Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Alco

CiteerHet is net alsof de XS ff helemaal geen zin heeft om een top performance weer te geven en denkt "Fred je kan me wat, heb ff helemaal geen trek".. Vervelend maar meestal van zeer tijdelijke aard.

Bedoel je met 'de XS' de Nait XS dan ? (aangezien je de ND5xs weleens ND noemt)
Mijn Nait XS is een 2e handsje uit 2011, die al lang en breed ingespeeld is.
Achja,...ik hou 't maar op een laatste stuiptrekking van het inspelen van de ND5xs.

Vanavond wordt de QNAP NAS geïnstalleerd. Ben benieuwd of alle issues die ik m.b.t. de ND5xs heb dan tot het verleden behoren. :)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

Met de Xs bedoel ik inderdaad deNait Xs. Die heb ik nu al een tijd en die zou ingespeeld moeten zijn net als de vorige cd speler de cd5xs. Maar het probleem zoals hiervoor beschreven kwam daar ook mee voor. Aan de andere kant het kan wel een half jaar duren voordat de Naim goed is ingespeeld. En aangezien wij beiden de ND nog niet zo lang hebben, is het misschien nog niet geheel stabiel. Suc6 vanavond. We horen graag je bevindingen. Ehh...Je volgende stap een TV met netwerk verbinding. :dry:

Overigens ( maar dat zal je wel opgevallen zijn) begin ik wat minder moeite te krijgen met de type aanduidingen van Naim! Heb net even naar Linn gekeken maar dat is als Linn novice al helemaal niet te snappen. Is ook niet nodig want Linn heeft mij nooit getrokken. Behalve dan de Platen speler.

De US gaat weer terug naar de oorspronkelijk eigenaar ( een ex collega van mij) Hoor geen verschil met een CD geript via de Compu of met de US.

Overigens nog een advies. Vraag Edwin eens naar een flatcap. Op de XS maakt dat toch wel verschil in zaken als Controle, en authoriteit. Misschien trekt het je met de tijd.
Quad vintage.

Alco

CiteerLinn heeft mij nooit getrokken. Behalve dan de Platen speler.
Me too... Moet wel zeggen dat ik de Linn streamers mooi vind im te zien. (de eenvoud, grote duidelijk afleesbaar display en de symmetrie)
De Linn Kan luidsprekers (visueel identiek aan de overbekende LS35/a) combineren wel super met de oude CB Naim series.

In de 80's was een klassieke source-first combi: Linn LP12, Nait 1 of 2, Linn Kan.

(heb die combi ook nog een poosje gehad, maar dan met een Naim CDX i.p.v. LP12)

CiteerOverigens nog een advies. Vraag Edwin eens naar een flatcap. Op de XS maakt dat toch wel verschil in zaken als Controle, en authoriteit. Misschien trekt het je met de tijd
Ok thanx!  Eerst maar even rustig aan doen financieel, maar een Flatcap is tzt een auditie/overweging waard. (geen XP5xs)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Klout10

Citaat van: Alco op april 10, 2013, 12:24:58
In de 80's was een klassieke source-first combi: Linn LP12, Nait 1 of 2, Linn Kan.

Niet te veel blind staren op de 80's, is inmiddels zo'n 25 tot 30 jaar geleden!
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

CiteerNiet te veel blind staren op de 80's, is inmiddels zo'n 25 tot 30 jaar geleden!
Ik staar me er ook niet blind op hoor, maar zo'n setje had wel iets vind ik.

Heb zo'n zelfde set weleens bij Rinsma HiFi mogen beluisteren in mijn beginperiode dat ik Naim kende.
Visueel niet echt indrukwekkend, maar in klankmatig/muzikaal opzicht...jammie en kan met gemak concurreren met de huidige Naim series.

Klout10

Kijk, dat laatste bedoel ik nu net: hier zit grofweg zo'n 25 jaar ontwikkeling in. Heb je deze vergelijking al eens gedaan of baseer je deze uitspraak op een herinnering van luistersessies van destijds?
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

CiteerHeb je deze vergelijking al eens gedaan of baseer je deze uitspraak op een herinnering van luistersessies van destijds?
Ik moet toegeven.... deze uitspraak is grotendeels gebasseerd op herinneringen van pakweg 10-15 jaar geleden, maar met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid durf ik die uitspraak wel te doen.
Aangezien ik tot voor enkele maanden terug zelf nog het hart van zo'n klassieke 80's set bezat (Nait 2) en mijn Nait XS die zelfs nog niet kon verslaan, ben ik er van overtuigd dat als ik een LP12 op de Nait 2 zou aansluiten die de Nait XS + ND5xs (met gemak) het nakijken geven.

Dr.Bedlo

En Alco hoe is het gisteren verlopen? Met de ND en de installatie van de NAS?

En nu wij het toch over de ND hebben. Was ik al dik tevreden met de SQ van de ND, was het gisteren een vreemde ervaring om te merken  dat tijdens het spelen van Leonard Cohen er plots een ommedraai kwam en het geluid van het ene op het andere moment nog veel beter werd! Nooit meegemaakt en zeer merkwaardig om mee te maken.

De US die ik had geleend is weer terug naar de oorspronkelijke eigenaar, en aangezien ik nu wat pleurops over had heb ik de verleiding niet kunnen weerstaan.
Quad vintage.

