Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Als je de mogelijkheid hebt om alles in een wandcontact aan te sluiten, waarom zou je dan geld uitgeven aan een stekkerblok?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alco

CiteerAls je de mogelijkheid hebt om alles in een wandcontact aan te sluiten, waarom zou je dan geld uitgeven aan een stekkerblok?
Dan is dat inderdaad nergens voor nodig, maar ik denk dat 't in de meeste gevallen moeilijk anders kan.

Het zou wel heel toevallig zijn als de HiFi-set binnen 1 a 2 meter van een wantcontactdoos staat/kan staan.
Daarnaast zou 'alles' dan niet meer dan 2 componenten moeten inhouden en moeten er geen andere apparaten in de buurt staan die gebruik moeten maken van die aansluiting.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Ik heb een Chord cobra 2 RCA-DIN kabel aangeschaft voor m'n 2e draaitafel en phonotrap :D. Maar nu thuis zie ik pas tot m'n grote schrik dat de pijltjes die de richting aangeven gaan van DIN naar RCA, i.p.v. RCA naar DIN. Het speelt natuurlijk prima, maar is dit een probleem?

gr,

robin
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

fireman

Hoe kan ik deze link openen in de n-Stream app?  http://radio.studio-80.nl/player/
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Cyreg

Citaat van: LPlover op maart 22, 2013, 18:56:42
Ik heb een Chord cobra 2 RCA-DIN kabel aangeschaft voor m'n 2e draaitafel en phonotrap :D. Maar nu thuis zie ik pas tot m'n grote schrik dat de pijltjes die de richting aangeven gaan van DIN naar RCA, i.p.v. RCA naar DIN. Het speelt natuurlijk prima, maar is dit een probleem?

Is geen technisch probleem, maar IMO waarschijnlijk toch wel hoorbaar  :unsure:
Zou 'm toch omruilen voor 1 met de juiste signaalrichting  :hmmm: ; ze bestaan beide!
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Jumping Jack

Peter van hifisupply kan elke chord-kabel bestellen  ;). Ik heb er mijn cobra 3 VEE Rca-Din gekocht... Maar ik denk eigenlijk niet dat de richting veel uitmaakt...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alco

Ik speel al zo'n 3 jaar met een Chord Cobra DIN naar Cinch interlink (had ik nog uit de tijd dat ik een Naim CDX op een Sonneteer  versterker had)  Klinkt in mijn oren prima, ondanks dat 't nu officieel de verkeerde kant op is aangesloten.
Bluesound Node Icon, Naim Nait 50, Proac Tablette 10 signatures op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Amazon rca-din + De Groef Audio ls kabel)

Robiwan

Citaat van: Cyreg op maart 22, 2013, 21:08:44
Is geen technisch probleem, maar IMO waarschijnlijk toch wel hoorbaar  :unsure:
Zou 'm toch omruilen voor 1 met de juiste signaalrichting  :hmmm: ; ze bestaan beide!

klopt de andere cobra 2 die ik heb heeft de pijltjes de goede kant op staan. Is er hoormatig verschil? Op het gehoor lijkt die verkeerde zelfs beter te klinken? :D

fireman

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

garmtz

Citaat van: LPlover op maart 22, 2013, 18:56:42

gr,

robin

Naim hecht veel belang aan een 'star earthing'. Vandaar dat ook de kabeltjes van die labeltjes hebben bij Naim. Naar mijn weten is de (voor-)versterker het aardpunt voor alle componenten, dus volgens mij moet dan ook de afscherming aan de kant van de versterker aan de 'nul' liggen. Bij kabels wordt de richting meestal aangegeven van het punt dat aan aarde ligt naar de ontvanger toe, dus als nu het pijltje naar de bron toe wijst, zou dat wel eens beter kunnen zijn.

