eigenlijk, aangezien 't volgens mij al aardig vol begint te raken.

(btw opmerkelijk, hoe makkelijk/snel je soms enorme bedragen uit lijkt te geven :happy: maar leuk dat 't kan, het houd onze economie draaiende tenslotte)  8)  ;)
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Jumping Jack

Mooie platenspeler Fred! En die 9cc van Pro-ject is een mooie arm hoor, laat je niet gek maken ;)...
BB&G is Lehmann dealer, mooie prĂ©'s  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Alco,

Had E wel de ND weer vanaf de fabrieks insstellingen opgestart?
Quad vintage.

Alco

CiteerHad E wel de ND weer vanaf de fabrieks instellingen opgestart?
Volgens mij wel (de 1e keer dat E hier was), maar durf 't ook niet aan om 't alsnog weer te doen.
Zou me niet verbazen als ik daarna nog verder van huis ben.
Bovendien denk ik dat de problemen niet in de ND5 zelf zitten, maar ergens in de software/app.

Edit: uit nieuwsgierigheid toch maar even de ND vanaf fabrieks instelling opnieuw opgestart en....jawelll,
inderdaad nog verder van huis. (krijg continu de melding 'geen netwerk gevonden')  :wacko: :(

2e edit:  Heb weer verbinding gelukkig. :) maar zoals verwacht heeft 't niks uitgemaakt.  :unhappy:

garmtz

Alco, de oplossing is niet een nieuwe NAS, maar een kundige dealer... Geen van onze klanten heeft jouw problemen..,

Alco

.

Martin!!!

Citaat van: LPlover op april 12, 2013, 13:02:44
welnee, die project arm is prima. ga nu eerst maar eens spelen en kijken of het bevalt. maar koop in godesnaam niet een stageline!!!

Mijn Stageline notabene overgenomen van LPl  :devil: (aan een geaarde SuperNait )  ;D doet het (hier) gewoon (wel) lekker..........
mainly British stuff

Robiwan

Citaat van: Martin!!! op april 12, 2013, 14:56:52
Mijn Stageline notabene overgenomen van LPl  :devil: (aan een geaarde SuperNait )  ;D doet het (hier) gewoon (wel) lekker..........

wel nee je oortjes eens na laten kijken :D

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op april 12, 2013, 13:31:47
Wow, wel erg mooi hoor Fred, zo'n LP12!  :worship:

Waar ga je 'm neerzetten eigenlijk, aangezien 't volgens mij al aardig vol begint te raken.

(btw opmerkelijk, hoe makkelijk/snel je soms enorme bedragen uit lijkt te geven :happy: maar leuk dat 't kan, het houd onze economie draaiende tenslotte)  8)  ;)

Nou Alco, ga jij nu eens na  wat jij de afgelopen tien jaar hebt gehad en ga eens tellen! En dan vervolgens schrikken. Maar toegegeven ik ben impulsief en twijfel nooit lang.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Ik heb een niet te geloven MAZZEL! Ik had in de kelder nog een kapotte LP 12 staan, die jammer genoeg niet meer is te repareren is, de basisplaat is kromgetrokken en er zit een grote scheur in. Maar laat daar nu net een ARO arm op zitten. Kwas toch in de kelder dus direct ook maar een snijbrander meegenomen, om die arm eraf te slopen.
Quad vintage.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alco

CiteerNou Alco, ga jij nu eens na  wat jij de afgelopen tien jaar hebt gehad en ga eens tellen! En dan vervolgens schrikken.
Ahum,...1-0 voor Fred.  :blush: ;D  (hoewel 't bij mij minder vaak om zulke grote bedragen ging, maar toegegeven... in the end,...slik.

Citeerlaat daar nu net een ARO arm op zitten. Kwas toch in de kelder dus direct ook maar een snijbrander meegenomen, om die arm eraf te slopen.
Jemig de pemig Fred,...dat meen je niet!....je wist niet dat je in je eigen kelder een Aro arm op een LP12 hebt ?!  :blink:
Dat is zoiets als:"Verrek,...loop ik m'n garage in, bleek ik daar nog ergens een Ferrari te hebben staan, onder wat oude kranten" :D

Erg vreemd, maar... wel mazzel en mooi inderdaad... ben benieuwd hoe je LP12 gaat klinken met de Aro! :)
(ps. a.s. donderdag is er op de Grote markt in Grunn'n weer een LP beurs(je)!

