Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Dr.Bedlo

Citaat van: bmateijsen op maart 30, 2013, 11:14:25
Hoeveel backlight wil je hebben op de iPad? ;D

Ik heb het dan ook niet over de Ipad. Maar over de remote van de ND5xs. Die neem je nog wel eens ter hand om het volume of enige instellingen te regelen. En aangezien die Ipad nog wel eens opgeladen moet worden!
Quad vintage.

Bas Akkerman

Citaat van: fred19633 op maart 30, 2013, 11:16:19
Ik heb het dan ook niet over de Ipad. Maar over de remote van de ND5xs. Die neem je nog wel eens ter hand om het volume of enige instellingen te regelen. En aangezien die Ipad nog wel eens opgeladen moet worden!
Ik dacht dat ik veel spijkers op lag water vond... Overdag de afstandsbediening, 's avonds de iPad.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op maart 30, 2013, 11:10:22
veel luisterplezier Fred.

Ik ben (nog)niet toe aan streaming. Geef mij maar het tastbare van een lp of cd. Zo'n verzameling op een harde schijf is toch niks aan :D Zelfs aan een moderne telefoon heb ik geen behoefte :D

Merci zwarte vinyl liefhebber,

Ja..Eerlijk is eerlijk een mooie platen speler is zeker mooier om te aanschouwen maar uiteindelijk gaat het om de SQ en daar kan imho geen cd of plaat tegenop. Verder is het gebruiks gemak iets dat alhoewel in geen pre maar toch wel handig aangezien ik lichamelijk nog krakkemikkerig in elkaar steek. En je kent het.
Een Cd. Ja..waar is die? Na veel zoeken vind je die. Zit er of geen cd in, of een verkeerde cd. Doosjes ( vooral de dubbelaars) liggen nogal eens uitelkaar, kun je daar eerst mee aan de slag. En dan de ruimte die het inneemt.

Quad vintage.

Alco

CiteerGeef mij maar het tastbare van een lp of cd. Zo'n verzameling op een harde schijf is toch niks aan Zelfs aan een moderne telefoon heb ik geen behoefte
Dat kan ik me best voorstellen, LPlover. 

Jouw redenen waren ook de mijne, voordat ik begin 2009 met streamin begon. 
Het niet meer hebben van iets tastbaars leek me eerst ook een gemis, maar was er vrij snel aan gewend.
Bovendien scheelt 't me enorm veel ruimte (vooral met LP's). Een grote kast met LP's vind ik visueel geen aanwinst in m'n woonkamer. (ook al vind ik een LP hoes op zich mooier dan van CD)

Die moderne telefoons (Android/Iphone) heb ik ook weinig/nix mee. Heb al jaren een simpele Samsung van 2 tientjes.
Zolang ik kan bellen vind ik 't al prima. (verstuur nooit sms-jes)

CiteerDe AB is beter dan die geleverd bij de cd en de nait xs, is wat zwaarder en ligt daardoor iets beter in de hand. Maar wat ik graag zou zien is een back ground verlichting. Staat net ff sjieker. Dat goedkope plastiek vind ik eigenlijk ook niet passen bij de uitstraling van Naim. Maar ja..Just my two cents.
Ben 't met je eens Fred dat de AB die bij de ND5xs is meegeleverd beter is dan die van de Nait XS/CD5xs.
Zwaarder, iets slanker (gaat meestal niet samen ;)) en heb 't idee dat ie zelfs iets beter reageert dan die van de Nait XS.

De AB van de Nait XS/CD5xs is eigenlijk niet Naim worthy inderdaad, gezien de prijzen.
(maar als ik die weer vergelijk met de AB van de Nait 5i (dus niet de 5i-2), dat was helemaal een goedkoop, gammel prulding.

