Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

bmateijsen

Citaat van: Alco op maart 29, 2013, 17:18:14
Aah ok...sorry Bjorn.  Duidelijk nu.  :blush:

Ik gebruik echter geen dBpoweramp maar EAC. (heb daar betere ervaringen mee)

Maar... als ik via EAC (of voorheen dBpoweramp) een CD rip, dan zou de metadata (al dan niet goed of fout) of je nou afspeelt via USB of UPNP (NAS/PC), toch dezelfde info moeten weergeven via n-Stream ? :unsure:

Nee, zie mijn uitleg hierboven...

CiteerDus...fout geript is foute weergave, zowel via USB als UPNP.  (of denk ik nu toch te simpel) :mellow:
M.a.w. alle info wordt via UPNP wel perfect weergegeven, dus dan kan 't al geen foute metadata bevatten toch ?

Lees dus even mijn post terug van hiervoor. De wijze van informatie lezen via USB en UPNP zijn totaal verschillend.

Alco

Sorry,... ik begrijp die verschillen in de wijze van informatie lezen via USB en UPNP't nog niet helemaal geloof ik...  :blush: :unhappy:
(ps. ik pas soms zelf ook tags aan in mp3tag en voeg zelf cover-art toe)

Hierbij trouwens een screenshot van wat ik zou zien als ik een CD rip in dBpoweramp: :)

Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Dr.Bedlo

zou toch zo moeten werken, vreemd.
Quad vintage.

bmateijsen

Citaat van: Alco op maart 29, 2013, 17:33:44
Sorry,... ik begrijp die verschillen in de wijze van informatie lezen via USB en UPNP't nog niet helemaal geloof ik...  :blush: :unhappy:

Via UPNP bepaalt de UPNP Server (waarschijnlijk Twonky op jouw PC) welke informatie je ziet op de iPad en in het scherm van de ND5XS.

Via USB bepaalt de ND5XS welke informatie hij gebruikt in het display...

Citeer(ps. ik pas soms zelf ook tags aan in mp3tag en voeg zelf cover-art toe)

Hierbij trouwens een screenshot van wat ik zou zien als ik een CD rip in dBpoweramp: :)

Daar is inderdaad niets mis mee.. Dit is zoals het hoort.

Groet,

Bjorn

Klout10

Als ik deze discussie zo lees ben ik toch ontzettend blij met m'n HDX... Geen omkijken naar settings, me niet druk maken over formaten waarin geript wordt, etc....

:D
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

garmtz

Citaat van: Klout10 op maart 29, 2013, 18:29:58
Als ik deze discussie zo lees ben ik toch ontzettend blij met m'n HDX... Geen omkijken naar settings, me niet druk maken over formaten waarin geript wordt, etc....

:D
:)

Alco

CiteerVia UPNP bepaalt de UPNP Server (waarschijnlijk Twonky op jouw PC) welke informatie je ziet op de iPad en in het scherm van de ND5XS.

Via USB bepaalt de ND5XS welke informatie hij gebruikt in het display...
Ik gebruik dus LMS als UPNP server. Werkt super en bevalt me beter dan Asset. :)
Ok, ik begrijp het nu (denk ik) Bjorn, al snap nog niet waarom bij Fred de info via USB of UPNP geen verschil maakt qua info. :unsure:

Btw, heb zojuist de CD die ik ooit al via EAC had geript nu nog een keer met dBpoweramp geript. (zie screenshot hierboven)
Die copy heb ik vervolgens op USB-stick gezet en nogmaals aangesloten op de ND5xs.
Nu was zelfs weer die vervelende artiest-naam in beeld, bij elke track van de CD en nog steeds geen cover-art.

