Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Klout10

Klopt, heb net m'n bericht ge-edit...
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Citaat van: Klout10 op april  5, 2013, 20:36:05
;D;D

Inderdaad, maar blijf dit soort berichten jammer vinden. Je brengt met al deze negativiteit toch een hoop mensen - onnodig - aan het twijfelen ...

Ook absoluut waar... Het probleem ligt niet echt volledig bij hen, maar ook aan de dealer die eigenlijk een perfect werkende oplossing achter moet laten. Maarja, dan moet je je wel willen laten helpen...

Alco

CiteerAlco,

Ik ben erg benieuwd hoe je ooit hebt geript. Dergelijke problemen herken ik, ooit had ik een bieb geript via Itunes.
Hoi Bensz,

Ik heb al mijn CD's geript met EAC en enkele met dBPoweramp. Itunes heb ik nog nooit gebruikt.
Als er van een paar CD's de tags niet goed waren dan verbeterde ik die middels het programma mp3tag.

Als de tags verkeerd zijn, zouden de 'fout-geripte' CD's via de Squeezebox dan ook geen problemen moeten geven ? :unsure:
Via m'n Squeezebox spelen ze allemaal perfect af.

CiteerKon je wel van het Squeeze geval 100% genieten? Of verlang je meer naar oldskool HiFi ?
Met de Squeezebox heb ik al heel lang geen problemen meer ondervonden. :) (en de app vind ik mooier dan n-stream)

Ik ben wel blij met streaming op zich, maar verlang nog wel 'ns terug naar de dagen van alleen CD en/of LP.
Qua bediening heb ik persoonlijk (veel) liever een gewone AB dan een Ipod/pad/phone.

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Alco

CiteerJe brengt met al deze negativiteit toch een hoop mensen - onnodig - aan het twijfelen...
Dat was/is uiteraard niet mijn bedoeling, maar kan/wil ook niet mooi weer spelen.

Een forum is tenslotte om ervaringen te delen, en die zijn vaak positief, maar ook weleens negatief.

Iemand hoeft wat mij betreft niet te twijfelen over wel/niet streamen, want ik stream zelf al zo'n 4 jaar naar tevredenheid.
Alleen nu met de ND5xs loopt 't niet echt lekker. Dat het apparaat zelf prima functioneert twijfel ik niet aan.

Ik zal niet ontkennen dat ik met dit soort dingen (misschien te) gauw de handdoek in de ring gooi.
Dat is een stukje ongeduld, onzekerheid en niet afhankelijk willen zijn van anderen om simpelweg muziek af te kunnen spelen.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Bensz

Citaat van: Alco op april  5, 2013, 21:48:10
Hoi Bensz,

Ik heb al mijn CD's geript met EAC en enkele met dBPoweramp. Itunes heb ik nog nooit gebruikt.
Als er van een paar CD's de tags niet goed waren dan verbeterde ik die middels het programma mp3tag.

Als de tags verkeerd zijn, zouden de 'fout-geripte' CD's via de Squeezebox dan ook geen problemen moeten geven ? :unsure:
Via m'n Squeezebox spelen ze allemaal perfect af.
Met de Squeezebox heb ik al heel lang geen problemen meer ondervonden. :) (en de app vind ik mooier dan n-stream)

Ik ben wel blij met streaming op zich, maar ben ook nog wel dusdanig oldskool dat ik weleens terug verlang naar de dagen van alleen CD en/of LP. Qua bediening heb ik (veel) liever een gewone AB dan een Ipod/pad/phone.

Ga je nog wel aan de slag met de ND5 om te kijken wat de oorzaken zijn van de eerder omschreven problemen? Ben eigenlijk wel nieuwsgierig...Mede omdat mijn Naim streaming avontuur ook gestrand is, en ik voor altijd UPNP had afgezworen.
Ik ben via nog wat omzwervingen erg blij met de Mac Mini & xeo's.

Ps'je: tik op een Ipad, lastig teruglezen. Vergeef me typefoutjes...

Alco

CiteerGa je nog wel aan de slag met de ND5 om te kijken wat de oorzaken zijn van de eerder omschreven problemen? Ben eigenlijk wel nieuwsgierig
Nee sorry,... heb al contact gehad met de dealer en we zijn overeengekomen dat de ND5xs terug gaat.

Wellicht dat sommigen het prettig vinden dat Naim streamers via diverse UPNP servers kunnen werken, maar was 't niet beter geweest als Naim (net als Logitech) een eigen programma had (net als LMS dus) voor hun eigen streamers ?
Dan zou je volgens mij kunnen uitsluiten dat 't aan de UPNP-server ligt.