CiteerEen Cd. Ja..waar is die? Na veel zoeken vind je die. Zit er of geen cd in, of een verkeerde cd. Doosjes ( vooral de dubbelaars) liggen nogal eens uitelkaar, kun je daar eerst mee aan de slag.
Dat ligt dan toch meer aan de eigenaar zelf vrees ik.  :D Ik heb in >20 jaar nog nooit die dingen meegemaakt die je benoemt.  :sigh:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dirk

Citaat van: fred19633 op maart 30, 2013, 11:28:48
Eerlijk is eerlijk een mooie platen speler is zeker mooier om te aanschouwen maar uiteindelijk gaat het om de SQ en daar kan imho geen cd of plaat tegenop.
ze hebben allebei zo hun (duidelijke en soms minder duidelijke) voordelen, waarbij zeker het gebruiksgemak bij streamen het allergrootste pluspunt is, maar qua SQ ben ik het niet met je eens, een goede LP en dito DT-setup doet me hier toch vaak genoeg genieten...en niet alleen vd aanblik  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Dr.Bedlo

Alco,

Hoe staat het met je idee om de Neat and gurus aan te horen? Of heb je dat even op de lange baan geschoven?
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Citaat van: Dynky op maart 30, 2013, 11:35:05
ze hebben allebei zo hun (duidelijke en soms minder duidelijke) voordelen, waarbij zeker het gebruiksgemak bij streamen het allergrootste pluspunt is, maar qua SQ ben ik het niet met je eens, een goede LP en dito DT-setup doet me hier toch vaak genoeg genieten...en niet alleen vd aanblik  ;)

Dynky,

Je geeft zelf al wat mij betreft het antwoord op mijn beslissing om over te gaan op streaming. "een goede LP en dito DT-setup doet me hier toch vaak genoeg genieten" Dat zijn mij te veel variabelen en is mij te onzeker. Ik denk dam weer terug aan mijn analoge dagen, toen had ik op een gegeven moment vier platen spelers en 7 elementen en nog vond ik soms dat ik iets niet goed deed, CQ niet de juiste setup had gevonden.
Bij de ND heb ik dat niet, dat klinkt goed of supergoed. En ja. Of een platenspeler nu beter klinkt of een cd? Dat is persoonlijk. K vind wel dat de cd iets meer live klinkt, en iets directer maar dat is het dan ook wel.
Quad vintage.

Alco

Fred,

Nou,...om eerlijk te zijn vind ik 't nu nog zooo lekker klinken, dat ik dat waarschijnlijk nog even uitstel.
Als ik ze ga beluisteren, dan is 't eerst bij Edwin in de winkel. Kan ik ze makkelijker vergelijken met evt andere kandidaten. 
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart 30, 2013, 11:28:48
Merci zwarte vinyl liefhebber,

Ja..Eerlijk is eerlijk een mooie platen speler is zeker mooier om te aanschouwen maar uiteindelijk gaat het om de SQ en daar kan imho geen cd of plaat tegenop.

Dat is natuurlijk bullocks :D

Wat ik tot nu toe van streaming heb gehoord is inderdaad wel een fraai en stabiel geluid en fijn gebruiksgemak, maar toch heeft in mijn oren niet de losheid en vanzelfsprekendheid van de lp of cd. In mijn oren klinkt het al snel enigzins gemaakt, zeg maar het eten van een vreetschuur tegenover een michelin restaurant :D Nietemin is er veel te zeggen voor de stabiliteit van zo'n systeem. als het klankmatig nog net iets fijner zou klinken ga ik wellicht overstag.
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Citaat van: LPlover op maart 30, 2013, 16:26:18
Dat is natuurlijk bullocks :D

Wat ik tot nu toe van streaming heb gehoord is inderdaad wel een fraai en stabiel geluid en fijn gebruiksgemak, maar toch heeft in mijn oren niet de losheid en vanzelfsprekendheid van de lp of cd. In mijn oren klinkt het al snel enigzins gemaakt, zeg maar het eten van een vreetschuur tegenover een michelin restaurant :D Nietemin is er veel te zeggen voor de stabiliteit van zo'n systeem. als het klankmatig nog net iets fijner zou klinken ga ik wellicht overstag.