Dus,...bedankt heren voor jullie tips, uitleg en geduld!  :worship: Ik vind 't voorlopig prima zoals 't nu is.  :satisfied:
Via USB stick muziek afspelen blijft toch een af en toe moment en dan alleen even geen cover-art is geen ramp.
Wil uiteindelijk ook niet het hele Naim topic vervuilen met ellenlange problemen over USB-sticks en screenshots.  :lookaround:
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

bmateijsen

RIP dezelfde CD eens in ALAC ipv FLAC

Alco

CiteerRIP dezelfde CD eens in ALAC ipv FLAC
Dat is hetzelfde als Apple Losless, toch ? :unsure:  (ALAC staat namelijk niet bij mijn rip-opties, Apple Losless wel)

bmateijsen

Citaat van: Alco op maart 29, 2013, 18:44:37
Dat is hetzelfde als Apple Losless, toch ? :unsure:  (ALAC staat namelijk niet bij mijn rip-opties, Apple Losless wel)

Correct...

Alco

Helaas... hetzelfde resultaat.  :sleepy:

bmateijsen

Citaat van: Alco op maart 29, 2013, 19:02:19
Helaas... hetzelfde resultaat.  :sleepy:

Ik zou het zelf na moeten kijken... maar vind persoonlijk streamen via USB niet echt interessant. Zal even kijken of ik het kan reproduceren op de zaak...

Alco

Muchas gracias señor Bjorn, maar je hoeft echt niet zoveel moeite te doen hoor. :worship: :blush:

Het enige wat nu via USB niet loopt zoals 't eigenlijk hoort is die cover-art.
Daar kan ik wel mee leven hoor.  Ik zal tenslotte ook voornamelijk streamen via UPNP en dan is er niks aan de hand.

Heb trouwens wel nog iets ontdekt... iets wat ik waarschijnlijk nooit zal begrijpen, maar wat ik met de SBT ook weleens had.

Soms zie je tijdens het scrollen op artiest (voorheen met de SBT, nu met de ND5xs) opeens een vreemde map...
Dit keer 'diverste artiesten'. Een paar uur geleden stond daar de band '10000 maniacs' (Nathalie Merchant) in, en zojuist hebben die plaats verruild voor China Crisis en Supertramp. 

Kan best zijn dat diezelfde map morgen opeens weer verschwunden is.
Achja.... af en toe een verassing... saai is streaming in ieder geval niet.  ::)

Alco

Aangezien m'n Ipod af en toe weer even opgeladen moet worden heb ik zojuist de ND5xs eens via de meegeleverde IR AB bedient, en ik moet zeggen... dat viel me niet eens tegen.

Ok, het display is door z'n ieniemienie text amper nog te lezen vanaf een metertje of 2,5, maar het contrast is wel goed en als ik even opsta en een stap naar voren doe is 't goed te doen, en de bediening gaat verder snel en intuïtief.
Uiterard is de bediening via een Ipad/pod veel prettiger, maar voor af en toe wil 't best.
Ook vind ik de AB bij de ND5xs degelijker en mede door z'n extra gewicht ligt ie wat beter in de hand, dan die van de Nait XS.

Klankmatig raak ik steeds enthousiaster. :smile:
Misschien is 't nog iets te vroeg voor een eindoordeel, maar kan me moeilijk voorstellen in welke mate het nog beter (kan) word(en). :sigh:

Klout10

Ik moet toegeven, ik dacht dat je het nooit zou doen.....
Current system: Rega Planar 8 | Naim Uniti Nova | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's | mu-so Qb2

Alco

CiteerIk moet toegeven, ik dacht dat je het nooit zou doen.....
Dat dacht ik zelf eerlijk gezegd ook, Klout10! ::)  Vind 't ook nog steeds een enorm bedrag, maar ok, ...dan heb je ook wat. 8)

In HiFi-termen (openheid, detaillering, laag/hoog, diepte, etc) hoor ik (vooralsnog) weinig verschil met de SBT, maar nu al klinkt alles veel aanstekelijker, 'Naimser', natuurlijker, meer van het goede...