Dr.Bedlo

Kmeen  het wel degelijk.snap het zelf nog niet, maar ging er vanuit dat het hele geval toch al niets meer was, en heb die arm nog nooit goed bekeken.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 12, 2013, 16:39:48
Kmeen  het wel degelijk.snap het zelf nog niet, maar ging er vanuit dat het hele geval toch al niets meer was, en heb die arm nog nooit goed bekeken.

ho ho fred. je gaat toch niet die oude aro arm uit 1935 op de majik zetten? AUB fred ga aub eerst luisteren met de project arm.

Dr.Bedlo

Mnee,dat is van latere zorg. Maar het is natuurlijk wel verleidelijk
Quad vintage.

fireman

unitiqute vs ND5xs

Wie weet of wat zal het grootste verschil zijn tussen de qute en de ND5xs als ik de volgende opstellingen heb.

(1) De unitiqute als bron op mijn voorversterker, bediening via de n-Stream app ( volume + inputs + nummer selectie + iRadio selecties )

(2) De ND5xs als bron op mijn voorversterker, bediening via de n-Stream app ( Geen volume + inputs + nummer selectie + iRadio selecties ), volume regelen via mijn voorversterker.

iRadio heb je in beide versies van de ND5xs?? Enkelt de FM/DAB niet??
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Streamz

*wandelt het topic binnen*

Zo, ik mag hier nu ook posten lijkt me. Morgen maar eens een setje Chord luidsprekerkabel ophalen om eens te testen.

Alco

CiteeriRadio heb je in beide versies van de ND5xs ??
Iradio heb je volgens mij in beide versies zowieso.

Ik vind de interne dac van de ND5xs wel aanzienlijk beter dan die van de Qute.
Toen ik vorig jaar de Qute thuis mocht proberen, heb ik mijn SB Touch ook digitaal aangesloten gehad, via de interne dac van de Qute.
Ik kon eerlijk gezegd geen verschil horen, maar mijn SB Touch klinkt super via de dac van de ND5xs. :)

Martin!!!

Citaat van: Streamz op april 12, 2013, 18:11:28
*wandelt het topic binnen*

Zo, ik mag hier nu ook posten lijkt me. Morgen maar eens een setje Chord luidsprekerkabel ophalen om eens te testen.

Ga je met de Signatures aan de gang?  Die staan ook op mijn (verlang)lijstje om eens te testen.

Ben benieuwd wat je er van vind.
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Citaat van: Fireman op april 12, 2013, 17:54:09
unitiqute vs ND5xs

Wie weet of wat zal het grootste verschil zijn tussen de qute en de ND5xs als ik de volgende opstellingen heb.

(1) De unitiqute als bron op mijn voorversterker, bediening via de n-Stream app ( volume + inputs + nummer selectie + iRadio selecties )

(2) De ND5xs als bron op mijn voorversterker, bediening via de n-Stream app ( Geen volume + inputs + nummer selectie + iRadio selecties ), volume regelen via mijn voorversterker.

iRadio heb je in beide versies van de ND5xs?? Enkelt de FM/DAB niet??

De DAC van de nd is een stuk beter,scheelt een slok op je alcohol arme drankje.
Quad vintage.

Streamz

Citaat van: Martin!!! op april 12, 2013, 19:08:31

Ga je met de Signatures aan de gang?  Die staan ook op mijn (verlang)lijstje om eens te testen.

Ben benieuwd wat je er van vind.

Signatures idd. Ben nu wat bekabeling aan het proberen. De NACA5 is echt een draak van een kabel, echt veel te stug. Dealer heeft een Audioquest 33 achtergelaten. Klinkt niet goed, de stemmen klinken nasaal.

Er hangt nu een Nordost Tyr achter. Beter. Maar die prijs, dat ga ik dus never nooit niet doen natuurlijk.