Zeg FeboLover wil je je wel een beetje inhouden!? Rega vergelijken met een michelin restaurant :devil:.
Zo slecht zijn die rega's nou ook weer niet hoor. ;)

Robiwan

Citaat van: Onder013 op maart 30, 2013, 16:56:30
Zeg FeboLover wil je je wel een beetje inhouden!? Rega vergelijken met een michelin restaurant :devil:.
Zo slecht zijn die rega's nou ook weer niet hoor. ;)

ha ha ik vergelijk de streamer met de lp, spijkenees:D

Alco

Zucht,..was blijkbaar weer iets te voorbarig met m'n enthousiasme. :sarcasm:

Had vanmiddag een nieuwe CD gekocht. (Yello - Flag) Thuis geript in Flac.
Wil ik net via m'n Ipodje de CD zoeken en afspelen op de ND5xs, staat het album er keurig in, inclusief cover-art.
So far, so good. Maar...als ik eenmaal het album aantik geeft ie een leeg scherm met alleen 'leeg' aan! :unhappy:

Als ik i.p.v LMS via Asset het album zoek staan de tracks er wel in.

Ook viel me op dat tijdens het scrollen op artiest bij sommige letters grote 'gaten' met niks voorbij komen.
Daar missen soms een aantal namen van artiesten/bands.  :unsure:

Ook maakt 'het' af en toe zelf een map 'diverse artiesten' aan, waarin (verassing!) de ene dag bijvoorbeeld Supertramp staat en de volgende dag China Crisis, of een andere band. ...weird!  :wacko: :unhappy:

Dr.Bedlo

Wierd.had je via de nstream de cache weleens geleegd?misschien helpt het.verder denk ik dat het een software probleem is,welke is mij een raadsel.bij werkt alles perfect. Maar met dat laatste schiet jij niks op
Quad vintage.

Alco

Citeerhad je via de nstream de cache weleens geleegd?misschien helpt het.
Fred, Thank U very much! :worship:  Dat bleek inderdaad DE oplossing. :smile:

Maar hoe vaak moet je zoiets doen dan ?  Zo zijn er dus toch diverse dingen waar je aan moet denken. :unsure:
Heb dat caché legen bij de SB Touch/Ipeng app nog nooit gedaan, voor zover ik me kan herinneren.

Dr.Bedlo

Ti's naim en geen logitech moet je maar denken.1 keer in de week leeg ik beide caches
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: fred19633 op maart 30, 2013, 20:07:28
Wierd.had je via de nstream de cache weleens geleegd?misschien helpt het.verder denk ik dat het een software probleem is,welke is mij een raadsel.bij werkt alles perfect. Maar met dat laatste schiet jij niks op

Goede tip! Dat zou ook mijn eerste reactie zijn geweest ;D

Lion of Judah

Gisteravond bij "Fifth Gear" een vergelijk tussen een Audi A8 met B&O, Jaguar XJ en de Bentley met Naim. Jason Plato luisterde met een blinddoek op en verkoos de Naim met afstand als beste.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Naim Hicap DR, miniDSP SHD, MOON Mind 180, Teddy Pardo PSU.

Robiwan

Citaat van: Lion of Judah op maart 31, 2013, 09:57:11
Gisteravond bij "Fifth Gear" een vergelijk tussen een Audi A8 met B&O, Jaguar XJ en de Bentley met Naim. Jason Plato luisterde met een blinddoek op en verkoos de Naim met afstand als beste.

maar wist hij of hij in de Audi of Bentley zat? De Engelsen kiezen namelijk vaak voor eigen fabrikaat ;) :D

Dr.Bedlo

Citaat van: Alco op maart 30, 2013, 13:07:44
Fred,

Nou,...om eerlijk te zijn vind ik 't nu nog zooo lekker klinken, dat ik dat waarschijnlijk nog even uitstel.
Als ik ze ga beluisteren, dan is 't eerst bij Edwin in de winkel. Kan ik ze makkelijker vergelijken met evt andere kandidaten.