Alco

CiteerEn Alco hoe is het gisteren verlopen? Met de ND en de installatie van de NAS?
Die installatie was eergisteren Fred. (heb je daar gisteren een mail over gestuurd...al vraag ik me af of die aangekomen is) :unsure:

Het positieve was dat de ND5xs inderdaad in no-time herkende.  :)  Helaas houd het positieve nieuws daar ook al mee op.  :unhappy: :sleepy:

Ik kamp nu met de volgende issues:

1. Ik mis meer cover-art dan dat ik tot nu toe al deed!   (allemaal prima zichtbaar in LMS)
2. Ik mis ook nog albums.  (allemaal prima zichtbaar in LMS)
3. De NAS maakt een irritant krakerig/krassend geluid. (dacht eerst dat ie dat alleen zou doen bij 't overpompen van HD naar NAS, maar is continu!)
4. Het menu in Twonkey op de Qnap NAS waar je kunt kiezen uit artiest, album, etc is overdreven lang en onlogisch. (t.o.v. LMS)
5. Ik heb sinds eergisteren continu de melding '1 track toegevoegd' onderin m'n Ipod schermpje. Dat krijg ik niet weg, en staat vaak in de weg.
    (zo kan ik bepaalde tracks niet selecteren, omdat die melding er voor staat)

Wordt er wel een 'beetje' moedeloos van zo langzamherhand.  :sarcasm: 
Vanmiddag komt Edwin nog een keer langs, dus... wie weet heb ik morgen beter nieuws te melden.  :smile:

Dr.Bedlo

Oeps..Jawel aangekomen verder niet opgevallen tussen de rest van de Mail. Waardeloos dat het met je ND maar niet schijnt te lukken.
Quad vintage.

bmateijsen

Alco, als je LMS fijn vindt, dan installeer je dat toch op de NAS?
En een NAS hoort wat mij betreft in de kast (bij de router) of op een plek waar jij hem niet hoort... je hoort letterlijk gewoon altijd de HDD lezen...

Dr.Bedlo

Dan ben ik blijkbaar doof. De Nas staat  nog een meter van mijn luisterplek af, en hoor dat ding niet. Heb deze wel op een rubber matje gezet.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 12, 2013, 11:14:06
Dan ben ik blijkbaar doof. De Nas staat  nog een meter van mijn luisterplek af, en hoor dat ding niet. Heb deze wel op een rubber matje gezet.

he je hebt een linn lp12 gekocht?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Quad vintage.

bmateijsen

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 12, 2013, 12:24:13
SONDEK LP12

er zijn velen gedaantes. Welke arm, voeding, element, bodemplaat etc etc :D

Alco

CiteerAlco, als je LMS fijn vindt, dan installeer je dat toch op de NAS?
Ik vind LMS fijner dan Twonky, maar ook met LMS gaf nog regelmatig problemen i.c.m de ND5xs, vandaar dat ik er vanuit ging dat een NAS met Twonky DE oplossing voor alles zou zijn. 
In de plaats daarvan heb ik nog meer problemen.  :-\

Citeereen NAS hoort wat mij betreft in de kast (bij de router) of op een plek waar jij hem niet hoort... je hoort letterlijk gewoon altijd de HDD lezen...
Mijn router staat dus niet in een kast, maar in de woonkamer vlakbij m'n HiFi set.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op april 12, 2013, 12:32:40
er zijn velen gedaantes. Welke arm, voeding, element, bodemplaat etc etc :D

Ja dat was mij ook niet helemaal duidelijk. Maar nu schijn ik een Sondek gekocht te hebben die nu om de een of andere reden Majik heet terwijl er wel sondek op staat? Project arm dat weet ik wel en een adikt ofzo....Snap nu ff niet wat ik nu eigenlijk heb gekocht, Komt van een off dealer dus zal wel goed zitten.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op april 12, 2013, 12:37:02
Ja dat was mij ook niet helemaal duidelijk. Maar nu schijn ik een Sondek gekocht te hebben die nu om de een of andere reden Majik heet terwijl er wel sondek op staat? Project arm dat weet ik wel en een adikt ofzo....Snap nu ff niet wat ik nu eigenlijk heb gekocht, Komt van een off dealer dus zal wel goed zitten.

De LP12 Sondek is de volledige naam en die heb je in verschillende niveau's, waarbij de Majik het eerste niveau is.

Dr.Bedlo

Oh vandaar! Upgraden dus. Denk aan een Aro armpje met de tijd. Element is nog onduidelijk.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op april 12, 2013, 12:35:36
Ik vind LMS fijner dan Twonky, maar ook met LMS gaf nog regelmatig problemen i.c.m de ND5xs, vandaar dat ik er vanuit ging dat een NAS met Twonky DE oplossing voor alles zou zijn. 

Mijn router staat dus niet in een kast, maar in de woonkamer vlakbij m'n HiFi set.

Alco,

Sommige routers hebben een instelling om afbeeldingen te "Pushen". Dit moet je zelf even nakijken in de configuratie van de Router. Daarvoor dien je wel eerst op de webpagina van je router te komen, dat werkt met wachtwoorden en gebruikersnamen die je dus steevast bent vergeten ( in mijn geval dan)
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op april 12, 2013, 12:47:40
Oh vandaar! Upgraden dus. Denk aan een Aro armpje met de tijd. Element is nog onduidelijk.

Aro is een waanzinnige arm, erg mooi met Dynavector, maar je gaat dan wel wat meer weg van de Linn filosofie...

bmateijsen

Citaat van: Alco op april 12, 2013, 12:35:36

Wat voor problemen? Want ik denk dat bepaalde dingen erg makkelijk op te lossen zijn....

Robiwan

Citaat van: fred19633 op april 12, 2013, 12:47:40

welnee, die project arm is prima. ga nu eerst maar eens spelen en kijken of het bevalt. maar koop in godesnaam niet een stageline!!!