CiteerPs'je: tik op een Ipad, lastig teruglezen. Vergeef me typefoutjes...
O, die waren me nog niet opgevallen hoor.  :)

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op april  5, 2013, 21:09:57
Zo willen beide gewoon lijden... Het is heel nobel van ze... :D
hoe kom je er nu bij dat ik leid? Ik had de nd5 echt binnen een halve minuut aan de praat. Probleemloos. En toch nu toe nog steeds probleemloos.en Alco is nog net ff eigengereider  als ik.En snappen doe ik zijn beslissing om het terug toebrengen absoluut niet...maar enfin.
Quad vintage.

Bensz

Wellicht de Dac V1 tzt eens lenen. Neem aan dat je met de squeezeBox verder gaat.
Of ga je nu het oorspronkelijke plan uitvoeren, speakers vergelijken en aanschaffen?

Ik ben het helemaal met je eens dat Naim ook software zou moeten leveren bij de streamproducten.

garmtz

Wij hebben echt totaal geen problemen met de functionaliteit van de Naim streamers. Werken echt 100% probleemloos. Ze werken het fijnst met QNAP (TwonkyMedia) en Synology (standaard Mediaserver) en uiteraard met de UnitiServe. ZIjn toegegeven ook absoluut servers die er niet goed mee samenwerken, maar die hebben we als dealer gelukkig al afgeserveerd voordat ze ooit bij een klant kwamen te staan.

Dr.Bedlo

Waarom? WMP werkt feilloos!
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: garmtz op april  5, 2013, 22:31:45
Wij hebben echt totaal geen problemen met de functionaliteit van de Naim streamers. Werken echt 100% probleemloos. Ze werken het fijnst met QNAP (TwonkyMedia) en Synology (standaard Mediaserver) en uiteraard met de UnitiServe. ZIjn toegegeven ook absoluut servers die er niet goed mee samenwerken, maar die hebben we als dealer gelukkig al afgeserveerd voordat ze ooit bij een klant kwamen te staan.

Zou die mediaserver van synology ook als los programma te installeren zijn dus zonder de Nas? Zal wel niet
Quad vintage.

Alco

CiteerWellicht de Dac V1 tzt eens lenen. Neem aan dat je met de squeezeBox verder gaat.
Of ga je nu het oorspronkelijke plan uitvoeren, speakers vergelijken en aanschaffen?
Ik heb nog even aan de DAC V1 gedacht, maar daar zie ik van af.
(ken mezelf en vroeg of laat ga ik me storen aan het uiterlijk wat me niet aanstaat)

Het wordt inderdaad een oorspronkelijk plan, maar.... niet 'het' oorspronkelijke plan van speakers vergelijken/aanschaffen. ::)
Een ander, nog iets oorspronkelijker plan. 2 dagen voordat ik impulsief besloot om de ND5xs te bestellen was ik bij Edwin in de zaak. (toen heb ik daar bij toeval ook kennis gemaakt met Fred)
Toen vertelde ik Edwin dat ik twijfelde over welke van de 2 kanten ik het beste uit kon gaan... mijn verstand zij het optimalizeren van mijn digitale bron. Mijn gevoel zei iets anders en mijn dealer kent mij al wat jaren en adviseerde ook mijn gevoel te volgen!

Diezelfde middag nog had ik voor mijn gevoel al een goede deal gesloten, maarja... 2 dagen later bestelde ik toch de ND5xs.
Achteraf had ik beter naar m'n gevoel kunnen luisteren. Gelukkig kan ik nu, zonder groot verlies, alsnog dat eerste plan uitvoeren.

Wat dat is.... tjaa,... dat horen/lezen/zien jullie vanzelf. ;D  1 iemand hier zou 't (deels) nog kunnen weten... ::)

Oud lid

Toch denk ik dat Garmtz wel een beetje gelijk heeft...

Erwin B

Dr.Bedlo

Ik was de eerste die wist van je nd en ik weet dus als eerste wat je nu van plan bent. Kwas vanmiddag nog bij Edwin en ja...... Maar ik zeg niks hoor,wees gerust!
Quad vintage.

corry

.

garmtz

Citaat van: fred19633 op april  5, 2013, 22:35:58
Zou die mediaserver van synology ook als los programma te installeren zijn dus zonder de Nas? Zal wel niet
Nee.

Bensz

Robiwan

en ik maar probleemloos cd's en platen aan het draaien :D sorry jongens ;)
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

(99.9 % streamt probleemloos alleen Alco niet en eerlijk gezegd ( no Offfence ) is dat zijn eigen schuld. Wil van geen oplossing en tip weten.

Nou ja...Als Alco over een week of twee besluit omdat gene dat hij nu gekocht heeft weg te doen, dan weet ik er wel iemand voor.
Quad vintage.

Bensz

Citaat van: fred19633 op april  6, 2013, 09:15:44
(99.9 % streamt probleemloos alleen Alco niet en eerlijk gezegd ( no Offfence ) is dat zijn eigen schuld. Wil van geen oplossing en tip weten.

Nou ja...Als Alco over een week of twee besluit omdat gene dat hij nu gekocht heeft weg te doen, dan weet ik er wel iemand voor.