Aangezien je net als ik de Nait XS hebt zou ik je willen advidingessen om eens naar een Flatcap XS te luisteren. Je weet maat nooit. Tis wennen maar brengt kwa controle en stereobeeld zeker grote voordelen. Wel ja..Just my two cents.
Quad vintage.

Alco

Bedankt voor de tip Fred, maar het voordeel van kunnen upgraden in een Naim set zonder je bestaande componenten in te ruilen, vind ik persoonlijk ook een nadeel. Weer een apparaat erbij, nog meer kabelspaghetti, weer een forse uitgave.

Mijn voorkeur is altijd een set geweest met 1 bron (evt 2) + 1 versterker, en that's it. :) Geen gedoe met extra voedingen, e.d.

Alco

ps: daar istie weer.... :sarcasm: :unhappy:  een nieuw euvel heeft zich weer gemeld:

Soms selecteer ik een track die vervolgens niet begint te spelen. (melding:'geen track afgespeeld')
Ook andere nummers van dat album kunnen niet meer worden afgespeeld.
Als ik vervolgens verder scroll en een ander album van een andere artiest/band kies, dan speelt die (meestal) wel.

Dat caché wissen begint ook een beetje irri te worden, aangezien ik 't blijkbaar om de paar uur moet doen, want de 'artiest-lijst' is dagelijks wel een paar keer van slag!  :sleepy:

Vind 't wel vervelend worden dat ik me soms afhankelijk voel van een forum om wat muziek te kunnen luisteren.  :-\

edit: en....weer eentje erbij... :sleepy:
Selecteer ik een nummer, geeft n-stream aan 'wachtrij is vol', ga ik naar wachtrij geeft ie aan 'wachtrij is leeg'. :wacko:

Heb zojuist (wou 't toch alvast uitproberen) m'n Squeezebox aangesloten op de interne dac van de ND5xs.
Vooralsnog hoor ik geen verschil, tussen de ND5xs rechtstreeks of de SBT digitaal via de ND5xs dac.

Moet wel zeggen dat ik, nu ik dan weer even met de Ipeng app navigeer, ik Ipeng wel mooier vindt.
Grotere, vettere letters/info (daarmee makkelijker leesbaar) en grotere cover-art op donkere achtergrond.

Oud lid

Waarom neem je geen contact op met de dealer? Ja, ik weet wel dat het Pasen is... Dat is toch degene die het apparaat tip top kan instellen?

Erwin B

Alco

CiteerWaarom neem je geen contact op met de dealer? Ja, ik weet wel dat het Pasen is... Dat is toch degene die het apparaat tip top kan instellen?
Als 't aan het apparaat zelf lag zou ik dat doen, maar 't ligt dus niet aan de ND5xs zelf.
Als ik 'm met de meegeleverde AB bedien, werkt alles tot nu prima!

Oud lid

Dan daarmee bedienen zou ik zeggen.

Erwin B

Dr.Bedlo

Alco,

Dat de ND niet met je versies van de verschillende media servers overweg kan is wel duidelijk. Ik denk dat er niet veel meer op zit dan je Logitech server te verwijderen en je wmp  server van de computer. Vervolgens de ND terugbrengen naar de fabrieksinstellingen. De netwerk kabel van de ND te verwijderen. En de laatste versie van WMP te instaleren. Vervolgens de netwerkkabel wederom in de kont van de ND steken en zien wat er gebeurt. Mocht er nog meer mediaservers opstaan dan die uiteraard ook verwijderen zodat je uiteindelijk maar een overhoud.
Quad vintage.