Robiwan

Citaat van: garmtz op maart 23, 2013, 08:41:50
Naim hecht veel belang aan een 'star earthing'. Vandaar dat ook de kabeltjes van die labeltjes hebben bij Naim. Naar mijn weten is de (voor-)versterker het aardpunt voor alle componenten, dus volgens mij moet dan ook de afscherming aan de kant van de versterker aan de 'nul' liggen. Bij kabels wordt de richting meestal aangegeven van het punt dat aan aarde ligt naar de ontvanger toe, dus als nu het pijltje naar de bron toe wijst, zou dat wel eens beter kunnen zijn.

even resumerend. nu gaan de pijltjes van Nait XS naar phonoversterker, naar de bron, beter dus?

gr,

robin

garmtz

Tja, theorie is ook maar theorie... Ik zou je er niet al te druk om maken...

Robiwan

Citaat van: garmtz op maart 23, 2013, 09:25:14
Tja, theorie is ook maar theorie... Ik zou je er niet al te druk om maken...

:D :D

Morgen met Lynch1979 (Frank) naar de vinyl show in Cafe Engels te Rotterdam. Ben zeer benieuwd.

Dr.Bedlo

Gezellig, veel plezier gewenst. Vind je analoog enthousiasme meer dan leuk om mee te beleven via dit forum. Heb nog een Linn lp12 beneden in de kelder staan. Zal die toch eens naar boven halen maar veel zal er denk ik en vrees ik niet van over zijn. Maar misschien een reparatie waard. Bij AA hadden ze nog een Rega staan en een Thorens schitterend en heeft toch wel wat.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart 23, 2013, 10:10:09
Gezellig, veel plezier gewenst. Vind je analoog enthousiasme meer dan leuk om mee te beleven via dit forum. Heb nog een Linn lp12 beneden in de kelder staan. Zal die toch eens naar boven halen maar veel zal er denk ik en vrees ik niet van over zijn. Maar misschien een reparatie waard. Bij AA hadden ze nog een Rega staan en een Thorens schitterend en heeft toch wel wat.

dan had je beter die RP3 kunnen houden! Ik heb deze Audio note gekocht.

Oud lid

Leuk, die Audionote. Maar de P7 is een erg goede draaitafel. Wat beviel er niet aan?

Erwin B

Alco

CiteerBij AA hadden ze nog een Rega staan en een Thorens schitterend en heeft toch wel wat.
Dat heeft zeker wel wat...  al vind ik de huidige Rega draaitafels eigenlijk niet echt mooi. (op de RP8 na)
Ik kon vorige week bij AA nog een rode demo-RP6 kopen.  Had 't nog bijna gedaan ook!
(maar ik kwam nog net op 't nippertje tot bezinning.  Ik heb nog wel een zwak voor vinyl en draaitafels, en met de toenemende LP/CD beursen in mijn omgeving en als kool groeiende voorraad tweedehands vinyl bij Plato in Groningen is er aan aanbod geen gebrek. 

Maar,.... daarin ligt voor mij tegelijk ook het probleem. Al zou ik maar zo'n 5 a 6 LP's per maand kopen, dan zou ik over een jaartje of 3 al met  een ruimte probleem te maken krijgen. Ik kan/wil geen enorme kast kwijt in m'n woonkamer. (max.= zo'n 4-vaks Ikea Expedit)
Hooguit aangevuld met 1 of 2 losse kisten zou ik dan zo'n 350 LP's kwijt kunnen.  Die gedacht hield me tegen en heb daarom voor de ND5xs gekozen. (dan kan ik nog tot m'n oude dag albums kwijt, zonder dat 't maar een cm extra ruimte inneemt.  :smile:

LPlover, heb je die (mooie! :happy:) AudioNote toevallig bij De Groef in Groningen gekocht ?
Daar zag ik namelijk net zo'n eentje staan (zelfde kleur, zelfde arm) en staat nu niet meer op de site vermeld.

Dr.Bedlo

Hmm...Elke keer als het over platen spelers gaat , dan begint het duiveltje weer op te spelen.Maar voor mij is het dat er te veel variabelen meespelen en dan blijf je aan het kloten.
Ach...Zal ook wel wat met enig nostalgisch gevoelen te maken hebben. Ween nog steeds mijn 1ste serieuze Hifi versterker na de lUXMAN L1 maar of dat ding nu in werkelijkheid nu wel zo geweldig klonk? Ik denk het niet eens.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: Erwin B op maart 23, 2013, 10:52:12
Leuk, die Audionote. Maar de P7 is een erg goede draaitafel. Wat beviel er niet aan?