Wat zou jij buiten het aanschaffen van een NAS nog voor oplossingen en tips weten en aandragen voor zijn stream problemen?
Ik weet bijna zeker dat Edwin, zijn leverancier, ook een hoop voor Alco kan doen. Heb ook het idee dat Alco eigenlijk stiekem bijzonder tevreden is over zijn Squeeze ding, en net zo lief terug gaat.
Het lijkt dat Naim streaming voor hem geen toegevoegde waarde heeft.

Dr.Bedlo

Citaat van: Bensz op april  6, 2013, 10:15:16
Wat zou jij buiten het aanschaffen van een NAS nog voor oplossingen en tips weten en aandragen voor zijn stream problemen?
Ik weet bijna zeker dat Edwin, zijn leverancier, ook een hoop voor Alco kan doen. Heb ook het idee dat Alco eigenlijk stiekem bijzonder tevreden is over zijn Squeeze ding, en net zo lief terug gaat.

Het is gewoon een software probleem en de oplossing die hem is aangedragen is om allereerst zijn computer up to date te brengen met Windows 7 en Xp er af te gooien. En dan met een cleaner al die media servers er af te gooien, en vervolgens WMP 11 En hoger te gaan draaien. Verder gebruik te maken van Db Poweamp en niet van EAC en niet door elkaar te gebruiken. Verder om de ND weer opnieuw op te starten met de fabrieksinstellingen.Maar enfin vergeefse moeite.

En wat de Dealer betreft. Een dealer zal bij aantreffen van verkeerd ingestelde of niet compatible software veranderingen moeten doen, als de klant dat niet wil dan houd het wel een beetje op toch? Daar kan geen enkele dealer tegenop.
Bij mij werkt het allemaal feilloos inzoverre een glitch heb je wel eens maar dat is een uitzondering en hindert niet. Overigens weerhoud mij dit er niet van om een Unityserve aan te schaffen. Waarom? Tsja...
Quad vintage.

corry

.

Alco

CiteerHet is gewoon een software probleem en de oplossing die hem is aangedragen is om allereerst zijn computer up to date te brengen met Windows 7 en Xp er af te gooien. En dan met een cleaner al die media servers er af te gooien, en vervolgens WMP 11 En hoger te gaan draaien.
Halleluja zeg, Fred!  Dat is nogal wat! :crazy: :butbut: Dat is alsof jij mij vraagt om een ICT opleiding op HBO niveau te halen binnen een paar dagen.  Ik ben allang blij dat m'n PC al jaren probleemloos draait op XP. (dan koop ik nog veel liever een NAS!)

Die media servers kan ik er nu ook zowieso af gooien indien nodig.

CiteerVerder gebruik te maken van Db Poweamp en niet van EAC en niet door elkaar te gebruiken.
Dat deed ik ook niet. Ik gebruikte in het begin van mijn streaming periode (2009) alleen dBpoweramp.
Tot teleurstelling omdat regelmatig de PC er door vast liep of CD's niet goed ripte. Sindsdien ben ik EAC gaan gebruiken tot grote tevredenheid dusver.  Onlangs heb ik op advies van dit topic weer even dBpoweramp geïnstalleerd en gebruikt, maar 2 van de 5 test CD's ripten niet goed.   

CiteerHeb ook het idee dat Alco eigenlijk stiekem bijzonder tevreden is over zijn Squeeze ding, en net zo lief terug gaat.
Ik was ook zondermeer erg tevreden over m'n Squeezeding. Naim streaming heeft ook geen toegevoegde waarde qua streamen opzich. Het was puur als klankmatige en (nog meer) visuele enupgrade bedoeld.

Maaar..... heren, er is nog hoop... heb zojuist m'n Naim dealer Edwin gesproken, en... :sigh:

Als dit geen cliffhanger is... ;D ;)

fireman

Heb een synology en alles draait werkelijk als een tierelier. Covers van de CD hoezen, geluid uitmuntend. Wat is het probleem??? en dat alles via de unitiqute met n-Stream app :)

Som nog eens de knelpunten op.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Alco

CiteerSom nog eens de knelpunten op.
Komen ze Fireman:

1. om de paar uur caché wissen op de Ipod, omdat de lijst 'Artiesten A-Z' niet volledig is. (lege vakken, namen die missen, etc)
2. sommige tracks/albums spelen opeens niet meer als je ze selecteert. (terwijl ze dat eerst wel deden, en soms later ook wel weer)
3. soms is er plotseling een map 'diverse artiesten' aangemaakt, waar ook nog niet dagelijks dezelfde namen in staan.
4. Soms ontbreekt er veel cover-art bij artiesten. (of word pas getoond wanneer album speelt)
5. WAV-bestanden worden pas afgespeeld na converteren naar Flac!
6. geen cover-art bij weergave via USB-stick.