Een leuk detail is dat ik de << en >> toetsen (snelspoelen tijdens een spelend nummer) nog niet vaak heb gemist!

Dr.Bedlo

Inderdaad. Ik zou er nu niet meer buiten kunnen, het gebruiksgemak is ongekend.

En het geluid..Alco wacht nog een weekje en je weet niet wat je overkomt. Desalniettemin heb ik toch besloten om de Unityserve er bij aan te schaffen. Kan dan mooi boven op de ND staan en hup cdtje erin en gaan met die banaan. Gemak dient de mens toch.

Wat mij voor al opvalt bij de ND tov de CD 5xs is het veel bredere stereobeeld, het plakt veel minder. Het komt nu echt ( zo lijkt het) uit alle hoeken en gaten te komen. En de details. Mag een boon zijn maar cds waarvan ik dacht dat ik die door en door kende, blijken toch geluidstechnische verassingen te herbergen die ik nog niet kende. Ben er zeer positief over te spreken. Ook de in het begin nog aanwezige terughoudendheid is nu geheel en al verdwenen. Ik mis de CD nu niet meer.
Quad vintage.

Alco

CiteerKan dan mooi boven op de ND staan
'mooi' en 'boven op' passen (estetisch) niet echt bij elkaar imho. :(  ;) 

Citeerde in het begin nog aanwezige terughoudendheid is nu geheel en al verdwenen.
Die terughoudendheid heb ik de eerste paar dagen ook ervaren. (verstopt, saai, soft, rommelig)
Het klinkt nu al heerlijk levendig, swingend, open, gedetailleerd. Heb nu zo'n gevoel van yep,..alles klopt. :)

Dr.Bedlo

Zijn we beide er toch nog gelukkig mee geworden!
Quad vintage.

garmtz

I hate to say I told you so... :)

Bas Akkerman

Citaat van: garmtz op maart 30, 2013, 10:38:51
I hate to say I told you so... :)
Daar heb jij helemaal geen hekel aan! :P
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Alco

CiteerI hate to say I told you so... :)
I hate to admit you were right ;) :D

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart 30, 2013, 09:51:45
Inderdaad. Ik zou er nu niet meer buiten kunnen, het gebruiksgemak is ongekend.

En het geluid..Alco wacht nog een weekje en je weet niet wat je overkomt. Desalniettemin heb ik toch besloten om de Unityserve er bij aan te schaffen. Kan dan mooi boven op de ND staan en hup cdtje erin en gaan met die banaan. Gemak dient de mens toch.

Wat mij voor al opvalt bij de ND tov de CD 5xs is het veel bredere stereobeeld, het plakt veel minder. Het komt nu echt ( zo lijkt het) uit alle hoeken en gaten te komen. En de details. Mag een boon zijn maar cds waarvan ik dacht dat ik die door en door kende, blijken toch geluidstechnische verassingen te herbergen die ik nog niet kende. Ben er zeer positief over te spreken. Ook de in het begin nog aanwezige terughoudendheid is nu geheel en al verdwenen. Ik mis de CD nu niet meer.

veel luisterplezier Fred.

Ik ben (nog)niet toe aan streaming. Geef mij maar het tastbare van een lp of cd. Zo'n verzameling op een harde schijf is toch niks aan :D Zelfs aan een moderne telefoon heb ik geen behoefte :D
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Voordat we ons verliezen in allerlei superlatieven tov de ND5xs.....Ik mis een ding. De AB is beter dan die geleverd bij de cd en de nait xs, is wat zwaarder en ligt daardoor iets beter in de hand. Maar wat ik graag zou zien is een back ground verlichting. Staat net ff sjieker. Dat goedkope plastiek vind ik eigenlijk ook niet passen bij de uitstraling van Naim. Maar ja..Just my two cents. Net een aangename verassing een pakketje met mijn Chord kabels is gearriveerd. Joepie.
Quad vintage.

bmateijsen

Hoeveel backlight wil je hebben op de iPad? ;D