Erwin B

die bevalt meer dan prima. Ik heb geen klachten meer over deze tafel in combinatie met een DV 10x5 en Clearaudio Smart Phono.

Maar ik wil naast een high output mc element (dynavector 10x5 in de Rega) bijvoorbeeld een echt goede MM of een low output mc element gaan gebruiken, dus een 2e draaitafel is dan noodzakelijk :D Dus 2 draaitafels met een verschillende klank en ontwerpfilosofie. Ik vond de TT1 dermate fraai dat ik meteen heb toegeslagen.

Eerst met de Sumiko spelen en later wellicht een Benz Micro, Goldring, Ortofon enz. Wordt een hele mooie Benz Wood SH aangeboden bij AA.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart 23, 2013, 11:00:34
Hmm...Elke keer als het over platen spelers gaat , dan begint het duiveltje weer op te spelen.Maar voor mij is het dat er te veel variabelen meespelen en dan blijf je aan het kloten.
Ach...Zal ook wel wat met enig nostalgisch gevoelen te maken hebben. Ween nog steeds mijn 1ste serieuze Hifi versterker na de lUXMAN L1 maar of dat ding nu in werkelijkheid nu wel zo geweldig klonk? Ik denk het niet eens.

Ik weet wel zeker dat deze geweldig klonk (en nu ook nog na revisatie uiteraard). Luxman, zeker de oude shit, was een topmerk met topprodukten. 

Oud lid

Ok, perfekt zo!

Erwin B

Robiwan

Citaat van: Alco op maart 23, 2013, 10:52:14

LPlover, heb je die (mooie! :happy:) AudioNote toevallig bij De Groef in Groningen gekocht ?
Daar zag ik namelijk net zo'n eentje staan (zelfde kleur, zelfde arm) en staat nu niet meer op de site vermeld.

:D :D Klopt.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op maart 23, 2013, 11:02:54
die bevalt meer dan prima. Ik heb geen klachten meer over deze tafel in combinatie met een DV 10x5 en Clearaudio Smart Phono.

Maar ik wil naast een high output mc element (dynavector 10x5 in de Rega) bijvoorbeeld een echt goede MM of een low output mc element gaan gebruiken, dus een 2e draaitafel is dan noodzakelijk :D Dus 2 draaitafels met een verschillende klank en ontwerpfilosofie. Ik vond de TT1 dermate fraai dat ik meteen heb toegeslagen.

Eerst met de Sumiko spelen en later wellicht een Benz Micro, Goldring, Ortofon enz. Wordt een hele mooie Benz Wood SH aangeboden bij AA.

Die benz is allleen al om de verpakking om van te smullen! gewoon als sieraad op tafel leggen of in de vitrine. Stom ik weet het.
Quad vintage.

Cyreg

Citaat van: fred19633 op maart 23, 2013, 11:00:34
Hmm... het over platen spelers gaat , dan.....Maar voor mij is het dat er te veel variabelen meespelen en dan blijf je aan het kloten.

Maar dat zijn wel heel veel variabelen waar je, met 'n beetje common sense, zelf nog iets aan kan doen mbt klankverbetering en finetuning  :devil: i.t.t. streaming?

setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)

Robiwan

De Audio Note TTone en Clearaudio smart phono zijn binnen.

Installeren en afstellen bij elkaar binnen half uurtje gepiept.

Klinkt bijzonder goed zeg. Loopwerk is ook superstrak en geloof me enige jank of jengel hoor ik meteen. De motor heeft veel koppel dus starttijd tot 33,3 toeren is bijzonder snel, 1,2 seconde en het klinkt derhalve ook lekker snel, strak en dynamisch. Iets minder is de armlift. Deze gaat wel heel snel. Wellicht moet er wat meer olie in? Maar met enige voorzichtigheid is er prima mee te leven. 

Ben bijzonder in m'n nopjes met de wiebelbak :D